Skocz do zawartości

Rejestracja "anglika" bez przekładki od 1 stycznia 2015


valdiiaga

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Chyba jako jeden z pierwszych zarejestrowałem swojego Subaraka rhd w PL, więc postanowiłem opisać co i jak należy krok po kroku zrobić. Na pewno się przyda komuś.

1)w przypadku auta JDM należy wystąpić od odstępstwo od warunków rejestracji z uwagi na nieposiadanie 17 znakowego numeru VIN. Wniosek i spis potrzebnych dokumentów znajdziemy tu (w uzasadnieniu piszemy, że podany numer VIN był oryginalnym numerem nadanym przez producenta w roku produkcji pojazdu):

www.mir.gov.pl/strony/uslugi/jak-uzyskac-odstepstwa-od-warunkow-technicznych/odstepstwo-od-warunkow-technicznych-pojazdow/

Co do załączników możemy ograniczyć się do:

-zaświadczenie z okręgowej stacji diagnostycznej o nie przejściu badania technicznego z uwagi na krótki VIN (koszt 100zł - pierwszy przegląd) - oryginał

-potwierdzenie dokonania przelewu opłaty skarbowej (z tego co pamiętam 10zł)

-zdjęcia ściany grodziowej w wybitym numerem nadwozia, zdjęcia tabliczki znamionowej i zdjęcia auta z zewn.

-ksero dokumentu potwierdzającego zapłatę akcyzy

-poświadczone notarialnie kopia umowy kupna lub faktura zakupu oraz kopia dokumentu rejestracyjnego kraju poprzedniej rejestracji (poświadczenie u notariusza ok 7z za stronę)

Pakujemy w kopertę i wraz z wnioskiem wysyłamy do MI, po ok 1,5 tyg mamy decyzję o odstępstwie w domu. W niektórych stacjach i wydziałach nie jest wymagane odstępstwo, ale zgodnie z przepisami powinno być (całkowity koszt uzyskania odstępstwa to ok 150zł, chyba że się wyrobicie w 2 tyg od pierwszego badania, wtedy odpada koszt kolejnego przeglądu).

2)Po uzyskaniu decyzji o odstępstwie z MI (tylko przy JDM-ach) udajemy się z nią na I-szy (w sumie II-gi ;) ) przegląd do OSKP. Auto z rhd musi mieć zmienione bądź przerobione reflektory przednie, licznik w km/h lub milach i km/h, musi być autem osobowym (kat.M1 - najlepiej aby taki zapis był w dowodzie rejestracyjnym kraju poprzedniej rejestracji, przy braku wpisu trzeba udowodnić, że to osobówka), oraz po odpowiedniej stronie wsteczny i światło przeciwmgielne (z tyłu najprościej zamienić stronami wsteczny z przeciwmgielnym), oraz lusterka wewnętrzne muszą zapewnić odpowiednią widoczność (w Subaru nie było z tym problemu).

3)Po uzyskaniu zaświadczenie o pozytywnym wyniku I-szego badania udajemy się do Wydziału Komunikacji. Zabieramy ze sobą decyzję o odstępstwie, badanie, stary dow. rejestr., zaświadczenie o zapłaceniu akcyzy, stare tablice, potwierdzeni zapłaty recyklingu (500zł) i za nowe tablice (ok 280zl), składamy wniosek o rejestrację, po czym odbieramy nowe PL tablice i przykręcamy do naszego wymarzonego JDM-a rhd

4)Udajemy się do ubezpieczyciela i ubezpieczamy pojazd. Ja ubezpieczyłem w MTU, bo nie mają zwyżek od rhd.

Podstawa prawną do rejestracji aut RHD w PL są rozporządzenia MI, które weszły w życie dn 15.08.2015r.

Mam nadzieję, że o niczym ważnym nie zapomniałem i komuś się przyda . Pozdrawiam :)

Zapomniałem o ważnej rzeczy :biglol: , nie zarejestrujemy w PL auta RHD, które wcześniej nie było zarejestrowane w kraju UE :unsure: Czyli chcąc zarejestrować auto RHD np z Japonii, musi nabyć je najpierw np wujek z Anglii, zarejestrować tam i odsprzedać nam. Bardzo ciekawy jest ten zapis w rozporządzeniu :facepalm:

Czyli ja nie muszę sie motać bo mam VIN z 17 znakami. Mam pytanie jak ci sprawdzili lusterka czy to chodzi o lusterko wewnętrzne ? Czy jest odpowiednia widoczność ? Jeśli można wiedzieć ile ci (nielegalnej) akcyzy wyliczyli?

post-22979-0-45797900-1440107221_thumb.jpg

Edytowane przez Luki_wrx_prodrive
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadł ktoś z Was na to, żeby wystąpić do Ministerstwa Infrastruktury o odstępstwo od warunków rejestracji z związku z tym, że auto nie było wcześniej zarejestrowane w kraju UE ??? Z sensownym uzasadnieniem wniosku nie będzie problemu, tym bardziej że można rejestrować już auta rhd i MI wydaje odstępstwa od krótkiego VIN-u (właśnie dla japończyków), tym samym zgadzając się na rejestrację rodowitych JDM-ów. No ale jak to zauważył kolega na sąsiednim forum odstępstwo powinno się tyczyć warunków technicznych pojazdów a nie samego rozporządzenia, więc może być lipa :unsure: 

Edytowane przez bigsasza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pewien plan i będę się starał go wprowadzić w życie, ale ze względu na brak czasu dopiero w listopadzie. Plan polegał będzie właśnie na zarejestrowaniu JDMa bez wcześniejszej rejestracji w UK/Czechach itd. Czas pokaże :) No, a jak nie przejdzie to i tak zarejestruje tylko trochę drożej ze względu na wcześniejszą rejestrację w innym kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No jak na razie z dużej chmury mały deszcz. Bym powiedział mżawka :biglol: . Również nie widziałem na żywo żadnego (poza swoim) rhd na pl blachach. W wydziale jak się pytałem ile to już sztuk zarejestrowali (byl wtedy miesiac od zmiany przepisów) to ledwie kilka aut, raczej egzotycznych. Passata jeszcze nie było  ;)  Na diagnostyce u znajomego to samo. Wiem też o paru stacjach które jeszcze tematu nie przerabiały ani razu jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Supra A80 w Warszawie, polskie blaty, RHD,

 

08d70b9bbebbcf2b.jpg

O tą może chodzi? :)

 

 

 

LICZNIK W MILACH :huh:

180 ma na budziku? Mylące ale to mogą być Km/h. Japońce tak mają ;)

 

 

 

AUTOMAT :huh:

Nie wybrzydzałbym :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inaczej rzecz wygląda co do typowych JDM-ów prosto właśnie z Japonii. Ale ja sobie nie wyobrażam bezpiecznej podróży w swoim Japońcu, bez przełożenia kierownicy. Powody są proste, auto nie będzie używane w sporcie. 

Próbowałem jazdy po RHD nie powiem na mieście nie ma znaczenia, natomiast trasa o ile jest droga "pusta" jedzie się wspaniale, górka zaczyna się gdy mamy przed sobą np. ciągnik :) a za Toba jedzie kolumna aut. MASAKRA!

Nigdy więcej.Tylko LHD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta Supra jest mojego znajomego, JDM z wstawionym licznikiem z USDMa żeby było w milach bo tak musi być na wyspach. Ma jeszcze GTRa R33 RHD, też na polskich blachach. Inny kolega zarejestrował ostatnio EVO5 RHD.

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta Supra jest mojego znajomego, JDM z wstawionym licznikiem z USDMa żeby było w milach bo tak musi być na wyspach. Ma jeszcze GTRa R33 RHD, też na polskich blachach. Inny kolega zarejestrował ostatnio EVO5 RHD.

 

Dokładnie tak czasem robią w UK. Choć nie wszyscy. Ci bardziej skrupulatni ;)  Super, że takie rodzynki jak Supra GTR  czy evo mogą już mykać w oryginalnym, niezdrutowanym stanie, bo jak wiadomo to modele wyjątkowo niewdzięczne przy przekładce... Póki co, można ocenić tą zmianę przepisów bardzo pozytywnie :thumbup: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inaczej rzecz wygląda co do typowych JDM-ów prosto właśnie z Japonii. Ale ja sobie nie wyobrażam bezpiecznej podróży w swoim Japońcu, bez przełożenia kierownicy. Powody są proste, auto nie będzie używane w sporcie.

Próbowałem jazdy po RHD nie powiem na mieście nie ma znaczenia, natomiast trasa o ile jest droga "pusta" jedzie się wspaniale, górka zaczyna się gdy mamy przed sobą np. ciągnik :) a za Toba jedzie kolumna aut. MASAKRA!

Nigdy więcej.Tylko LHD.

Nie dość, że masz mega FSTI to jeszcze rozsądny z Ciebie gość. Szkoda, że mało takich w tym temacie. Oczywiście do sportu proszę bawicie się, ale od krajowej z dala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Ta Supra jest mojego znajomego, JDM z wstawionym licznikiem z USDMa żeby było w milach bo tak musi być na wyspach. Ma jeszcze GTRa R33 RHD, też na polskich blachach. Inny kolega zarejestrował ostatnio EVO5 RHD.

 

Nie podejrzewam zbyt wiele egzemplarzy R33 w Wawie więc ten w przedostatnim TG to pewnie ten o którym mówiłeś :) Coś wspaniałego :bowdown: 

 

badcf5e8e9484e76.jpg

5d06f17b2bfa5233.jpg

 

I pomyśleć, że takie cukierki stały nieraz latami po garażach, czekając na możliwość wyjazdu na drogi... No ale lepiej późno jak wcale :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...