Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Jakby ktoś coś to Dealer w Poznaniu ma Wyprz.,

cytuję z ich FB:

"ostatnie sztuki z wyprzedaży! Tylko teraz 15 000 PLN niższa cena na wszystkie modele.

Np.:

- BRZ w wersji sport za 119 000 PLN z oponami zimowymi !

- XV w wypasionej wersji comfort ze 150 konnym silnikiem za 102 420 PLN !!!

- Forester XT 240 koni już za 148 200 PLN !!!

- Forester XT 240 koni, ex demo za 139 000 PLN !!!"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forek przetestowany na śniegu. Kilka kontrolowanych poślizgów z ingerecja kontroli trakcji. Moje pierwsze Subaru, pierwszy samochód z napędem na 4 koła i przyznamy sie ,ze BAJKA!!! Na zaśnieżonej drodze startuje sie jak na suchym asfalcie. Na spalanie przestaje już powoli zerkać, ale ...... Krogulec jakbyś mógł , to napisz jeszcze raz, w jaki sposób udało sie Tobie to wyłączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YYYY, mały sub jest pod fotelem Kierowcy?

 

W poprzedniej generacji był, w obecnej pod fotelem kierowcy jest wzmacniacz.

 

Btw po ilu kilometrach wskazane jest wymienić pierwszy raz olej, 3500 km? Instrukcja mówi chyba o 15 000km.

 

Ja będę wymieniał lada dzień przy przebiegu 5.000 km, prawdopodobnie na Millersa tak jak w Outbacku.

 

13 lutego odbywa się szkolenie SJS dla właścicieli XT, kolejne dopiero w drugiej połowie marca.

 

Chętnie bym się wybrał na to lutowe, jak tylko czas pozowoli ;)

 

Z innej beczki;)Czy hk czyta płyty DVD????

 

Niestety nie - jest tylko czytnik CD (łapie CD-Audio/Mp3/WMA)

 

Tylko brać, mnie z majowej promocji wyszedł prawie 153kPLN.

 

Ale promocja była na wersje Platinum, a ta cena w wyprzedaży to pewnie za Comfort... :(

Edytowane przez Krogulec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie paliwo lejecie do XT 98 czy 95?

Ma to jakieś znaczenie ,w środę odbieram swojego i nie wiem co na dotarcieraniu silnika wylewać ..

Jakie paliwo lejecie do XT 98 czy 95?

Ma to jakieś znaczenie ,w środę odbieram swojego i nie wiem co na dotarcieraniu silnika wylewać ..

Jakie paliwo lejecie do XT 98 czy 95?

Ma to jakieś znaczenie ,w środę odbieram swojego i nie wiem co na dotarcieraniu silnika wylewać ..

Tylko 95 od nowości. W książce napisały, że 92 wystarczy (z pamięci mówię, bo w week-endy to się mocno resetuję ze śwagrem :mellow::huh::facepalm: :facepalm:) a to jedyna instrukcqja jaką czytałem jako lektura szkolna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również leję 95 i chyba na klapce od wlewu paliwa też jest napisane 95. W każdym razie na pewno nie 98.

Przed momentem tankowałem....100% po Warszawie na odcinkach dom/praca/dom czyli 8 km spalanie wyniosło 11l (komputer 10,4l). Przy tych temperaturach to praktycznie ledwo rozgrzeję silnik i już wjazd do garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na klapce pisze 95, bo w niektórych krajach (nawet w EU) jest dostępne paliwo o niższej liczbie oktanowej.

 

Ja zapytałem Carfita, który chyba trochę się zna i "kilka" silników od STI czy WRX naprawił i powiedział mi, że on osobiście lałby tylko 98.

 

Po pierwsze macie nowoczesny i raczej skomplikowany system bezpośredniego wtrysku, po drugie silnik ma dużą moc jak na swoją pojemność, a po trzecie jaką macie pewność, że 95 na dystrybutorze ma na pewno 95 oktan i jest pierwszego sortu?

 

A w Japonii mają podobno tylko 100 oktanowe paliwo i Forestery jakoś tam jeżdżą, więc nie sądzę, że są specjalne stacje z 95 tylko dla Subaru z silnikami DIT.

 

Do SBD lejecie/laliście/lalibyście też zwykłego Diesla czy premium?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w VAG powiedziały, że w Polandii to ch....a benzyna jest, dlatego od razu zrezygnowałem ze Wszytkich 0000, BMW i Tiguanów.(Jazdy testowe były mimo to).

Inny wątek, ale też dlatego na Subaru padło.

Tankuję zawsze na Orlenie, 98 oktanów można wyczuć tylko przy małych silnikach 1,2 czy 1,4 jak w moim służbowym xupowozie.

Cały czas polecam lekturę instruk ji. Moim skromnym zdaniem 95 wystarczy.

Pozdrawiam Was serdecznie Forumowicze.

 

AllRoad a jak z zadowoleniem z wozu?

Ja, jak wsiadam do mojej Subasi to jak bym działę porządną wziął.

FUURRAA jest zajebista!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie paliwo lejecie do XT 98 czy 95?

Ma to jakieś znaczenie ,w środę odbieram swojego i nie wiem co na dotarcieraniu silnika wylewać ..

Na etapie docierania lałbym/lałem 98.

 

Ja również leję 95 i chyba na klapce od wlewu paliwa też jest napisane 95. W każdym razie na pewno nie 98.

Przed momentem tankowałem....100% po Warszawie na odcinkach dom/praca/dom czyli 8 km spalanie wyniosło 11l (komputer 10,4l). Przy tych temperaturach to praktycznie ledwo rozgrzeję silnik i już wjazd do garażu.

Garaż na poziomie 0 i trasa bez korków rozumiem?

 

Ja w zimie leję 95 bo silnika aż tak się nie katuje. W lecie ze względu na osiągi i temperaturę leję 98. Niestety jakość paliwa w PL a np. w D jest kolosalna. Ten kto jeździ ten wie. W D Aral wprowadził już 103 Oktany. U nas prawdziwe paliwo to jest 100 Oktanowe Shell V-Power Racing, które jest importowane z Niemiec (dlatego takie drogie) a nie jak reszta paliw BP, Statoil, Orlen, Shell z rafinerii Orlenu i Lotosu.

Mi Carfit powiedział, żebym lał tylko 98, bo się lepiej spala, więc leje :-)

W przypadku wersji z Turbo w każdej pojemności im wyższa liczba oktanów tym lepiej dla silnika i niższe spalanie. AllRad widzę, że Ty robisz w miarę powtarzalną trasę. Spróbuj kiedyś jeden zbiornik zalać 95 a drugi 100 V-Power Racing (dla informacji Shell nie ma 98 tylko uszlachetnione 95) w miarę porównywalnych warunkach i zobaczysz różnicę i w osiągach i w spalaniu. Kiedyś wlałem do mojego starego S-Turbo V-Power Racing i spalił około litr mniej a przyśpieszał o wiele lepiej.

 

 

Pozdrowienia dla czarnego XT spotkanego dzisiaj na Parkingu pod Arkadią. Przy okazji można porównać sobie wygląd seryjnych rur i "moich".

post-13044-0-40709600-1390086757_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FilipBB a Ty zmieniałeś same końcówki wydechu czy całe tłumiki?

 

Jesli chodzi o paliwo to z ciekawości zaleję 100 V-Power i zobaczymy jaka jest różnica. Zrobię to jednak dopiero wtedy kiedy będzie cieplej na zewnątrz, teraz nie ma to sensu.

Pytanie czy dopłata za V-Power i mniejsze spalanie powiedzmy 0,6 l na 100km przekłada się per saldo na oszczędność w portfelu. Ktoś już z Was to policzył? Ile taki VPower kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy naprawdę kupiliście to auto, żeby jeździć oszczędnie?

Jakbym chciał patrzeć na różnice w spalaniu rzędu pół litra to kupiłbym diesla.

 

Przepraszam, wiem, że na początku sam pisałem o spalaniu, ale tylko dlatego, że byłem pod wrażeniem jego umiarkowanego apetytu na paliwo. Natomiast dawno już przestałem się przejmować spalaniem, a skupiam się raczej na przyjemności z jazdy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się komuś wyłączyć SS-mana ( start&stop ) na stałe?
Aż tak Cię to denerwuje? ;) A przy okazji w tej temperaturze system nie powinien zatrzymywać silnika :huh:

A przy okazji @@MUrsus, jakie paliwo lejesz? 95 czy premium? :)

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo o wyższej liczbie oktanowej jest wymagane przy wyższym ciśnieniu sprężania. Chodzi o zapobiaganie samozapłonowi (jak w dieslu). Samo w sobie nie daje większej mocy. Chyba że producent paliwa dołoży do niego jakieś dodatki zwiększające kaloryczność.

 

Są silniki WYMAGAJĄCE wyższej liczby oktanowej.

Wg broszury producenta sprężanie w silinku benzynowym wolnossącym to 10.5:1 a w turbo 10.6:1 . Czy to dużo czy mało ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam przekornie, bo przecież wszyscy kochamy nasze samochody.

 

Czy sami chętniej pijecie wino stołowe z kartonu czy dobre wino ze znanego regionu winiarskiego i od dobrego producenta?

 

98 na pewno nie zaszkodzi silnikowi, zwłaszcza turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SSman strasznie mnie wkurza.
A u mnie jeszcze bezczelnie się chwali że zaoszczędził łącznie 0,7 litra paliwa (od listopada) :D Ogrzewanie przednich foteli powinno SSmana unieszkodliwić :)

 

czy dobre wino ze znanego regionu winiarskiego i od dobrego producenta?

A z Biedronki sie liczy? :D Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie stosowania paliwa w Forku to co prawda jeszcze tak owego nie mam bo płynie do mnie :) Ale znalazłem coś takiego w instrukcji amerykańskiej:

 

Fuel requirements

 

 

!Non-turbo models

 

The engine is designed to operate using unleaded gasolinewith an octane rating of87 AKI (90 RON) or higher.

 

!Turbo models

 

The engine is designed to operate at maximum performance usingunleaded gasolinewith an octane ratingof 93 AKI

(98 RON) or higher. If 93 AKI (98 RON) fuel is not readily available, unleaded gasoline with an octane rating of 91 AKI

(95 RON) or higher may be used with no detriment to engine durability or driveabil-ity. However, you may notice a slight

decrease in maximum engine perfor-mance while using 91 AKI (95 RON) fuel. Regular unleaded gasoline with an octane

rating of 87 AKI (90 RON) or higher may also be used. Using regular unleade gasoline will not be detrimental to engine

durability, nor will it affect your warranty coverage. However, depending on your driving habits and conditions, you may

notice a decrease in maximum engine performance, fuel economy or slight en-gine vibration or knocking.

If you experi-ence any of these conditions while using a lower octane rated fuel, you may want to

return to using 91 AKI (95 RON) octane rated fuel as soon as possible. Addition-ally, if your vehicle knocks heavily or

persistently, or if you are driving with heavy loads such as when towing a trailer, the use of 91 AKI (95 RON) or higher

grade unleaded gasoline is required.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam przekornie, bo przecież wszyscy kochamy nasze samochody.

 

Czy sami chętniej pijecie wino stołowe z kartonu czy dobre wino ze znanego regionu winiarskiego i od dobrego producenta?

 

98 na pewno nie zaszkodzi silnikowi, zwłaszcza turbo.

Ale za dobre wino wcale nie trzeba przepłacać. W biedronce też czasem mają dobre.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mają w miarę dobre w kartonie 3l, chyba hiszpańskie albo włoskie. W życiu trzeba wszystkiego spróbować :biglol: . Jedyne czego więcej nie spróbuję to piwa z plastiku, ohyda :facepalm: .

 

Ale znam typów co mówią: Może być gnojówka byle chwiejnik załączało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...