Jump to content

Łopatki do Legacy IV AT polift


rosaskc
 Share

Recommended Posts

Pytanie odnośnie "doposażenia" Gacka w łopatki :D

Chodzi o to, czy da się wymienić parę elementów przy kierownicy, żeby dołożyć łopatki do zmian biegów? Pacjent: poliftowe Legacy MY07 2.0 benz A/T (oczywiście, bez łopatek).

 

Pytanie może się z pozoru wydawać głupie, ale wcale takie chyba nie jest. Subaru JESZCZE nie posiadam, jednakże chociażby w moim Fiordzie sam dołożyłem ori pilot do radia przy kierownicy, halogeny, itd. Wiązki są, chodzi o to, by dołożyć osprzęt. Czy inżynierowie z Japonii zostawili nam taką furtkę? :huh:

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście, można.

 

Nie mniej jednak w tym poście pytam, czy są możliwości techniczne, by dołożyć łopatki do automatu po lifcie, który tychże łopatek nie posiada ;)

Link to comment
Share on other sites

Właśnie szukałem i nie znalazłem :unsure:  Musi być wątek jakoś dziwnie nazwany...

Da się. :)

Niezbędne zakupy:

http://parts.donaldsonssubaru.com/a/Subaru__/49293899__6030115/SWITCH-INSTRUMENTPANEL-STEERING-08MY-/B13-830-05.html

Załączam schemat podłączenia paddle shift switch.

wi-17338e.pdf

Edited by WOJO
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

A w Forku 4EAT Sport Shift taki mod można zrobić?

Pewnie się da, ale nie chce mi się szukać VIN wersji, która to posiada by sprawdzić, co jest potrzebne do zakupów. :P

A nie lepiej kupić takie Legacy z łopatkami , zamiast potem coś kombinować , dorabiać.

1. Takie Legacy to po 2008 roku.

2. Za taki "bajer" cena zakupu rośnie przynajmniej o 2000zł...

:)

Link to comment
Share on other sites

Tak myślałem bo w instrukcji coś o tym jest, tyle że można zmieniać biegi przyciskami na kierownicy. Próbowałem u siebie i dupa :P Więc jak jakieś wersje to mają to i łopatki można ogarnąć. Ale nic tak z ciekawości pytam bo może kiedyś, jak na razie są ważniejsze rzeczy.

Link to comment
Share on other sites

A nie lepiej kupić takie Legacy z łopatkami , zamiast potem coś kombinować , dorabiać.

Szukając legacy lub OBK raczej ciężko będzie trafić na takiego z "łopatkami", zwłaszcza, że ilość używanych jest niewielka...

Jeśli montaż jest p&p to bardzo dobra wiadomość;)

Link to comment
Share on other sites

@@piwozniak,  wiem że "walczył" z tym tematem ale poległ 

 

Nie polegl, nie polegl, po to tez chce sie z Toba zobaczyc cobym spisal sobie numer plastikowej oslony kolumny kierownicy, temat ogolnie P&P, czesci do kupienia na japanparts, jedyne co to wlasnie nie mam numeru tej oslony :)

Link to comment
Share on other sites

No same części 515 dolców. Nie wygląda najgorzej... Tylko czy to podejdzie pod każdego poliftowego automatu czy trzeba sprawdzić po VINie?

Jak Ci wyszło 515$?

Potrzebujesz części o oznaczeniu 83156AG010 za 125.92$ + ewentualnie 3x 043105080 za 0.08$/szt. Ze schematu podłączenia wynika, że połączone jest to równolegle z dźwignią zmiany biegów. Z tego wynika, że zamiast przełączać dźwignią w trybie manualnym, bawisz się manetkami na kierownicy. Z FASTa wynika, że obudowa kolumny kierownicy jest jedna do obu modeli (z łopatkami i bez), przełącznik zespolony i zawijak także. Jedyny problem, jaki widzę, to wycięcie dziur w obudowie kolumny kierownicy na łopatki, bo z załączonego zdjęcia wynika (dzięki uprzejmości sprzedawcy z Allegro) , że łopatki są montowane w obudowie, a nie między kierownicą, a obudową. Nie chce mi się wierzyć, że Subaru poskąpiło na poprowadzenie trzech kabelków z zawijaka do BIU, by bezproblemowo dokładać sterowanie w egzemplarzach droższych o grube $$$.

post-13696-0-02536300-1420534673_thumb.jpg

wi-17341e.pdf

Link to comment
Share on other sites

@piwozniak I jak Ci to wyszło kosztowo? Trzeba kupić wszystkie te części, które podesłał WOJO? Bo wychodzi ponad pół tysiąca dolców plus pewnie przesyłka...

 

Edit: O to mi chodziło. Teraz wiem, że nie trzeba wszystkich części kupować. W Focusie też rzeźbiłem otwory w osłonie kolumny kierownicy, więc się nie boję :)

Edited by rosaskc
Link to comment
Share on other sites

A w ASO coś wiedzą? Przeglądając kiedyś oferty z niemiec, widziałem sporo Outbackow 2.5 z łopatkami, przypuszczam, że mogło to być jakieś dodatkowe wyposażenie. Zawsze można mailem wysłać zapytanie do dealera w DE lub CH :)

 

Inna sprawa, jak często się z łopatek korzysta ;) Ja użyłem je, może 3 razy :) ale, jak mówi przysłowie lepiej mieć i nie skorzystać, niż nie mieć i potrzebować :)

Link to comment
Share on other sites

Inna sprawa, jak często się z łopatek korzysta ;) Ja użyłem je, może 3 razy :)

To zależy w jakim terenie się człowiek porusza

Przy górkach to idealne rozwiązanie do hamowania silnikiem

W trasie używam bardzo często 

 

@@piwozniak,  wiem że "walczył" z tym tematem ale poległ 

 

Nie polegl, nie polegl, po to tez chce sie z Toba zobaczyc cobym spisal sobie numer plastikowej oslony kolumny kierownicy, 

o Ty, a ja myślałem że tak bezinteresownie  ;)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Inna sprawa, jak często się z łopatek korzysta ;) Ja użyłem je, może 3 razy :)

To zależy w jakim terenie się człowiek porusza

Przy górkach to idealne rozwiązanie do hamowania silnikiem

W trasie używam bardzo często

 

Jak są górki lub trzeba jechać szybciej to włączam S# :) Tak czy inaczej, fajna sprawa, tylko mi się wydaje, że automat wie lepiej co robi (w S#) :)

 

W każdym razie, powodzenia w modzeniu :)

Link to comment
Share on other sites

 

Z FASTa wynika, że obudowa kolumny kierownicy jest jedna do obu modeli (z łopatkami i bez)
 

 

nie jest, jedna ma wyciete dziury inna nie ma.

 

Podaj proszę numery cześci, bo ja znalazłem tylko jeden rodzaj.

Link to comment
Share on other sites

no wlansie nie mam i do tego musze pomolestowac szamota :D

 

Ostatnio jak sie temu przygladalem to bylo pare tych obudow ale nie wiedzialem wlasnie ktora jest ta jedyna, ogladalem swoja i nie ma tam jakos jasno zaznaczonych miejsc gdzie wyciac itd. Jestem pewien ze przy montazu w wersjach z PS uzywaja innej obudowy.

 

Szamot nie szykuje CI sie kursik? :D

 

 

EDIT:

 

34341AG15AJC ???

Edited by piwozniak
Link to comment
Share on other sites

A może ktoś napisać jakiś prosty manual? Rozumiem, że kupujemy łopatki, obudowę kierownicy, montujemy to sobie i co dalej? Przy kolumnie jest już wiązka do której podpinamy owe łopatki, czy jednak trzeba coś jeszcze nabyć, dorobić, by to działało tak jak w trybie sportshift? 

Link to comment
Share on other sites

no wlansie nie mam i do tego musze pomolestowac szamota :D

 

Ostatnio jak sie temu przygladalem to bylo pare tych obudow ale nie wiedzialem wlasnie ktora jest ta jedyna, ogladalem swoja i nie ma tam jakos jasno zaznaczonych miejsc gdzie wyciac itd. Jestem pewien ze przy montazu w wersjach z PS uzywaja innej obudowy.

 

Szamot nie szykuje CI sie kursik? :D

 

 

EDIT:

 

34341AG15AJC ???

Tak jest to ten numer http://parts.donaldsonssubaru.com/a/Subaru__/49245611__6029877/STEERING-COLUMN-STEERING-COLUMN/B13-341-01.html

Jeden rodzaj obudowy bez dziurek to 34341AG14AJC, a z dziurkami 34341AG15AJC.

Ciekawy wątek: http://legacygt.com/forums/showthread.php/tiptronic-controller-107794.html

Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

jestem sklonny to przetestowac na sobie jak bede mial numer tej obudowy :)

mysle ze wiazka jest a jak nie ma to podpiecie tego jest trywialne.

 

ogolnie fajna sprawa do redukcji bo dziala to przez chwile i nie musisz majtac wajcha najpierw na sport, potem na "-" potem na D

 

redukujesz, po chwili jestes spowrotem na D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...