rafxy Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Witam Wszystkich Serdecznie, Jestem zainteresowany zakupem Subaru Outback 2.0 D, moja wątpliwość i co następuje pytanie dotyczy różnic w pokonywaniu "przeszkód terenowych" w auta wyposażone w te rodzaje skrzyń biegów CVT vs MT. Która z nich pozwoli na poruszanie się w "trudniejszym terenie". Dziękuje za pomoc. Pozdrawiam Rafał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Witam Wszystkich Serdecznie, Jestem zainteresowany zakupem Subaru Outback 2.0 D, moja wątpliwość i co następuje pytanie dotyczy różnic w pokonywaniu "przeszkód terenowych" w auta wyposażone w te rodzaje skrzyń biegów CVT vs MT. Która z nich pozwoli na poruszanie się w "trudniejszym terenie". Dziękuje za pomoc. Pozdrawiam Rafał Jak nie jesteś jakimś mistrzem jazdy terenowej, to zdecydowanie lepsze i bezpieczniejsze będzie CVT Oczywiście przed zakupem można jeszcze potestować obie wersje, zwłaszcza że sprzęgło w MT będzie przypalane na koszt salonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 trzy tematy niżej jest oddzielny wątek odnośnie OBK MY13 CVT. http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/61309-outback-diesel-cvt-2013/ pozwoli na poruszanie się w "trudniejszym terenie". wszystko zależy jak trudny. Generalnie poza łąką i nawet sporymi dziurami to MT się średnio nadaje. Na 1ce za wolno i dość wysokie obroty a na 2ce za szybko. Z CVT będzie pewnie znacznie lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
april26 Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Ja dużo jeżdże w terenie, często w trudnym, jestem zwolenniczką M/T, nie kocham z automatów ale też uważam, że CVT lepiej sobie poradzi. Nie wiem co dla ciebie jest "terenem", ale na powolne przedzieranie się automat lepszy. Nie zajedziesz sprzęgła. Na szybki szuter tu już bez znaczenia. W sumie dużo zależy od doświadczenia kierowcy w jeżdzie terenowej Osobiście w terenie nie znam nic lepszego niż Super Select ale to konkurencja więc opuszczę zasłonę milczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Dlatego z M/T do jazdy w terenie przydaje się bardzo reduktor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Aga => a gdzie on jest w SBD bo jakoś znaleźć nie mogę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid1 Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Dlatego z M/T do jazdy w terenie przydaje się bardzo reduktor Pewnie oraz do powolnej jazdy na parkingu i w korkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Aga => a gdzie on jest w SBD bo jakoś znaleźć nie mogę Ech... wiadomo Dlatego do jazdy w terenie MT bez reduktora bym nie wybrała. Wniosek chyba oczywisty Dlatego z M/T do jazdy w terenie przydaje się bardzo reduktor Pewnie oraz do powolnej jazdy na parkingu i w korkach Czasem na światłach na pole position też się przydaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 W teren to se jeepa lepiej kup. taki WK 5.7 hemi byłby idealny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 A ja jeździłem OBK CVT w terenie i muszę powiedzieć, że sam się zdziwiłem ile to auto potrafi. Jechaliśmy w dwa auta ( OBK i ford Ranger). Nawet musiałem Rangera wyciągać z błota :-). Wypadało by tylko dokupić osłonę na silnik i tylny dyfer i naprawdę można się "pobawić". I widzieć zdziwione miny jak się "kombiakiem" z terenu wyjeżdża - bezcenne :-). IMG_0007.MOV 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 28 Marca 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Osobiście w terenie nie znam nic lepszego niż Super Select Super Select to absolutny przeżytek z czasów, gdy część klientów chciała w autach terenowych mieć napęd dołączany, a część stały. W terenie nie daje żadnej przewagi na klasycznym systemem dołączanym ( jak w Y60, czy Y61 , czy też własnym tej marki "easy select" ). Brak też przewagi nad systemem stałym z blokadą centralnego dyfra. Natomiast podczas poważnych wypraw terenowych bardziej narażony na usterkę za względu na (niepotrzebne ) skomplikowanie ( dlatego np. w Afryce praktycznie nie spotykany ). Powyższe nie zmienia oczywiście faktu, iż samochody w ten system wyposażone ze względu na swój charakter najogólniej (parametry terenowe klasycznej terenówki ) oraz obecność solidnego reduktora w większości warunków poradzą sobie lepiej, niż SUV-y. Gorzej niż typowy Forester radzą sobie tylko na piachu ( masa ! Udokumentowane na Zlocie na Podlasiu ) i w podobnych warunkach, albo gdy solidny podjazd po śliskiej / sypkiej nawierzchni wymagający dużej prędkości najazdu ( bo relacja mocy do masy ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamski Opublikowano 29 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2014 pytanie absolutnego laika; -jak bezpieczniej dla samochodu (skrzyni, napędów, silnika) wyciągać inny samochód z opresji? Jak operować, w tym przypadku OBK, żeby było skutecznie i nic się nie posypało w samochodzie wyciągającym, procedura dla CVT i MT, gaz w podłogę, czy jak na filmie falować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 29 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2014 W M\T czym lepsze podłoże i opony tym ryzyko przypalenia sprzęgła rośnie nawet z załączonym reduktorem. Ale to wszystko zależy jak bardzo unieruchomione jest auto holowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kam1l Opublikowano 29 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2014 (edytowane) pytanie absolutnego laika; -jak bezpieczniej dla samochodu (skrzyni, napędów, silnika) wyciągać inny samochód z opresji? Jak operować, w tym przypadku OBK, żeby było skutecznie i nic się nie posypało w samochodzie wyciągającym, procedura dla CVT i MT, gaz w podłogę, czy jak na filmie falować? Ciekawa opcja moze byc "lina kinetyczna" cos takiego jak ponizej pozdr Edytowane 29 Marca 2014 przez Kam1l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 W mt lepiej na szarpanego z calokowicie puszczonym sprzęgłem - tylko trzeba mocowania sprawdzić dwa razy co by ucho nam szyby nie wybiło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamski Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 święta prawda... http://www.youtube.com/watch?v=3eN5niF69uI 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 31 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 dobre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 31 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 Dlatego z M/T do jazdy w terenie przydaje się bardzo reduktor W OBK jak w OBK, ale nawet w nowych Forkach już nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 31 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 Ostatnio holowałam Golfa, jak raz za dużo gazu dałam podczas ruszania to nam się linka zerwała i połowa błota z podwozia mi odpadła ... dobrze, że nic więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
april26 Opublikowano 31 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 Super Select to absolutny przeżytek z czasów, gdy część klientów chciała w autach terenowych mieć napęd dołączany, a część stały. W terenie nie daje żadnej przewagi na klasycznym systemem dołączanym ( jak w Y60, czy Y61 , czy też własnym tej marki "easy select" ). Brak też przewagi nad systemem stałym z blokadą centralnego dyfra. Natomiast podczas poważnych wypraw terenowych bardziej narażony na usterkę za względu na (niepotrzebne ) skomplikowanie ( dlatego np. w Afryce praktycznie nie spotykany ). Powyższe nie zmienia oczywiście faktu, iż samochody w ten system wyposażone ze względu na swój charakter najogólniej (parametry terenowe klasycznej terenówki ) oraz obecność solidnego reduktora w większości warunków poradzą sobie lepiej, niż SUV-y. Gorzej niż typowy Forester radzą sobie tylko na piachu ( masa ! Udokumentowane na Zlocie na Podlasiu ) i w podobnych warunkach, albo gdy solidny podjazd po śliskiej / sypkiej nawierzchni wymagający dużej prędkości najazdu ( bo relacja mocy do masy ). Bardzo dziękuję Dyrekcji za wyjaśnienie. Opierałam się wyłącznie na swoich doświadczenia z jazdy błocie, w którym wiele aut z różnymi napędami zostawało uziemionych a SS radziło sobie dobrze. Może niezręcznie napisałam swoją opinię, zbytnio generalizując więc sorry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafxy Opublikowano 31 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 Dziękuję wszystkim za odzew. Wiem że OBK to nie jest auto do rajdów przeprawowych dlatego też mając na myśli przeszkody terenowe, celowo i specjalnie umieściłem ten zwrot w cudzysłowie, jak widać niektórzy lubią się powymądrzać . Adam12@ tak wiem, że taki temat istnieje i cały został przeze mnie przeczytany, lecz nie znalazłem tam odpowiedzi na moje wątpliwości, więc pozwoliłem sobie założyć ten temat. Rozumiem, że mając do "dyspozycji teren" adekwatny do możliwości OBK dalej zajadę wersją CVT. Pozdrawiam Rafał 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 31 Marca 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 (edytowane) więc sorry No problem . Jatam się o takie rzeczy, jak reklama ( ukryta !) rozwiązań innych marek z definicji nie gniewam Nie robię też tajemnicy z faktu, że Patrolami ( i nie tylko ) co nieco w terenie miałem okazję pojeździć. Pozwoliłem sobie tylko wyjaśnić samą zasadę funkcjonowania napędu. Przy równorzędnych napędach w błocie główną rolę będą odgrywały opony ( profil , rozmiar ); No i pewne znaczenie ma też ( w każdych warunkach !) klasyczny "łącznik" pomiędzy kierownicą a fotelem kierowcy Pozdrowienia Edytowane 31 Marca 2014 przez Dyrekcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
april26 Opublikowano 31 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 Przy równorzędnych napędach w błocie główną rolę będą odgrywały opony ( profil , rozmiar ); No i pewne znaczenie ma też ( w każdych warunkach !) klasyczny "łącznik" pomiędzy kierownicą a fotelem kierowcy Zgadzam się z Dyrekcją w 100% Jeżdzę swoim subarakiem szutrowo-stromo-górzyście codziennie (droga do domu) i jestem mega zadowolona jak się sprawuje i korci mnie żeby troche bardziej nim poterenować, ale ciągle mi jeszcze żal go tak uciurać na maxa Może się przemogę Dziękuję za wyjaśnienia i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Adam12@ tak wiem, że taki temat istnieje i cały został przeze mnie przeczytany, lecz nie znalazłem tam odpowiedzi na moje wątpliwości, więc pozwoliłem sobie założyć ten temat. Rozumiem, że mając do "dyspozycji teren" adekwatny do możliwości OBK dalej zajadę wersją CVT. to by trzeba sprawdzić ale... z CVT będziesz się mniej męczyć. Przy SBD i 6MT jest znacznie lepiej niż 5MT ale jednak trzeba bardzo delikatnie obchodzić się ze sprzęgłem i gazem. Przy CVT możesz bez trudu "pełzać" co przy MT nie jest już takie proste. Na jedynce można jechać praktycznie bez gazu ale jest ryzyko przy padnięciu w głębsze błoto, że auto zgaśnie. Podsumowując jeśli nie masz nic przeciwko CVT / AT i nie przeszkadza Ci, że samochód trochę "sam decyduje co robi" to będzie to zdecydowanie bardziej komfortowe rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 A ja jeździłem OBK CVT w terenie i muszę powiedzieć, że sam się zdziwiłem ile to auto potrafi. Jechaliśmy w dwa auta ( OBK i ford Ranger). Nawet musiałem Rangera wyciągać z błota :-). Wypadało by tylko dokupić osłonę na silnik i tylny dyfer i naprawdę można się "pobawić". I widzieć zdziwione miny jak się "kombiakiem" z terenu wyjeżdża - bezcenne :-). IMG_0007.MOV Nie wiem czy takie wyciaganie ciezkiego auta z błota nie może sie przyczynić do anulowania gwarancji na skrzynie. Ja bym takich filmików nie wrzucał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się