Jump to content

szlifowac wał czy kupić nowy?? jesli mozna naprawic to gdzie i kto?


kamilwro
 Share

Recommended Posts

Witam, jak w temacie albo alternatywą jeszcze jest kupno jesli ktos ma uzywany wał ale dobry (nie krzywy, nie wytarty etc)

szłyszałem juz o  [xxxxxxx] ale czy jest jeszcze cos blizej np we wrocławiu? czy [xxxxxxx] firma mowi komus to cos? widziałem na alledrogo wały po 1500zl nowe seria wrx i spec c za 1700 ale czy mozna uratowac wał ibedzie to działac jak ktos to dobrze zrobi? albo zamienie nowe turbo VF48 za nowy wał z panewkami ACL race komplet plus pierscienie, jak ktos ma, prosze o odpowiedz pozdrawiam Kamil :)

 

pacjent WRX ej20 2003r 225ps seria

Edited by tzd
Link to comment
Share on other sites

Wał to istotny element i nie powinno się na nim oszczędzać. Niektórzy szlifują jak uszkodzenie nie jest duże, ale tylko wymiana wraz z panewkami daje pewność, że naprawa jest dobrze wykonana. Nawet jak będziesz szlifował nowe panewki to podstawa. Tak czy inaczej czeka Cię remont silnika, więc nie wiem czy warto ryzykować trochę mniejszą kasę jak i tak silnik na stole.

Tu można polecić tylko ASO, ale poszukaj w nielegalu, jest kilka dobrych firm, które mogą Ci pomóc.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wał jest azotowany, nie powinno się szlifować, bo straci na twardości. Pozostaje kupić nowy, bądź używany w "idealnym" stanie.

Edited by Pepe Dragunov
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

przecież producent dopuszcza możliwość szlifowania, mało tego nie raz nie dwa gadałem z ludzmi  (i to tutaj na forum) którzy mają u siebie tak właśnie zrobione i nikt nie narzekał, ale kupić nowy zawsze można 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Najpierw wał trzeba pomierzyć czy nadaje się do szlifu,nie ma bicia,które eliminuje wał z dalszej eksploatacji itd.

Potem trzeba znać przeznaczenia auta i sposób jego użytkowania,dopiero wtedy można decydować czy doradzać. ;)

Producent dopuszcza szlif wału,ale czy zaleca? :P

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

informuje, że jest techniczna możliwość wykonania takiej usługi przez serwis - a serwisy raczej gwarancję dają. większym problemem będzie dobranie panewek pod pierwszy i drugi szlif, i chyba tylko aso zostaje...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Najpierw wał trzeba pomierzyć czy nadaje się do szlifu,nie ma bicia,które eliminuje wał z dalszej eksploatacji itd.

Potem trzeba znać przeznaczenia auta i sposób jego użytkowania,dopiero wtedy można decydować czy doradzać. ;)

Producent dopuszcza szlif wału,ale czy zaleca? :P

 

Dokładnie. Do zwykłego poruszania się, można pójść na kompromis, ale do mocniejszej jazdy to szkoda pracy, czasu i pieniędzy.

Kto trochę ogarnia temat procesu produkcji wału, itp., jaki materiał, sposób obróbki, odpowiednie utwardzenie (w tym przypadku azotowanie), wie że szlifowanie wierzchniej warstwy to osłabianie materiału, który jest utwardzony tylko na powierzchni, a w środku jest dość elastyczny, aby nie pękał jak szkło w czasie obciążenia...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

@kamilwro, a co z owalizacją panewnic? Pomierzone?

 

blok jest ogarniety, stan glownych panewek nie byl tragiczny i trzyma wymiary, poszla tylko jedna panewka ktora obrociło ale na korbie dlatego chciałem go jeszcze ratowac. Zrobiłem juz wiele silnikow i wiem ze jest cos takiego jak osiowanie itp. nie zabieram sie do tego jako piekarz ale pytam madrzejszych poniewaz boxera jeszcze nie składałem i mysle ze sie uda i bedzie zył jak sie za niego dobrze wezme, ale na to jeszcze musi czas pozwolic i prosic Boga o mniej klientow poniewaz jak to mowia "szewc bez butow chodzi " :) 


 

 

widzę, że znowu wszyscy mądrzejsi od producenta...

 

Mateusz kto jak kto ale Ty mnie chyba dobrze znasz i widzisz co sie u mnie w pracy dzieje, a z niektorymi osobami jak tutaj pisze to poprostu nawet nie chce mi sie gadac bo uwazaja sie za niewiadomo kogo i chca pouczac ale tylko z praktyki. Jakby widzieli jakie sie tematy ogarnia na biezaco to moze by troszeczke wyluzowali i mieli troche wiecej skromnosci bo traktuja kogos jak o cos zapyta, ze to kompletny laik a przeciez nie jednego bym zagiał na warsztacie w 5sekund :) nieistotne bo nie chce sie denerwowac, pytam tylko i oczekuje konkretnej odpowiedzi-czy to cos złego??? nie chcesz nie mow, trudno. Ale nie pouczaj jak nie masz zielonego pojecia z kim rozmawiasz. Albo przyjedz i pokaz co potrafisz wtedy uwierze, ze to nie teoria :)

 

Szczur75, oczywiscie nie o Tobie mowa. Mowie o ludziach, ktorzy mnie juz kiedys pouczali jak przekladke robic i, ze samemu lepiej sie nie zabierac. Tamto auto bylo ukonczone, przelatane 2lata i zadnego checka nawet nie bylo. Remap zrobiony na blisko 300ps i latało jak wsciekle a to tylko WRX był :) temat zamkniety i poszlo do "piachu" bo gdyby nie ten dzwon to bym sie dalej cieszył :) dla zainteresowanych fotki auta sa na forum pod wrocław-spotkania na ostatniej stronie. Kupione nastepne auto i stad zapytanie co lepiej robic- szlifowac jesli to jedna panewka sie obrociła czy lepiej odpuscic i kupic nowy wał plus reszte gratow?. Nie pytam przeciez o osiowanie i czy kartery mam całe i czy tuleje sie nie ruszaja. Pytam konkretnie o sam wał, reszte sobie ogarne i sam wszystko złoze bez najmniejszego problemu. Sorki jak sie za bardzo uniosłem czy cos ale dopiero co wrociłem z pracy a tyle trzeba kazdemu odpisac i w dodatku nic konkretnego nie usłyszalem, pzdr Kamil


jakby co, pomuki rozdane :) ide spac pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Kamil, wiesz dobrze, że póki co to sobie można z fusów powróżyć - to tak jak ja bym zadzwonił "turbo mi nie działa, da się zregenerować?" po czym okazałoby się, że tam już nie ma co regenerować i trzeba wszystko nowe założyć... zawieź gdzieś ten wał niech pomierzą wszystko, czy jest owalizacja itd itp, inaczej takie gadanie nie ma sensu bo i tak nie wiadomo, czy ten wał się do czegoś nadaje - bo może się okazać, że trzyma nominał, a wystarczy jedynie założyć nowe panewki i będzie po temacie...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Szlifowałem wał. Auta już nie mam ale wiem co się z nim dzieje - 40-50tyś km i na razie się zepsuć nie chce, wszystko chodzi jak po złożeniu. Jeżdżone różnie ale nie typowo rajdowo. Gc8 jdm wrx 280KM. Blok, korby osiowane, szlif wału pod panewkę

.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

kamilwro

zdania są podzielone.

Tak jak pisano, producent dopuszcza możliwość szlifowania wału, pod warunkiem że jest co szlifować, ale do tego trzeba bardzo umiejętnie dobrać odpowiednio nadwymiarowe panewki.

Niektóre osoby, tak jak ja na przykład, uważają, że lepiej jest kupić nowy oem'owy wał. Przekonanie to wynika głównie z tego, że faktycznie "zubaża" się wierzchnią warstwę wału, niezależnie

od tego w jaki sposób była obrabiana w oryginale (nawęglanie, azotowanie, hartowanie, etc.).

IMHO przy kompletnej odbudowie motoru różnica 1000zł na całej operacji (obróbka np. 500 vs nowy 1500) to nie jest jakiś znaczący przyrost. No ale każdemu wedle potrzeb ;)

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Szlif wału to góra 200 zł.

Tak czy inaczej decyzja jest kontrowersyjna.

 

Szlifowanych wałów jeździ więcej niż mogłoby się wydawać.

 

 

Czy są przypadki, że silnik padł po niedużym prfzebiegu po remoncie na nowym wale ?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

nie doradza kupna uzywanego wału tylko ten, kto ma na sprzedaz ori nominał lub nowke hehe :) dzieki za wszystkie odpowiedzi, kupie dobra uzywke i sprawdze czy nie ma bicia albo poprostu nowy i mam pytanie, czy trzeba osiowac nowy oryginalny wał OEM lub od Spec-C? czy mozna poprostu zalozyc go z panewkami ACL race i nie osiowac bloku? doradzcie co warto zrobic i na co zwrocic jeszcze uwage przy tak rozebranym silniku, dzieki Kamil :)

Wiem tez ze przydała by sie pompa 12mm i chyba lepszy smok bo lubia pekac oryginalne. Jaką pastą czy silikonem składa sie kartery do siebie (jaka firma bedzie najlepsza)? czy do otwartego bloku mozna po remoncie wiecej dmuchac czy to nie ma sensu i lepiej załatwic semi? napiszcie cos ciekawego a ja sie odwdziecze pozniej jakims filmikiem i foto relacją :)

ponizej kilka foto

post-13112-0-58904100-1417718870_thumb.jpg

post-13112-0-99665500-1417718883_thumb.jpg

post-13112-0-20248200-1417718902_thumb.jpg

post-13112-0-60575000-1417718915_thumb.jpg

post-13112-0-58356400-1417718945_thumb.jpg

post-13112-0-55864500-1417718957_thumb.jpg

Edited by kamilwro
Link to comment
Share on other sites

Blok możesz zamknąć ten który masz, z tego co się interesowałem i rozmawiałem z szlifierzami to największy błąd to właśnie pominięcie osiowania bloku i korb. Niezależenie od tego co zdecydujesz powinieneś pasowanie tych elementów szlifierzom. Składać możesz sam ale ważne żebyś wiedział co!

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ja natomiast polecę Reinzosil albo uszczelniacz Elringa - nazwy nie pamiętam. Pompa z wirnikiem 11mm Ci wystarczy - co za dużo to też nie zdrowo :)

Dirko to uszczelniacz wlasnie Elringa ;)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Wiem tez ze przydała by sie pompa 12mm i chyba lepszy smok bo lubia pekac oryginalne. Jaką pastą czy silikonem składa sie kartery do siebie (jaka firma bedzie najlepsza)? czy do otwartego bloku mozna po remoncie wiecej dmuchac czy to nie ma sensu i lepiej załatwic semi?

Pompa może być z wirnikiem 12mm,ciśnienia się nie zmieniają a wydajność pompy większa.Ze smokiem to pomyliłeś silniki,problem ze smokiem dotyczy 2,5T,w 2,0 raczej nie występuje.Otwarty blok można zrobić na ok.300KM spokojnie i bezpiecznie,tylko przy składaniu silnika trzeba to uwzględnić.Chcesz dmuchnąć więcej,to dobrze policz grubość uszczelek pod głowicę,bo przy większym doładowaniu może być problem ze stukami.

Pomyśl jeszcze o wkładce do miski zapobiegającej odpływowi oleju,jeśli auto będzie służyć do upalania.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Przedzwoń do Pana ze znanego serwisu aukcyjnego - nick specx-pl i porozmawiaj z nim to dowiesz się, która będzie lepsza pompa oleju w Twoim przypadku - wg mnie 11mm jest odpowiednia natomiast przy 12mm może być problem ze szczelnością np. uszczelniaczy wałków przy dużym obciążeniu / po dłuższej eksploatacji.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...