Jump to content

Filtr Kabinowy Forek04' 2,0XT- istnieje?


shagger
 Share

Recommended Posts

Witam!

Jako świeży nabywca Forka 04' byłem dziś w sklepie żeby zamówić komplet filtrów czyli oleju powietrza i no właśnie... kabinowy. Klimę mam automatyczną więc byłem pewien że jak w każdym aucie z klimą które dotychczas miałem tak i tu musi być filtr kabinowy. Pani ze sklepu wertuje katalog i mówi że....no włąsnie że nie ma. W każdym razie tak jej wyszło z katalogu.  Później dodałą że do rocznika 04' owszem powinien być ale do 2,5 turbo a ja mam 2,0 XT i do nie go nie było w tym roczniku.

Powiedzcie jak to jest z tym filtrem kabinowym?

Link to comment
Share on other sites

Jest jest, musisz tylko zdemontować schowek odkręcając około 8 wkrętów. Gdy już to zrobisz, to zobaczysz obudowę wentylatora nagrzewnicy a w niej poziomo zamontowany filtr kabinowy. Polecam zmienić, koszt około 60 pln i chyba pani w sklepie ma kiepski katalog, bo ja nabyłem bez problemu.


Wyglądało to mniej więcej tak:

http://allegro.pl/subaru-forester-sg-02-08-filtr-kabinowy-pylkowy-i4964611969.html

Link to comment
Share on other sites

Ja w moim też wg sklepu w serwisie nie mam filtra, i faktycznie nie miałem, ale miejsce na wsadzenie jest! Kupiłem odpowiedni, wsadziłem i mam filtr :)

Na ten rok w tymże serwisie zamówiłem wersję z tym całym niby węglem aktywnym bo był w promocji tańszy niż zwykły, czeka na odbiór i na wiosnę będę zakładał.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

W związku z czyszczeniem/przeglądem klimy musze wymienić również filtr kabinowy / przeciwpyłkowy. 

Firma w której będę czyscił proponuje mi f. marki Blue Print za 60 PLN, w innej oferują jakiś "azjatycki zamiennik" bez wnikania kto to markuje za 35 ... 

Czy w ogóle brac je pod uwagę, czy kupić coś bardziej "firmowego" - np. Valeo czy Knechta za 90 - 100 ? 

Co polecacie ? Odczuję różnicę ?

 

Mieszkam w Krakowie wiec jakośc firltracji powietrza z pyłów jest bardzo istotny ;-)

 

(Forester SG - XT 06r.)

Edited by vonda
Link to comment
Share on other sites

Miałem oryginał Subaru za 90zł, miałem zamiennik za 50zł, miałem też zamiennik za 35zł. W zasadzie różnicy nie odczuwam.

Jedyne co to te lepsze mają zwykle tą oryginalną obudowę plastikową. Z kolei zamienniki były wykonane całkowicie z papieru na kształt oryginału.

Moim zdaniem szkoda przepłacać.

Link to comment
Share on other sites

Jak napisał przedpisca - mam najtańszy i nie ma żadnej różnicy. Ale ja z tych co jeżdżą na całorocznych, zimówkami w lecie i skrobią a potem odpalają :-)

Link to comment
Share on other sites

Miałem oryginał Subaru za 90zł, miałem zamiennik za 50zł, miałem też zamiennik za 35zł. W zasadzie różnicy nie odczuwam.

Jedyne co to te lepsze mają zwykle tą oryginalną obudowę plastikową. Z kolei zamienniki były wykonane całkowicie z papieru na kształt oryginału.

Moim zdaniem szkoda przepłacać.

te bez plastikowej obudowy da się szczelnie zamontować ? żeby "bokiem" powietrze nie przepływało ?

Link to comment
Share on other sites

 

 

te bez plastikowej obudowy da się szczelnie zamontować ? żeby "bokiem" powietrze nie przepływało ?

Wchodzą ciasno, wręcz raz musiałem lekko ścisnąć żeby wszedł. Moim zdaniem jest szczelnie. :)

Link to comment
Share on other sites

 

te bez plastikowej obudowy da się szczelnie zamontować ? żeby "bokiem" powietrze nie przepływało ?

Wchodzą ciasno, wręcz raz musiałem lekko ścisnąć żeby wszedł. Moim zdaniem jest szczelnie. :)

 

dzięki

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...