Jump to content

Nowy rekord Subaru na 1/4 mili 8.98 s


Maniek MTS

Recommended Posts

Wyglada calkiem seryjnie :), a do tego kombi, ciezsze jest i ma gorsza aerodynamike ;)

O ile pamiętam WRX kombi jest lżejszy od sedana. Jest też węższy (przynajmniej rozstaw kół ma węższy). Kombi ma niższąstywnośći wyżej środek ciężkości ale jak nie zakręcasz to nie ma to znaczenia.

Link to comment
Share on other sites

Wyglada calkiem seryjnie :), a do tego kombi, ciezsze jest i ma gorsza aerodynamike ;)

O ile pamiętam WRX kombi jest lżejszy od sedana. Jest też węższy (przynajmniej rozstaw kół ma węższy). Kombi ma niższąstywnośći wyżej środek ciężkości ale jak nie zakręcasz to nie ma to znaczenia.

 

 

To jest Old Age Impreza. Różnice wymiarów o których piszesz dotyczą New Age Impreza.

Link to comment
Share on other sites

Bo mają relingi.

Proponuję zajrzeć do pierwszego z brzegu podręcznika aerodynamiki i sprawdzić, który kształt jest bardziej efektywny aerodynamicznie.

W bonusie mogę podrzucić, że kiedy bito rekord świata w prędkości maksymalnej samochodu FWD, to Volvo wzięło do bicia rekordu kombi właśnie z tego względu.

Link to comment
Share on other sites

Smiesznie, wydaje sie troszke nielogicznie, bo za duza, wmiare pionowa klapa przeciez powinny powstawac wieksze zawirowania niz za lagodnie opadajacym tylem sedana :roll: No, ale wierze Wojtkowi :wink:

 

Pozdrówka,

TJ

 

Wszystko zalezy, od tylu sedana, czy to "orionowy" czy "escortowy".

Bryla w kszatcie szescianu ma wiekszy wspol. aerodynamiczny niz prostopadloscian o 2 wymiaracha takich samych jak krawedz szescianu.

Link to comment
Share on other sites

Smiesznie, wydaje sie troszke nielogicznie, bo za duza, wmiare pionowa klapa przeciez powinny powstawac wieksze zawirowania niz za lagodnie opadajacym tylem sedana :roll: No, ale wierze Wojtkowi :wink:

TJ

 

Ja tez tak myślę, że kombi ma większy opór powietrza i nie mam na myśli jazdy na wstecznym :) . Z tego co zaobserwowałem samochody typu kombi maja gorszy cx ale nie jestem specem od tego więc mogę się mylić.

 

Wszystko zalezy, od tylu sedana, czy to "orionowy" czy "escortowy".

Bryla w kszatcie szescianu ma wiekszy wspol. aerodynamiczny niz prostopadloscian o 2 wymiaracha takich samych jak krawedz szescianu.

 

A czym się różni tył Escorta od Oriona z tego co wiem to oba były w wersji 4d. Chodzi Ci o tzw. liftbaca, hatchbacka czyli 5d i sedana czyli 4d??

Link to comment
Share on other sites

(Ziew). A fachowe książki i wyniki badań kłamią. Której litery ze słowa RELING nie rozumiesz?

 

Po prostu trudno mi jest w to uwierzyć, że relingi dają aż taki opór powietrza, ale tak jak mówiłem wyżej nie znam się na tym.

Link to comment
Share on other sites

(Ziew). A fachowe książki i wyniki badań kłamią. Której litery ze słowa RELING nie rozumiesz?

 

Po prostu trudno mi jest w to uwierzyć, że relingi dają aż taki opór powietrza, ale tak jak mówiłem wyżej nie znam się na tym.

 

A słyszałeś to, że np lusetrka w takiej Hayabusie zabierają kilka kilometrów z v-max'a.

 

Zresztą jak podaje www.moto.net.pl 10 km/h.

Link to comment
Share on other sites

A słyszałeś to, że np lusetrka w takiej Hayabusie zabierają kilka kilometrów z v-max'a.

Zresztą jak podaje www.moto.net.pl 10 km/h.

 

Tak słyszałem, że Hayabusa z lusterkami jest strasznie wolna, ledwo 300 km/h wyciąga :D ciekawi mnie to, ze podają max. prędkość ok. 300 km/h a na zdjęciu widać, ze ten motor jedzie grubo powyżej tej prędkości http://www.moto.net.pl/modele/suzukigsx ... usa/27.jpg

zresztą mam filmik jak ktoś w Hayabusie grzeje ok. 350 km/h po niemieckiej autostradzie. Czyżby przekłamanie licznika :?:

 

No ba, nawet jest 13 i 14 w generalce. Ale i tak bardziej zaskakuje 11 m-sce R.Clio !!! Jakie te maluchy muszą być szybkie, że zostawiają w tyle nawet wurce

mała waga + duza moc = dobre osiagi. Taki maluch cywilne STI zostawia daleko w tyle.

Link to comment
Share on other sites

Niektorzy rowniez tuninguja motory. Mam amatorski on-board z amerykanskiej autostrady, gdzie startuje i przyspiesza do (w przeliczeniu) licznikowych 250km/h na tylnym kole, a potem dalej jedzie do licznikowych mniej wiecej (licznik sie skonczyl)380km/h :roll:

 

TJ

Link to comment
Share on other sites

Niektorzy rowniez tuninguja motory. Mam amatorski on-board z amerykanskiej autostrady, gdzie startuje i przyspiesza do (w przeliczeniu) licznikowych 250km/h na tylnym kole, a potem dalej jedzie do licznikowych mniej wiecej (licznik sie skonczyl)380km/h :roll:

 

TJ

Jeżeli jest to Suzuki GSXR 600 z turbo doładowaniem to też mam ten filmik.

Link to comment
Share on other sites

ciekawi mnie to, ze podają max. prędkość ok. 300 km/h a na zdjęciu widać, ze ten motor jedzie grubo powyżej tej prędkości http://www.moto.net.pl/modele/suzukigsx ... usa/27.jpg

zresztą mam filmik jak ktoś w Hayabusie grzeje ok. 350 km/h po niemieckiej autostradzie. Czyżby przekłamanie licznika :?:

 

v-max jest bodajże 302 km/h i takie wląsnie są przekłamania przy tej prędkości jak widać na zdjęciu.

Link to comment
Share on other sites

To jest Old Age Impreza. Różnice wymiarów o których piszesz dotyczą New Age Impreza.

Azraelu, jest tak jak mówisz, ale dokładnie odwrotnie 8)

Tzn. GT był taki sam sedan i kombi.

 

 

No własnie to napisałem. Tematem była Old Age Impreza a Rafał napisał o New Age.

Link to comment
Share on other sites

ciekawi mnie to, ze podają max. prędkość ok. 300 km/h a na zdjęciu widać, ze ten motor jedzie grubo powyżej tej prędkości http://www.moto.net.pl/modele/suzukigsx ... usa/27.jpg

zresztą mam filmik jak ktoś w Hayabusie grzeje ok. 350 km/h po niemieckiej autostradzie. Czyżby przekłamanie licznika :?:

 

v-max jest bodajże 302 km/h i takie wląsnie są przekłamania przy tej prędkości jak widać na zdjęciu.

Predkosc Hayabusy jest elektronicznie ograniczona do 300 km/h, jest to dobrowolnie narzucona granica przez wszystkich producentow "scigaczy". Mozna ten ogranicznik zlikwidowac i wtedy Suzuczki 1300 Hayabusa potrafi kolo 340-350 km/h wyciagnac. Seryjnie ma 175 KM wiec problemu z tym wiekszego nie ma 8)

 

PZDR, Filip D.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...