BartZ Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Zawsze mnie to nurtowało - czy ma znaczenie miejsce mocowania zacisku hamulcowego, w sensie przed czy za osią? Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 w roznych autach jest rozne rozwiazanie (w bardzo mocnych tez), wiec raczej pewnie bez znaczenia... p.s. a moze by tak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted May 15, 2014 Author Share Posted May 15, 2014 w roznych autach jest rozne rozwiazanie (w bardzo mocnych tez), wiec raczej pewnie bez znaczenia... p.s. a moze by tak? Generalnie w samochodach każde rozwiązanie ma jakiś sens, więc zakładam, że to również. Na pewno są jakieś plusy i minusy jednego i drugiego Prosiak dobry Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Gdzieś kiedyś czytałem, że sposób zamontowania zacisków służy odpowiedniemu zbilansowaniu auta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 W sportowych autach czesciej stosujie sie zacisk z tyłu ze względu na mozliwosc poprowadzenia prowadnic/tunelów powietrza do tarcz hamulcowych w celu szybszego chłodzenia 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Gdzieś kiedyś czytałem, że sposób zamontowania zacisków służy odpowiedniemu zbilansowaniu auta. dobry alu zacisk (czy z jakiegos innego stopu) wazy naprawde niewiele... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vince_snd Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 dobry alu zacisk (czy z jakiegos innego stopu) wazy naprawde niewiele... to znaczy ile to jest niewiele? Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 dobry alu zacisk (czy z jakiegos innego stopu) wazy naprawde niewiele... to znaczy ile to jest niewiele? mialem wrazenie, ze np. Brembo od STI wazy jakis kilogram albo ciut wiecej Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebekian Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Wczoraj widziałem w kia przód zacisk z przodu a na tyle z tylu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
matros1 Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 (edited) Koreańce stwierdzili że to będzie logiczne W którymś Ferrari zaciski były zamontowane na dole żeby obniżyć środek ciężkości. Edited May 16, 2014 by matros1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzioba Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 jak zacisk jest za osia to klocki bardziej stukają przy hamowaniu do przodu Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted May 16, 2014 Author Share Posted May 16, 2014 W sportowych autach czesciej stosujie sie zacisk z tyłu ze względu na mozliwosc poprowadzenia prowadnic/tunelów powietrza do tarcz hamulcowych w celu szybszego chłodzeniaTo już jakiś argument. Ogólnie co do masy to zaciski potrafią być bardzo ciężkie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzala Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 (edited) rzeczywiście skuteczność chłodzenia hamulcy przy montażu zacisku "za piastą" jest łatwiejszy do zaprojektowania, myślę że również prowadzenie drążków kierowniczych - lokalizacja magla i walka o promień skrętu tez może mieć wpływ na montaż zacisku.... ... a w bębnach nie byłoby takich dylematów i fun spowalniania bardziej dramatyczny Edited May 16, 2014 by grzala Link to comment Share on other sites More sharing options...
matros1 Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 (edited) Nie znam się dlatego zapytam: dlaczego niby przy zainstalowaniu zacisku z przodu piasty ma być jakiś problem z chłodzeniem. U siebie mam zaciski właśnie z przodu i kit chłodzący hamulce jest zainstalowany bezpośrednio do zacisku. Czy to rozwiązanie jest mniej wydajne czy chodzi o jakies inne problemy? Tak to wygląda u mnie: Co do zacisków montowanych na dole tarczy to w F1 tak robią Edited May 16, 2014 by matros1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzioba Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 tu chodzi o naturalne chłodzenie a nie o wymuszone jak u ciebie. Zaciski z przodu zasłaniają wloty do tarcz od strony napływu powietrza. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
matros1 Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 (edited) carfit pisał o mozliwości poprowadzenia prowadnic/tuneli powietrza do tarcz hamulcowych w celu szybszego chłodzenia. Dokładnie to mam zrobione u siebie. Edited May 16, 2014 by matros1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vince_snd Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 (edited) mialem wrazenie, ze np. Brembo od STI wazy jakis kilogram albo ciut wiecej Niech będzie że kilogram, dodaj klocki, płyn, podładki jakieś, robi się 2kg na zacisk a to x4 daje 8kg. wagi na całe auto. Prawda że Umieszczenie tego 8 kg niech będzie nawet że 5kg w "przypadkowym miejscu" w aucie pewnie nic nie zmieni, ale niech będzie takich rzeczy już 10 to wyjdzie już 50kg źle zbilansowanej masy. A to już ma znaczenie, przy prawidłowym optymalnym rozkładzie masy. Edited May 16, 2014 by vince_snd Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 (edited) Co do zacisków montowanych na dole tarczy to w F1 tak robią Nie zawsze,są też mocowane za osią. @@matros1 dobrze widzę,że ten nadmuch masz na dzwon tarczy czy jej centralną część? Edited May 16, 2014 by cybel Link to comment Share on other sites More sharing options...
matros1 Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Zamocowane jest do zacisku i dmucha z grubsza w to miejsce tarczy którym zasysane jest powietrze i wylatuje przez jej ożebrowanie. Fotka poglądowa akurat nie z mojego samochodu ale zainstalowane w identyczny sposób: Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 (edited) lepiej chłodzić tarczę niż zacisk, bo tu najwięcej ciepła da się wywalić , Dobrego płynu nie zagotujesz przy grubych klockach. Jeden pies, czy zacisk z przodu czy z tyłu -rozkład masy zmieni a się minimalnie.. Bardziej możliwości poprowadzenia przewodów hamulcowych w danym aucie. Edited May 17, 2014 by respect Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 Jeden pies, czy zacisk z przodu czy z tyłu nie zgodzę sie , w autach sportowych konstruowanych od deski kreslarskiej , w 99% zaciski sa z tyłu ze wzgledu na chłodzenie tarcz , w autach usportowionych z seryjnych , jak EVO ze zwyklego lancera ( zacisk z przodu ) VW GTI , F-RS sa zaciski z przodu , ale to przede wszystkim dzieki temu że drożej jest przekonstruwac zwrotnice i mocowanie zacisku . Oczywsicie naczelna rzecza jest układ chłodzenia samej tarczy wentylowanej, bo sa rózne rozwiazania , jedne chłodzą od zewnatrz , a inne wewnatrz , a jeszcze inne są na to obojętne , decyduje sposób uwentylowania samej tarcze , a na to mamy trzy sposoby Dltaego kolego z EVO X pokazał na zdjeciu prawidłowe poprowadzenie chłodzenia , od wewnatrz na zewnatrz , bo zacisk jest z przodu i jest ok . Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 @@carfit, Niech będzie. Przecież wiesz ,że mam sportowego forka na zdjeciu prawidłowe poprowadzenie chłodzenia , od wewnatrz na zewnatrz A pamiętasz "wentylatory" na felgach w gr. B, co tłoczyly powietrze do wewnatrz.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
matros1 Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Jakiś czas temu szukałem dla siebie takich nakładek/wentylatorów na felgi żeby sobie na pojeżdżawki zakładać, ale skończyło się na instalacji kitu do chłodzenia Co do miejsca instalacji zacisków to czy na przedniej osi to nie ma też trochę związku z kierowaniem samochodu? Chodzi mi o to że instaluje się zacisk tak zeby w jakimś stopniu nie ograniczał kąta skrętu kół ze względu na różne drążki czy konstrukcję zawieszenia itd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati6667 Posted May 24, 2014 Share Posted May 24, 2014 To ja dorzucę coś takiego do dyskusji Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted May 28, 2014 Author Share Posted May 28, 2014 To ja dorzucę coś takiego do dyskusji Fajne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now