Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

@@Niedźwiedź, mysle ze wyszedlem troche z okresu udowadniania czegokolwiek na sile ;) Faktem jest, ze nie ma tak naprawde niczego w nowym Forku co by mi przeszkadzalo, wszystko jest jak byc powinno i lepsze od poprzednika. Niewatpliwie swietnie sie sprawdzi na polskich drogach, ale to akurat cos co zawsze cechowalo Forka. Przyznam jednak, ze innymi aktualnymi SUVami nie jezdzilem wiec tez nie mam porownania!

 

 

Nie znaczy to rowniez ze bym go dla siebie kupil, bo ja oczekuje innego typu auta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sporo tj? To ile by miał palić duży (większy niż Twój) SUV ze stałym AWD ?

 

Może na początek tyle ile deklaruje producent? Skoro jechał licznikowe 120 km/h w Szwajcarii to realnie auto jechało jakieś 110-113 km/h i spaliło tyle ile ma spalać w mieście? Na szwajcarskiej autostradzie nie ma skoków predkości pod 180 km/h, wleczesz się równym tempem i to dosyć wolno. Myślisz że ciut większe auto nieznacznie tylko cięższe od mojego od razu zacznie palić dużo więcej? Przy tak niskiej prędkości opory powietrza również nie mają aż tak dużego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje auto w takich warunkach paliło sporo poniżej 10 l benzyny

Nieustannie mnie zadziwia jak to możliwe, że Forester 2.5 XT (pal licho rocznik) pali komuś "sporo poniżej 10l" :o

Mi w trakcie ubiegłorocznej i grzecznej wyprawy po europejskich autostradach spalił średnio około 12 l na 100 km, co robię źle? :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Boombastic,easy tiger. Ja dopytuje, nie oskarżam. Np nie wiemy jak obciążone było auto.

A tak btw to jak wygląda waga nowego Forka vs starszych wersji?

 

Przy stałej prędkości waga nie ma aż takiego znaczenia. Ja jeździłem po Szwajcarii w dwie osoby z dwiema wielkimi walizkami. Spalanie wychodziło w okolicach 9 litrów z małych hakiem, a moje auto waży 1560 kg vs 1570 kg nowy Forester diesel. Przy tej predkości różnica oporu powietrza nie powinna być tak duża. Może wiało, może na drodze był śnieg czy było mokro? Ja jeździłem wiosną bez śniegu i wody.

 

moje auto w takich warunkach paliło sporo poniżej 10 l benzyny

Nieustannie mnie zadziwia jak to możliwe, że Forester 2.5 XT (pal licho rocznik) pali komuś "sporo poniżej 10l" :o

Mi w trakcie ubiegłorocznej i grzecznej wyprawy po europejskich autostradach spalił średnio około 12 l na 100 km, co robię źle? :rolleyes:

 

Odpowiedź już padła. Z jaką prędkością jedziesz po tych autostradach? W Szwajcarii długo nie pojedziesz szybciej niż 120 km/h, bo cię zaraz namierzy monitoring obsługi autostrady lub fotoradar, w Skandynawii również na autostradzie musisz jechac wolno, poza autostradami nawet 80 km/h (np. w Finlandii kierunek Sankt Petersburg). Litwa, Łotwa czy Estonia to praktycznie brak autostrad i jedziesz 90-max-100 km/h po policja często łapie. Tym sposobem schodzisz spokojnie poniżej 10 l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi spalil ze Stuttgartu do Genua i z powrotem cos kolo BC 5,4 L/100km. / 7 l/100 km troche duzo ale pownie bylo troche dojazdow w gorach na narty i manewrow na parkngu z zmnym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi spalil ze Stuttgartu do Genua i z powrotem cos kolo BC 5,4 L/100km. / 7 l/100 km troche duzo ale pownie bylo troche dojazdow w gorach na narty i manewrow na parkngu z zmnym silnikiem.

 

Podawaj realne spalanie a nie z wyświetlacza na komputerze... Ja tez widziałem w legacy spalanie 4.4l...a realnie było 5.8.

 

Wynik forka 7 litrów jest ok. Legacy w dieslu przy tempomacie spalil przy tej prędkości 6 litrów z malutkim hakiem. (Nie, nie spali poniżej 6 litrów, zrobiłem już 50tys na samych autostradach i żeby spalić poniżej trzeba zwolnić). Więc niecały litr wiecej za tak wysokie auto z bądź co bądź dużym czołem - jest całkiem ok.

Inna sprawa ze różnica przy prędkości np 150kmh bedzie dużo większa właśnie przez opory czołowe forka.

 

We wtorek idę na jazdę próbna 2.0 dit. Zobaczymy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z maksymalną dopuszczalną wg GPS, a nie prędkościomierza i wychodzi około 12 nigdy poniżej 10.

 

To właśnie już te 20-30 km/h robi już różnicę o czym pisałem we wsześniejszych wątkach. Niestety, mój Forester nie nadaje się do ekonomicznych jazd autostradowych ze względu na brak szóstego biegu który gdyby był odpowiednio dłuższy to pozwoliłby znacznie okraniczyć zużycie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Boombastic, ale ja nie po to kupiłem ponad 200 konne auto, żeby jeździć wolniej niż można :rolleyes: Równie dobrze mógłbym nigdzie nie jechać i wtedy spalanie wyszłoby mi na zero :P

 

Powiedz to miłym szwajcarskim panom policjantom lub skandynawskim. Słyszałem że szczególnie Norwegowie są wyrozumiali w tym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje auto w takich warunkach paliło sporo poniżej 10 l benzyny

Nieustannie mnie zadziwia jak to możliwe, że Forester 2.5 XT (pal licho rocznik) pali komuś "sporo poniżej 10l" :o

Mi w trakcie ubiegłorocznej i grzecznej wyprawy po europejskich autostradach spalił średnio około 12 l na 100 km, co robię źle? :rolleyes:

 

Przeliczasz spalanie na 100 kilometrów, podczas gdy inni na 70 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi spalil ze Stuttgartu do Genua i z powrotem cos kolo BC 5,4 L/100km. / 7 l/100 km troche duzo ale pownie bylo troche dojazdow w gorach na narty i manewrow na parkngu z zmnym silnikiem.

 

Podawaj realne spalanie a nie z wyświetlacza na komputerze... Ja tez widziałem w legacy spalanie 4.4l...a realnie było 5.8.

 

Wynik forka 7 litrów jest ok. Legacy w dieslu przy tempomacie spalil przy tej prędkości 6 litrów z malutkim hakiem. (Nie, nie spali poniżej 6 litrów, zrobiłem już 50tys na samych autostradach i żeby spalić poniżej trzeba zwolnić). Więc niecały litr wiecej za tak wysokie auto z bądź co bądź dużym czołem - jest całkiem ok.

Inna sprawa ze różnica przy prędkości np 150kmh bedzie dużo większa właśnie przez opory czołowe forka.

 

We wtorek idę na jazdę próbna 2.0 dit. Zobaczymy :)

w tym wypadku bylo dosyc dokladnie. BC pokazuje dokladnie jezeli jazda jest stala. Przklamuje wtedy gdy czesto zmieniamy styl jazdy.

zwroc uwage na spalanie i wskaznik zawartosci baku ... (612 km a jeszcze dobrze ponad ponad polowe baku )

 

Na codzien mam spalanie okolo 7 L/100 km .. jazda mieszana do 150 km/h

post-1295-0-55980000-1363363194_thumb.jpg

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Boombastic, zwróć uwagę, że napisałem "wolniej niż można", czyli jechałem z maksymalną dopuszczalną prędkości.

 

Pytałeś się co robisz źle. Ja ci odpisałem w jakich warunkach mam takie niskie spalanie. Nic mi do tego z jakimi prędkościami się poruszasz, bo to tylko twoja sprawa.

 

to ile by wtedy palił.....

 

Gdyby udało się zejść do poziomu 10-11 l jadąc po polskiej autostradzie 150 km/h licznikowe to po pierwsze ciut lżej dla portela, po drugie również hałas byłby ciut mniejszy i nie trzeba jechać z predkością obrotową ponad 4000 rpm, Układ drogowy się w Polsce zmienia, o reszcie cywilizowanej Europy nie mówię i teraz ludzie coraz częsciej zadają sobie pytanie nie ile pali w mieście czy poza miastem ale ile pali na autostradzie. My mamy najszybsze autostrady zaraz po niemieckich i jak ktoś dużo po nich jeździ to zaczyna być to czynnik decydujący. Ja się kręcę głónie wokół Warszawy i udział dróg przelotowych mam dosyć niski i dlatego napisałem że mój Forester nie jest autem ekonomicznym na takie drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Boombastic,napisałeś, że Twój Forek pali "sporo poniżej 10l" - z ciekawości ile to jest sporo?

 

Najmniej spalił na Litwie, Łotwie i Estonii i też w Finlandii bo w okolicach 8 z kawałkiem. W Szwajcarii w okolicach 9, szczególnie gdy kilometrami ciągnęło się ograniczenie predkości do 80 km/h z powodu wymiany nawierzchni. To są absolutne rekordy wynikające z rodzaju dróg i restrykcyjnych ograniczeń predkości.

Edytowane przez Boombastic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...