Skocz do zawartości

Moje Subaru


jako

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 13,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

A jak z legalnością tego typu światełek? :cool:

Legalności nie stwierdzono :) Są szybko demontowalne więc na przeglądzie problemu nie będzie, a co do kontroli policji-liczę na wyrozumiałość :wink:

PS. Niby nielegalne toto, ale coraz więcej aut widzę z takim oświetleniem (nie terenowych). Przepis zupełnie idiotyczny (vide Szwecja), więc póki się na jakiegoś przetrąconego służbistę nie trafi, to nie powinno być kłopotów. W końcu policjant też człowiek i swój rozum ma.

 

pzdr

Seb@

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z legalnością tego typu światełek? :cool:

Legalności nie stwierdzono :) Są szybko demontowalne więc na przeglądzie problemu nie będzie, a co do kontroli policji-liczę na wyrozumiałość :wink:

PS. Niby nielegalne toto, ale coraz więcej aut widzę z takim oświetleniem (nie terenowych). Przepis zupełnie idiotyczny (vide Szwecja), więc póki się na jakiegoś przetrąconego służbistę nie trafi, to nie powinno być kłopotów. W końcu policjant też człowiek i swój rozum ma.

 

pzdr

Seb@

Swiatla sa legalne ale chyba ich uzywanie nie tzn 2 dodatkowe mozna ale nie wiem 4szt naraz? Jesli bedzie ktos upierdliwy na przegladzie to pewnie ci sprawdzi podlaczenie - chyba dalekosiezne mozna wlaczac tylko razem z dlugimi (trzeba poczytac). Jezdzic mozesz spokojnie bo zawsze powiesz ze lampy sa dla lansu :mrgreen: . Inna kwestia jak bateria i alternator wytrzymuje pobor dodatkowych 220W??? (4x zarowka 55W)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiatla sa legalne ale chyba ich uzywanie nie tzn 2 dodatkowe mozna ale nie wiem 4szt naraz? Jesli bedzie ktos upierdliwy na przegladzie to pewnie ci sprawdzi podlaczenie - chyba dalekosiezne mozna wlaczac tylko razem z dlugimi (trzeba poczytac). Jezdzic mozesz spokojnie bo zawsze powiesz ze lampy sa dla lansu :mrgreen: . Inna kwestia jak bateria i alternator wytrzymuje pobor dodatkowych 220W??? (4x zarowka 55W)

 

GRAF nie do końca masz rację.

1. Przepisy dopuszczają parzystą liczbę swiateł dodatkowych (ich ilość jest nieistotna), w przeciwieństwie do Szwecji, gdzie dużo aut ma zamontowane 3 dodatkowe reflektory.

2. Spokojnie mogę włączyć 4 szt. naraz.

3. Ważny jest sposób montażu. mianowicie istotne są odległości od krawędzi zewnętrznych auta (dół, boki) oraz odległość od nich samych. Auto osobowe jest na tyle małe, że nie ma szans zamontowania reflektorów dodatkowych nie w zderzak, aby spełniały te normy. To jest właśnie punkt, który nie spełniam i tu pogrzebali psa.

4. Dalekosiężne MUSZĄ włączać się razem z długimi-tak zresztą mam. Wszystkie 4 włączają się z długimi.

5. Lampy NIE MOGĄ być dla lansu. Jeżeli są zamontowane to muszą być sprawne.

6. Nie ma obawy o alternator. Jest on 75Amperowy. Osprzęt silnika plus ładowanie aku to pobór ok.20A. Zapalenie wszystkich świateł w aucie to kolejne 25-30A. Zostaje zapas 25-30amperowy na inne urządzenia typu radio, szyba itp. W zupełności duży zapas. Zresztą znamionowe 75A alternatora to wartość spokojnie przekraczalna. Pociągnięcie nawet 100A przez 15-20min nie zrobi na nim dużego wrażenia. Zresztą jest to alternator taki sam, jak w GT a tam lampy w zderzaku są seryjne, więc absurdem byłaby niemożność dorzucenia 2 kolejnych lamp. PS. Ktoś u nas na forum miał w GT 4 dodatkowe dalekosięgi i 2 wewnątrz-zderzakowe PM. To nie jest problem.

 

pzdr

Seb@

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... i sie wtrace.

 

Mialem takie 2 dalekosiezne w pugu 205 (moze cos bedzie widac: http://citan.205.pl/photos/1159/a2clnd8z.jpg ) , dzialaly razem z dlugimi. Nikt nigdy sie nie przypierniczyl, nawet na przegladzie. A w ogole to przydaly sie kilka razy i to bardzo.

 

Kiedys kierowiec jakis zjechal na pobocze (w wiadomym celu, znaczy cos z pecherzem ;) ) i zostawil autko na dlugich. Po kilku "miganiach" zostawilem dlugie i jechalem tak poki go nie minalem - tzn. jak go mijalem to sie dopiero skapnalem, ze rece mial zajete. Ale mial mine. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pociągnięcie nawet 100A przez 15-20min nie zrobi na nim dużego wrażenia. Zresztą jest to alternator taki sam, jak w GT a tam lampy w zderzaku są seryjne, więc absurdem byłaby niemożność dorzucenia 2 kolejnych lamp. PS. Ktoś u nas na forum miał w GT 4 dodatkowe dalekosięgi i 2 wewnątrz-zderzakowe PM. To nie jest problem.

 

To czemu do rajdówek robi się alternatory N-kowe 125A? Przecież Motec czyAutronik + ECU do dyfrów + halda nie ciągnie dużo więcej prądu niż seryjne ECU, a wyposażenia wnętrza brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Przepisy dopuszczają parzystą liczbę swiateł dodatkowych (ich ilość jest nieistotna), w przeciwieństwie do Szwecji, gdzie dużo aut ma zamontowane 3 dodatkowe reflektory.

 

Ale tylko 2 pary dalekosiężnych. Jeżeli seryjnie samochód jest wyposażony (a jest) w jedną parę, oznacza to że można tylko 1 pare dołożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czemu do rajdówek robi się alternatory N-kowe 125A? Przecież Motec czyAutronik + ECU do dyfrów + halda nie ciągnie dużo więcej prądu niż seryjne ECU, a wyposażenia wnętrza brak.

Już Ci odpowiadam. Po pierwsze żaden konstruktor alternatora nie bedzie bawił się we wróżkę i szacował czy dany kierownik będzie chciał sobie założyć 2 czy 6(8??) dodatkowych świateł (zresztą pewnie każda z opcji do jednego auta jest mozliwa w zależności od konfiguracji rajdu)-więc z góry zakłada się zapas mocy, a po drugie załogi na odcinku jadą z włączoną elektrownią czasami i dobre kilkadziesiąt minut. Nikt nie będzie ryzykował pracy alternatora na 80, 100 czy nawet 125% jego mocy znamionowej przez tak długi czas, a po trzecie to nie jestem pewien czy w tych ogromniastych Hellach nie ma przypadkiem mocniejszych żarówek. Na Barbórce Lancie miały identyczne Wesemy jak moje, ale reszta jechała na jeszcze większych Hellach i in. Pomyśl Az, czy wrzucenie jednej pary świateł do GT (bo w sumie to jest analogiczna sytuacja do mojej), to takie duże wyzwanie dla alternatora? IMHO byłaby to skrajna i niedopuszczalna oszczędność i uwierz mi-nie ma ona miejsca w przypadku Subaru i jakiegokolwiek innego normalnego auta (świateł dalekosiężnych używałem kiedyś przez 2 lata w Focusie).

PS. Wesemów używam już drugi tydzień-czasami jadąc 10-15min bez przerwy na długich i kompetnie nic sie nie dzieje. Sprawdzałem po dłuższych trasach temperaturę stojana i dostępnego w otworach uzwojenia i są one zimne.

 

LeonID, jeżeli światła zasadnicze traktować jako dalekosiężne, to masz rację. Nie wypieram sie faktu, że i tak u mnie umiejscowienie górnej pary jest niezgodne z obowiązującycmi u nas przepisami. W razie czego jestem w stanie zdemontowac te światła podczas kontroli w jakieś 10min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... nie bedzie wstanie okreslic czy sa przeciwmgielne czy dalekosiezne

 

to można stwierdzić już po np. wyciągnięciu lamp z pudełka.

nowe lampy nie koniecznie roznia sie szklem leflektora dalekosiezne/przeciwmgielne coraz czesciej rozni je tylko uksztaltowanie lustra, szklo jest gladkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...