Skocz do zawartości

CVT vs MT


rafxy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich Serdecznie,

 

Jestem zainteresowany zakupem Subaru Outback 2.0 D, moja wątpliwość i co następuje pytanie dotyczy różnic w pokonywaniu "przeszkód terenowych" w auta wyposażone w te rodzaje skrzyń biegów CVT vs MT. Która z nich pozwoli na poruszanie się w "trudniejszym terenie".

 

Dziękuje za pomoc.

 

Pozdrawiam

Rafał

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich Serdecznie,

 

Jestem zainteresowany zakupem Subaru Outback 2.0 D, moja wątpliwość i co następuje pytanie dotyczy różnic w pokonywaniu "przeszkód terenowych" w auta wyposażone w te rodzaje skrzyń biegów CVT vs MT. Która z nich pozwoli na poruszanie się w "trudniejszym terenie".

 

Dziękuje za pomoc.

 

Pozdrawiam

Rafał

Jak nie jesteś jakimś mistrzem jazdy terenowej, to zdecydowanie lepsze i bezpieczniejsze będzie CVT  ;)

Oczywiście przed zakupem można jeszcze potestować obie wersje, zwłaszcza że sprzęgło w MT będzie przypalane na koszt salonu :lol:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzy tematy niżej jest oddzielny wątek odnośnie OBK MY13 CVT.

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/61309-outback-diesel-cvt-2013/


 

 

pozwoli na poruszanie się w "trudniejszym terenie".

 

wszystko zależy jak trudny.

Generalnie poza łąką i nawet sporymi dziurami to MT się średnio nadaje.

Na 1ce za wolno i dość wysokie obroty a na 2ce za szybko. Z CVT będzie pewnie znacznie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dużo jeżdże w terenie, często w trudnym, jestem zwolenniczką M/T, nie kocham z automatów ale też uważam, że CVT lepiej sobie poradzi. 

Nie wiem co dla ciebie jest "terenem", ale na powolne przedzieranie się automat lepszy. Nie zajedziesz sprzęgła. Na szybki szuter tu już bez znaczenia.

W sumie dużo zależy od doświadczenia kierowcy w jeżdzie terenowej  ;) 

Osobiście w terenie nie znam nic lepszego niż Super Select ale to konkurencja więc opuszczę zasłonę milczenia  :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Aga => a gdzie on jest w SBD bo jakoś znaleźć nie mogę :)

Ech... wiadomo ;)

 

Dlatego do jazdy w terenie MT bez reduktora bym nie wybrała. Wniosek chyba oczywisty :)


 

Dlatego z M/T do jazdy w terenie przydaje się bardzo reduktor :)

Pewnie oraz do powolnej jazdy na parkingu i w korkach 

 

Czasem na światłach na pole position też się przydaje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jeździłem OBK CVT w terenie i muszę powiedzieć, że sam się zdziwiłem ile to auto potrafi. Jechaliśmy w dwa auta ( OBK i ford Ranger). Nawet musiałem Rangera wyciągać z błota :-). Wypadało by tylko dokupić osłonę na silnik i tylny dyfer i naprawdę można się "pobawić". I widzieć zdziwione miny jak się "kombiakiem" z terenu wyjeżdża - bezcenne :-). 

 

IMG_0007.MOV

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Osobiście w terenie nie znam nic lepszego niż Super Select

Super Select to absolutny przeżytek z czasów, gdy część klientów chciała w autach terenowych mieć napęd dołączany, a część stały. W terenie nie daje żadnej przewagi na klasycznym systemem dołączanym ( jak w Y60, czy Y61 , czy też własnym tej marki "easy select" ). Brak też przewagi nad systemem stałym z blokadą centralnego dyfra.

Natomiast podczas poważnych wypraw terenowych bardziej narażony na usterkę za względu na   (niepotrzebne ) skomplikowanie ( dlatego np. w Afryce praktycznie nie spotykany ).

Powyższe nie zmienia oczywiście faktu, iż samochody w ten system wyposażone ze względu na swój charakter najogólniej (parametry terenowe klasycznej terenówki ) oraz obecność solidnego reduktora w większości warunków poradzą sobie lepiej, niż SUV-y. Gorzej niż typowy Forester radzą sobie tylko na piachu ( masa ! Udokumentowane na Zlocie na Podlasiu ) i w podobnych warunkach, albo gdy solidny podjazd po śliskiej / sypkiej nawierzchni wymagający dużej prędkości najazdu ( bo relacja mocy do masy ).     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie absolutnego laika;

 

-jak bezpieczniej dla samochodu (skrzyni, napędów, silnika) wyciągać inny samochód z opresji? Jak operować, w tym przypadku OBK, żeby było skutecznie i nic się nie posypało w samochodzie wyciągającym, procedura dla CVT i MT, gaz w podłogę, czy jak na filmie falować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie absolutnego laika;

 

-jak bezpieczniej dla samochodu (skrzyni, napędów, silnika) wyciągać inny samochód z opresji? Jak operować, w tym przypadku OBK, żeby było skutecznie i nic się nie posypało w samochodzie wyciągającym, procedura dla CVT i MT, gaz w podłogę, czy jak na filmie falować?

Ciekawa opcja moze byc "lina kinetyczna" cos takiego jak ponizej

 

 

 

pozdr

Edytowane przez Kam1l
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mt lepiej na szarpanego z calokowicie puszczonym sprzęgłem - tylko trzeba mocowania sprawdzić dwa razy co by ucho nam szyby nie wybiło... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio holowałam Golfa, jak raz za dużo gazu dałam podczas ruszania to nam się linka zerwała i połowa błota z podwozia mi odpadła :biglol: ... dobrze, że nic więcej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Super Select to absolutny przeżytek z czasów, gdy część klientów chciała w autach terenowych mieć napęd dołączany, a część stały. W terenie nie daje żadnej przewagi na klasycznym systemem dołączanym ( jak w Y60, czy Y61 , czy też własnym tej marki "easy select" ). Brak też przewagi nad systemem stałym z blokadą centralnego dyfra. Natomiast podczas poważnych wypraw terenowych bardziej narażony na usterkę za względu na   (niepotrzebne ) skomplikowanie ( dlatego np. w Afryce praktycznie nie spotykany ). Powyższe nie zmienia oczywiście faktu, iż samochody w ten system wyposażone ze względu na swój charakter najogólniej (parametry terenowe klasycznej terenówki ) oraz obecność solidnego reduktora w większości warunków poradzą sobie lepiej, niż SUV-y. Gorzej niż typowy Forester radzą sobie tylko na piachu ( masa ! Udokumentowane na Zlocie na Podlasiu ) i w podobnych warunkach, albo gdy solidny podjazd po śliskiej / sypkiej nawierzchni wymagający dużej prędkości najazdu ( bo relacja mocy do masy ).     

Bardzo dziękuję Dyrekcji za wyjaśnienie. Opierałam się wyłącznie na swoich doświadczenia z jazdy błocie, w którym wiele aut z różnymi napędami zostawało uziemionych a SS radziło sobie dobrze. Może niezręcznie napisałam swoją opinię, zbytnio generalizując więc sorry  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za odzew.

Wiem że OBK to nie jest auto do rajdów przeprawowych :)  dlatego też mając na myśli przeszkody terenowe, celowo i specjalnie umieściłem ten zwrot w cudzysłowie,  jak widać niektórzy lubią się powymądrzać ;).

Adam12@

tak wiem, że taki temat istnieje i  cały został przeze mnie przeczytany, lecz nie znalazłem tam odpowiedzi na moje wątpliwości, więc pozwoliłem sobie założyć ten temat.

 

Rozumiem, że mając do "dyspozycji teren" adekwatny do możliwości OBK dalej zajadę wersją CVT.

 

Pozdrawiam

Rafał

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
więc sorry 

No problem :). Jatam się o takie rzeczy, jak reklama ( ukryta !) rozwiązań innych marek z definicji nie gniewam :) Nie robię też tajemnicy z faktu, że Patrolami ( i nie tylko ) co nieco w terenie miałem okazję pojeździć. Pozwoliłem sobie tylko wyjaśnić samą zasadę funkcjonowania napędu. Przy równorzędnych napędach w błocie główną rolę będą odgrywały opony ( profil , rozmiar );

No i pewne znaczenie ma też ( w każdych warunkach !) klasyczny "łącznik" pomiędzy kierownicą a fotelem kierowcy :)

 

Pozdrowienia 

Edytowane przez Dyrekcja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przy równorzędnych napędach w błocie główną rolę będą odgrywały opony ( profil , rozmiar ); No i pewne znaczenie ma też ( w każdych warunkach !) klasyczny "łącznik" pomiędzy kierownicą a fotelem kierowcy

Zgadzam się z Dyrekcją w 100% :D 

Jeżdzę swoim subarakiem szutrowo-stromo-górzyście codziennie (droga do domu) i jestem mega zadowolona jak się sprawuje i korci mnie żeby troche bardziej nim poterenować, ale ciągle mi jeszcze żal go tak uciurać na maxa  ;) Może się przemogę  :)

Dziękuję za wyjaśnienia i pozdrawiam  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Adam12@ tak wiem, że taki temat istnieje i cały został przeze mnie przeczytany, lecz nie znalazłem tam odpowiedzi na moje wątpliwości, więc pozwoliłem sobie założyć ten temat. Rozumiem, że mając do "dyspozycji teren" adekwatny do możliwości OBK dalej zajadę wersją CVT.

 

 

to by trzeba sprawdzić ale... z CVT będziesz się mniej męczyć. Przy SBD i  6MT jest znacznie lepiej niż 5MT ale jednak trzeba bardzo delikatnie obchodzić się ze sprzęgłem i gazem. Przy CVT możesz bez trudu "pełzać" co przy MT nie jest już takie proste. Na jedynce można jechać praktycznie bez gazu ale jest ryzyko przy padnięciu w głębsze błoto, że auto zgaśnie.

Podsumowując jeśli nie masz nic przeciwko CVT / AT i nie przeszkadza Ci, że samochód trochę "sam decyduje co robi" to będzie to zdecydowanie bardziej komfortowe rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A ja jeździłem OBK CVT w terenie i muszę powiedzieć, że sam się zdziwiłem ile to auto potrafi. Jechaliśmy w dwa auta ( OBK i ford Ranger). Nawet musiałem Rangera wyciągać z błota :-). Wypadało by tylko dokupić osłonę na silnik i tylny dyfer i naprawdę można się "pobawić". I widzieć zdziwione miny jak się "kombiakiem" z terenu wyjeżdża - bezcenne :-). 

 

attachicon.gifIMG_0007.MOV

Nie wiem czy takie wyciaganie ciezkiego auta z błota nie może sie przyczynić do anulowania gwarancji na skrzynie. Ja bym takich filmików nie wrzucał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...