ketivv Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 (edytowane) ta odrobina to ok. 30%-40% może jadąc w sznurze aut ze stalą 90 km/h gdzie Forek SBD spali pewnie z 5,5 l a FXT wspomniane niecałe 7 1,5 / 5.5 * 100 = 27,3 % jak już się mamy % posługiwać, to chyba najbardziej optymalny scenariusz na korzyść SBD udało mi się sprawdzić spalanie paru "podniesionych" SBD i w przypadku autostrady @140 km/h spalanie to raczej 9 a nie 6 litrów ;-) ile wtedy spali FXT ? 10 W praktyce, w normalnej eksploatacji FXT pali o 3 l/100 więcej od OBK SBD CVT. FXT jechałeś dokładnie tak samo jak OBK SBD ? tak często wyprzedzałeś SBD jak robisz to jadąc FXT ? możliwe że SBD jechałeś spokojniej jak FXT, ty pojedź FXT swoim tempem a za tobą neich jedzie kierowca w SBD Edytowane 10 Lutego 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 (edytowane) Użytkujemy te samochody (do spółki z żoną) na co dzień. Na prawdę nie zmieniamy się w inne osoby przesiadając się z jednego do drugiego. Jak trzeba, i jednym i drugim jedzie się dynamiczniej, jak nie ma na to ochoty - spokojniej. Wyprzedzania kiedy potrzeba - w praktyce różnice w czasie przejazdu tych samych tras są pomijalne. Robione i krótsze i dłuższe odcinki. Ot, najnormalniejsza w świecie codzienna eksploatacja. Różnica 3 l. Nie ma co sobie na siłę dorabiać teorii dla udowodnienia, że jest inaczej. Tak wychodzi i koniec możliwe że SBD jechałeś spokojniej jak FXT To nie jeden przejazd. To dane z ok 5000 km jazdy każdym z nich. (10,4 vs 7,4) Edytowane 10 Lutego 2015 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lookash Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 (edytowane) Skoro porównujesz FXT do outbecka to biorąc pod uwagę bardziej aerodynamiczną bryłę Outbecka w przybadku Forka SBD różnica byłaby mniejsza może 2,5l . To mniej więcaj taka różnica jaką obserwuje w porównaniu z poprzednim Mitsubishi Outlanderem DiD. A z tego co widzę to spalanie średnie wychodzi Ci podobne Edytowane 10 Lutego 2015 przez Lookash Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Legacy przy 140 pali okolo 7. 9 to chyba pod duza gorke. FXT przy 140 spali zapewne cos kolo 10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 10 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 (edytowane) udało mi się sprawdzić spalanie paru "podniesionych" SBD i w przypadku autostrady @140 km/h spalanie to raczej 9 a nie 6 litrów ;-) ile wtedy spali FXT ? 10 raczej 11-12l EDIT: Co do "chrobotania" to dzisiaj ani śladu. Specjalnie jeździłem z wyciszonym radiem i nawet nawiewami i cisza. Może mój Forek nie lubi błota pośniegowego Edytowane 10 Lutego 2015 przez bukmacerek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Skoro porównujesz FXT do outbecka to biorąc pod uwagę bardziej aerodynamiczną bryłę Outbecka w przybadku Forka SBD różnica byłaby mniejsza może 2,5l . To mniej więcaj taka różnica jaką obserwuje w porównaniu z poprzednim Mitsubishi Outlanderem DiD. A z tego co widzę to spalanie średnie wychodzi Ci podobne Bardzo możliwe. Pewnie dużo będzie tu zależało od warunków. Na "spokojnych" trasach różnica się zmniejszy, w mieście zapewne wzrośnie (jednak OBK jest odczuwalnie cięższy), na niemieckich autobahnach poszybuje w kosmos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 w praktyce różnice w czasie przejazdu tych samych tras są pomijalne. w praktyce to różnice są niewielkie jak jedziesz prędkością przepisową lub znacząco wyższą i co chwile wyprzedasz trzeba ustawić 2 auta razem ze sobą i dostosować się do jednego z nich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Ja mam fajnie, bo porównujac XT z moim poprzednim autem (Pajero)- dieslem, to spalanie najczęściej mniejsze w forku. A to tego więcej miejsca i większy bagażnik . O osiągach i prowadzeniu nie wspomnę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Legacy przy 140 pali okolo 7. 9 to chyba pod duza gorke. FXT przy 140 spali zapewne cos kolo 10 Legacy ma jakby odrobinę inna aerodynamike jak Forester ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 (edytowane) w praktyce różnice w czasie przejazdu tych samych tras są pomijalne. w praktyce to różnice są niewielkie jak jedziesz prędkością przepisową lub znacząco wyższą i co chwile wyprzedasz trzeba ustawić 2 auta razem ze sobą i dostosować się do jednego z nich z uporem godnym większej sprawy próbujesz udowodnić tezę, która nijak się nie broni. Gdybym Ci podał różnicę z jednego przejazdu, jednej trasy to miałoby to rację bytu. Ale nie z przejechanych w sumie 10 000 km w najróżniejszych (ale wspólnych dla obu pojazdów) warunkach. Po takim przebiegu błędy wynikające z różnicy w pojedynczym czasie przejazdu czy występowania różnych sytuacji drogowych już nie mają istotnego wpływu na wynik. Tak, zdarza mi się osiągnąć FXT 8,2, a SBD powyżej 10. Ale to nie ma znaczenia dla porównania faktycznego średniego zużycia paliwa w różnych warunkach eksploatacyjnych. Edytowane 10 Lutego 2015 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lookash Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 (edytowane) no wlaśnie porównywanie Legacy do Forka mija się z celem , przy prędkościach powyżej 120 kmh nawet z takim samym silnikiem forek będzie palił z 2 l więcej Edytowane 10 Lutego 2015 przez Lookash Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Ale nie z przejechanych w sumie 10 000 km w najróżniejszych warunkach. zgadzam się tylko raz jedziesz jednym a raz drugim wyprzedzając przyspieszasz "na oko" i to co robisz np. FXT przy 80% obciążeniu SBD oznaczało by 100% i trwało nie 8 a 12 sekund Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 (edytowane) Oczywiście, w bardzo określonych warunkach zapewne różnica będzie nie większa niż 1-1,5 l, ale w innych wyniesie ona 6 czy 7 l/100. Dlatego wydaje mi się to mało istotne, bo samochodu raczej nie kupujemy z myślą, że np będziemy nim jeździć tylko w bezwietrzne dni, przy małym natężeniu ruchu, z prędkością dokładnie 97,5 km/h IMO istotne dla statystyki (i portfela) jest ile dany samochód spala średnio we wszystkich typowych dla mnie warunkach. I tu średnia różnica wychodzi 3l. A, czy danego dnia czy na jakiejś konkretnej trasie było to o 2 l mniej czy 4 więcej, jakie to ma znaczenie? Edytowane 10 Lutego 2015 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lookash Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 I to się pokrywa z teorią , która mówi że diesle spalają około 30% mniej niż bezyniaki. A cała radość z FXT polega na tym że ma on większy potencjał do wykorzystania niż inne wersje niestety kosztem spalania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 (edytowane) biorąc pod uwagę nowoczesne doładowane benzyny budowane z myślą o "cywilnym downsizingu" ostateczne oszczędności dla diesla w praktyce mogą nie być tak wielkie lub może ich nie być wcale Edytowane 10 Lutego 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Radość z jazdy jest nieporównywalna Na korzyść FXT oczywiście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lookash Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 (edytowane) Niestety zauważyłem że w przypadku diesli rożnice w spalaniu w różnych warunkach eksploatacji są mniejsze, czyli czy to w mieście czy na trasie moj Outlander palił 7-8l zaś w przypadku doladowanych benzyn te wartości mogą się różnić dwu a nawer trzykrotnie co zresztą każdy posiadacz małych turbo potwierdzi że jak je przycisnąć to palą jak dwulitrówki Edytowane 10 Lutego 2015 przez Lookash Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 (edytowane) Absolutna racja. Mój firmowy Roomster 1,2 TSI przy spokojnej jeździe potrafi zejść w okolice 5,5 ale mocno pogoniony to i ponad 14 żąda. W Dieslu takich % różnic nie doświadczysz Średnio wychodzi mniej więcej tyle co OBK (7,2), ale trudno porównywać zarówno wielkość jak i osiągi. Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Edytowane 10 Lutego 2015 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 (edytowane) Absolutna racja. Mój firmowy Roomster 1,2 TSI przy spokojnej jeździe potrafi zejść w okolice 5,5 ale mocno pogoniony to i ponad 14 żąda SBD to samo auto ten sam kierowca średnia blisko 14 l/100 km średnia 5,4 l/100 km W Dieslu takich % różnic nie doświadczysz bez najmniejszego problemu Edytowane 10 Lutego 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 (edytowane) @@ketivv, Patrząc na twoje rozterki dotyczące spalania, i nie tylko twojego Sbd mam wrażenie że jeździsz na "szklanki" ... Takie są wartości spalania u jednego i drugiego użytkownika czemu nie przyjmiesz ich jako stan faktyczny ? i Skoro jesteś na tym punkcie tak wyczulony czemu nie kupiłeś sobie auta napędzanego energią elektryczną bądź nawet LPG ? Edytowane 10 Lutego 2015 przez Fortis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 (edytowane) Takie są wartości spalania u jednego i drugiego użytkownika czemu nie przyjmiesz ich jako stan faktyczny ? podane powyżej przykłady "to stan faktyczny' dotyczący tego samego auta i tego samego kierowcy jest to nic innego jak przykład, że auto zasilane ON też może mieć znaczące rozpiętości w spalaniu tożsame lub bardzo podobne do tych z silnika zasilanego benzyną Skoro jesteś na tym punkcie tak wyczulony czemu nie kupiłeś sobie auta napędzanego energią elektryczną bądź nawet LPG ? nie jestem wyczulony, zdaje sobie tylko sprawę, że do wykonania określonej pracy niezbędna jest określona energia nie ma znaczenia czy będzie to silnik elektryczny, spalinowy zasilany benzyną, ON czy LPG rozpiętości będą znaczące w zależności od różnic w wykonanej pracy Edytowane 10 Lutego 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Zatem poprośmy kolegę Sjak aby przez 1 miesiąc jeździł Xt a kolejny SBD - Wątpię by odmówił sobie przyjemności z jazdy XT na tak długo ale może? Choć w sumie to bez sensu bo dla Ciebie ten wynik i tak nie będzie miarodajny bo w dwa piątki jazdy SBD spieszył się do sklepu po "rudą" a miał 10min do zamknięcia sklepu .. a jeżdżąc XT miał zapas w domu ... bo kupił jak jeździł SBD .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 rozmawiamy o 2 sprawach - rozpiętości spalania jednego auta w różnych warunkach jak widać rozpiętości są podobne dla wspomnianej Skody TSI jak i Subaru XV jwdnym jak i drugim można jechać spalając zarowno 5,5 jak i 14 l/100km - różnicy w spalaniu pomiędzy np. Forkiem DIT i Forkiem SBD w takich samych warunkach urzytkowania, żeby to porównać trzebaby było przejechać tą samą trase w tym samym czasie wspólnie np. jadąc SBD za DIT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dpassent Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 (edytowane) Nie wiem jak wyswietlic spalanie z calego okresu uzytkowania, ale w moim przypadku NIGDY nie zerowalem licznika "B" wiec zakladam ze pokazuje srednie od momentu wyjazdu z salonu. Przejechane prawie 45k https://www.dropbox.com/s/jk66h25zaj5tpr1/s1.jpg Srednie spalanie 10l/100km https://www.dropbox.com/s/m72o4imsu73ikrz/s2.jpg Byly i dluzsze przeloty na autostradach, jest jazda po miescie, jest jazda poza miastem, generalnie mix. Korki tez zaliczone. Nie wiem czy to miarodajne, ale dla mnie taki poziom jak na przyjemnosc z jazdy jest ok. Edytowane 10 Lutego 2015 przez dpassent Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 (edytowane) Licznik czy A czy B zeruje się co 10 kkm. Natomiast @Ketivv, nie do końca podałeś te same warunki - choćby godzina jazdy do 20 min . Moje porównanie Roomstera dotyczy akurat jazdy prawie pustą, ale dość krętą DK 48 oraz kawałek S8., z Ryk do Piotrkowa Tryb. (200 km w jedną stronę). Na krótkim odcinku uzyskam Ci różnicę jaką chcesz, tu w każdym z przypadków jest normalna eksploatacyjna jazda, ze zwolnieniami w zabudowanym i innymi tego typu atrakcjami Druga sprawa to Twoje porównanie - uważasz, że przejazd jednej trasy w określonych warunkach, ale wspólnie, będzie bardziej miarodajne, wiarygodne i o większej wartości informacyjnej niż porównanie na odcinku kilku tys km w najróżniejszych warunkach? Przecież w zależności co będę chciał pokazać, to tak dobiorę próbę, że uzyskam albo 1 albo 10 l różnicy Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Edytowane 10 Lutego 2015 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się