Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

w moim autku zagościł wspomniany zestaw z forka (tarcze OEM 294 mm, zaciski dwutłoczkowe)

Ja u siebie tez mam ten zestaw i powiem ze różnicy nie było :cry: (wczesnej tarcze 266). Może to kwestia klocków nie wiadomej firmy, kopiłem używany zestaw i nie było już oznaczeń.

Zestaw trudniej zagrzać, ale nie udało mi się zablokować kół (opony 205).

Co do przewodów w stalowym oplocie, to będzie różnica jak już gumowe przewody są stare. Ja wymieni się na zwykłe nowe też bedzie lepiej (sprawdzone :wink: ).

 

U mnie różnica jest wyczuwalna, koła (205) można zablokować (tzn. doprowadzić ABS do działania :mrgreen: ) :!: Może u Ciebie to faktycznie wina kiepskich klocków, bo teoretycznie różnica 266 mm :arrow: 294 mm jest spora :idea: Chociaż u mnie klocek to najzwyklejszy Ferodo Premier, więc szału nie ma :roll: Może coś innego z układem hamulcowym masz nie halo :?:

A co do pojemności cieplnej tarcz 294 mm, to faktycznie jest spora 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
W piątek, po owocnej wizycie w firmie tej, no, jak jej tam, z pewną liczbą parzystą w nazwie :P w moim autku zagościł wspomniany zestaw z forka (tarcze OEM 294 mm, zaciski dwutłoczkowe), nowe klocki ferodo premier (gdyż nie byłem zainteresowany juridem :lol: ), płyn RBF 660 oraz przewody Goodridge. I muszę powiedzieć, że jeśli chodzi o wskaźnik value for money to jest to super opcja do N/A :idea: Cena - zdecydowanie atrakcyjniejsza od 4-pot'ów, pedał hamulcowy stał się odczuwalnie sztywniejszy a i ze skutecznością jest lepiej, chociaż co do oceny tej ostatniej, to muszę zaczekać, aż się klocki ułożą do tarcz.

No ja też się zdecydowałem na wymianę tarcz z 277 mm na 294 mm :wink:

Zestaw podobny do zastosowanego przez Rafcio78 tzn.: tarcze - zwykłe gładkie brembo, klocki - ferodo premier, zaciski - 2 tłoczkowe z forka tzd :mrgreen:

Sama wymiana to prosta sprawa, wykonałem własnoręcznie :mrgreen: , przy zaciskach mały zonk, okazało się, że z forka potrzebuję tylko jarzmo, zacisk dokładnie ten sam jak u mnie w N/A :arrow: wymiana P&P :D

Efekt wymiany.

Do normalnej jazdy na co dzień, szału nie ma. Do stania w korkach wystarczą 277mm :mrgreen:

Po dotarciu klocków i kilku próbach hamowania z wyższych prędkości muszę stwierdzić, że jest faktycznie wyczuwalna różnica 8) Mam wrażenie, że częściej włącza się abs.

Generalnie jest dobrze :mrgreen: , koszt takiej operacji niewiele większy niż wymiana tarcz i klocków na nowy zestaw oem w wym 277 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja też się zdecydowałem na wymianę tarcz z 277 mm na 294 mm :wink:

Zestaw podobny do zastosowanego przez Rafcio78 tzn.: tarcze - zwykłe gładkie brembo, klocki - ferodo premier, zaciski - 2 tłoczkowe z forka tzd :mrgreen:

Sama wymiana to prosta sprawa, wykonałem własnoręcznie :mrgreen: , przy zaciskach mały zonk, okazało się, że z forka potrzebuję tylko jarzmo, zacisk dokładnie ten sam jak u mnie w N/A :arrow: wymiana P&P :D

Efekt wymiany.

Do normalnej jazdy na co dzień, szału nie ma. Do stania w korkach wystarczą 277mm :mrgreen:

Po dotarciu klocków i kilku próbach hamowania z wyższych prędkości muszę stwierdzić, że jest faktycznie wyczuwalna różnica 8) Mam wrażenie, że częściej włącza się abs.

Generalnie jest dobrze :mrgreen: , koszt takiej operacji niewiele większy niż wymiana tarcz i klocków na nowy zestaw oem w wym 277 mm.

 

Ja wiem czy zonk :?: Takie jarzma, to byś musiał same gdzieś kupić, a ja używanych nie widziałem (w sensie sprzedawanych samych, bez zacisku) :wink: A poza tym ZTCP to wg opposedforces jednak te zaciski różnią się symbolami :idea:

W korku faktycznie nic nie czuć, ale tutaj to nawet bębny na obu osiach też by dały radę :lol: , natomiast faktycznie w jeździe pewność hamulca wzrosła 8) i to za śmieszne w sumie pieniądze. IMO zestawowi należy się wyróżnienie w kategorii Best Buy :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem czy zonk :?: Takie jarzma, to byś musiał same gdzieś kupić, a ja używanych nie widziałem
Zonk był zdecydowanie pozytywny :mrgreen:
ZTCP to wg opposedforces jednak te zaciski różnią się symbolami
No właśnie chyba tylko symbolami, tak jak pisałem P&P :D
i to za śmieszne w sumie pieniądze. IMO zestawowi należy się wyróżnienie w kategorii Best Buy :idea:
Dokładnie tak :!: 8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś próbował już klocków DS2500 do Forysia/Legacy 2-tłoczkowe po 2002 r.?

Do obu tarcz (277 i 294) stosowane. Jak wiadomo z fizyki: F razy r razy mi, wiec im większe r (294 zamiast 277) i większe mi (DS2500 vs. Premier vs. Jurid z ASO) tym większy spokój ;-)

Gdyby były jarzma na półce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryzykowałem przez ponad 5 lat... Mam zamiar robić to dalej ;-)

Not for road use... ja nie znam angielskiego.

Farba jest na klockach śladowa i ścieralna.

Oczywiście nie namawiam !

Tylko, że... ja wolę nie mieć bum na "złych" DS2500 niż mieć na certyfikowanych.

Dziwniejsze jest to, że fabrycznie Ford RS wyjeżdża na DS2500 z fabryki.

PS. Wykupiłem wszystkie ciepłe żarówki w OBI o mocy 100W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ ]

Czy Motul ma dwa rodzaje etykiet na rbf600? Czy zmiana dizajnu.

RBF660 zastąpił 3 lata temu RBF600. Temp. z 312 wzrosła do 325 st.C.

RBF600 jest przeterminowany "prawie". Niby jeszcze można używać, ale po co ?

Jest świeższy i lepszy ! A różnica w cenie (nie wiem po ile gruszki pod Grójcem) kilograma gruszek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś próbował już klocków DS2500 do Forysia/Legacy 2-tłoczkowe po 2002 r.?

Do obu tarcz (277 i 294) stosowane. Jak wiadomo z fizyki: F razy r razy mi, wiec im większe r (294 zamiast 277) i większe mi (DS2500 vs. Premier vs. Jurid z ASO) tym większy spokój ;-)

Gdyby były jarzma na półce...

 

Jak kupowałem swoje Premiery, to wspominał Pan, że Ferodo dopiero coś takiego planuje, więc siłą rzeczy nie próbowałem :wink: Ale jak tylko wykończę obecny zestaw, to z chęcią przesiądę się na tak chwalone, chociaż illegal (tak mi się napisało, nie znam angielskiego :mrgreen: ) DS2500 :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś próbował już klocków DS2500 do Forysia/Legacy 2-tłoczkowe po 2002 r.?

Do obu tarcz (277 i 294) stosowane. ...

 

1639 ? Jest już Performance, czy tylko Premier ?

Premier z Houston,TX był a teraz jest jeszcze DS2500 z włoskiej fabryki w Mondovi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryzykowałem przez ponad 5 lat... Mam zamiar robić to dalej ;-)

Not for road use... ja nie znam angielskiego.

 

Na moim egzemplarzu nie było takich dziwnych napisów :mrgreen:

 

Farba jest na klockach śladowa i ścieralna.

Oczywiście nie namawiam !

Tylko, że... ja wolę nie mieć bum na "złych" DS2500 niż mieć na certyfikowanych.

Dziwniejsze jest to, że fabrycznie Ford RS wyjeżdża na DS2500 z fabryki.

PS. Wykupiłem wszystkie ciepłe żarówki w OBI o mocy 100W.

 

Ferodo DS2500 Club Race pads can be used on the street and for light to medium track duty. Good cold bite, but can be noisy. Proper bedding can help reduce this noise. Less compressible than other pads, giving it excellent pedal feel and good modulation. The average friction level of about 0.50 remains constant at any speed and at temperatures up to 1,000 °F, after which it falls off slowly.

 

Dla tych co "no habla" /jak powiedzial Clint Eastwood/ :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryzykowałem przez ponad 5 lat... Mam zamiar robić to dalej ;-)

Not for road use... ja nie znam angielskiego.

 

Na moim egzemplarzu nie było takich dziwnych napisów :mrgreen:

 

Farba jest na klockach śladowa i ścieralna.

Oczywiście nie namawiam !

Tylko, że... ja wolę nie mieć bum na "złych" DS2500 niż mieć na certyfikowanych.

Dziwniejsze jest to, że fabrycznie Ford RS wyjeżdża na DS2500 z fabryki.

PS. Wykupiłem wszystkie ciepłe żarówki w OBI o mocy 100W.

 

Ferodo DS2500 Club Race pads can be used on the street and for light to medium track duty. Good cold bite, but can be noisy. Proper bedding can help reduce this noise. Less compressible than other pads, giving it excellent pedal feel and good modulation. The average friction level of about 0.50 remains constant at any speed and at temperatures up to 1,000 °F, after which it falls off slowly.

 

Dla tych co "no habla" /jak powiedzial Clint Eastwood/ :D

Yo habla espanol un poco tambien, but...

na pudełku DS2500 jest jak byk: Disc brake pads for race use only (pastillas de freno para uso exclusivo de competicion.

Ale... aktualny katalog Ferodo Racing pomija ten drobiazg ;-) przy DS2500 i DS1.11 !

Czyli jaki z tego wniosek ? Pudełka są stare a dla nas najważniejsze - POZWOLEŃSTWO NA DS2500 JEST.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Edit, to złe miejsce :|

 

No dobrze,

 

czy do mojego auta mogą kupić zestaw k-sport SU02 330mm 8tłoczków przód i czy na pewno wchodzi pod seryjną 17"

 

i dlaczego na tył SU02-R k-sport też daje 330mm? 6tłoczków.

 

Czy nie będzie problemów z hamowaniem na zakrętach, utratą stabilności itp?

 

taki setup to 10k netto a mam seryjne felgi, i zestaw przód i tył. Sipowski zestaw daje tylko przód i nikomu nie potrzebne kolejne 17".

 

kluczowe pytanie czy na pewno wejdą pod seryjne 17" BEZ ŻADNYCH DYSTANSÓW.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...