rafxy Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 Witam Wszystkich Serdecznie, Jestem zainteresowany zakupem Subaru Outback 2.0 D, moja wątpliwość i co następuje pytanie dotyczy różnic w pokonywaniu "przeszkód terenowych" w auta wyposażone w te rodzaje skrzyń biegów CVT vs MT. Która z nich pozwoli na poruszanie się w "trudniejszym terenie". Dziękuje za pomoc. Pozdrawiam Rafał Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 Witam Wszystkich Serdecznie, Jestem zainteresowany zakupem Subaru Outback 2.0 D, moja wątpliwość i co następuje pytanie dotyczy różnic w pokonywaniu "przeszkód terenowych" w auta wyposażone w te rodzaje skrzyń biegów CVT vs MT. Która z nich pozwoli na poruszanie się w "trudniejszym terenie". Dziękuje za pomoc. Pozdrawiam Rafał Jak nie jesteś jakimś mistrzem jazdy terenowej, to zdecydowanie lepsze i bezpieczniejsze będzie CVT Oczywiście przed zakupem można jeszcze potestować obie wersje, zwłaszcza że sprzęgło w MT będzie przypalane na koszt salonu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 trzy tematy niżej jest oddzielny wątek odnośnie OBK MY13 CVT. http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/61309-outback-diesel-cvt-2013/ pozwoli na poruszanie się w "trudniejszym terenie". wszystko zależy jak trudny. Generalnie poza łąką i nawet sporymi dziurami to MT się średnio nadaje. Na 1ce za wolno i dość wysokie obroty a na 2ce za szybko. Z CVT będzie pewnie znacznie lepiej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
april26 Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 Ja dużo jeżdże w terenie, często w trudnym, jestem zwolenniczką M/T, nie kocham z automatów ale też uważam, że CVT lepiej sobie poradzi. Nie wiem co dla ciebie jest "terenem", ale na powolne przedzieranie się automat lepszy. Nie zajedziesz sprzęgła. Na szybki szuter tu już bez znaczenia. W sumie dużo zależy od doświadczenia kierowcy w jeżdzie terenowej Osobiście w terenie nie znam nic lepszego niż Super Select ale to konkurencja więc opuszczę zasłonę milczenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 Dlatego z M/T do jazdy w terenie przydaje się bardzo reduktor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 Aga => a gdzie on jest w SBD bo jakoś znaleźć nie mogę Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dawid1 Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 Dlatego z M/T do jazdy w terenie przydaje się bardzo reduktor Pewnie oraz do powolnej jazdy na parkingu i w korkach Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 Aga => a gdzie on jest w SBD bo jakoś znaleźć nie mogę Ech... wiadomo Dlatego do jazdy w terenie MT bez reduktora bym nie wybrała. Wniosek chyba oczywisty Dlatego z M/T do jazdy w terenie przydaje się bardzo reduktor Pewnie oraz do powolnej jazdy na parkingu i w korkach Czasem na światłach na pole position też się przydaje Link to comment Share on other sites More sharing options...
gryzli Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 W teren to se jeepa lepiej kup. taki WK 5.7 hemi byłby idealny... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregor Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 A ja jeździłem OBK CVT w terenie i muszę powiedzieć, że sam się zdziwiłem ile to auto potrafi. Jechaliśmy w dwa auta ( OBK i ford Ranger). Nawet musiałem Rangera wyciągać z błota :-). Wypadało by tylko dokupić osłonę na silnik i tylny dyfer i naprawdę można się "pobawić". I widzieć zdziwione miny jak się "kombiakiem" z terenu wyjeżdża - bezcenne :-). IMG_0007.MOV 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted March 28, 2014 Ojciec Założyciel Share Posted March 28, 2014 Osobiście w terenie nie znam nic lepszego niż Super Select Super Select to absolutny przeżytek z czasów, gdy część klientów chciała w autach terenowych mieć napęd dołączany, a część stały. W terenie nie daje żadnej przewagi na klasycznym systemem dołączanym ( jak w Y60, czy Y61 , czy też własnym tej marki "easy select" ). Brak też przewagi nad systemem stałym z blokadą centralnego dyfra. Natomiast podczas poważnych wypraw terenowych bardziej narażony na usterkę za względu na (niepotrzebne ) skomplikowanie ( dlatego np. w Afryce praktycznie nie spotykany ). Powyższe nie zmienia oczywiście faktu, iż samochody w ten system wyposażone ze względu na swój charakter najogólniej (parametry terenowe klasycznej terenówki ) oraz obecność solidnego reduktora w większości warunków poradzą sobie lepiej, niż SUV-y. Gorzej niż typowy Forester radzą sobie tylko na piachu ( masa ! Udokumentowane na Zlocie na Podlasiu ) i w podobnych warunkach, albo gdy solidny podjazd po śliskiej / sypkiej nawierzchni wymagający dużej prędkości najazdu ( bo relacja mocy do masy ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamski Posted March 29, 2014 Share Posted March 29, 2014 pytanie absolutnego laika; -jak bezpieczniej dla samochodu (skrzyni, napędów, silnika) wyciągać inny samochód z opresji? Jak operować, w tym przypadku OBK, żeby było skutecznie i nic się nie posypało w samochodzie wyciągającym, procedura dla CVT i MT, gaz w podłogę, czy jak na filmie falować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedimy99 Posted March 29, 2014 Share Posted March 29, 2014 W M\T czym lepsze podłoże i opony tym ryzyko przypalenia sprzęgła rośnie nawet z załączonym reduktorem. Ale to wszystko zależy jak bardzo unieruchomione jest auto holowane. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kam1l Posted March 29, 2014 Share Posted March 29, 2014 (edited) pytanie absolutnego laika; -jak bezpieczniej dla samochodu (skrzyni, napędów, silnika) wyciągać inny samochód z opresji? Jak operować, w tym przypadku OBK, żeby było skutecznie i nic się nie posypało w samochodzie wyciągającym, procedura dla CVT i MT, gaz w podłogę, czy jak na filmie falować? Ciekawa opcja moze byc "lina kinetyczna" cos takiego jak ponizej pozdr Edited March 29, 2014 by Kam1l Link to comment Share on other sites More sharing options...
gryzli Posted March 30, 2014 Share Posted March 30, 2014 W mt lepiej na szarpanego z calokowicie puszczonym sprzęgłem - tylko trzeba mocowania sprawdzić dwa razy co by ucho nam szyby nie wybiło... Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamski Posted March 30, 2014 Share Posted March 30, 2014 święta prawda... http://www.youtube.com/watch?v=3eN5niF69uI 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 dobre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woszkowaty Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Dlatego z M/T do jazdy w terenie przydaje się bardzo reduktor W OBK jak w OBK, ale nawet w nowych Forkach już nie ma Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Ostatnio holowałam Golfa, jak raz za dużo gazu dałam podczas ruszania to nam się linka zerwała i połowa błota z podwozia mi odpadła ... dobrze, że nic więcej Link to comment Share on other sites More sharing options...
april26 Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Super Select to absolutny przeżytek z czasów, gdy część klientów chciała w autach terenowych mieć napęd dołączany, a część stały. W terenie nie daje żadnej przewagi na klasycznym systemem dołączanym ( jak w Y60, czy Y61 , czy też własnym tej marki "easy select" ). Brak też przewagi nad systemem stałym z blokadą centralnego dyfra. Natomiast podczas poważnych wypraw terenowych bardziej narażony na usterkę za względu na (niepotrzebne ) skomplikowanie ( dlatego np. w Afryce praktycznie nie spotykany ). Powyższe nie zmienia oczywiście faktu, iż samochody w ten system wyposażone ze względu na swój charakter najogólniej (parametry terenowe klasycznej terenówki ) oraz obecność solidnego reduktora w większości warunków poradzą sobie lepiej, niż SUV-y. Gorzej niż typowy Forester radzą sobie tylko na piachu ( masa ! Udokumentowane na Zlocie na Podlasiu ) i w podobnych warunkach, albo gdy solidny podjazd po śliskiej / sypkiej nawierzchni wymagający dużej prędkości najazdu ( bo relacja mocy do masy ). Bardzo dziękuję Dyrekcji za wyjaśnienie. Opierałam się wyłącznie na swoich doświadczenia z jazdy błocie, w którym wiele aut z różnymi napędami zostawało uziemionych a SS radziło sobie dobrze. Może niezręcznie napisałam swoją opinię, zbytnio generalizując więc sorry Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafxy Posted March 31, 2014 Author Share Posted March 31, 2014 Dziękuję wszystkim za odzew. Wiem że OBK to nie jest auto do rajdów przeprawowych dlatego też mając na myśli przeszkody terenowe, celowo i specjalnie umieściłem ten zwrot w cudzysłowie, jak widać niektórzy lubią się powymądrzać . Adam12@ tak wiem, że taki temat istnieje i cały został przeze mnie przeczytany, lecz nie znalazłem tam odpowiedzi na moje wątpliwości, więc pozwoliłem sobie założyć ten temat. Rozumiem, że mając do "dyspozycji teren" adekwatny do możliwości OBK dalej zajadę wersją CVT. Pozdrawiam Rafał 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted March 31, 2014 Ojciec Założyciel Share Posted March 31, 2014 (edited) więc sorry No problem . Jatam się o takie rzeczy, jak reklama ( ukryta !) rozwiązań innych marek z definicji nie gniewam Nie robię też tajemnicy z faktu, że Patrolami ( i nie tylko ) co nieco w terenie miałem okazję pojeździć. Pozwoliłem sobie tylko wyjaśnić samą zasadę funkcjonowania napędu. Przy równorzędnych napędach w błocie główną rolę będą odgrywały opony ( profil , rozmiar ); No i pewne znaczenie ma też ( w każdych warunkach !) klasyczny "łącznik" pomiędzy kierownicą a fotelem kierowcy Pozdrowienia Edited March 31, 2014 by Dyrekcja Link to comment Share on other sites More sharing options...
april26 Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Przy równorzędnych napędach w błocie główną rolę będą odgrywały opony ( profil , rozmiar ); No i pewne znaczenie ma też ( w każdych warunkach !) klasyczny "łącznik" pomiędzy kierownicą a fotelem kierowcy Zgadzam się z Dyrekcją w 100% Jeżdzę swoim subarakiem szutrowo-stromo-górzyście codziennie (droga do domu) i jestem mega zadowolona jak się sprawuje i korci mnie żeby troche bardziej nim poterenować, ale ciągle mi jeszcze żal go tak uciurać na maxa Może się przemogę Dziękuję za wyjaśnienia i pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Adam12@ tak wiem, że taki temat istnieje i cały został przeze mnie przeczytany, lecz nie znalazłem tam odpowiedzi na moje wątpliwości, więc pozwoliłem sobie założyć ten temat. Rozumiem, że mając do "dyspozycji teren" adekwatny do możliwości OBK dalej zajadę wersją CVT. to by trzeba sprawdzić ale... z CVT będziesz się mniej męczyć. Przy SBD i 6MT jest znacznie lepiej niż 5MT ale jednak trzeba bardzo delikatnie obchodzić się ze sprzęgłem i gazem. Przy CVT możesz bez trudu "pełzać" co przy MT nie jest już takie proste. Na jedynce można jechać praktycznie bez gazu ale jest ryzyko przy padnięciu w głębsze błoto, że auto zgaśnie. Podsumowując jeśli nie masz nic przeciwko CVT / AT i nie przeszkadza Ci, że samochód trochę "sam decyduje co robi" to będzie to zdecydowanie bardziej komfortowe rozwiązanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted April 21, 2014 Share Posted April 21, 2014 A ja jeździłem OBK CVT w terenie i muszę powiedzieć, że sam się zdziwiłem ile to auto potrafi. Jechaliśmy w dwa auta ( OBK i ford Ranger). Nawet musiałem Rangera wyciągać z błota :-). Wypadało by tylko dokupić osłonę na silnik i tylny dyfer i naprawdę można się "pobawić". I widzieć zdziwione miny jak się "kombiakiem" z terenu wyjeżdża - bezcenne :-). IMG_0007.MOV Nie wiem czy takie wyciaganie ciezkiego auta z błota nie może sie przyczynić do anulowania gwarancji na skrzynie. Ja bym takich filmików nie wrzucał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now