hwojtek Opublikowano 24 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2004 Filipie, nie ma takiej granicy. Dopiero w drugim roku produkcji GSX-R ustalono między japońskimi producentami, że następne modele wszystkich producentów nie będą przekraczać 299 km/h, co oczywiście zaraz zostało złamane. A jak panowie chcecie konkretu, to Hayabuse można dość łatwo zaturbić i uzyskać z niej nawet na ponad 500KM bez nitro. I to jest moc wystarczająca do osiągnięcia 350 - 380 km/h (pamiętajmy, że opory wzrastają kwadratowo w stosunku do prędkości, czyli przy do osiągnięcia 200km/h trzeba 4x tyle mocy co do osiągnięcia 100 km/h). Więcej info i cennik: http://www.totalkaosperformance.com/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip D. Opublikowano 25 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2004 Ja swoje informacje o elektronicznej blokadzie Hayabusy, jak i Kawasaki ZX-12R Ninja, nie mowiac juz o unikatowym, nieseryjnym Mammucie 2000 produkcji Polsko-Norymberskiej, zaczerpnalem z katalogu motocylki. Pewny nie moge byc niczego, bo Hayabusą nie jechalem, choc chcialbym Pozdrawiam, Filip D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazushito Yakitaki Opublikowano 25 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2004 lagodnie opadajacym tylem sedana :roll: Musiałby w zarysie przypominać kroplę. Kazik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazushito Yakitaki Opublikowano 25 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2004 (pamiętajmy, że opory wzrastają kwadratowo w stosunku do prędkości, czyli przy do osiągnięcia 200km/h trzeba 4x tyle mocy co do osiągnięcia 100 km/h). Nie jestem do końca pewny i nie chce mi się grzebać za wzorologią, ale czy przypadkiem opory powietrza nie rosną do sześcianu? K.Y. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AK Opublikowano 25 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2004 (pamiętajmy, że opory wzrastają kwadratowo w stosunku do prędkości, czyli przy do osiągnięcia 200km/h trzeba 4x tyle mocy co do osiągnięcia 100 km/h). Nie jestem do końca pewny i nie chce mi się grzebać za wzorologią, ale czy przypadkiem opory powietrza nie rosną do sześcianu? K.Y. Nie, hwojtek ma racje, wraz ze wzrostem prędkości opory wzrastają do kwadratu. AdamK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
astank Opublikowano 26 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2004 (pamiętajmy, że opory wzrastają kwadratowo w stosunku do prędkości, czyli przy do osiągnięcia 200km/h trzeba 4x tyle mocy co do osiągnięcia 100 km/h). Nie jestem do końca pewny i nie chce mi się grzebać za wzorologią, ale czy przypadkiem opory powietrza nie rosną do sześcianu? K.Y. Nie, hwojtek ma racje, wraz ze wzrostem prędkości opory wzrastają do kwadratu. AdamK. Opory nie wzrastają w ogólności z prędkością ani do kwadratu ani do sześcianu. Wykładnik zależy (pomijając ciśnienie, temperaturę itp.) od samej prędkości, zatem w duzym uproszczeniu: siła_oporu(v)=C*v^(a(v)), gdzie: C- stala, v-predkosc, a - wielkosc zalezna od v. Generalnie a(v) osiaga nawet wartośc 7 (przy ponad 300 km/h). Pozdrawiam astank Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się