Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Szybkie pytanko, bo nie mam instrukcji pod ręką, będę ją miał wieczorem.

Gdzie w naszych Forkach podkładać podnośnik?

Na wiosnę ponosiłem na dyfrze.

Teraz będę musiał skorzystać z mniejszego podnośnika (mała żaba, lub fabryczny lewarek)

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Edytowane przez wilkor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Moje rozpędza się szybciej bo mam płytę dvd pod lusterkiem ;)

Zaryzykuje i powieszę blue ray to powinien być jeszcze szybszy :)

 

Przestańcie publicznie pisać o takich tajemnicach, bo jak się rozniesie, to tunerzy zaczną masowo samobójstwa popełniać :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkie pytanko, bo nie mam instrukcji pod ręką, będę ją miał wieczorem.

Gdzie w naszych Forkach podkładać podnośnik?

Na wiosnę ponosiłem na dyfrze.

Teraz będę musiał skorzystać z mniejszego podnośnika (mała żaba, lub fabryczny lewarek)

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

W instrukcji są tylko miejsca przy progach pod fabryczny lewarek. Aż sam taki wątek założyłem, bo żabą tam nie bardzo, chyba, że ze specjalną końcówką z nacięcięm. I nigdzie więcej bym nie próbował. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Maly dylemacik mnie dopadl jeno....

Zima nadciaga a "rumak" na letnich podkowach stoi jeszcze

A woxnica nie wie od ktorego kowala sa lepsze podkowy

;)

Kazda opinia i swoje 5 groszy dorzucone sie liczy, typy sa takie:

Nokian WR G2 SUV

Yokohama W Drive

Nokian WR SUV 3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę monotematyczny, ale osobiście polecam Nokian WR SUV 3

Zajeżdżam 3-ci kpl, w tym jeden w RWD :) i mi osobiście bardzo pasują

 

 18' o danych zgodnie z tabliczką na słupku brak, brak indeksu V co do FXT by się przydało, oczywiście zaraz ktoś napisze, że do zimówek starczy 160 km/h, ale są tacy którym to nie wystarcza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Będę monotematyczny, ale osobiście polecam Nokian WR SUV 3

Zajeżdżam 3-ci kpl, w tym jeden w RWD :) i mi osobiście bardzo pasują

 

 18' o danych zgodnie z tabliczką na słupku brak, brak indeksu V co do FXT by się przydało, oczywiście zaraz ktoś napisze, że do zimówek starczy 160 km/h, ale są tacy którym to nie wystarcza :)

 

Prawdę powiedziawszy nie przywiązuję takiej dużej wagi do indeksów prędkości w zimówkach, H mi wystarcza. Jakoś nie czuję potrzeby, aby przy każdej okazji sprawdzać Vmax samochodu, w zimie jestem w stanie się od tego powstrzymać:)

Zresztą bardziej bawi mnie jazda 120 bocznymi zaśnieżonymi drogami niż  240 suchą autostradą ;)

 

Ale oczywiście - gustibus non disputantum i nie mam monopolu na rację :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Indeksy nośności i prędkości powinny być zgodne z homologacją pojazdu. W niektórych krajach za niewłaściwe można stracić dowód. O bezpieczeństwie nie wspominając, jak również o ew. sporach w razie kolizji. Ubezpieczyciel może nie uznać roszczeń i kłopot gotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Indeksy nośności i prędkości powinny być zgodne z homologacją pojazdu. W niektórych krajach za niewłaściwe można stracić dowód. O bezpieczeństwie nie wspominając, jak również o ew. sporach w razie kolizji. Ubezpieczyciel może nie uznać roszczeń i kłopot gotowy.

Jest to prawdą w odniesieniu do opon letnich. W przypadku zimówek przepisy są nieco łagodniejsze. Od 2007 r obowiązująca jest dyrektywa UE (Dyrektywa 92/23/EWG), mówiąca o tym, że  w odniesieniu do opon zimowych możliwe jest stosowanie niższego indeksu prędkości niż wskazany przez producenta pojazdu, nie niższego jednak niż indeks Q odpowiadający prędkości 160 km/h. W takim przypadku konieczne jest umieszczenie informacji o maksymalnej prędkości wynikającej z indeksu opon wewnątrz samochodu, w miejscu widocznym dla kierowcy.

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazda opinia i swoje 5 groszy dorzucone sie liczy, typy sa takie:

Nokian WR G2 SUV

Yokohama W Drive

Nokian WR SUV 3

 

Osobiście jestem z Nokianów WR zadowolony. Uniwersalna opona, zarówno na śnieg jak i asfalt. Podpytaj jeszcze forumowicza @@lukass .

 

Poza tym - Forek w zimie nawet na letnich daję radę ! :P

Edytowane przez Woszkowaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam info Profiego o indeksach.

W ostatnim motorze lub autoświecie jest test opon do suvów - wygrywa nokian.

Kapselki do stalówek kupiłem w ASO - nie wkładane, ale nakładane i pasują idealnie choć stalówki nie dodają urody.

Sam kupiłem Bridgestone i niestety dwie są do wymiany (reklamacja uznana) bo nie były okrągłe :( - za to świetna obsługa reklamacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyśpieszenie z moim mega wydechem :D na S = 6,40 sek.

Powiem Wam ,że jest to już w miarę solidna wartość, biorąc pod uwagę wzrost Forka i jego wagę.

Pozdrawiam

….z całym szacunkiem do dla Twojego "programiku", którego używasz ale z prawdziwym pomiarem ma mało wspólnego.

Sprawdź na czymś właściwym do pomiarów np. Racelogic a wtedy wyjdzie cała prawda o przyśpieszeniu Forka XT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam info Profiego o indeksach.

W ostatnim motorze lub autoświecie jest test opon do suvów - wygrywa nokian.

Kapselki do stalówek kupiłem w ASO - nie wkładane, ale nakładane i pasują idealnie choć stalówki nie dodają urody.

Sam kupiłem Bridgestone i niestety dwie są do wymiany (reklamacja uznana) bo nie były okrągłe :( - za to świetna obsługa reklamacji.

Wstaw proszę zdjęcie swoich.

post-14914-1415112956,2956_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Poza tym - Forek w zimie nawet na letnich daję radę ! :P

Ruszać tak, z resztą jużbywa różnie ;)

 

 

Podczas zeszłorocznej zimy zastanawiałem się .... czy kilka dni przed Wigilią trawy nie kosić ;) . Fakt faktem - na Wielkanoc lepiliśmy zająca :D z dzieciakami.

Sam kupiłem Bridgestone i niestety dwie są do wymiany (reklamacja uznana) bo nie były okrągłe :( .

 

 

Tzw. kwadratura koła ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim motorze lub autoświecie jest test opon do suvów - wygrywa nokian.

 

Ja nie wiem co sądzić o tych testach, w niemieckim Auto Bild allrad wygrała z kolei Pirelli Scorpion Winter, która tu uwaga...... była ostatnia!. Jeżeli w niemieckim Auto Bildzie wygrała inna niż niemiecka opona, to raczej musiała mieć SOLIDNE podstawy, więc o co chodzi w teście Motoru? Weźcie tez pod uwagę, że wg "euronaklejki" Nokian ma klasę E i C, a Pirelli C i C, czyli jednak sporo lepiej...

Edytowane przez Tiger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego osobiście na żadne testy opon nie patrzę. Ważne, żebym na danej oponie czuł się bezpiecznie, żeby reakcje samochodu były dla mnie przewidywalne i przeze mnie oczekiwane. Jestem dość upierdliwy w wyborze, generalnie doszukuję się słabych dla mnie punktów i pewne dlatego przetestowałem już sam nie wiem ile kapci. Jak na razie tylko Nokiany (z zimowych) zasłużyły na ponowny zakup :)

Z tym, że też - W były bardzo mi pasujące (choć upiornie głośne na mokrym), i teraz WR SUV3, które najpierw  przekonały mnie w dostawczym Vito (RWD), a i w czterołapach bardzo mi odpowiadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...