Skocz do zawartości

Kolo dwumasowe!!!(zawrotna cena)


Abraham

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Osatnio w swojej subarynce odczuwam drzenie w podlodze i na kierownicy przy 2-2,5 tys. obrotow. Kolega z Forum "legacy96" ma podobny chyba problem (wymienil poduszki pod silnikiem i skrzynia i problem nadal jest) . Do tego u Mnie dochodzi stukanie przy redukcji biegow lub przyspieszaniu. Dzisiaj wyczytalem ze przyczna moze byc ,kolo dwumasowe" Mam pytanko , czy ktos mial do czynienia z podobnym "schorzeniem". Czy ktos wymienial koło dwumasowe lub regenerował?

Koszt koła dwumasowego to ponad 5 tys... Rgeneracj 700 PLN -12 miesiec gwarancji.

 

Prosze o porade

 

Pozdrawiam

Abraham

 

[ Dodano: Pon Wrz 04, 2006 2:25 pm ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwonilem do Poznania, jako jedyna w Polsce firma ma sprzet do regeracji kol dwumasowcyh.(11 lat w branzy) Koszt razem z tarcza i dosciskiem - komplet 1050 PLN. 12 miesiecy gwarancji. Plus wysylka do i z Poznania. Chyba sie skusze. Denerwuje mnie to szarpanie i drzenie.

 

SLyszalem ostatnio ze stalo sie to w nowym subaraku , zaledwie 15 tys km przejechane.

 

Pozdrawiam

Abraham

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chetnie pojechalbym do serwisu, ale zaraz powiedzieliby ze bez rozebrania to nie powiedza.

Serwis ostatnio mnie zapienil i nie zamierzam tam sie pojawiac.

 

Przecież i tak musisz wyjąć koło zamachowe żeby je wysłać do Poznania. Może podjedz do jakiegoś innego serwisu, w takich przypadkach dobrze jest poznać opinię innego mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abraham ,polecam lekturę gazetki Motor z 4-go września - jest tam artykuł o dwumasach. Niestety nie mam jak go tutaj wrzucić. Objawy to drgania przy 2-2,5 tys obr./min,wyraznie słyszalne stuki przy redukowaniu i przyspieszaniu.Niestety nie było nic o Subarakach ale do 1.9 TDI nówka kosztuje 2500 zł a naprawa 600-700. Renomowane firmy dają kilkuletnią gwarancję. Do TDI Valeo opracowało alternatywę - proponują jednomasa i dorzucają specjalną tarczę z rozbudowanym tłumikiem drgań,cena zestawu to ok.1300 zł. Tyle artykuł w skrócie, powodzenia w szukaniu przyczyn(może to jednak nie to?) . Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chetnie pojechalbym do serwisu, ale zaraz powiedzieliby ze bez rozebrania to nie powiedza.

Serwis ostatnio mnie zapienil i nie zamierzam tam sie pojawiac.

Wystepujace wady to piszczenie przy ruszaniu ,pukniecie przy raptownym puszczeniu gazu i dodaniu ale to drugie to przebiegi 180-200tys.Piszczenie do usuniecia w dosc prosty sposob.O drganiach auta w czasie jazdy nie slyszalem moze raczej wal lub felga ,opona?

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam,

 

Czytałem juz ten artykuł z Motoru. (Jestem stałym czytelnikiem tego czasopisma - bardzo dobre). Własnie ten artykuł oświecił Mnie . Aktualnie czekam aż odeślą mi koło dwumasowe , tarcze i docisk. W poniedziałek ma być zamonotowane. Jeśli usterki znikną (drżenie, szarpanie przy zmienianiu biegów) to dam znać.

 

Pozdrawiam

Abraham

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Pacjent: Legacy III Wagon MY00, przebieg 255kkm, i jak na to auto zdecydowanie za mały według mojej skromnej oceny :).

Podczas ostatnich przejechanych 1000km wyraźne "świergotanie" dochodzące ze skrzyni (głównie przy puszczaniu sprzęgła), więc zapewne dwumasa lub sprzęgło, a że historii auta nie znam (posiadam od roku i od przebiegu 225kkm) postanowiłem korzystając z wolnego czasu (naprawa w dniach 30-04-2011 i 02-05-2011) wymienić wszystko, o ile uda mi się zebrać wszystkie części, a na poszukiwania miałem tylko jeden dzień - 29-04-2011 - zadanie trudne, ale jak widać możliwe.

i w tym miejscu podziękowania dla:

- Pana Andrzeja Kopra i ASO Koper, gdzie ponownie udało mi się wszystko co potrzebne zakupić i dostać od ręki, co według mnie jest zasługą profesjonalnego prowadzenia ASO i własnego magazynu części - (własna opinia);

- i Ojcu, bez którego pomocy bym sam bym wymiany sprzęgła nie wykonał.

Naprawa:

Można ją wykonać w 8h, nam zajęło prawie 14 z wymianą tylnich sprężyn i tylnich łączników stabilizatora.

Po wymianie okazało się, że wymieniona dwumasa ma datę produkcji: 20/05/08

post-10091-135184432931_thumb.jpg

czyli było wymieniane w ciągu ostatnich 3 lat :|

Nowe sprzęgło grubość okładzin ok. 7mm, stara tarcza - 6,3mm

Docisk przygrzany, lecz bez wyraźnego zużycia, wręcz bez zużycia, powierzchnia równa jak po toczeniu.

Dwumasa - brak zużycia, niewiele większe luzy na osadzeniu na łożysku masy od strony tarczy i przyczyna "świergotania" łożysko 2201 osadzone w dwumasie.

Podczas naprawy okazało się ze są lekkie przedmuchy ze skrzyni korbowodowej, uszczelnione na silikon.

Zdjęcia:

Nowa dmumasa:

post-10091-135184432972_thumb.jpg

Stary docisk:

post-10091-135184432975_thumb.jpg

Stara dwumasa od środka:

post-10091-135184432978_thumb.jpg

Przedmuchy:

post-10091-135184432981_thumb.jpg

Nowy komplet na swoim miejscu:

post-10091-135184432984_thumb.jpg

Reasumując:

Jeżeli coś w tym komplecie należało wymienić (według mnie to jedno małe łożysko), pewnie można było jeździć, aż by się zatarło, ale osobiście wolę mieć spokój wewnętrzny, że w aucie wszystko gra jak powinno.

P.S. Koszty pominę, ale troszkę swego Legasia doinwestowałem :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BartZ, ja miałam w OBKu dwumasę, przy okazji wymiany sprzęgła wymieniłam na takie z jednomasowym.... a to nie jest tak, że tylko turbobenzyny Subaru mają jednomasowe? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BartZ, ja miałam w OBKu dwumasę, przy okazji wymiany sprzęgła wymieniłam na takie z jednomasowym.... a to nie jest tak, że tylko turbobenzyny Subaru mają jednomasowe? :roll:

Aga

ja wiem, że nowsze modele mają dwumasy w benzie... choć nie wiem po co, ani to moc ani moment jakiś ogromny... dla mnie to dodatkowy punkt serwisowy tylko...

Zdumiony byłem głównie z tego powodu, że w '00 była dwumasa...

 

Zamianka słuszna :wink:

 

Nie wiem jak jest z wiatrakami... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Wystepujace wady to piszczenie przy ruszaniu.....Piszczenie do usuniecia w dosc prosty sposob.AK

Dwumasa - brak zużycia, niewiele większe luzy na osadzeniu na łożysku masy od strony tarczy i przyczyna "świergotania" łożysko 2201 osadzone w dwumasie.

Jeżeli coś w tym komplecie należało wymienić (według mnie to jedno małe łożysko), pewnie można było jeździć, aż by się zatarło, ale osobiście wolę mieć spokój wewnętrzny, że w aucie wszystko gra jak powinno.

Czy "swiergotanie" u malymala i piszczenie przy ruszaniu to ten sam objaw ? i powodem piszczenia jest to łożysko ? Panie Andrzeju, może Pan zdradzić w jaki prosty sposób to piszczenie można usunąć ? i czy jazda z takim piszczeniem jest początkiem końca dwumasy ? oraz czy jeżeli odpowiednio wcześniej się zainterweniuje to można uniknąć wymiany koła ?.

A brak interwencji spowoduje, iż wkrótce objawy się nasilą, wystąpią kolejne i do wymiany będzie koło i sprzęgło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszczenie przy ruszaniu to ten sam objaw ? i powodem piszczenia jest to łożysko ? Panie Andrzeju, może Pan zdradzić w jaki prosty sposób to piszczenie można usunąć

ja to pisalem w 2006 roku :roll: i wtedy były proby zlikwidowania tego piszczenia (dwumasy a nie lozyska :idea: ) niestety nie zawsze dawalo to dluzszy efekt . Po krotkim czasie zaniechano tego rodzaju "naprawy piszczenia" . Polegało to jak pamietam na podkladkach pod sprezynki ale efekt nie był dlugotrwaly....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to pisalem w 2006 roku :roll:

:) ano w 2006,ale jak widać temat rozwojowy...od tego czasu wiele aut przekroczyło już ponad 150kkm i w większym bądź mniejszym stopniu zaczynają mieć problemy z dwumasami.Dzięki za odpowiedź, czyli jak zaczyna dwumasa popiskiwać to należy się liczyć z jej wymianą, no chyba, że to nie dwumasa popiskuje, co by nie wyciągać pochopnych wniosków. Ale to już kwestia diagnozy serwisowej.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 150 tys. zazwyczaj sprzęgło zaczyna się ślizgać... można poprawić to wymieniając na sprzęgło z jednomasowym kołem... ja tak zrobiłam :wink:

 

-- 13 maja 2011, o 10:39 --

 

no chyba, że to nie dwumasa popiskuje

najczesciej dwumasa :wink: ...ale nie słyszałem , zeby auto z tego powodu przestało jechać

 

Moje tak jeździło ponad rok :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 150 tys. zazwyczaj sprzęgło zaczyna się ślizgać... można poprawić to wymieniając na sprzęgło z jednomasowym kołem... ja tak zrobiłam :wink:

Wiem Pani Doktor :wink: , już to gdzieś wyczytałem....ale zadam kolejne pytanka :)

Jesteś zadowolona z tego jednomasowego ? nie odczuwasz żadnej różnicy w jeździe, przy ruszaniu ?, problem zapachowy nie występował ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...