Skocz do zawartości

Zakup Subaru Legacy V


Arek_Wawa

Rekomendowane odpowiedzi

Poważnie GT ma takie spalanie??? Wow, obstawiałem dużo więcej.

Poniekąd słusznie obstawiałeś :-)

Przy przepisowej jeździe poza miastem raz udało mi sie zejść nawet do 8l/100km/h, ale to ekstrema. 9-10 jest standardem.

Przy jeździe mniej przepisowej tak jak kolega napisał 11-12.

Natomiast w miescie jakoś nie chce zejśc niżej 15, przynajmniej przy mojej jeździe na krótkich odcinkach (rekordowo miałem 19/100 przy mrozie minus 20).

Przy predkościach autostradowych (160km/h) chochluje 12-13, ale przy 140 już "tylko" 11. Dość irytujace wartości na długich przelotach autostradą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniekąd słusznie obstawiałeś :-)

Przy przepisowej jeździe poza miastem raz udało mi sie zejść nawet do 8l/100km/h, ale to ekstrema. 9-10 jest standardem.

Przy jeździe mniej przepisowej tak jak kolega napisał 11-12.

Natomiast w miescie jakoś nie chce zejśc niżej 15, przynajmniej przy mojej jeździe na krótkich odcinkach (rekordowo miałem 19/100 przy mrozie minus 20).

Przy predkościach autostradowych (160km/h) chochluje 12-13, ale przy 140 już "tylko" 11. Dość irytujace wartości na długich przelotach autostradą

Gdybym nadal jeździł w korkach do pracy to podejrzewam, że w mieście 15+ było by normalnym wynikiem, tylko w tych samych warunkach mam w Colcie 1.3 spalanie 10l. Te 11l to w przypadku obwodnicy, Prymasa, w weekendy i poza godzinami szczytu, a 14l to pół na pół korki i normalne warunki. Reszta jak widzę wychodzi nam podobnie.

Adam12 ile spali diesel przy 130-140 km/h ? 8, 9l ? Benzyna 3.0 podejrzewam, że poniżej 10l nie schodzi w tych warunkach.

Amstaff23 skrzynia ma długie przełożenia, przy 3000 obr/min na 5tce masz jakieś ~150km/h.

Edytowane przez JJacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie chciałem o spalaniu, ale mnie zaciekawiły dane :)

Jak odnoszę tą kwestię do różnych innych aut, to mi też wychodzi, że Forek XT to, ja na moc, jest oszczędne auto :)

 

Pytam też bardziej o jakieś rzeczy, które mogą paść, a naprawa kosztuje np 5-6k. W XT wiedziałem, czego się można spodziewać.

A o takim 2.5i z CVT nie wiem nic. Nie wiem jak te silniki, jak skrzynie, ile kosztuje naprawa, czy się w ogóle da, czy trzeba wymieniać, a może nie padają? :)

 

Ogłoszenia są, śledzę, tylko większość to auta ściągane, dużo a USA (trzeba się bać?), wolałbym coś forumowego.

 

W ogóle to kupiłbym tego Twojego Adam12, jest genialny, byłby dla mnie idealny. Nie chcę wywoływać dyskusji :) ale po prostu boję się tego diesla. Subaru, które mało pali, a super jedzie - ideał. Ale po prostu się boję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja szukałem w 2013 r. to przez pół roku nie było nic w całej Europie, poza CH. Teraz już się pojawiają, ale za to z "ciekawszą" historią i większymi przebiegami.

Za to ceny moim zdaniem szokująco niskie w większości przypadków, zapewne nie bez przyczyny...


Amstaff23, z USA LGT były tylko sedany z 6MT, ew. H6 3,6.

Bać się (czytaj dokładnie sprawdzać) trzeba, bo poza nielicznymi wyjatkami (mienie przesiedleńcze) to wszystko auta powypadkowe. Inaczej sprowadzanie ich się kompletnie nie opłaca To samo dotyczy Szwajcarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle to kupiłbym tego Twojego Adam12, jest genialny, byłby dla mnie idealny. Nie chcę wywoływać dyskusji :) ale po prostu boję się tego diesla. Subaru, które mało pali, a super jedzie - ideał. Ale po prostu się boję.

 

no cóż. Niektórzy mówią "kto nie ryzykuje ten nie pije szampana". :)

A tak na poważnie SBD to auto dedykowane na trasę i majo swoje plusy i minusy. Jak każde inne.

 

BTW 2.5N/A CVT powinno być dobrym  i w miarę bezawaryjnym kompromisem. Jedyne co mi przychodzi na myśl to kosztowne tylne amory i ewentualnie uszkodzona skrzynia ale to możesz sprawdzić przed zakupem. Ja osobiście drugi raz bym 2.5N/A nie kupił. Jak dla mnie jest za "słaby" w trasie ale z drugiej strony jest idealny do miasta...... 

 

 

Jest sens się interesować, czy szukać wersji EU, najlepiej PL?

 

szukaj EU. Będziesz miał inne oprogramowanie skrzyni, normalne radio, zegary i mniejsze problemy przy ewentualnych naprawach. O przerabianiu świateł i innych ciekawostkach nie wspomnę.

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o takie info mi chodziło, dzięki :)

Moja jazda to 90% miasto, albo i więcej. Dlatego rozważam 2.5 N/A z CVT. Sam mam teraz automat, ale CVT to zupełnie inna skrzynia, dlatego wiem, że trzeba pojeździć przed zakupem, czy mi przypasi. Większość ludzi mówi, że do miasta idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem Forkiem XT z CVT i muszę przyznać, że naprawde w mieście to CVT daje radę.

Nie było irytujące w żaden sposób i skrzynia jeśli chodzi o czas reakcji działa na pewno nie gorzej iż 5EAT w moim LGT. W zasadzie z punktu widzenia użytkownika nie ma różnicy (jest równie nudno :-) ).

Ale tu odwieczny dylemat czy fajnie mieszać manualem i mieć sportowe doznania, ale męczyć sie w korkach, czy mieć super wygodny i efektywny automat/CVT, który jednak odbiera 90% emocji.

Każdy lubi/potrzebuje czego innego. Po prostu trzeba sobie tym CVT pojeździć.

 

Mi osobiście najfajniej jeździ sie z DSG bo nie ma tego poślizgu w napedzie, no ale Subaru nie oferuje niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amstaff23 EU może być lepsze, ale wydaje mi się, że Legacy V 2.5 to białe kruki. Jak szukałem 2.5GT to tych 2.5GT przewinęło się z 7-10, w międzyczasie widziałem 1 zwykłego 2.5.

Wersję US kilka osób przerobiło na EU (mile, galony, zegary i reflektory.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie CVT. Zawsze można włączyć tryb manualnym i zmieniać biegi łopatkami. Po przejechaniu 65 tys. km z tą skrzynią nie tęsknie wcale za manualem, a łopatek używam tylko do "hamowania" przed zakrętami. ;)

Edytowane przez przemekka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

jazda legacy GT 2,5 bajka miałem wcześniej legasia 2.0 2006  i z dystansem wsiadłem do automatu GT ale szybko przestałem tęsknić za manualem 

łopatki świetne- jednak na automacie w module si-drive po przełaczeniu na sport sharp efekt jak na manualu nawet redukuje biegi w dół podczas puszczania gazu czy hamowania.na pełnym wciśnieciu gazu ciągnie na biegu do końca obrotów . spalanie miasto okolo 15 nie da sie tym jechać na pielgrzymkę odlatuje przy lekkim naciśnięciu gazu i "burczy" pod dupą cudnie.

wybór GT był niestety kompromisem miedzy autem dla rodziny i miłością do imprezy wrx sti. teraz mam 2 w jednym. Okazuje sie że można.

Uwaga ważna -przy zakupie zmiana uszczelek na metalowe może wydmuchać. warto o to zapytać przy zakupie używanego koszt nie jest mały ale warto to zrobić.

Jeżeli bedę mogł coś doradzić w tym modelu .chętnie pomogę w miarę możliwości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

jazda legacy GT 2,5 bajka miałem wcześniej legasia 2.0 2006  i z dystansem wsiadłem do automatu GT ale szybko przestałem tęsknić za manualem 

łopatki świetne- jednak na automacie w module si-drive po przełaczeniu na sport sharp efekt jak na manualu nawet redukuje biegi w dół podczas puszczania gazu czy hamowania.na pełnym wciśnieciu gazu ciągnie na biegu do końca obrotów . spalanie miasto okolo 15 nie da sie tym jechać na pielgrzymkę odlatuje przy lekkim naciśnięciu gazu i "burczy" pod dupą cudnie.

wybór GT był niestety kompromisem miedzy autem dla rodziny i miłością do imprezy wrx sti. teraz mam 2 w jednym. Okazuje sie że można.

Uwaga ważna -przy zakupie zmiana uszczelek na metalowe może wydmuchać. warto o to zapytać przy zakupie używanego koszt nie jest mały ale warto to zrobić.

Jeżeli bedę mogł coś doradzić w tym modelu .chętnie pomogę w miarę możliwości. 

Dybson,

 

mozesz rozwinac temat? Planuje zakup i troche mnie przestraszyles z tymi uszczelkami. Mial ktos podobne doswiadczenia z Legacy V GT?

 

PS

 

Przepraszam za brak polskiej czcionki ale mam niemiecki system operacyjny a on nie obsluguje naszych literek :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy 2010 GT - do 170 000 usterki:

- wymiana jakiegoś wiatraka w wentalacji (ok 700 w salonie)

+ wymiana drugiego za 300 na 95 % niepotrzebnie...

i na razie tyle

aha ..końcówka tłumika lekko się rozszczelniła i ma ładne basowe brzmienie...borla gratis

Spalanie:

Mieszany (60-70 procent trasa "zwykla" poza autostradą) 9 -11 l

Autostrada 160 (GPS) na tempomacie - max. 13,5

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dzień dobry.,

Kamul poradził mi bym tu przeniósł swoje pytania.

Też bym chciał zacząć jeździć  Legacy..  Przymierzam się do kilku. Czy ktoś może wie coś o samochodach poniżej?

http://www.caroutlet.pl/samochod/10013/subaru_legacy.html

https://www.autocentrum.pl/ogloszenia/subaru/legacy/ogloszenie-107866/

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-4x4-ID6AnXtU.html#e51653412f

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-benz-automat-ksiazka-faktura-vat-ID6zcrNF.html#66e0996521

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-subaru-legacy-2009-2-0b-kombi-ID6BjWus.html#66e0996521

https://www.olx.pl/oferta/subaru-legacy-2-0-lpg-4x4-zamiana-CID5-IDx9Cmx.html#d43dda8650

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-outback-bardzo-niski-przebieg-od-zawsze-garazowany-ID6Bu249.html#131f98a9bb

A może ktoś coś słyszał o godnym polecenia egzemplarzu? Budżet do 40 tysiaków przy gotówce, jeśli w grę wchodzi VAt 23% i leasing to może być świeższy i droższy. Sprawa się robi pilna bo niedługo muszę zwrócić moje służbowe boleści..

Chyba najbardziej odpowiadałby mi V benzyna 2.0. Fajnie byłoby żeby silnik utwardzone zawory - opcja pod ewentualny gaz bo przebiegi będą około 50 tysięcy.

Z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Kryss napisał:

Dzień dobry.,

Kamul poradził mi bym tu przeniósł swoje pytania.

Też bym chciał zacząć jeździć  Legacy..  Przymierzam się do kilku. Czy ktoś może wie coś o samochodach poniżej?

http://www.caroutlet.pl/samochod/10013/subaru_legacy.html

https://www.autocentrum.pl/ogloszenia/subaru/legacy/ogloszenie-107866/

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-4x4-ID6AnXtU.html#e51653412f

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-benz-automat-ksiazka-faktura-vat-ID6zcrNF.html#66e0996521

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-subaru-legacy-2009-2-0b-kombi-ID6BjWus.html#66e0996521

https://www.olx.pl/oferta/subaru-legacy-2-0-lpg-4x4-zamiana-CID5-IDx9Cmx.html#d43dda8650

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-outback-bardzo-niski-przebieg-od-zawsze-garazowany-ID6Bu249.html#131f98a9bb

A może ktoś coś słyszał o godnym polecenia egzemplarzu? Budżet do 40 tysiaków przy gotówce, jeśli w grę wchodzi VAt 23% i leasing to może być świeższy i droższy. Sprawa się robi pilna bo niedługo muszę zwrócić moje służbowe boleści..

Chyba najbardziej odpowiadałby mi V benzyna 2.0. Fajnie byłoby żeby silnik utwardzone zawory - opcja pod ewentualny gaz bo przebiegi będą około 50 tysięcy.

Z góry dziękuję

 

Nie tu, tylko tu: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...