Izotom Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 W GLA +3 z pakietu offroad=18 z obciążeniem Ale nie pełnym - sam pisałeś, że ze średnim. GLA może ważyć maksymalnie 1920 kg i bliżej mu do XV niż do Forka. A z XV nie wygra: samopoziomujące zawiesenie. Ja piszę o aucie już przeciążonym. Z pakietem +20 mm Forek XT będzie miał 18,5 - 19 cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Pakiet w forku w fazie rozmyślań Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Pakiet w forku w fazie rozmyślań Trwają testy. Być może niedługo poznamy ich wyniki. Nic więcej nie możemy powiedzieć więc możesz się na tym odkuć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sapa Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 (edytowane) W PL ciężko byłoby zamontować takie dystanse. A raczej użytkować zgodnie z prawem. Te dystanse były kupione i uzytkowane w PL w moich 2 wczesniejszych Subaru i jezdziłem bez problemów, przód minimalnie wystaje i nigdy sie nikt nie przyczepił. 30 mm na każde koło takie mam założone. A z dlaczego miało by to wpływac na gwarancje? To jak ktoś sobie założy alu felgi to miał by tez tracic gwarancję? Obejrzyj sobie tutaj. http://www.trakplus.com/what filmik dot. montażu chlapaczy w WRX. Pewnie w Forku będzie podobnie Chlapacze mam oryginalne, są bardzo proste w montażu i jest do nich załączona bardzo czytelna instrukcja montażu. Ale dzieki za info. Edytowane 30 Sierpnia 2014 przez sapa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Pakiet w forku w fazie rozmyślań Trwają testy. Być może niedługo poznamy ich wyniki. Nic więcej nie możemy powiedzieć więc możesz się na tym odkuć Czekaj,nie łapię tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Chwilę cierpliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Poszperaj w wątku Subariadowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechoo Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 @sapa Użytkowanie dystansów, to niestety ryzyk fizyk. Wiesz, jeśli trafisz na służbistę w mundurze to może się przypiąć. Ale zgodzę się, że prawdopodobieństwo jest niewielkie. Co do gwarancji (piszę o PL nie ZEA i to tylko moje domniemanie, ale też pochodna wypowiedzi Dyrekcji), to importer może przytoczyć argument, że jest to ingerencja w homologację pojazdu (w tym wypadku rozstaw osi). Jeśli nawet SIP czy inny importer/dealer przymknąłby na to oko, to obawiam się, że ubezpieczyciel, tylko czekałby na jakiekolwiek odstępstwo od homologacji, żeby odmówić wypłaty ubezpieczenia. Znajomy miał tak w Hondzie (modyfikacja zawieszenia). Oczywiście uważam to za ewentualnie niedorzeczne, ale wolę dmuchać na zimne . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 co do subaru xv a gla. Subaru XV wazy o pol tony mniej niz gla. W tym roku jechałem na wakacje xv'em z boxem i 4 osobami na pokładzie + pełny bagaznik i auto usiadło z tyłu 1 cm takze ten przeswit w gla to jakis taki mały jest w porównaniu do XV'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Jak się trochę GLA rozpowszechni to i pojawią się testy bardziej terenowe i zimowe zapewne z pakietem offroad, wtedy coś więcej będzie można o nim powiedzieć.Ale oczywiście jak żaden suv czy crossover terenowka nie zostanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sapa Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 (edytowane) Jest to ingerencja w homologację pojazdu (w tym wypadku rozstaw osi) Nie chce się kłócic na forum, ale rozstaw osi to jest akurat odległość pomiędzy środkiem przedniego i tylnego koła. A w tym przypadku nie było żadnej ingerencji w konstrukcję zawieszenia, poprostu poszerzony został rozstaw kół, to tak jak byś sobie założył alu felgi z zerowym współczynnikiem odsadzenia. Wczesniej było jak na zdjęciu a teraz czerwony pokrywa sie z niebieskim czyli ET felgi = 0 Edytowane 30 Sierpnia 2014 przez sapa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechoo Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Jest to ingerencja w homologację pojazdu (w tym wypadku rozstaw osi) Nie chce się kłócic na forum, ale rozstaw osi to jest akurat odległość pomiędzy środkiem przedniego i tylnego koła. A w tym przypadku nie było żadnej ingerencji w konstrukcję zawieszenia, poprostu poszerzony został rozstaw kół, to tak jak byś sobie założył alu felgi z zerowym współczynnikiem odsadzenia. Wczesniej było jak na zdjęciu a teraz czerwony pokrywa sie z niebieskim czyli ET felgi = 0 Luz! . Nie kłócę się z Tobą absolutnie, tylko wymieniam się spostrzeżeniami i ewentualnymi obawami. Racja co do rozstawu osi - źle się wyraziłem. Oczywiście chodziło mi o rozstaw kół na jednej osi. Mnie przekonuje Twoja argumentacja, sam chciałbym sobie coś takiego sprawić, mam tylko opisane w poprzednich postach wątpliwości, pzdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ranczo Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Ktoś jeździł na torze w Dolsku k. Poznania? Wybieram się na szkolenia SJS dla Forestera XT i zastanawiam czy lepiej tam czy do Kielc... Do Kielc niby bliżej z Wawki, ale w Poznaniu mam znajomych, więc też mi po drodze... Pytanie tylko czy tory są porównywalne A może ktoś jeszcze z forum się wybiera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 W Poznaniu na torze nigdy nie byłem, ale Tor w Kielcach, jak i samo szkolenie mogę szczerze polecić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Ja jadę do Kielc 23 września - byłem już na szkoleniu SJS ale UWAGA! Ssangyongiem i do tego zimą. Kolega był ze mną suzuki Jimny - jeszcze lepsza rakieta . Szkolenie bardzo profesjonalne, ale ciekaw jestem części off-road z foresterem. No i teraz jadę z żoną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Na naszym szkoleniu części off-roadowej nie było. Były za to elementy II Stopnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jozef1972 Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 jako że to mój pierwszy automat - proszę bardziej doświadczonych kolegów o podpowiedź w sprawie użytkowania skrzyni CVT w XT - a ściślej mówiąc redukowania biegów - wiadomo w klasycznej przekładni spokojnie sobie redukujemy co ma przełożenie na sporą oszczędność hamulców i minimalnie niższe zużycie paliwa. Wiem że w XT manetkami też tak można; dodatkowo jest zabezpieczenie aby nie redukować zbyt gwałtownie - ale mnie frapuje jak to się ma do trwałości i wytrzymałości skrzyni. Czy w CVT ten pas transmisyjny który przenosi przełożenia - nie będzie przez to nazbyt obciążony i wyeksploatowany za szybko. czyli inaczej mówić nie za bardzo szaleć z tą redukcją i lepiej korzystać z hamulców i uchronić się przed wysokimi kosztami ew. napraw skrzyni czy spokojnie się tym bawić - jak się na to Panowie zapatrujecie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Nie wiem jaki to ma wpływ na trwałość, ale ja często redukuję np. przed zakrętem. Na Subariadach jak były długie zjazdy i jechaliśmy ze stosunkowo małą prędkością często jechałem na 2 lub nawet 1 hamując silnikiem. Inna sprawa, że hamowanie silnikiem w automacie jest "mniej skuteczne" niż w manualu. Poza tym ZTCW powinno się unikać długotrwałego hamowania, żeby nie przegrzać skrzyni, jednak mnie się to nie zdarzyło. Co do obciążeń to skrzynia jest połączona z silnikiem "sprzęgłem hydrokinetycznym" które trochę zabezpiecza ją przed gwałtownymi obciążeniami jak w przypadku klasycznego sprzęgła. Myślę, że optymalnie jest hamować skrzynią jednak wspomagając ją jednak od czasu do czasu hamulcem. Bez tego szybko przegrzejesz hamulce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Praktycznie wcale nie korzystamy z trybów manualnych. Jak chce hamować też silnikiem przełączam na tryb #S i bardzo rzadko wspomagam się manetkami ale nie przechodzę w tryb manual - ale naprawdę robimy to sporadycznie. Póki co, to wystarcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Tryb S# świetnie dohamowuje biegami przy intensywniejszym hamowaniu! A możliwość redukcji bez przełączania na manual też jest słodka. W zwykłym automacie często hamuję silnikiem. Trwałość CVT HT to w ogóle wielka tajemnica. Mam cichą nadzieję, że FHI wyciągnęło wnioski z przygody z dieslem i przetestowało CVT na wszelkie sposoby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzelak84 Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 (edytowane) Jak już sie pojawił temat skrzyni CVT to może ktoś rozwieje moje wątpliwości związane z CVT + System Start&Stop. Stoje na swiatłach, silnik się wyłacza, jak puszczam hamulec to uruchomenie, szarpnięcie i samochód jedzie - trochę to niekomfortowe zachowanie. Najbardziej intrygujące jest jednak przerzucenie z pozycji D na R - kiedy to robie silnik przeważnie się wyłacza. Ja jestem ciekaw jaka bedzie żywotność tego systemu z CVT i takie ciągłe uruchamianie i wyłaczanie silnika. Co do samego systemu auto S&S to zawsze mam banana na twarzy kiedy chce skręcić na skrzyżowaniu w lewo i zrobić to dynamicznie a tu sie okazuje ze jak już powinienem to zrobic to silnik jest wylączony wtedy przez moją głowę przechodzą takie myśli: $%&@$W@$ Edytowane 1 Września 2014 przez grzelak84 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 W XT na szczęście nie ma tego systemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pegi Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 A tego systemu nie można dezaktywowac? W XV mojej siostry jest guziczek do wylaczania,tylko trzeba to zrobić po każdym odpaleniu auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 A tego systemu nie można dezaktywowac? W XV mojej siostry jest guziczek do wylaczania,tylko trzeba to zrobić po każdym odpaleniu auta.O to to to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 przetestowało CVT na wszelkie sposoby. CVT nie jest znowu taką nowinką. Na pewno Nissan w to się bawi od kilku lat i mam możliwość użytkowania CVT w Infiniti. Od 8 lat daje radę bez problemu. Nie ma się czego bać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się