Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Słabo patrzysz, mi od razu przychodzi do głowy Altea Freetrack, bo akurat takim jeżdżę.

 

Ale to już nie z Polski, bo Seat został zwiniety przez tarcia polskich dystrybutorów :biglol:

Masz rację chwilowo jest pat na lini stary importer czyli Iberia i VW group Polska, bo VW chciał skrócić okres wypowiedzenia umowy importerskiej. Niemniej jednak to tylko kwestia czasu, a i brokerzy nie próżnują ;)

Także bardzo poważnie zastanawiałem się nad tym Freetrack'iem i gdyby nie krzywe patrzenie mojego serwisu na auta nietypowe to prawie był kupił. Nie wiem czy auto nawet nie fajniejsze od Forka III gen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale X1 nie jest samochodem rodzinnym,to fajna damska zabawka.subaru nie ma niestety takiej.

a dlaczego nie męską zabawką? :huh: co wg. Ciebie decyduje o przeznaczeniu X1 dla kobiety? :huh: :huh: :huh:

Silnik w x1 2.o,zeby bylo męską zabawką musi być 2,8,a najlepiej 3,5-dostępne na rynku USA,tylko wtedy byłoby sporo drższe od STI.

 

W x1 miejsca z przodu jest porównywalnie z forkiem , z tyłu mniej

 

Ale piszesz o ilości miejsca na nogi czy ogólnie objętościowo? Jak się odsunie przedni fotel na maxa to dochodzi prawie do tylnej kanapy czy też ktoś tam może jednak usiąść?

[/quote Może, ale na krotki dystans,albo ma 150cm wzrostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik w x1 2.o,zeby bylo męską zabawką musi być 2,8,a najlepiej 3,5-dostępne na rynku USA,tylko wtedy byłoby sporo drższe od STI.

 

W wersji 28i to nie jest silnik 2,8 tylko w dalszym ciągu 2,0. W wersji 35i na rynek USA jest silnik 3,0. Można by się było zastanawiać nad tym ostatnim gdybyśmy mieli podatki takie jak w USA gdzie cena zaczyna sie od niecałych 40 000$, ale w Europie, szczególnie w Polsce (wysoka akcyza), cena byłaby juz kosmiczna. A najśmieszniejsze jest to że w USA nie byłoby gdzie wykorzystać tych 300 KM.

 

Może, ale na krotki dystans,albo ma 150cm wzrostu

 

Ale to dlatego że dach się obniża czy ogólnie jest ciasno w każdym kierunku? Bo nie bardzo zrozumiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, brak ogrzewanych lusterek dyskwalifikuje samochód w Portugalii : http://www.travelpla...ia/temperatury/

 

To sprawdź temperatury w górach znawco - najwyższy szczyt ma prawie 2000 m.

Rozumiem, że jak byłeś tam 14 dni, to 13 dni jeźdźiłeś po najwyższych szczytach :) . Bo przecież :

 

" Cała Portugalia leży w strefie klimatu podzwrotnikowego. Północna część kraju cechuje się wilgotnym, oceanicznym klimatem, gdzie występują duże opady, niewielkie dobowe wahania temperatur i brak ekstremów termicznych. Południowa część kraju będąca pod wpływem suchego i zimnego Prądu Kanaryjskiego cechuje się klimatem śródziemnomorskim" i tak dalej.

 

Wyluzuj - Tobie przeszkadza brak grzanych lusterek, mi nie przeszkadza. Ile ludzi -tyle opinii. Ty powiesz, że szklanka jest w połowie pusta, ja - w połowie pełna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyrabianie sobie opinii o aucie na podstawie tych dostepnych w wypozyczalni jest trochę nietrafione - nie masz pojęcia czy na dany rynek nie jest robiona specjalnie zubozona (czyt tańsza) wersja włłąsnie na potrzeby jakiś odbiorców. Przykład mamy w np Mercedesach produkowanych pod taksówki. Wyposażenie w nich zakrawa na kpine ale cena jest bdb. I to się liczy bo wypozyczalnia bierze kasę za konkretny segment/model auta i nikt za ekstar bajery (szczególnie niewidoczne na pierwszy rzut oka) nie dopłaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że jak byłeś tam 14 dni, to 13 dni jeźdźiłeś po najwyższych szczytach

 

Już ci tłumaczono kiedy przydaje się grzanie lusterek a ty ciągle swoje.

Polegam na własnych doświadczeniach :) , ba - nawet mam to ustrojstwo w aktualnym samochodzie. Korzystam bardzo sporadycznie, podobnie jak np. z dwustrefowej klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyrabianie sobie opinii o aucie na podstawie tych dostepnych w wypozyczalni jest trochę nietrafione - nie masz pojęcia czy na dany rynek nie jest robiona specjalnie zubozona (czyt tańsza) wersja włłąsnie na potrzeby jakiś odbiorców.

 

Tak, tak, już widzę jak BMW robi specjalną wersję na taką wioskę jaką jest Portugalia. Taksówki to zupełnie co innego, bo ich przeznaczenie oraz wygląd jest dostosowany do specyficznych wymogów (kolorystyka, wyposażenie dodatkowe, tapicerka odporna na zużycie). Do tego taksówki jeżdżą głównie po mieście i dlatego w Mercedesie były te sławne słabe dwulitrówki.

A co do wyposażenia standardowego to wystarczy sobie wejść na stronę producentów głównie niemieckich i zobaczyć za jakie podstawowe rzeczy trzeba dopłacać. Polecam te wiele stron wyposażenia.

 

Nikt rozsądny nie kupuje niemieckich aut w wersji bazowej stąd potem zdziwienie że wyposażenie standardowe jest kiepskie, łącznie z materiałami wykończeniowymi, bo kto kupowałby w BMW wersję bez skóry? I dlatego mi się nie podoba taka polityka sprzedażowa. Jak kupowałem Forestera to wybór opcji był ograniczony, bo wersja turbo po prostu miała wszystko co niezbędne. Zobacz ile opcji do wyboru ma Lexus - taki model RX 350 ma do wyboru tylko dwa pakiety! Reszta to wybór koloru, tapicerki, kół.

Edytowane przez Boombastic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo jeszcze będziecie porównywać Subaru do BMW, Merca itd?

 

 

Pewnie tak, bo to ta sama klasa premium :-)

 

 

Nikt rozsądny nie kupuje niemieckich aut w wersji bazowej stąd potem zdziwienie że wyposażenie standardowe jest kiepskie, łącznie z materiałami wykończeniowymi, bo kto kupowałby w BMW wersję bez skóry? I dlatego mi się nie podoba taka polityka sprzedażowa. Jak kupowałem Forestera to wybór opcji był ograniczony, bo wersja turbo po prostu miała wszystko co niezbędne. Zobacz ile opcji do wyboru ma Lexus - taki model RX 350 ma do wyboru tylko dwa pakiety! Reszta to wybór koloru, tapicerki, kół.

 

Bo to inna filozofia konfigurowania samochodu. Może Japończycy lubią mieć w ofercie tylko sprawdzone konfiguracje a nie pełną dowolność. Zależy co kto lubi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krotkie podsumowanie 105 stron

 

Forek MY13:

- Auto urosło

- Silnik 2.0 turbo 240km

- Przyspieszenie ok,ale szału nie robi. Starsze Forki 2 gen szybsze

- Spalanie jak w Subaru

- Utwardzone zawieszenie, wersje z samopoziomowaniem (NA) i bez (Turbo)

- Lepiej się prowadzi

- Xmode działa cuda

- CVT sprawdza się ok

- Fotele bez trzymania bocznego

- Podlokietnik regulowany w wyższych wersjach

- Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach

- Elektryczna klapa ( uwaga na głowę)

- Aktualnie dobra cen - promocja SIP

- Bogate wyposażenie

 

 

Cos pominalem ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Japończycy lubią mieć w ofercie tylko sprawdzone konfiguracje a nie pełną dowolność.

 

Słyszałem właśnie takie wytłumaczenie. Stosowanie wielu wariantów może powodować awarie. Być może coś w tym jest, bo jednak dominują pod względem bezawaryjności.

 

- Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach

 

Regulacja zakresowo mała.

 

- Bogate wyposażenie

 

Ale w wersji Platinium. Comfort jest takim standardem, nie chciałbym tej wersji.

 

No i Forek IV gen nie jest już autem sportowym.

Edytowane przez Boombastic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krotkie podsumowanie 105 stron

 

Forek MY13:

- Auto urosło

- Silnik 2.0 turbo 240km

- Przyspieszenie ok,ale szału nie robi. Starsze Forki 2 gen szybsze

- Spalanie jak w Subaru

- Utwardzone zawieszenie, wersje z samopoziomowaniem (NA) i bez (Turbo)

- Lepiej się prowadzi

- Xmode działa cuda

- CVT sprawdza się ok

- Fotele bez trzymania bocznego

- Podlokietnik regulowany w wyższych wersjach

- Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach

- Elektryczna klapa ( uwaga na głowę)

- Aktualnie dobra cen - promocja SIP

- Bogate wyposażenie

 

 

Cos pominalem ? :)

 

- Brak przycisku BRIGHT, zamiast wyświetlacza jak w III gen. - jest komputer pokladowy z prawdziwego zdarzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma podświetlanych "słoneczników" i pamięci ustawienia foteli ;)

 

Forek MY13:

- Auto urosło

- Silnik 2.0 turbo 240km

- Przyspieszenie ok,ale szału nie robi. Starsze Forki 2 gen szybsze

- Spalanie jak w Subaru

- Utwardzone zawieszenie, wersje z samopoziomowaniem (NA) i bez (Turbo)

- Lepiej się prowadzi

- Xmode działa cuda

- CVT sprawdza się ok

- Fotele bez trzymania bocznego

- Podlokietnik regulowany w wyższych wersjach

- Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach

- Elektryczna klapa ( uwaga na głowę)

- Aktualnie dobra cen - promocja SIP

- Bogate wyposażenie

- Brak podświetlenia "słoneczników"

- Brak pamięci ustawienia fotela

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forek MY13:

- Auto urosło

- Silnik 2.0 turbo 240km

- Przyspieszenie ok,ale szału nie robi. Starsze Forki 2 gen szybsze

- Spalanie jak w Subaru

- Utwardzone zawieszenie, wersje z samopoziomowaniem (NA) i bez (Turbo)

- Lepiej się prowadzi

- Xmode działa cuda

- CVT sprawdza się ok

- Fotele bez trzymania bocznego

- Podlokietnik regulowany w wyższych wersjach

- Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach

- Elektryczna klapa ( uwaga na głowę)

- Aktualnie dobra cen - promocja SIP

- Bogate wyposażenie

- Brak podświetlenia "słoneczników"

- Brak pamięci ustawienia fotela

-Brak podparcia lędźwiowego fotela kierowcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forek MY13:

- Auto urosło

- Silnik 2.0 turbo 240km

- Przyspieszenie ok,ale szału nie robi. Starsze Forki 2 gen szybsze

- Spalanie jak w Subaru

- Utwardzone zawieszenie, wersje z samopoziomowaniem (NA) i bez (Turbo)

- Lepiej się prowadzi

- Xmode działa cuda

- CVT sprawdza się ok

- Fotele bez trzymania bocznego

- Podlokietnik regulowany w wyższych wersjach

- Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach

- Elektryczna klapa ( uwaga na głowę)

- Aktualnie dobra cen - promocja SIP

- Bogate wyposażenie

- Brak podświetlenia "słoneczników"

- Brak pamięci ustawienia fotela

-Brak podparcia lędźwiowego fotela kierowcy

-Brak nawiewów na tył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forek MY13:

- Auto urosło

- Silnik 2.0 turbo 240km

- Przyspieszenie ok,ale szału nie robi. Starsze Forki 2 gen szybsze

- Spalanie jak w Subaru

- Utwardzone zawieszenie, wersje z samopoziomowaniem (NA) i bez (Turbo)

- Lepiej się prowadzi

- Xmode działa cuda

- CVT sprawdza się ok

- Fotele bez trzymania bocznego

- Podlokietnik regulowany w wyższych wersjach

- Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach

- Elektryczna klapa ( uwaga na głowę)

- Aktualnie dobra cen - promocja SIP

- Bogate wyposażenie

- Brak podświetlenia "słoneczników"

- Brak pamięci ustawienia fotela

-Brak podparcia lędźwiowego fotela kierowcy

-Brak nawiewów na tył

- Tylko jeden kolor tapicerki do wyboru

- Odbiór wersji Platinium za 8 miesięcy

- Mocowanie przednich foteli mega brzydkie i podatne na korozję

- Mniejsza sportowa kierownica

- Lakierowany plastik udający aluminium

- Brak wlotu na masce

Edytowane przez Boombastic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...