Jump to content

Impreza 99 N/A regulacja i sprzęgła


Bo_Lo
 Share

Recommended Posts

Witam.Kończy mi się doscisk i na wiosnę będzie wymiana sprzęgła plus odelżenie zamachu.I tu ma dwa pytania

1-Czy uszczelniacz wału kupić i wymienić ''zapobiegawczo''?

2-Czy da się regulować jakoś sprzęgło?(obecne łapie dość wysoko i haczą czasem biegi,a do wymiany jeszcze muszę czekać z 2-3 miesiące)

Link to comment
Share on other sites

Tzn dramatu nie ma z tym haczeniem.Po prosu wyrażnie czuć jak bieg wchodzi i czasem jedynka na postoju nie chce wejść(muszę ''przewajhować'' na 2 albo jeszcze raz wysprzęglić)

Link to comment
Share on other sites

Czyli warto spróbować.To jak to jest z ta regulacją?jest ona mozliwa ?,jesli tak to co zrobic zeby sprzęgło chwytalo ciut wcześniej?

Link to comment
Share on other sites

Pobaw sie nakretka na lince przy lapie sprzegla.

Jak wstepnie ustawisz to podreguluj wysokosc samego pedalu.

Przyjrzyj sie temu dokladnie, a zobaczysz, ze to nic trudnego.

Link to comment
Share on other sites

Zsby lapalo nizej to linke musisz popuscic czyli sruby odkrecac najlepiej tak aby na pedale sprzegla bylo troszke luzu tak z 2 mm zanim zacznie wysprzeglac

Edited by Czlapus
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Odkopuje:

Impreza 99 N/A. Sprzęgło nie ślizga się, działało super. Na ostatniej trasie zauważyłem, że muszę wduszać do samej podłogi żeby wysprzęglić i kulturalnie zmienić bieg.

Myślę: no cóż linka się rozciągnęła, podreguluję żeby zaczynał spinać w 1/3 wysokości jak przez ostatnie 30kkm.

Podregulowałem i starczyło na 10km. Znów muszę dusić do podłogi. Sprawdziłem czy to nie wina nakrętek i zbyt słabej kontry - nie.

Wyregulowałem jeszcze raz - wcisnąłem kilka razy sprzęgło - znów linka luźna. Samochód rusza od podłogi. Ciężko wbić jedynkę.

Wyregulowałem jeszcze raz żeby sprawdzić czy nie mam zwidów. Pierwsze dwa wciśnięcia ok, im więcej tym gorzej. W tym momencie nie mogę wbić biegu na postoju z włączonym silnikiem.

To nie kwestia regulacji- każda sprowadza się do tego samego a niedługo śruby regulacyjnej zabraknie.

Co jest nie tak?

Jak to ugryźć?

Jakieś pomysły? :)

Link to comment
Share on other sites

A ciezko wydobyc te lape?

Bo u mnie na wolnych obrotach drzy i popiskuje (cwierka) i nie wiem czego to wina.

Dźwięki to raczej łożysko może wydawać,przy wciśniętym sprzęgle,drgania to już inna sprawa i może wskazywać na nieprawidłową pracę sprzęgła lub jego bliski koniec.

Link to comment
Share on other sites

Wlasnie nie przy wcisnietym, tylko na luzie przy puszczonym. Jak chocby lekko wcisne, zeby tylko naprezyc linke, lub podniose lekko obroty, to "cwierkanie" ustaje. Pod maska widac jak lapa drzy na wolnych obr.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...