Skocz do zawartości

Brak mocy, szarpie Forester 2010r. 2.0 NA EJ20 66 000 km


pompik

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Mam problem z nowym nabytkiem pt. Forester 2.0 NA 150KM z 2010r. benzyna bez gazu. Plastikowy kolektor, jeszcze na pasku. Przebieg 66 000km. Szarpie i nie ma mocy od najnizszych obrotów. Był serwisowany w kilku ASO (Koper, Adamski i Zdanowich) i nikt nie jest w stanie postawić trafnej diagnozy. Nie wykazuje żadnych błedów, tylko przesuwa na maksa kąt zapłonu, bardzo wysokie spalanie szarpie / dławi najbardziej przy 1500obr. tylko przy przyspieszaniu . Zamulony tak, że nie można spod świateł normalnie ruszyć, ale wkręca się jakoś na obroty i powyżej 4000 niby mniej czuć szarpanie i zamulanie, ale pewnie dlatego że potrafi spalić lepiej nieodpowiednią mieszankę.

Poniżej lista wykonanych już czynności:

- Wydech zamieniony wlacznie z katalizatorem, EGR i Lambdą i tłumikami
- Reset ECU nie pomaga
- Spaliny spr na stacji diagnostycznej. Idealne
- Przeplywomierz podmieniony z innego auta - bez poprawy
- knock sensor wymieniony, a potem odkrecony zupełnie - bez poprawy
- przepsutnica wyczyszczona - czysta
- świece wymienione

- kolektor dolotowy i wylotowy również podmieniony (ASO Adamski) - zero efektu
- Ustawienie rozrządu spr. u Adamskiego - ok
- Wtryskiwacze - czyszczone przez poprzedniego właściciela 2x u Kopra
- Reset ECU już nie pomaga. Brak mocy i szarpanie od najniższych obrotów
- Paliwo tankowane Nitro 100 Oktanów  na Shellu kilkukrotnie - brak poprawy
- Ciśnienie paliwa - spr. w ASO - ok
- kompresja ok
- Na zimnym jakby troche lepiej chodził
- Wgrana najnowsza mapa do tego modelu.
 
Zostają mi chyba koła zmiennych faz rozrządu (podobno), czujniki położenia wałka rozrządu albo może regulacja zaworów ale wątpię.
 
Nie chciałbym niepotrzebnie wydawać pieniędzy i będę wdzięczny za sugestie co jeszcze sprawdzić. Po powyższych czynnościach brak poprawy. Na jałowym biegu nie ma problemu. chodzi równo, odpala od pierwszego razu, nie klekocze, nie telepie. Tylo pod obciążeniem zaczyna mulić i szarpać. Załączam zgrany LOG.forester brak mocy.zip
 
Z góry dzięki za wszelkie sugestie!
 

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

Dzięki za szybką reakcję. Załączony LOG był z ASO, więc to jakiś ichniejszy format. Zapisałem dziś 2 nowe pliki w ECU Explorerze i załąxczam do posta. Mimo odkręcenia knock senora dalej mi pokazuje spalanie stukowe i przesunięcie zapłonu. Nie wiem o co chodzi, ale myślałem, że już to wyelminowałem, a tu nic. 

 

Ustawienie rozrządu było sprawdzane. Wtryskiwacze czyszczone. 

 

Silnik jest EJ204 bez turbo (błąd w opisie auta - lama byłem i nie wiedziałem co kupiłem). Wiem, że rakieta to to nie jest, ale Panowie ten w ogęle nie jedzie, szarpie i wszyscy mechanicy się ze mną w tej kwestii zgadzają :), więc tę rozkminę też już mam za sobą.

 

Z góry dzięki! 

Log 1 Forester.zip

Edytowane przez pompik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest masakra jeśli chodzi o to co czyta czujnik spalania stukowego. 2-gi log chyba po resecie - zamula prawie natychmiast bo wykrywa stuki (pewnie fałszywe) całymi sekwencjami. Ja też miałem mulenie z powodu stukowca, ale nigdy nie zarejestrowałem tylu po sobie.

Czy ASO dobrze sprawdziło połączenie czujnika? Czy rejestruje stuki jak jest odkręcony?

Twoja lista wykonanych czynności jest imponująca - wyrazy współczucia. Przyciśnij ASO - nie ma opcji żeby nie mieli rozwiązania jak rejestrują się całe sekwencje stuków.

Może ECU trzeba podmienić i sprawdzić - tam jest zdaje się jakiś filtr który pada.


To oczywiście czytałeś:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/33085-dlawienie-20-na-2-3-tys-rpm-cos-nowego/page-29

 

A jeśli chodzi o ASO to polecam ASO Koper - nie chcę zapeszyć, ale u mnie na razie ich interwencja pomogła. Opiszę w wątku powyżej jeżeli logi i zachowanie auta nadal będą ok.

 

A i jeszcze jedno - jak nie będziesz miał cofania zapłonu, to twoje auto przyzwoicie pojedzie nawet bez wiatraka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i jeszcze zwraca uwagę A/F Correction #3 około -50 nawet na biegu jałowym  (uboga mieszanka? 2-ga lambda też była wymieniona?). I pytanie podstawowe - czy spalanie stukowe jest słyszalne?

Edytowane przez Urbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie! Jestem pod wrażeniem Waszej szybkiej reakcji i znajomości tematu! Ale po kolei, ponieważ w tzw. międzyczasie dużo się dowiedziałem o historii tego auta:

 

1. Zadzwoniłem do ASO Adamski i udało mi się porozmawiać z mechanikiem, który się zajmował autem przed zakupieniem go przeze mnie. Szkoda, że tak późno, bo fachura jakich mało. Okazuje się, że oni już tę ścieżkę zdrowia przeszli i wszystko wskazywało na ECU, ale ze względu na brak kandydata do przeszczepu były właściciel zaniechał akcji i się chyba przyzwyczaił do mulenia. 

 

2. Właśnie zakupiłem używane ECU http://allegro.pl/subaru-forester-2-0b-2010r-komputer-22611an470-i4877544182.html Mam nadzieję, że będzie pasić i się poprawi. Sam chyba nie podmienię, bo trzeba programować immobilizer. Jakieś porady tej materii?

 

3. Stukowego nie słyszę, ale się nie znam więc nie wiem jak głośne może być 

 

4. Przy lambdzie było grzebane i jeden mechanik mówił, że nie chciała wyjść. Cały wydech był potem podmieniany, więc cholera wie, ale potem stary wrócił na miejsce. Nie wiem, jakie powinny być wartości. Jeżeli tutaj równolegle mam drążyć, to proszę o info, bo laik jestem,a problemów może być więcej równolegle.

 

5. Co do mikrofonu stukowego i odp. momentu dokręcenia, to już ktoś w międzyczasie zerwał mi gwint w bloku silnika, więc teraz jest przykręcony tak sobie.... Nie wiem co z tym fantem zrobić i nie wiem kto taki zdolny, ale tym autem zajmowało się już pół Polski, ASO Koper również, więc straty zawsze wliczone w cenę hehe. Myślę, że im słabiej dokręcony, tym lepiej dla mnie w tym momencie, ale w przyszłości dobrze by było go posadzić odpowiednio.

 

Jeszcze raz z góry dzięki za pomoc i dam znać jak dojdzie nowy ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie! Jestem pod wrażeniem Waszej szybkiej reakcji i znajomości tematu! Ale po kolei, ponieważ w tzw. międzyczasie dużo się dowiedziałem o historii tego auta:

 

1. Zadzwoniłem do ASO Adamski i udało mi się porozmawiać z mechanikiem, który się zajmował autem przed zakupieniem go przeze mnie. Szkoda, że tak późno, bo fachura jakich mało. Okazuje się, że oni już tę ścieżkę zdrowia przeszli i wszystko wskazywało na ECU, ale ze względu na brak kandydata do przeszczepu były właściciel zaniechał akcji i się chyba przyzwyczaił do mulenia. 

 

2. Właśnie zakupiłem używane ECU http://allegro.pl/subaru-forester-2-0b-2010r-komputer-22611an470-i4877544182.html Mam nadzieję, że będzie pasić i się poprawi. Sam chyba nie podmienię, bo trzeba programować immobilizer. Jakieś porady tej materii?

 

3. Stukowego nie słyszę, ale się nie znam więc nie wiem jak głośne może być 

 

4. Przy lambdzie było grzebane i jeden mechanik mówił, że nie chciała wyjść. Cały wydech był potem podmieniany, więc cholera wie, ale potem stary wrócił na miejsce. Nie wiem, jakie powinny być wartości. Jeżeli tutaj równolegle mam drążyć, to proszę o info, bo laik jestem,a problemów może być więcej równolegle.

 

5. Co do mikrofonu stukowego i odp. momentu dokręcenia, to już ktoś w międzyczasie zerwał mi gwint w bloku silnika, więc teraz jest przykręcony tak sobie.... Nie wiem co z tym fantem zrobić i nie wiem kto taki zdolny, ale tym autem zajmowało się już pół Polski, ASO Koper również, więc straty zawsze wliczone w cenę hehe. Myślę, że im słabiej dokręcony, tym lepiej dla mnie w tym momencie, ale w przyszłości dobrze by było go posadzić odpowiednio.

 

Jeszcze raz z góry dzięki za pomoc i dam znać jak dojdzie nowy ECU.

 

Ad.1. Jeżeli ASO twierdzi że to może ECU (problem zgłoszony na gwarancji jeszcze - jak rozumiem) - to MUSI zorganizować ECU do chwilowej podmiany - TO NIE TWÓJ PROBLEM

 

Ad.2. Ja miałem na myśli próbę na innym ECU - nie jego zakup (może też jest uszkodzony)

 

Ad.3. To serwis ma odpowiedzieć na pytanie czy jest spalanie stukowe

 

Ad.4. Trzeba dopytać w ASO o 2-gą lambdę - logi z ecuExplorera mogą oszukiwać - ich logi nie. Mechanik ma w podręczniku wartości referencyjne. Jak jest coś dziwnego można wysłać loga do Dzialu Technicznego

 

Ad.5. O moment dokręcenia stukowca nawet nie pytałem bo auto jest ciągle serwisowane w ASO - to PODSTAWA. Nie jest tak, że "im słabiej tym lepiej".

Może jeszcze raz spróbować zlogować auto przy odkręconym i dobrze zabezpieczonym czujniku (nie może się o nic obijać).

 

A i z tym, że auto w jakimś ASO już było to wiesz... czasem trzeba wrócić - problem nie jest banalny. Może ktoś z Gdańska się wypowie - ja nic o tamtejszych ASO nie wiem. Poleciłem moim zdaniem najlepsze z 3 warszawskich w których byłem.

Edytowane przez Urbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Dzięki za odpowiedź. Zapomniałem wspomnieć, że jeździłem z dyndającym stukowcem i zupełnie odłączonym (przywiązoany do węża) i bez poprawy, więc wniosek taki, że filtr / wejście padło w ECU. Powiedziano mi, że nawet jeśli jest zupełnie odłączony i jazda z Check Engine, to dalej bierze to wejście analogowe pod uwagę.

 

Wątek szarpania z podanego linku przestudiowałem, ale długo wykluczałem spalanie stukowe ze względu na powyższe testy, dopóki sam się nie przejechałem z ECU Explorerem, eh..

 

Co do załączonych logów, to były resety, ale po maksymalnie 1km zaczyna znów cofać kąt zapłonu. 

 

Lambda - nic nikt w ASO nie mówił na ten temat, że nie halo. Pojadę jeszcze raz. W Trójmieście jest tylko jedno ASO, tak więc wybór żaden. 

 

Mój model jest rzadki i nie mają dostępnych kompów na podmianę, dlatego radzę sobie sam, a ten co zamówiłem faktycznie może być walnięty, ale wtedy mogę oddać. Był jedyny na Allegro.


Cześć

 

a jak z zaworami ? były sprawdzane, bo z tego co piszesz to tak do końca nie wynika. może problem leży w którymś z nich ?

 

pozdrawiam,

R

Auto ma tylo 66 000 km i wszyscy mówią, że kompresja jest, nie ma miss fire'ów, nic nie klekocze, błedów brak i jest cacy, ale nie wiem jak można inaczej ocenić zawory bez zdejmowania pokrywy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mały updejt. Przejechałem się ponownie po warsztatach i Pan Marek (super ogarnięty elektronik / mechanik, na co trudno trafić - polecam!) z ASO Adamski w Łomiankach naprowadził mnie na obiecujący trop. W aucie podmienione było już chyba wszystko oprócz wtrysków i ECU. Kupiłem więc używany sterownik na podmianę i dalej  przesuwał kąt zapłonu i wywalał spalanie stukowe mimo odpiętego knock sensora, tak więc prwdopodobnie zostają tylko wtryski.

 

Czy któś może kiedyś wymieniał wtryski w benzynie? Moje były czyszczone ultradźwiękami itp, dlatego je wykluczyłem, ale podobno mimo czyszczenia mogą źle dawkować bez wywalania błędów. Będę zobowiązany za wszelkie uwagi i wasze doświadzczenia! Dzięki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzieki za odpowiedz. Jezdzilem z odlaczonym knock sensorem, zapalonym check engine i mimo to po pewnym czasie wykazywal spalanie stukowe na kompie, tak wiec jest branych wiecej danych pod uwage niz tylko sygnal z knock sensora. Lambda, VVTI, czujnik walka itp. przypuszczam z tego co mi powiedziano sa rowniez inne metody zabezpieczenia przed spalaniem stukowym Czekam na nowe wtryskiwacze teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz. Jezdzilem z odlaczonym knock sensorem, zapalonym check engine i mimo to po pewnym czasie wykazywal spalanie stukowe na kompie, tak wiec jest branych wiecej danych pod uwage niz tylko sygnal z knock sensora. Lambda, VVTI, czujnik walka itp. przypuszczam z tego co mi powiedziano sa rowniez inne metody zabezpieczenia przed spalaniem stukowym Czekam na nowe wtryskiwacze teraz.

I to wszystko niezniszczalna benzyna 2.0158 km? Musiałem mieć pecha...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wlasciwie 150KM, ale nie jest taka niezniszczalna jak widac, a przypadek szczegolny. Ty masz juz FB20, wiec troche inna bajka.

 

Dam znac czy wymiana wtryskiwaczy pomoze.

Edytowane przez pompik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko sygnał z czujnika spalania stukowego wpływa na cofanie zapłonu, ale tylko ON rejestruje spalanie stukowe (knock signal #). A próbowałeś jeździć z czujnikiem tak ogłuszonym żeby nie palił się CEL. Jazda z CEL może być w trybie awaryjnym, a wtedy może na wszelki wypadek cofać - w końcu dla ECU popsuł się czujnik spalania stukowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie tematem. Jeździłem z podwieszonym knock sensorem na wężu i też wykazywał spalanie stukowe. Przeniosłem na skrzynię biegów i ogłuszyłem uszczelką - nic nie pomogło. Próbowałem też inny sterownik myśląc, że walnięty jest filtr w ECU i również wykazywał stukowe, tak więc wydaje mi się, że w tych nowszych ECU są także inne sposoby na wykrywanie tego zjawiska. Rozmawiałem też ze specami z Krakowa z centrali i podobno tak to działa. Knock sensor poza tym był wymieniany 2 razy... Ręce opadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc. Mam dokladnie ten sam problem z moim foresterem - zmagam sie z nim juz dwa lata.. 604965130 to moj nr. Jesli to mozliwe to sie odezwj moze wymienilibysmy spostrzezenia. Moje auto wlasnie w kolejnym serwisie i narazie bez efektu. Pozdrawiam.

Czesc. Mam dokladnie ten sam problem z moim foresterem - zmagam sie z nim juz dwa lata.. 604965130 to moj nr. Jesli to mozliwe to sie odezwj moze wymienilibysmy spostrzezenia. Moje auto wlasnie w kolejnym serwisie i narazie bez efektu. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wlasciwie 150KM, ale nie jest taka niezniszczalna jak widac, a przypadek szczegolny. Ty masz juz FB20, wiec troche inna bajka.

 

Dam znac czy wymiana wtryskiwaczy pomoze.

Mam nadzieje że problem szybko zostanie rozwiązany. Rzeczywiście ja mam fb20, ale czy aż tak duże zmiany zrobili to nie wiem.

 

No właśnie może wtryskiwacze szwankują i stad tem problem. Daj znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

wydaje mi się, że w tych nowszych ECU są także inne sposoby na wykrywanie tego zjawiska. Rozmawiałem też ze specami z Krakowa z centrali i podobno tak to działa. Knock sensor poza tym był wymieniany 2 razy... Ręce opadają.

Czy ktoś może więcej napisać na temat wykrywania przez ECU spalania stukowego w inny sposób niż czujnikiem spalania stukowego :blink: ?

 

 

Czekam na nowe wtryskiwacze teraz.

A może Ty zwyczajnie masz spalanie stukowe - jeżeli wymiana wtryskiwaczy ma pomóc. Z ciekawości ile PLN za wtryskiwacze?

 

 

Czesc. Mam dokladnie ten sam problem z moim foresterem - zmagam sie z nim juz dwa lata.. 604965130 to moj nr. Jesli to mozliwe to sie odezwj moze wymienilibysmy spostrzezenia. Moje auto wlasnie w kolejnym serwisie i narazie bez efektu. Pozdrawiam.

Panowie, wymieniajcie się spostrzeżeniami ale jak już do czegoś dojdziecie wrzućcie to tutaj:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/33085-dlawienie-20-na-2-3-tys-rpm-cos-nowego/page-29

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...