Skocz do zawartości

Problem raczej akademicki


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

w roznych autach jest rozne rozwiazanie (w bardzo mocnych tez), wiec raczej pewnie bez znaczenia...

 

 

 

 

p.s. a moze by tak? :mrgreen:

 

965rears+0041303416769.jpg

Generalnie w samochodach każde rozwiązanie ma jakiś sens, więc zakładam, że to również. Na pewno są jakieś plusy i minusy jednego i drugiego ;)

 

Prosiak dobry :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sportowych autach czesciej stosujie sie zacisk z tyłu ze względu na mozliwosc poprowadzenia prowadnic/tunelów powietrza do tarcz hamulcowych w celu szybszego chłodzenia 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sportowych autach czesciej stosujie sie zacisk z tyłu ze względu na mozliwosc poprowadzenia prowadnic/tunelów powietrza do tarcz hamulcowych w celu szybszego chłodzenia

To już jakiś argument.

 

Ogólnie co do masy to zaciski potrafią być bardzo ciężkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rzeczywiście skuteczność chłodzenia hamulcy przy montażu zacisku "za piastą" jest łatwiejszy do zaprojektowania, myślę że również prowadzenie drążków kierowniczych - lokalizacja magla i walka o  promień skrętu tez może mieć wpływ na montaż zacisku....

... a w bębnach nie byłoby takich dylematów i fun spowalniania bardziej dramatyczny :o

Edytowane przez grzala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się dlatego zapytam: dlaczego niby przy zainstalowaniu zacisku z przodu piasty ma być jakiś problem z chłodzeniem. U siebie mam zaciski właśnie z przodu i kit chłodzący hamulce jest zainstalowany bezpośrednio do zacisku. Czy to rozwiązanie jest mniej wydajne czy chodzi o jakies inne problemy?

 

Tak to wygląda u mnie:

f7e70075ec05a499med.jpg
8f67a5df74aedf9emed.jpg
 
 
 
Co do zacisków montowanych na dole tarczy to w F1 tak robią
rrbrakes02.jpg
Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu chodzi o naturalne chłodzenie a nie o wymuszone jak u ciebie. Zaciski z przodu zasłaniają wloty do tarcz od strony napływu powietrza.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit pisał o mozliwości poprowadzenia prowadnic/tuneli powietrza do tarcz hamulcowych w celu szybszego chłodzenia. Dokładnie to mam zrobione u siebie. 

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem wrazenie, ze np. Brembo od STI wazy jakis kilogram albo ciut wiecej

 

Niech będzie że kilogram, dodaj klocki, płyn, podładki jakieś, robi się 2kg na zacisk a to x4 daje 8kg. wagi na całe auto. Prawda że Umieszczenie tego 8 kg niech będzie nawet że 5kg w "przypadkowym miejscu" w aucie pewnie nic nie zmieni, ale niech będzie takich rzeczy już 10 to wyjdzie już 50kg źle zbilansowanej masy. A to już ma znaczenie, przy prawidłowym optymalnym rozkładzie masy.

Edytowane przez vince_snd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamocowane jest do zacisku i dmucha z grubsza w to miejsce tarczy którym zasysane jest powietrze i wylatuje przez jej ożebrowanie.

 

Fotka poglądowa akurat nie z mojego samochodu ale zainstalowane w identyczny sposób:

53db8a0073c93cf2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej chłodzić tarczę niż zacisk, bo tu najwięcej ciepła da się wywalić , Dobrego płynu nie zagotujesz przy grubych klockach.

Jeden pies, czy zacisk z przodu czy z tyłu -rozkład masy zmieni a się minimalnie.. Bardziej możliwości poprowadzenia przewodów hamulcowych w danym aucie.

Edytowane przez respect
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeden pies, czy zacisk z przodu czy z tyłu

 

nie zgodzę sie , w autach sportowych konstruowanych od deski kreslarskiej , w 99% zaciski sa z tyłu ze wzgledu na chłodzenie tarcz , w autach usportowionych z seryjnych , jak EVO ze zwyklego lancera ( zacisk z przodu ) VW GTI , F-RS sa zaciski z przodu , ale to przede wszystkim dzieki temu że drożej jest przekonstruwac zwrotnice i mocowanie zacisku .

Oczywsicie naczelna rzecza  jest układ  chłodzenia samej tarczy wentylowanej, bo sa rózne rozwiazania , jedne chłodzą od zewnatrz , a inne wewnatrz , a jeszcze inne są na to obojętne , decyduje sposób uwentylowania samej tarcze , a na to mamy trzy sposoby :) 

Dltaego kolego z EVO X pokazał na zdjeciu prawidłowe poprowadzenie chłodzenia , od wewnatrz na zewnatrz , bo zacisk jest z przodu i jest ok . :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu szukałem dla siebie takich nakładek/wentylatorów na felgi żeby sobie na pojeżdżawki zakładać, ale skończyło się na instalacji kitu do chłodzenia :)

 

Co do miejsca instalacji zacisków to czy na przedniej osi to nie ma też trochę związku z kierowaniem samochodu? Chodzi mi o to że instaluje się zacisk tak zeby w jakimś stopniu nie ograniczał kąta skrętu kół ze względu na różne drążki czy konstrukcję zawieszenia itd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...