Jump to content

Problem raczej akademicki


BartZ

Recommended Posts

w roznych autach jest rozne rozwiazanie (w bardzo mocnych tez), wiec raczej pewnie bez znaczenia...

 

 

 

 

p.s. a moze by tak? :mrgreen:

 

965rears+0041303416769.jpg

Generalnie w samochodach każde rozwiązanie ma jakiś sens, więc zakładam, że to również. Na pewno są jakieś plusy i minusy jednego i drugiego ;)

 

Prosiak dobry :P

Link to comment
Share on other sites

W sportowych autach czesciej stosujie sie zacisk z tyłu ze względu na mozliwosc poprowadzenia prowadnic/tunelów powietrza do tarcz hamulcowych w celu szybszego chłodzenia 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Gdzieś kiedyś czytałem, że sposób zamontowania zacisków służy odpowiedniemu zbilansowaniu auta.

 

dobry alu zacisk (czy z jakiegos innego stopu) wazy naprawde niewiele...

Link to comment
Share on other sites

 

dobry alu zacisk (czy z jakiegos innego stopu) wazy naprawde niewiele...

 

to znaczy ile to jest niewiele?

 

 

mialem wrazenie, ze np. Brembo od STI wazy jakis kilogram albo ciut wiecej

Link to comment
Share on other sites

Koreańce stwierdzili że to będzie logiczne :)

 

W którymś Ferrari zaciski były zamontowane na dole żeby obniżyć środek ciężkości. 

Edited by matros1
Link to comment
Share on other sites

jak zacisk jest za osia to klocki bardziej stukają przy hamowaniu do przodu :D  

Link to comment
Share on other sites

W sportowych autach czesciej stosujie sie zacisk z tyłu ze względu na mozliwosc poprowadzenia prowadnic/tunelów powietrza do tarcz hamulcowych w celu szybszego chłodzenia

To już jakiś argument.

 

Ogólnie co do masy to zaciski potrafią być bardzo ciężkie.

Link to comment
Share on other sites

rzeczywiście skuteczność chłodzenia hamulcy przy montażu zacisku "za piastą" jest łatwiejszy do zaprojektowania, myślę że również prowadzenie drążków kierowniczych - lokalizacja magla i walka o  promień skrętu tez może mieć wpływ na montaż zacisku....

... a w bębnach nie byłoby takich dylematów i fun spowalniania bardziej dramatyczny :o

Edited by grzala
Link to comment
Share on other sites

Nie znam się dlatego zapytam: dlaczego niby przy zainstalowaniu zacisku z przodu piasty ma być jakiś problem z chłodzeniem. U siebie mam zaciski właśnie z przodu i kit chłodzący hamulce jest zainstalowany bezpośrednio do zacisku. Czy to rozwiązanie jest mniej wydajne czy chodzi o jakies inne problemy?

 

Tak to wygląda u mnie:

f7e70075ec05a499med.jpg
8f67a5df74aedf9emed.jpg
 
 
 
Co do zacisków montowanych na dole tarczy to w F1 tak robią
rrbrakes02.jpg
Edited by matros1
Link to comment
Share on other sites

tu chodzi o naturalne chłodzenie a nie o wymuszone jak u ciebie. Zaciski z przodu zasłaniają wloty do tarcz od strony napływu powietrza.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

carfit pisał o mozliwości poprowadzenia prowadnic/tuneli powietrza do tarcz hamulcowych w celu szybszego chłodzenia. Dokładnie to mam zrobione u siebie. 

Edited by matros1
Link to comment
Share on other sites

mialem wrazenie, ze np. Brembo od STI wazy jakis kilogram albo ciut wiecej

 

Niech będzie że kilogram, dodaj klocki, płyn, podładki jakieś, robi się 2kg na zacisk a to x4 daje 8kg. wagi na całe auto. Prawda że Umieszczenie tego 8 kg niech będzie nawet że 5kg w "przypadkowym miejscu" w aucie pewnie nic nie zmieni, ale niech będzie takich rzeczy już 10 to wyjdzie już 50kg źle zbilansowanej masy. A to już ma znaczenie, przy prawidłowym optymalnym rozkładzie masy.

Edited by vince_snd
Link to comment
Share on other sites

Co do zacisków montowanych na dole tarczy to w F1 tak robią

Nie zawsze,są też mocowane za osią. ;)

@@matros1 dobrze widzę,że ten nadmuch masz na dzwon tarczy czy jej centralną część? 

Edited by cybel
Link to comment
Share on other sites

Zamocowane jest do zacisku i dmucha z grubsza w to miejsce tarczy którym zasysane jest powietrze i wylatuje przez jej ożebrowanie.

 

Fotka poglądowa akurat nie z mojego samochodu ale zainstalowane w identyczny sposób:

53db8a0073c93cf2.jpg

Link to comment
Share on other sites

lepiej chłodzić tarczę niż zacisk, bo tu najwięcej ciepła da się wywalić , Dobrego płynu nie zagotujesz przy grubych klockach.

Jeden pies, czy zacisk z przodu czy z tyłu -rozkład masy zmieni a się minimalnie.. Bardziej możliwości poprowadzenia przewodów hamulcowych w danym aucie.

Edited by respect
Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeden pies, czy zacisk z przodu czy z tyłu

 

nie zgodzę sie , w autach sportowych konstruowanych od deski kreslarskiej , w 99% zaciski sa z tyłu ze wzgledu na chłodzenie tarcz , w autach usportowionych z seryjnych , jak EVO ze zwyklego lancera ( zacisk z przodu ) VW GTI , F-RS sa zaciski z przodu , ale to przede wszystkim dzieki temu że drożej jest przekonstruwac zwrotnice i mocowanie zacisku .

Oczywsicie naczelna rzecza  jest układ  chłodzenia samej tarczy wentylowanej, bo sa rózne rozwiazania , jedne chłodzą od zewnatrz , a inne wewnatrz , a jeszcze inne są na to obojętne , decyduje sposób uwentylowania samej tarcze , a na to mamy trzy sposoby :) 

Dltaego kolego z EVO X pokazał na zdjeciu prawidłowe poprowadzenie chłodzenia , od wewnatrz na zewnatrz , bo zacisk jest z przodu i jest ok . :) 

Link to comment
Share on other sites

@@carfit, Niech będzie. Przecież wiesz ,że mam sportowego forka :)

 

na zdjeciu prawidłowe poprowadzenie chłodzenia , od wewnatrz na zewnatrz

A pamiętasz "wentylatory" na felgach w gr. B, co tłoczyly powietrze do wewnatrz.?

Link to comment
Share on other sites

Jakiś czas temu szukałem dla siebie takich nakładek/wentylatorów na felgi żeby sobie na pojeżdżawki zakładać, ale skończyło się na instalacji kitu do chłodzenia :)

 

Co do miejsca instalacji zacisków to czy na przedniej osi to nie ma też trochę związku z kierowaniem samochodu? Chodzi mi o to że instaluje się zacisk tak zeby w jakimś stopniu nie ograniczał kąta skrętu kół ze względu na różne drążki czy konstrukcję zawieszenia itd. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...