BartZ Opublikowano 15 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 Zawsze mnie to nurtowało - czy ma znaczenie miejsce mocowania zacisku hamulcowego, w sensie przed czy za osią? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 15 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 w roznych autach jest rozne rozwiazanie (w bardzo mocnych tez), wiec raczej pewnie bez znaczenia... p.s. a moze by tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 15 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 w roznych autach jest rozne rozwiazanie (w bardzo mocnych tez), wiec raczej pewnie bez znaczenia... p.s. a moze by tak? Generalnie w samochodach każde rozwiązanie ma jakiś sens, więc zakładam, że to również. Na pewno są jakieś plusy i minusy jednego i drugiego Prosiak dobry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 15 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 Gdzieś kiedyś czytałem, że sposób zamontowania zacisków służy odpowiedniemu zbilansowaniu auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 15 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 W sportowych autach czesciej stosujie sie zacisk z tyłu ze względu na mozliwosc poprowadzenia prowadnic/tunelów powietrza do tarcz hamulcowych w celu szybszego chłodzenia 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Gdzieś kiedyś czytałem, że sposób zamontowania zacisków służy odpowiedniemu zbilansowaniu auta. dobry alu zacisk (czy z jakiegos innego stopu) wazy naprawde niewiele... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 dobry alu zacisk (czy z jakiegos innego stopu) wazy naprawde niewiele... to znaczy ile to jest niewiele? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 dobry alu zacisk (czy z jakiegos innego stopu) wazy naprawde niewiele... to znaczy ile to jest niewiele? mialem wrazenie, ze np. Brembo od STI wazy jakis kilogram albo ciut wiecej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebekian Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Wczoraj widziałem w kia przód zacisk z przodu a na tyle z tylu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 (edytowane) Koreańce stwierdzili że to będzie logiczne W którymś Ferrari zaciski były zamontowane na dole żeby obniżyć środek ciężkości. Edytowane 16 Maja 2014 przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 jak zacisk jest za osia to klocki bardziej stukają przy hamowaniu do przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 16 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 W sportowych autach czesciej stosujie sie zacisk z tyłu ze względu na mozliwosc poprowadzenia prowadnic/tunelów powietrza do tarcz hamulcowych w celu szybszego chłodzeniaTo już jakiś argument. Ogólnie co do masy to zaciski potrafią być bardzo ciężkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzala Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 (edytowane) rzeczywiście skuteczność chłodzenia hamulcy przy montażu zacisku "za piastą" jest łatwiejszy do zaprojektowania, myślę że również prowadzenie drążków kierowniczych - lokalizacja magla i walka o promień skrętu tez może mieć wpływ na montaż zacisku.... ... a w bębnach nie byłoby takich dylematów i fun spowalniania bardziej dramatyczny Edytowane 16 Maja 2014 przez grzala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 (edytowane) Nie znam się dlatego zapytam: dlaczego niby przy zainstalowaniu zacisku z przodu piasty ma być jakiś problem z chłodzeniem. U siebie mam zaciski właśnie z przodu i kit chłodzący hamulce jest zainstalowany bezpośrednio do zacisku. Czy to rozwiązanie jest mniej wydajne czy chodzi o jakies inne problemy? Tak to wygląda u mnie: Co do zacisków montowanych na dole tarczy to w F1 tak robią Edytowane 16 Maja 2014 przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 tu chodzi o naturalne chłodzenie a nie o wymuszone jak u ciebie. Zaciski z przodu zasłaniają wloty do tarcz od strony napływu powietrza. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 (edytowane) carfit pisał o mozliwości poprowadzenia prowadnic/tuneli powietrza do tarcz hamulcowych w celu szybszego chłodzenia. Dokładnie to mam zrobione u siebie. Edytowane 16 Maja 2014 przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 (edytowane) mialem wrazenie, ze np. Brembo od STI wazy jakis kilogram albo ciut wiecej Niech będzie że kilogram, dodaj klocki, płyn, podładki jakieś, robi się 2kg na zacisk a to x4 daje 8kg. wagi na całe auto. Prawda że Umieszczenie tego 8 kg niech będzie nawet że 5kg w "przypadkowym miejscu" w aucie pewnie nic nie zmieni, ale niech będzie takich rzeczy już 10 to wyjdzie już 50kg źle zbilansowanej masy. A to już ma znaczenie, przy prawidłowym optymalnym rozkładzie masy. Edytowane 16 Maja 2014 przez vince_snd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 (edytowane) Co do zacisków montowanych na dole tarczy to w F1 tak robią Nie zawsze,są też mocowane za osią. @@matros1 dobrze widzę,że ten nadmuch masz na dzwon tarczy czy jej centralną część? Edytowane 16 Maja 2014 przez cybel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Zamocowane jest do zacisku i dmucha z grubsza w to miejsce tarczy którym zasysane jest powietrze i wylatuje przez jej ożebrowanie. Fotka poglądowa akurat nie z mojego samochodu ale zainstalowane w identyczny sposób: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 (edytowane) lepiej chłodzić tarczę niż zacisk, bo tu najwięcej ciepła da się wywalić , Dobrego płynu nie zagotujesz przy grubych klockach. Jeden pies, czy zacisk z przodu czy z tyłu -rozkład masy zmieni a się minimalnie.. Bardziej możliwości poprowadzenia przewodów hamulcowych w danym aucie. Edytowane 17 Maja 2014 przez respect Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Jeden pies, czy zacisk z przodu czy z tyłu nie zgodzę sie , w autach sportowych konstruowanych od deski kreslarskiej , w 99% zaciski sa z tyłu ze wzgledu na chłodzenie tarcz , w autach usportowionych z seryjnych , jak EVO ze zwyklego lancera ( zacisk z przodu ) VW GTI , F-RS sa zaciski z przodu , ale to przede wszystkim dzieki temu że drożej jest przekonstruwac zwrotnice i mocowanie zacisku . Oczywsicie naczelna rzecza jest układ chłodzenia samej tarczy wentylowanej, bo sa rózne rozwiazania , jedne chłodzą od zewnatrz , a inne wewnatrz , a jeszcze inne są na to obojętne , decyduje sposób uwentylowania samej tarcze , a na to mamy trzy sposoby Dltaego kolego z EVO X pokazał na zdjeciu prawidłowe poprowadzenie chłodzenia , od wewnatrz na zewnatrz , bo zacisk jest z przodu i jest ok . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 18 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 @@carfit, Niech będzie. Przecież wiesz ,że mam sportowego forka na zdjeciu prawidłowe poprowadzenie chłodzenia , od wewnatrz na zewnatrz A pamiętasz "wentylatory" na felgach w gr. B, co tłoczyly powietrze do wewnatrz.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 18 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Jakiś czas temu szukałem dla siebie takich nakładek/wentylatorów na felgi żeby sobie na pojeżdżawki zakładać, ale skończyło się na instalacji kitu do chłodzenia Co do miejsca instalacji zacisków to czy na przedniej osi to nie ma też trochę związku z kierowaniem samochodu? Chodzi mi o to że instaluje się zacisk tak zeby w jakimś stopniu nie ograniczał kąta skrętu kół ze względu na różne drążki czy konstrukcję zawieszenia itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati6667 Opublikowano 24 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2014 To ja dorzucę coś takiego do dyskusji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 28 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 To ja dorzucę coś takiego do dyskusji Fajne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się