Skocz do zawartości

upg wrx lanos


aponhill

Rekomendowane odpowiedzi

Ja też zaraz po kupnie zastanawialem się nad taką profilaktyką w wrx. Ale jednak zebrałem więcej opinii za tym, że jak się silnika nie przegrzewa, to nie ma sensu robić, chyba, że od razu z kuciem. I na razie 50 tys. przejechane od zakupu i wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie jestem w temacie, więc samo UPG na uszczelce cosworth i szpilkach ARP to koszt rzędu 5k pln.

Cała operacja tj. UPG + kute tłoki mahle i panewki acl to koszt 10k pln.

Ja zdecydowałem się na full pakiet, będzie z głowy na przyszłość.

Dodatkowo przy zmianie turbiny oraz IC można auto wystroić na sporo ponad 300KM i rozsądne 430Nm a to już jedzie :). Oczywiście nie liczę kompletnego wydechu, który już mam.

 

Ale ceny mocno się wahają w zależności od warsztatu. Niektórzy każą sobie płacić prawie drugie tyle. Zbierałem oferty, więc trochę się orientuję.

 

Ja też zaraz po kupnie zastanawialem się nad taką profilaktyką w wrx. Ale jednak zebrałem więcej opinii za tym, że jak się silnika nie przegrzewa, to nie ma sensu robić, chyba, że od razu z kuciem. I na razie 50 tys. przejechane od zakupu i wszystko OK.

U mnie też się nie przegrzewał, temperatura idealnie w punkt. Także nie ubywało płynu. Za to w płyn w kolorze ciemno szarym i w zbiorniczku wyrównawczym bąbelkuje po ostrzejszej jeździe. Test CO2 rozwiał wątpliwości. Objawy zależą w którym miejscu uszczelka puści.

Oczywiście profilaktycznie też bym nie zmieniał, bez sensu. Wydmucha, to się zrobi.

Edytowane przez Matsil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ale test na co2 ponoć nie daje 100% odpowiedzi czy to upg, czy może coś innego...

Jak się ma 130k km przebiegu bez ingerencji w głowicę i test CO2 wychodzi na obydwu głowicach, dodatkowo objawy jakie opisałem, to raczej nie powinno być zdziwienia ;).

 

Gdyby auto miało nikły przebieg, to test warto powtórzyć gdzie indziej i sprawdzić kilka rzeczy, które czasem objawami mogą sugerować UPG a tak nie jest.

 

 

U mnie przy 35 tys. UPG była wlasnie profilaktycznie wymieniona. Koszt około 3 tys.

Profilaktyka na gratach ASO nie ma sensu, bo tak czy inaczej znów padnie. Trzeba zastosować koniecznie szpilki ARP i dobrą uszczelkę, choć niektórzy wkłądają OEM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Profilaktyka na gratach ASO nie ma sensu, bo tak czy inaczej znów padnie. Trzeba zastosować koniecznie szpilki ARP i dobrą uszczelkę, choć niektórzy wkłądają OEM.
Przejechałem już 136 tys. km i nic nie padło... :rolleyes:  
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Profilaktyka na gratach ASO nie ma sensu, bo tak czy inaczej znów padnie. Trzeba zastosować koniecznie szpilki ARP i dobrą uszczelkę, choć niektórzy wkłądają OEM.
Przejechałem już 136 tys. km i nic nie padło... :rolleyes:  

Może nie, może tak.

Albo spokojnie jeździsz, albo masz najzwyczajniej szczęście ;).

 

W takim razie po co profilaktycznie wymieniałeś? Równie dobrze teraz jeszcze raz możesz to zrobić.

Edytowane przez Matsil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W takim razie po co profilaktycznie wymieniałeś?
Zrobił to mój kolega, który był pierwszym właścicielem i dogadał się z ASO na taką operację. (jest wpis do książki serwisowej) 

 

 

 

Albo spokojnie jeździsz, albo masz najzwyczajniej szczęście .
Raczej to drugie... ;)  
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

zamknijcie już ten temat bo posiwieję ;)

 

 

Profilaktyka na gratach ASO nie ma sensu, bo tak czy inaczej znów padnie. Trzeba zastosować koniecznie szpilki ARP i dobrą uszczelkę, choć niektórzy wkłądają OEM.

Przejechałem już 136 tys. km i nic nie padło... :rolleyes:
Może nie, może tak.

Albo spokojnie jeździsz, albo masz najzwyczajniej szczęście ;).

 

W takim razie po co profilaktycznie wymieniałeś? Równie dobrze teraz jeszcze raz możesz to zrobić.

zamknijcie ten temat bo posiwieję Edytowane przez Mont
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...