Jump to content

Zakup Subaru Legacy V


Arek_Wawa

Recommended Posts

Dzięki świetna lektura, głównie ten ostatni link do forum. Chyba jestem przekonany, bo się przekonuję od miecha. Poluje na białe Legacy V w skórze i NAVI - może być nawet kombi :) Jak coś byście wiedzieli albo ktoś coś, to dajcie znać. Ja idę szperać w necie.

Link to comment
Share on other sites

Najwięcej jest aut z silnikiem diesla, a te pochodzą tylko z Europy. Z kolei auta z silnikami benzynowymi to głównie auta sprowadzone z USA. Nawigacja fabryczna będzie raczej rarytasem, ze skórą może być ciut łatwiej. W USA nie było wersji kombi. Stan auta z USA sprawdzisz za darmo na forum bezwypadkowych tylko trzeba chwilę poczekać. Zwykłe modele są komfortowe, twardsze zawieszenie mają te w wersji wyposażenia Sport lub model 2.5GT (zawieszenie Bilstein).

Pytanie brzmi czego tak naprawdę szukasz, czy zwykłych benzynowych wersji (2.0 lub 2.5), diesla (2.0D) czy może czegoś szybszego (2.5GT lub 3.6R)?

Link to comment
Share on other sites

Dzięki świetna lektura, głównie ten ostatni link do forum. Chyba jestem przekonany, bo się przekonuję od miecha. Poluje na białe Legacy V w skórze i NAVI - może być nawet kombi :) Jak coś byście wiedzieli albo ktoś coś, to dajcie znać. Ja idę szperać w necie.

 

Spróbuj skorzystać z ogłoszeń forumowiczów, albo dodaj tam swoją, sprecyzowaną ofertę kupna. Jeżeli los dopisze, to ktoś Ci odpowie i szukania będzie mniej.

 

Wyrazy podziękowania najlepiej składać klikając zieloną strzałkę pod pomocnym postem: rep_up.png 

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki świetna lektura, głównie ten ostatni link do forum. Chyba jestem przekonany, bo się przekonuję od miecha. Poluje na białe Legacy V w skórze i NAVI - może być nawet kombi :) Jak coś byście wiedzieli albo ktoś coś, to dajcie znać. Ja idę szperać w necie.

 

Ja też chętnie poczytam, bo od poniedziałku u mnie pod domem stoi białe Legacy V 2.0 benzyna w wersji kombi.  :D

Ja jak zwykle najpierw kupuje a później się pytam  :wacko:

Ale jak na razie nie żałuje (trudno po 5 dniach się wypowiadać, ale jak dla mnie po tych kilku dniach to auto super). 

 

Pozdrawiam

Sebastian 

Link to comment
Share on other sites

Cześć. Dzięki.

 

A co sądzicie o takim motorze 2.5i Sport Sedan. Kupiony w Polsce, koniec 2011, przelatane ok. 80.000 + LPG.

Ten gaz mnie trochę drażni, pytanie czy silnik Subaru to wytrzymuje i nie jest to defektem ?

 

tu masz trochę więcej informacji.

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/68228-lpg-w-subaru/

Link to comment
Share on other sites

 

Dzięki świetna lektura, głównie ten ostatni link do forum. Chyba jestem przekonany, bo się przekonuję od miecha. Poluje na białe Legacy V w skórze i NAVI - może być nawet kombi :) Jak coś byście wiedzieli albo ktoś coś, to dajcie znać. Ja idę szperać w necie.

 

Ja też chętnie poczytam, bo od poniedziałku u mnie pod domem stoi białe Legacy V 2.0 benzyna w wersji kombi.  :D

Ja jak zwykle najpierw kupuje a później się pytam  :wacko:

Ale jak na razie nie żałuje (trudno po 5 dniach się wypowiadać, ale jak dla mnie po tych kilku dniach to auto super). 

 

Pozdrawiam

Sebastian 

 

Sebastian.

 

Jak się jeździe generalnie, bo masz taki syndrom jak jak. Kupuje a potem pytam. Tym razem robię odwrotnie choć ciągnie mnie do jednego takiego. Ale ma 2.5 Sport i ten cholerny LPG ale mówią że to nie muli auta i sekwencja działa nieźle.

 

Masz automat ?

 

Cześć. Dzięki.

 

A co sądzicie o takim motorze 2.5i Sport Sedan. Kupiony w Polsce, koniec 2011, przelatane ok. 80.000 + LPG.

Ten gaz mnie trochę drażni, pytanie czy silnik Subaru to wytrzymuje i nie jest to defektem ?

 

tu masz trochę więcej informacji.

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/68228-lpg-w-subaru/

 

Nie mam tech cholernej łapki żeby podziękować ? :D:wacko:

Link to comment
Share on other sites

Arek_Wawa

 

Mam automat i łopatki przy kierownicy.

Nie mam LPG a opinie o gazowaniu tego silnika są różne. Na razie muszę poznać samochód, trochę nim pojeździć i zobaczymy co dalej.

 

Wrażenia po kilku dniach (obecnie jeżdżę Vectra C 1.9 Diesel) to pozwolę sobie na porównanie do Opla.

 

- Legacy – ładniejszy J

- Bardzo mi się podoba wnętrze, rozmieszczenia zegarów, ergonomia itd., ale wiemy to kwestia gustu,

- wydaje mi się twardszy?

- dużo ciszej w środku,

- muszę się przyzwyczaić do automatu,

- przyspiesza płynnie i wcale nie jest taki muł,

- spalanie – jeszcze nie wiem za krótko go mam,

 

Generalnie - polecam. 

Link to comment
Share on other sites

Nie mam tech cholernej łapki żeby podziękować ? :D:wacko:

Poproś moderatorów (http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/21234-pytania-do-moderatorów/) o przeniesienie tematu do tego podforum http://www.forum.subaru.pl/index.php?/forum/22-legacy/. Wtedy też będzie możliwość przyznawania pochwał.

 

 

Cześć. Dzięki.

 

A co sądzicie o takim motorze 2.5i Sport Sedan. Kupiony w Polsce, koniec 2011, przelatane ok. 80.000 + LPG.

Ten gaz mnie trochę drażni, pytanie czy silnik Subaru to wytrzymuje i nie jest to defektem ?

Wersja Sport jest twardsza, tak jak pisałem wcześniej ma zawieszenie Bilstein. Masz dostęp do historii serwisowania? To dość świeże auto więc pewnie odwiedzało ASO.

Legacy z tym silnikiem był oferowany tylko z automatem CVT, który jest specyficzną konstrukcją. Najlepiej się takim autem przejechać i zobaczyć czy odpowiada nam charakterystyka. Tutaj kilka tematów, wrażenia z jazdy, itp:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/63303-outback-25-cvt-pierwsze-5000-km/

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/40077-obk-my2010-25-at-lineartronic-opinie/

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/35174-cvt/

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/26947-cvt-lineartronic/

Dużym plusem na pewno są niskie obroty, przy wyższych prędkościach. Kiedyś to policzyłem i wyszło mi, że:

Legacy 2.5i CVT, najdłuższe przełożenie, 2000 obr/min - 120 km/h

Legacy 2.0D, 6 bieg, 2000 obr/min - 110 km/h

Zwykłe auta przy 2000 obr/min mają z reguły 80-90 km/h.

Link to comment
Share on other sites

 

 

ersja Sport jest twardsza, tak jak pisałem wcześniej ma zawieszenie Bilstein. Masz dostęp do historii serwisowania? To dość świeże auto więc pewnie odwiedzało ASO. Legacy z tym silnikiem był oferowany tylko z automatem CVT, który jest specyficzną konstrukcją. Najlepiej się takim autem przejechać i zobaczyć czy odpowiada nam charakterystyka. Tutaj kilka tematów, wrażenia z jazdy, itp:

 

 

JJacek - był oferowany Legaś Sport z 2.5N.A ? Myślałem że tylko z SBD.

BTW. Zawias w tym aucie to super połączenie komfortu i "czucia" drogi.

Link to comment
Share on other sites

Był, był:

http://www.autogaleria.pl/testy/subaru-legacy-kombi-2-5i-sport/

http://exoticcars.pl/testy/subaru-legacy-kombi-2-5i-sport/

http://www.subaru.pl/datasheet/2011legacy.pdf

a tutaj ogłoszenie na otomoto (ten egzemplarz został ograbiony z felg, ale oglądałem go wcześniej jak je jeszcze miał):

http://otomoto.pl/subaru-legacy-2-5i-sport-fra-vat-C33883404.html

Podejrzewam, że te auta prawie się nie sprzedawały, pewnie było ich mniej niż 2.5GT. Wersja 2.5i Sport kosztowała 40 tys euro, Sport Navi 43 tys euro, zaledwie 3 tys euro mniej niż 2.5GT.

Link to comment
Share on other sites

zaledwie 3 tys euro mniej niż 2.5GT.

 

ale w cenach wyprzedaży bo "normalnie" GT kosztował tyle co STi / OBK H6 prawie 50k euro. Z tego co pamiętam.....

Widziałem SBD Sport z bardzo fajnym tylnym zderzakiem z zabudowanymi wydechami. Pewnie był dołożony.

Link to comment
Share on other sites

http://web.archive.org/web/20110124203504/http://www.subaru.pl/datasheet/cennik_2010legacy.pdf

http://www.jazdamiejska.pl/testy/subaru-legacy-gt,13.html

http://exoticcars.pl/testy/subaru-legacy-2-5gt/6/

2.5 Sport Navi -> 42900

2.5 Legacy GT -> 46000

2.5 Legacy GT McIntosh -> 47000

Wersja kombi to dodatkowe 1000 euro

Ma ktos moze porównanie kosztów utrzymania Forka 2.5 XT do takiego Legaca?

Tak w ogole i w szczególe :)

Do takiego 'zwykłego' 2.5i czy może 2.5 GT ?
Link to comment
Share on other sites

W kosztach przeglądu 2.5 GT nie ma http://www.subaru.pl/docs/przeglady_okresowe_2013-04.pdf, ale przeglądy kosztują mniej więcej tyle co w WRX GH z dokładnością do skrzyni automatycznej (wymiana ATF po 120 tys km). Rozrząd wymienia się przy 105 tys km więc podobnie jak w innych H4 turbo. Dużo droższy niż Forester 2.5XT raczej nie powinien być. Jeśli chodzi o zwykłego 2.5i to nie wiem, ale zakładam, że raczej jest tańszy niż 2.5GT.

Przykładowo hamulce przednie mają 316mm, występowały też w Legacy IV i kilku innych modelach. ATE kosztują poniżej 200 zł, Brembo i Zimmermann są ciut droższe. Z klockami wybór jest bardzo szeroki. Gorzej jest z tyłem, który ma standardowy rozmiar (290 mm), ale inny jest hamulec ręczny. Zamiennik znalazłem tylko w Delphi (230 zł) i DBA (650 zł).

Spalanie w mieście mi wychodzi o 11l do 14l /100 km (11l to jazda poza godzinami szczytu). Na trasie spala od 9l (drogi krajowe) do 11l (drogi szybkiego ruchu, tempomat, 130-140km/h).

Link to comment
Share on other sites

Tak, zawias jest drogi i nie znalazłem żadnej atrakcyjnej oferty. Bilstein w 2.5GT na szczęście można regenerować (czytaj -> ktoś już to zrobił http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/67884-bilstein-b6-do-legacy-25gt-2010/#entry2055905). Cena nowego Bilsteina jak ustalił Bosman, 2000 zł/szt przód, 1000 zł/szt tył.

 

Adam12, mam szare/srebrne kombi http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/72889-moje-subaru/?p=2053264 (trochę jest brudny na tym zdjęciu).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...