siewcu Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 wytłumacz, dlaczego w subaru akurat nie zadziała, chociaż w autach innych marek nie ma z tym problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Nie jestem znawcą, ale subaru jest dość specyficzną marką trochę inaczej jeżdżoną. Gdyby rozpatrywać taką samą eksploatację pewnie nie byłoby z tym problemu, natomiast imprezy turbo nie kupuje się do jazdy po bułki. Porównaj takie naprawy np. do EVO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 (edytowane) porównuję do innych aut, które tez nie mają "lekkiego życia" i często gęsto są katowane na torze. nawet po 2 czy 3 szlifach dalej potrafią jeździć jak w nominale, tylko jeśli ktoś myślał przy składaniu. a subaru z tego co widzę nie potrafi, to po co to kupować? to syf jakiś w takim razie, jeśli silnik jest jednorazowy. EDIT: to jeszcze trzeba do FHI zadzwonić, żeby nie robili z ludzi idiotów, bo(zakładając że carfit ma rację) technologia producenta przewiduje szlif wału. a Ty twierdzisz, że nie można, nie da się i nie będzie działać... Edytowane 1 Września 2014 przez siewcu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 porównuję do innych aut, które tez nie mają "lekkiego życia" i często gęsto są katowane na torze. nawet po 2 czy 3 szlifach dalej potrafią jeździć jak w nominale, No i fajnie.A te auta to z silnikami typu boxer? Porównaj wały z rzędówki i boxera. Carfit ani nikt inny nie neguje możliwości szlifowania wału,jedynie zaleca montaż nowego wału w przypadku remontu silnika,kiedy auto będzie remapowane czy już ma podniesioną moc i inne mody,służące między innymi do upalania czy wyłącznie do upalania. W dupowozie N/A bez problemu i zająknięcia Carfit szlif wału wykona.Wały Subaru są utwardzane powierzchniowo,tak jak i w innych markach,ale Subaru ma ponoć tą utwardzoną warstwę sporo cieńszą niż inni. Różnica dla mnie jasna,ale wybór metody naprawy i tak po stronie właściciela auta. Panewki w boxerach to newralgiczny punkt,nie tylko w Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek1006 Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 niby tak ale moim zdaniem lepiej jest zrobic szlif dac panewki ACL Race , i jezdzic , jak sie juz nie da szlifu to wtedy nowy no chyba ze ktos ma tyle kasy ze pierdzieli to wtedy bierze nowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawo2000 Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Podejrzewam, że tak jak w silnikach wielu innych marek wał korbowy w Subaru jest azotowany i już pierwszy szlif powoduje usunięcie tej utwardzonej warstwy. Tą samą sytuację miałem kiedyś w 2-litrowym silniku Fiata. Producent nie przewidywał szlifu wału, ale na rynku były dostępne nadwymiarowe panewki. W takim wypadku trzeba się liczyć z tym, że trwalość może być zdecydowanie niższa niż w przypadku oryginału. Z drugiej strony 1600 PLN za nowy wał to nie jest jakaś zaporowa kwota... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 ile oszczędzicie wybierając szlifowany wał zamiast nowego ? ... warto ? .. biorąc pod uwagę cały koszt związany z remontem, czyli cześci, robocizna, docieranie, może remap, może przy okazji nowe poduszki, nowe sprzęgło, rozrząd ... jak już silnik jest wyjęty można poprawić kilka rzeczy niejako przy okazji, to lepiej go jednak zrobić porządnie i mieć później spokój na długi czas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hati Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 W mojej okolicy jest warsztat ktory hurtowo szlifowal waly do porsze (konstrukcja - wiadomo jaka) , mieli jakies stałę zlecenie na tego typu prace, wały przywozili z zagramanicy . Info oczywiscie niepotwierdzone ale zaklad konkretny, pomiary i naprawe elementów silnika motocyklowego, ktore im zawiozlem wykonali poprawnie, wiec nie mam powodow nie wierzyc. Wlasciciela zapytalem o szlifowanie wałow w subaru - nie powiedzial zeby byl z tym jakis problem. Dalej tematu nie zglebialem, bo mnei to w tej chwili nie interesuje ale slyszalem rowniez o silnikach z walem szlifowanym ktore calkiem poprawnie pracują juz dluzszy czas. Pomierzyc warstwe utwardzoną tez się chyba da, wiec zaklad jest w stanie pewnei powiedziec czy szlif wyda czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Isvind Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Ja właśnie mam problem z panewkami.. klekocze silnik przy odpalaniu i czasem podczas jazdy. Podejrzewam, że będę musiał przejsc remont silnika (a raczej wydatek związany z nim). Czy macie kogoś, kto mógłby sprawdzić ten temat w trójmieście ? Ewentualnie polecić kogoś znajomego kto takie rzeczy naprawia i nie zedrze ze mnie ostatnich groszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hati Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 i czasem podczas jazdy. Az takim specem nie jestem ale jak panewke szlag trafi, to nie klekocze czasem tylko klekocze juz na amen i jezdzic sie juz chyba za dlugo nie da, wiec moze objawy u Ciebie są związane jednak z czyms innym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 może to bardziej piston slap? btw, jeśli FHI zakłada 3 szlify, to dlaczego wy nie dopuszczacie żadnego? skoro pozwalają na 3 nadwymiar, to w jaki sposób warstwa miałaby być zbyt cienka, skoro producent przewidział szlifowanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek1006 Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 tak samo mi powiedzieli w tym zakladzie ze szlifowali juz nie raz rozne waly od boxerow m.in. Porshe i mowili ze nie ma problemu zeby to zrobic w moim subaru wiec wierze im. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Isvind Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 (edytowane) są związane jednak z czyms innym No pan mi powiedział, że za wyjęcie silnika liczy sobie 1000 zł + 1000 zł za rozłozenie i złozenie go. I wtedy się okaze co jest do roboty jak otworza silnik. Nigdy nie miałem wcześniej problemow tego typu i nie wiem czy ten pan dobrze oscyluje w kosztach Bo za te pieniadze na upartego kupie silnik od anglika.. Edytowane 2 Września 2014 przez Isvind Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek1006 Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 (edytowane) ja dalem 1000 za wyjecie rozlozenie i zlozenie , ja kupywalem czesci i zawozilem cylindry , blok i glowice do szlifowania Edytowane 2 Września 2014 przez maciek1006 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Isvind Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 no to widać, że ktoś kokosy chce zarabiać na czyimś nieszczęściu Ponawiam zapytanie - ma ktoś jakiś zaprzyjaźniony warsztat w trójmieście? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 @@Isvind na pukającej panewce to raczej to raczej nie pojeździsz,jeśli masz takie objawy od dłuższego czasu,to nie są to odgłosy panewki. btw, jeśli FHI zakłada 3 szlify, to dlaczego wy nie dopuszczacie żadnego? skoro pozwalają na 3 nadwymiar, to w jaki sposób warstwa miałaby być zbyt cienka, skoro producent przewidział szlifowanie? Kto nie dopuszcza i w jakim aucie?Możesz dokładniej określić?Bo chyba trzeci raz już w tym wątku napisałeś powyższą opinię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adijocker Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Wracając do twojego pytania w kujawsko-pomorskim, mogę Ci kolego polecić Auto-Mag Serwis w Bydgoszczy. Nie miałem na szczęście jeszcze potrzeby u nich gościć, ale z tego co wiem to oni dłubią przy właśnie takich autach i nie słyszałem o nikim innym w naszym województwie. Wpisz sobie w neta Auto-Mag Serwis. Mam nadzieję, że pomogłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antikos Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 porównuję do innych aut, które tez nie mają "lekkiego życia" i często gęsto są katowane na torze. nawet po 2 czy 3 szlifach dalej potrafią jeździć jak w nominale, No i fajnie.A te auta to z silnikami typu boxer? Porównaj wały z rzędówki i boxera. Carfit ani nikt inny nie neguje możliwości szlifowania wału,jedynie zaleca montaż nowego wału w przypadku remontu silnika,kiedy auto będzie remapowane czy już ma podniesioną moc i inne mody,służące między innymi do upalania czy wyłącznie do upalania. W dupowozie N/A bez problemu i zająknięcia Carfit szlif wału wykona.Wały Subaru są utwardzane powierzchniowo,tak jak i w innych markach,ale Subaru ma ponoć tą utwardzoną warstwę sporo cieńszą niż inni. Różnica dla mnie jasna,ale wybór metody naprawy i tak po stronie właściciela auta. Panewki w boxerach to newralgiczny punkt,nie tylko w Subaru. a co powiesz na to że w porsche 911 robiliśmy szlif i ten silnik dostaje tak w dupę, że myślę że mało które subaru jest tak jedzone ! jednym słowem działa zero jedynkowa, czy ciepły czy zimy pała w podłogę i tak cały czas, przejechane od remontu prawie 100 tyś przez 2 lata a silnik chodzi jak zegarek W mojej okolicy jest warsztat ktory hurtowo szlifowal waly do porsze (konstrukcja - wiadomo jaka) , mieli jakies stałę zlecenie na tego typu prace, wały przywozili z zagramanicy . Info oczywiscie niepotwierdzone ale zaklad konkretny, pomiary i naprawe elementów silnika motocyklowego, ktore im zawiozlem wykonali poprawnie, wiec nie mam powodow nie wierzyc. Wlasciciela zapytalem o szlifowanie wałow w subaru - nie powiedzial zeby byl z tym jakis problem. Dalej tematu nie zglebialem, bo mnei to w tej chwili nie interesuje ale slyszalem rowniez o silnikach z walem szlifowanym ktore calkiem poprawnie pracują juz dluzszy czas. Pomierzyc warstwe utwardzoną tez się chyba da, wiec zaklad jest w stanie pewnei powiedziec czy szlif wyda czy nie. mój kolega z pracy jezdzi na takim silniku już 2 lata mówię o porsche, i powiem jedno ten silnik jest nie do zabicia po tym co widzę co z nim robi, szlif byl robiony bo chłop zapomniał olej sprawdzić i poszło a w środku było sucho jak pieprz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Isvind Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 adijocker@o2.plDziękuję za informację, na pewno w jakiś sposób pomogłeś ale tym samochodem nie przejadę takiej odległości pomiędzy 3city, a Bydgoszczą. Znalazłem kontakt do jakiegoś mechaniora co pasjonuje sie subaru i pracował w ASO. Jak coś mam namiar na dobrą szlifiernię - koleś ma najnowsze technologie szlifu (maszyny itp.). W 3city oczywiscie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 @@Isvind na pukającej panewce to raczej to raczej nie pojeździsz,jeśli masz takie objawy od dłuższego czasu,to nie są to odgłosy panewki. btw, jeśli FHI zakłada 3 szlify, to dlaczego wy nie dopuszczacie żadnego? skoro pozwalają na 3 nadwymiar, to w jaki sposób warstwa miałaby być zbyt cienka, skoro producent przewidział szlifowanie? Kto nie dopuszcza i w jakim aucie?Możesz dokładniej określić?Bo chyba trzeci raz już w tym wątku napisałeś powyższą opinię. Szczerze - nie chce mi się szukać kto dokładnie pisał, ale na tym forum jest pogląd, że szlifować nie wolno i trzeba kupić nowy wał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adijocker Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 (edytowane) Witam czy orientuje sie ktoś może gdzie w kujawsko pomorskim jest jakiś dobry mechanik z doświadczeniem w subaru a dokładnie remont silnika ,panewki Podałem Bydgoszcz bo autor posta napisał "gdzie w kujawsko-pomorskim jest dobry mechanik" ; P Dlatego pokierowałem go w te rejony. A w 3city niestety nie pomogę ; ) Pozdro ; D Edytowane 3 Września 2014 przez adijocker@o2.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawo2000 Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Ponawiam zapytanie - ma ktoś jakiś zaprzyjaźniony warsztat w trójmieście? Ja swoje Subaru serwisuje w OES Serwis przy Kartuskiej w Gdańsku i zdecydowanie polecam ten warsztat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Isvind Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Slawo2000 - dzieki za informacje. Jutro do nich zadzwonie. Najbliższy termin... październik.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawo2000 Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 (edytowane) Najbliższy termin... październik.. No chłopaki mają zwykle spore obłożenie, ja też się zawsze umawiam z minimum miesięcznym wyprzedzeniem... Edytowane 4 Września 2014 przez Slawo2000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Isvind Opublikowano 5 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 no teraz to musze poszukać informacji o podmiance silnika bo remontować raczej nie bede... za drogo wychodzi. ktos sie orientuje jaki silnik najlepiej wsadzic p&p EJ205AW3BB ? bo slyszalem ze oznaczenie AW3BB tez jest istotne w przypadku przekładania gratów z jednego do drugiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się