remoo Posted June 21, 2014 Share Posted June 21, 2014 Co może powodować wzrost temperatury silnika ponad normę (pod górną kreskę), gdy samochód stoi parę minut na włączonym silniku przy włączonej klimie przy temperaturze otoczenia takiej jak dzisiaj (około 20st)? Wystarczy przejechać autem kilkaset metrów i temperatura wraca do normy (poniżej środkowej kreski). Nie wiem czy ma to znaczenie ale moje auto ma LPG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajac_am Posted June 21, 2014 Share Posted June 21, 2014 To ze masz LPG ma znaczenie, bo gaz ma wieksza temp. spalania. Dodatkowo klima obciaza silnik. Jak stoisz to normalne ze temp. rosnie, ale powinien wlaczyc sie wiatrak. Wlacza sie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted June 21, 2014 Share Posted June 21, 2014 Mimo LPG i włączonej klimy temperatura nie powinna skakać.Miałem takie same objawy po wymianie pompy wody na zamiennik , w czasie jazdy było ok chwila postoju na światłach wystarczyła że wskazówka wędrowała szybko w górę.Kupiłem OEM pompę wymieniłem i temperatura przestała skakać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozarek Posted June 22, 2014 Share Posted June 22, 2014 @@pajac_am, delikatnie pisząc pleciesz dyrdymały. LPG nie ma nic, ale to nic do rzeczy w tym wypadku. Nawet w temp +30* i więcej temp przy postoju, z klimą czy bez, praktycznie się nie różni. @@remoo, może być problem z wydajnością pompy, ale jeżeli nic się tam nie działo to szukanie zaczynałbym od chłodnicy (zamulona albo zasyfiona z zewnątrz) Link to comment Share on other sites More sharing options...
remoo Posted June 23, 2014 Author Share Posted June 23, 2014 (edited) Pompa wody to na pewno zamiennik (firma Gates), wiem że był jakiś problem z montażem gdy zmieniałem równocześnie rozrząd. Przejechałem tak około 24 tys. km i zaczął się ten problem - nieoryginalna pompa zaczyna szwankować? Edited June 23, 2014 by remoo Link to comment Share on other sites More sharing options...
aki001 Posted June 23, 2014 Share Posted June 23, 2014 (edited) ...sprawdź ten wiatrak jak radzi wcześniej pajac_am zanim zaczniesz coś wymieniać. U mnie było to samo - po prostu mechanik przy rozbieraniu chłodnicy nie podłączył kostki wentylatora od klimy i dopóki temperatura na zewnątrz była poniżej 20, a ja nie stałem w korkach, to problemu nie widziałem... Edited June 23, 2014 by aki001 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajac_am Posted June 23, 2014 Share Posted June 23, 2014 (edited) Nawet w temp +30* i więcej temp przy postoju, z klimą czy bez, praktycznie się nie różni. Najpierw piszesz, że to co ja piszę to dyrdymały, a w drugim zdaniu słowem "praktycznie" przyznajesz mi rację Ja nie napisałem, że jak ma LPG i włączoną klimę to płyn chłodniczy ma prawo wrzeć, ale że może to mieć wpływ na delikatnie wyższą temperaturę niż bez tych czynników. A to że wskazówka wykracza poza skalę, może być objawem właśnie niedziałającego wiatraka chłodnicy. Edited June 23, 2014 by pajac_am Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozarek Posted June 23, 2014 Share Posted June 23, 2014 Ja nie napisałem, że jak ma LPG i włączoną klimę to płyn chłodniczy ma prawo wrzeć, ale że może to mieć wpływ na delikatnie wyższą temperaturę niż bez tych czynników. napisałeś niestety To ze masz LPG ma znaczenie, bo gaz ma wieksza temp. spalania. do tego fragmentu się odnosiłem, bo jest to nieprawda - co do powodu problemów. Ta wyższa temp. spalania nie ma wpływu na temp. silnika. Sprawny układ chłodzenia radzi sobie z odprowadzeniem dużo większych różnic. Koniec i kropka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojo02 Posted June 23, 2014 Share Posted June 23, 2014 też tak miałem rok temu na krymie, upał był i strome podjazdy (okolice obozu pionierów artek ) myślałem że UPG i się nerwowo rozglądałem za jakimś warsztatem typu subaru-ukraina ale się uspokoiło i do dziś nic się nie dzieje Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzikus7 Posted June 23, 2014 Share Posted June 23, 2014 Ja miałem podobnie ale nie pod czerwoną kreskę tylko do 3/4 skali i tylko przy klimie jak się okazało chodził tylko jeden wiatrak a powinny dwa. Po rozebraniu i przeczyszczeniu chodzi do dziś już ponad rok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aki001 Posted June 23, 2014 Share Posted June 23, 2014 do tego fragmentu się odnosiłem, bo jest to nieprawda - co do powodu problemów. Ta wyższa temp. spalania nie ma wpływu na temp. silnika. Sprawny układ chłodzenia radzi sobie z odprowadzeniem dużo większych różnic. Koniec i kropka. sorry za wtrącanie się w pół zdania, ale instalacja LPG też może mieć wpływ na opisywany wzrost temperatury i wcale nie chodzi o wyższą temp. spalania... -> zależy od tego, w jaki sposób puszczone są węże do reduktora i czy całość płynu wędruje przez instalację LPG. Dla przykładu -> u mnie w innym aucie miałem dwa reduktory połączone równolegle, z których jeden się przytkał i chłodzenie w aucie szlag trafił, ale automatycznie auto w ogóle przestało palić na LPG, więc z miejsca było wiadomo kto zawinił Link to comment Share on other sites More sharing options...
remoo Posted June 24, 2014 Author Share Posted June 24, 2014 A czy początek problemów z UPG może dawać takie symptomy?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aki001 Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 A czy początek problemów z UPG może dawać takie symptomy??oczywiście, ale dlaczego od razu tak pesymistycznie do tematu podchodzić? sprawdziłeś ten wentylator? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniujr Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 czemu od razu UPG ? to może być termostat, wiatrak, elektryka... podnieś maskę i zobacz czy wiatrak się uruchamia... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz77b Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 ja ma lpg i czasami stoję w korkach , ale tem mi nie skacze nawet o milimetr w górę i przy włacoznej klimie. ja bym zaczął od zbadania płynu hłodniczego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wally666 Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 (edited) Mi podczas wymiany rozrządu chłopaki nie podlaczyli w ogóle wiatraków. Dobrze że było chłodno jechalem po tradie i nic się nie stało ale jak tylko temp zaczęła przekraczać połowę, zjechalem na pobocze, nawiew i temp na max i za telefon. Jeden wiatrak zdolalem podłączyć sam ale na podłączenie drugiego musiałem podjechac do mechanika bo kostka jest niedostępna bez zdjęcia zbiorniczka wyrownawczego Edited June 25, 2014 by Wally666 Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrekM461 Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 Miałem podobne problemy z temperaturą w czasie wakacji,gorąco, dużo podjazdów, i praktycznie cały czas na jedynce lub dwójce. Jednak w moim przypadku obstawiam (bo jeszcze się tym nie zająłem) syf w pierwszej chłodnicy, trochę jazdy po lesie i po łąkach i syf się nazbierał, no i przepływ powietrza jest blokowany. Ot taka moja teoria. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remoo Posted June 25, 2014 Author Share Posted June 25, 2014 Na razie padło na wymianę termostatu. Dodatkowo okazało się że drugi wiatrak niestety nie załącza się (przekaźnik i bezpiecznik ok) :/ Da się go jakoś "naprawić" bez wymiany? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzikus7 Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Ja miałem podobnie ale nie pod czerwoną kreskę tylko do 3/4 skali i tylko przy klimie jak się okazało chodził tylko jeden wiatrak a powinny dwa. Po rozebraniu i przeczyszczeniu chodzi do dziś już ponad rok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remoo Posted July 2, 2014 Author Share Posted July 2, 2014 Termostat wymieniony i wszystko wróciło do normy - pozostaje tylko problem braku pracy drugiego wiatraka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now