Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

Jutro pierwszy przegląd

 

daj znać na PW jaki koszt, bo dzwoniłem w kilka miejsc i są bardzo duze rozbieżności 

 

 

Też jestem przez I przeglądem i ustaliłem tyle:

 

ASO Poznań - 1988,00zł brutto

ASO Bydgoszcz - 1460,00zł brutto

 

Zatem fakt rozrzut jest spory i warto podzwonić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jutro pierwszy przegląd

 

daj znać na PW jaki koszt, bo dzwoniłem w kilka miejsc i są bardzo duze rozbieżności 

 

 

Też jestem przez I przeglądem i ustaliłem tyle:

 

ASO Poznań - 1988,00zł brutto

ASO Bydgoszcz - 1460,00zł brutto

 

Zatem fakt rozrzut jest spory i warto podzwonić

 

Warto zapisać się do klubu dodatkowe zniżki na serwis dostaniesz chyba 20%  ja niestety przegapiłem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu chcesz 7,5 x 17 zamiast 7 x 17?

 

co ubezpieczenia, to myślę że jest to ważne jedynie wtedy, gdy taki rozmiar felgi jaką chcesz (a miała by być niezgodna z homologacją) byłby powodem szkody - czyli na etapie ewentualnej odmowy odszkodowania, ale nie wiem taka różnica rozmiaru felgi może być powodem szkody? ale wracając do mojego pytania, po co taka kombinacja skoro możesz założyć 7x17? no chyba że już masz 7,5x17 i wtedy sprawa jasna...

 

ja widzę inny problem 7x17 et48 5x100 to jest bardzo rzadki rozmiar i stąd mały wybór, ale tragedii chyba nie ma?

Edytowane przez Tiger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie bo sie napalilem na sparco pro corsa a ona jest tylko w szerokosci 7,5 cala, widzialem na forach UK forka na czarnych takich i wygladal mega fajnie. Dostalem juz jednak dokument ze sparco homologujacy ta fegle pod forka xt wiec chyba jest ok. Swoja droga dziwne jest ze auto wskazuje na inna homologowana szerokosc niz producenci felg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś moje auto miało 1 wymianę oleju: przebieg 3888, koszt 400pln. Nie wiem, czy to dużo czy mało. Oczywiście jeszcze wymienili filtr oleju. a Olej  to Lotos Quazar 5w40.

 

Hej! 

 

Miałeś jakiś powód żeby robić tą wymianę? Bo wg tabeli przeglądów pierwszy jest po 15 kkm, ale drugie pytanie jeszcze bardziej mnie nurtuje...

 

Czemu zalałeś inny olej niż to wynika z dokumentacji do auta, bo tam jest wskazany o ile pamiętam 5w30?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Przy zakupie auta poinformowano mnie, że BARDZO, ale to bardzo! wskazane jest wymienić olej po zakończeniu docierania, a więc w okolicach 3-4tys.km.

- jeśli chodzi o specyfikację to też się zdziwiłem, jak zobaczyłem na fakturze, jaki olej mi zalali... i zapytałem doradcę serwisowego "dlaczego?", a ta pani powiedziała, że 5w40 jest do silników turbodoładowanych lepszy...Dziwne, wygląda na to, że białostockie ASO Grafix lepiej się zna niż Producent, który w instrukcji napisał co innego. Sam nie wiem, co o tym wszystkim myśleć!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

- jeśli chodzi o specyfikację to też się zdziwiłem, jak zobaczyłem na fakturze, jaki olej mi zalali... i zapytałem doradcę serwisowego "dlaczego?", a ta pani powiedziała, że 5w40 jest do silników turbodoładowanych lepszy...Dziwne, wygląda na to, że białostockie ASO Grafix lepiej się zna niż Producent, który w instrukcji napisał co innego. Sam nie wiem, co o tym wszystkim myśleć!

Myśl pozytywnie, krzywdy autu nie chcieli zrobić i nie zrobią, a wręcz przeciwnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że z uwagi na ochronę silnika troszkę tak. 

Wątek olejowy zamknięty, więc kopalnia wiedzy ( ;) ) niedostępna, a zagwozdkę subarowo - olejową ostatnio usłyszałem. Otóż dotarła do mnie informacja, której oczywiście nie mam jak zweryfikować, że specyfikacje zalecanych olejów do Subaru bywają odmienne w różnych krajach. 

Edytowane przez pegi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

dziś moje auto miało 1 wymianę oleju: przebieg 3888, koszt 400pln. Nie wiem, czy to dużo czy mało. Oczywiście jeszcze wymienili filtr oleju. a Olej  to Lotos Quazar 5w40.

 

Hej! 

 

Miałeś jakiś powód żeby robić tą wymianę? Bo wg tabeli przeglądów pierwszy jest po 15 kkm, ale drugie pytanie jeszcze bardziej mnie nurtuje...

 

Czemu zalałeś inny olej niż to wynika z dokumentacji do auta, bo tam jest wskazany o ile pamiętam 5w30?

 

 

W swoim też wymieniłem po 5tys.km - dla mojego świętego spokoju. Zaleca nawet Dyrekcja w którymś z postów. Jak dobrze pamiętam - to zalany jest fabrycznie 0W20 .

 

 

czyli rzeczywiście 5W40 lepszy ?

 

 

Wrzucam dwa zdjęcia - będzie bardziej obrazowo. Masz wyższą letnią klasę lepkości.

 

post-550-0-44415800-1410289846_thumb.jpg

 

post-550-0-48946600-1410289872_thumb.jpg

Znalazłem  :) :

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/1016-docieranie-subaru-pierwsze-kilometry/?hl=docieranie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno krzywdy mu nie zrobili zalewajac taka oliwe. Do silnikow 2.0i w ASO leja 5w30 zamiast 0w20 wedlug manuala. Ja sie pytam SIP'u czy to tak trudno zmienic 1 strone w manualu badz nawet dorzucic do manuala dodatkowa karteczke z informacja ze na nasz klimat zalecane jest taka a nie inna oliwa??? Napewno uspokoiloby to wielu posiadaczy nowych Subaryn. A tak ASO kaze dokladnie zapoznac sie z manualem jak odbierasz samochod, Uzytkownik to robi, poczym przyjezdza na wymiane oleju i wlewaja mu inny olej niz powinien byc wedlug manuala mowiac ze do naszego klimatu Subaru taki zaleca ( i komu wierzyc w tym momencie  instrukcji czy ASO )... - troche to nie powazne wedlug mnie

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei pytałem przy jednej z wymian, czy nie zalać na lato 5W40 (zwłaszcza w kontekście wyjazdu wakacyjnego), i uzyskałem odpowiedź, że można, ale silnik w Forku  tego nie odczuje pracując w zakresach temperatur, w jakich pracuje. Nie wiem ile udało się wam uzyskać maks. temp oleju, ale u mnie maks było 116 st. a z reguły temp nie przekracza 100st., więc może coś w tym jest. 

 

Jak widać co ASO to inna opinia, co więcej  w Manualu dopuszczone jest używanie 5W40 w XT-ku jednak maks. na jedną wymianę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem ASO w związku z tym, że w warunkach gwarancji jest o tym, że masz zapoznać z manualem i do niego stosować, nie może zalać innego oleju niż to wynika z instrukcji BEZ TWOJEJ ZGODY, ja w każdym razie zareklamowałem takie coś w Hondzie (u importera) i kazali ASO wymienić na koszt ASO olej na taki jak jest w instrukcji, motywując to tym, że ASO nie miało mojej zgody na zalanie innego, niż z tej instrukcji wynika. 


Myślę, że z uwagi na ochronę silnika troszkę tak. 

Wątek olejowy zamknięty, więc kopalnia wiedzy ( ;) ) niedostępna, a zagwozdkę subarowo - olejową ostatnio usłyszałem. Otóż dotarła do mnie informacja, której oczywiście nie mam jak zweryfikować, że specyfikacje zalecanych olejów do Subaru bywają odmienne w różnych krajach. 

 

a to Kolego chyba nic nowego? inne temperatury panują w Norwegii a inne w Sudanie, ale Kolega Adamisko75 jak rozumiem ma polską instrukcję, więc chyba kupił model przeznaczony na polski rynek w SIP?

Edytowane przez Tiger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie bo sie napalilem na sparco pro corsa a ona jest tylko w szerokosci 7,5 cala, widzialem na forach UK forka na czarnych takich i wygladal mega fajnie. Dostalem juz jednak dokument ze sparco homologujacy ta fegle pod forka xt wiec chyba jest ok. Swoja droga dziwne jest ze auto wskazuje na inna homologowana szerokosc niz producenci felg.

 

daj jakiegoś linka do tej felgi, bo sam nie wiem co kupić? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to Kolego chyba nic nowego? inne temperatury panują w Norwegii a inne w Sudanie, ale Kolega Adamisko75

Zgoda, tylko, że to dotyczyło krajów o bardzo zbliżonym, o ile nie identycznym klimacie ;)  

Edytowane przez pegi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO w Radomiu zapłaciłem za pierwszy przegląd po 15tys trochę ponad 800 zł. Za co te ceny w Poznaniu czy Bydgoszczy?

 

 

 

 

Jutro pierwszy przegląd

 

daj znać na PW jaki koszt, bo dzwoniłem w kilka miejsc i są bardzo duze rozbieżności 

 

 

Też jestem przez I przeglądem i ustaliłem tyle:

 

ASO Poznań - 1988,00zł brutto

ASO Bydgoszcz - 1460,00zł brutto

 

Zatem fakt rozrzut jest spory i warto podzwonić

 

 

W  Lublinie  po "rabatach" dla stałego klienta powiedzieli około 1500 PLN, w Radomiu potwierdzam na Millersie lub Motulu około  800 PLN, z kawą , herbatą, regulacją świateł , myciem samochodu - hala jest przeszklona, poza tym można też siedząć w fotelu i  popijając kawę  obserwować czynności serwisowe na monitorze. Kosmiczne róźnice w cenach dają do myslenia ...

Edytowane przez jaszyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...