Jump to content

CVT vs MT


rafxy

Recommended Posts

Witam Wszystkich Serdecznie,

 

Jestem zainteresowany zakupem Subaru Outback 2.0 D, moja wątpliwość i co następuje pytanie dotyczy różnic w pokonywaniu "przeszkód terenowych" w auta wyposażone w te rodzaje skrzyń biegów CVT vs MT. Która z nich pozwoli na poruszanie się w "trudniejszym terenie".

 

Dziękuje za pomoc.

 

Pozdrawiam

Rafał

 

Link to comment
Share on other sites

Witam Wszystkich Serdecznie,

 

Jestem zainteresowany zakupem Subaru Outback 2.0 D, moja wątpliwość i co następuje pytanie dotyczy różnic w pokonywaniu "przeszkód terenowych" w auta wyposażone w te rodzaje skrzyń biegów CVT vs MT. Która z nich pozwoli na poruszanie się w "trudniejszym terenie".

 

Dziękuje za pomoc.

 

Pozdrawiam

Rafał

Jak nie jesteś jakimś mistrzem jazdy terenowej, to zdecydowanie lepsze i bezpieczniejsze będzie CVT  ;)

Oczywiście przed zakupem można jeszcze potestować obie wersje, zwłaszcza że sprzęgło w MT będzie przypalane na koszt salonu :lol:  

Link to comment
Share on other sites

trzy tematy niżej jest oddzielny wątek odnośnie OBK MY13 CVT.

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/61309-outback-diesel-cvt-2013/


 

 

pozwoli na poruszanie się w "trudniejszym terenie".

 

wszystko zależy jak trudny.

Generalnie poza łąką i nawet sporymi dziurami to MT się średnio nadaje.

Na 1ce za wolno i dość wysokie obroty a na 2ce za szybko. Z CVT będzie pewnie znacznie lepiej.

Link to comment
Share on other sites

Ja dużo jeżdże w terenie, często w trudnym, jestem zwolenniczką M/T, nie kocham z automatów ale też uważam, że CVT lepiej sobie poradzi. 

Nie wiem co dla ciebie jest "terenem", ale na powolne przedzieranie się automat lepszy. Nie zajedziesz sprzęgła. Na szybki szuter tu już bez znaczenia.

W sumie dużo zależy od doświadczenia kierowcy w jeżdzie terenowej  ;) 

Osobiście w terenie nie znam nic lepszego niż Super Select ale to konkurencja więc opuszczę zasłonę milczenia  :biglol:

Link to comment
Share on other sites

 

 

Aga => a gdzie on jest w SBD bo jakoś znaleźć nie mogę :)

Ech... wiadomo ;)

 

Dlatego do jazdy w terenie MT bez reduktora bym nie wybrała. Wniosek chyba oczywisty :)


 

Dlatego z M/T do jazdy w terenie przydaje się bardzo reduktor :)

Pewnie oraz do powolnej jazdy na parkingu i w korkach 

 

Czasem na światłach na pole position też się przydaje ;)

Link to comment
Share on other sites

A ja jeździłem OBK CVT w terenie i muszę powiedzieć, że sam się zdziwiłem ile to auto potrafi. Jechaliśmy w dwa auta ( OBK i ford Ranger). Nawet musiałem Rangera wyciągać z błota :-). Wypadało by tylko dokupić osłonę na silnik i tylny dyfer i naprawdę można się "pobawić". I widzieć zdziwione miny jak się "kombiakiem" z terenu wyjeżdża - bezcenne :-). 

 

IMG_0007.MOV

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel

 

 

Osobiście w terenie nie znam nic lepszego niż Super Select

Super Select to absolutny przeżytek z czasów, gdy część klientów chciała w autach terenowych mieć napęd dołączany, a część stały. W terenie nie daje żadnej przewagi na klasycznym systemem dołączanym ( jak w Y60, czy Y61 , czy też własnym tej marki "easy select" ). Brak też przewagi nad systemem stałym z blokadą centralnego dyfra.

Natomiast podczas poważnych wypraw terenowych bardziej narażony na usterkę za względu na   (niepotrzebne ) skomplikowanie ( dlatego np. w Afryce praktycznie nie spotykany ).

Powyższe nie zmienia oczywiście faktu, iż samochody w ten system wyposażone ze względu na swój charakter najogólniej (parametry terenowe klasycznej terenówki ) oraz obecność solidnego reduktora w większości warunków poradzą sobie lepiej, niż SUV-y. Gorzej niż typowy Forester radzą sobie tylko na piachu ( masa ! Udokumentowane na Zlocie na Podlasiu ) i w podobnych warunkach, albo gdy solidny podjazd po śliskiej / sypkiej nawierzchni wymagający dużej prędkości najazdu ( bo relacja mocy do masy ).     

Link to comment
Share on other sites

pytanie absolutnego laika;

 

-jak bezpieczniej dla samochodu (skrzyni, napędów, silnika) wyciągać inny samochód z opresji? Jak operować, w tym przypadku OBK, żeby było skutecznie i nic się nie posypało w samochodzie wyciągającym, procedura dla CVT i MT, gaz w podłogę, czy jak na filmie falować?

Link to comment
Share on other sites

W M\T czym lepsze podłoże i opony tym ryzyko przypalenia sprzęgła rośnie nawet z załączonym reduktorem. Ale to wszystko zależy jak bardzo unieruchomione jest auto holowane.

Link to comment
Share on other sites

pytanie absolutnego laika;

 

-jak bezpieczniej dla samochodu (skrzyni, napędów, silnika) wyciągać inny samochód z opresji? Jak operować, w tym przypadku OBK, żeby było skutecznie i nic się nie posypało w samochodzie wyciągającym, procedura dla CVT i MT, gaz w podłogę, czy jak na filmie falować?

Ciekawa opcja moze byc "lina kinetyczna" cos takiego jak ponizej

 

 

 

pozdr

Edited by Kam1l
Link to comment
Share on other sites

W mt lepiej na szarpanego z calokowicie puszczonym sprzęgłem - tylko trzeba mocowania sprawdzić dwa razy co by ucho nam szyby nie wybiło... :)

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio holowałam Golfa, jak raz za dużo gazu dałam podczas ruszania to nam się linka zerwała i połowa błota z podwozia mi odpadła :biglol: ... dobrze, że nic więcej ;)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Super Select to absolutny przeżytek z czasów, gdy część klientów chciała w autach terenowych mieć napęd dołączany, a część stały. W terenie nie daje żadnej przewagi na klasycznym systemem dołączanym ( jak w Y60, czy Y61 , czy też własnym tej marki "easy select" ). Brak też przewagi nad systemem stałym z blokadą centralnego dyfra. Natomiast podczas poważnych wypraw terenowych bardziej narażony na usterkę za względu na   (niepotrzebne ) skomplikowanie ( dlatego np. w Afryce praktycznie nie spotykany ). Powyższe nie zmienia oczywiście faktu, iż samochody w ten system wyposażone ze względu na swój charakter najogólniej (parametry terenowe klasycznej terenówki ) oraz obecność solidnego reduktora w większości warunków poradzą sobie lepiej, niż SUV-y. Gorzej niż typowy Forester radzą sobie tylko na piachu ( masa ! Udokumentowane na Zlocie na Podlasiu ) i w podobnych warunkach, albo gdy solidny podjazd po śliskiej / sypkiej nawierzchni wymagający dużej prędkości najazdu ( bo relacja mocy do masy ).     

Bardzo dziękuję Dyrekcji za wyjaśnienie. Opierałam się wyłącznie na swoich doświadczenia z jazdy błocie, w którym wiele aut z różnymi napędami zostawało uziemionych a SS radziło sobie dobrze. Może niezręcznie napisałam swoją opinię, zbytnio generalizując więc sorry  :)

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję wszystkim za odzew.

Wiem że OBK to nie jest auto do rajdów przeprawowych :)  dlatego też mając na myśli przeszkody terenowe, celowo i specjalnie umieściłem ten zwrot w cudzysłowie,  jak widać niektórzy lubią się powymądrzać ;).

Adam12@

tak wiem, że taki temat istnieje i  cały został przeze mnie przeczytany, lecz nie znalazłem tam odpowiedzi na moje wątpliwości, więc pozwoliłem sobie założyć ten temat.

 

Rozumiem, że mając do "dyspozycji teren" adekwatny do możliwości OBK dalej zajadę wersją CVT.

 

Pozdrawiam

Rafał

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel
więc sorry 

No problem :). Jatam się o takie rzeczy, jak reklama ( ukryta !) rozwiązań innych marek z definicji nie gniewam :) Nie robię też tajemnicy z faktu, że Patrolami ( i nie tylko ) co nieco w terenie miałem okazję pojeździć. Pozwoliłem sobie tylko wyjaśnić samą zasadę funkcjonowania napędu. Przy równorzędnych napędach w błocie główną rolę będą odgrywały opony ( profil , rozmiar );

No i pewne znaczenie ma też ( w każdych warunkach !) klasyczny "łącznik" pomiędzy kierownicą a fotelem kierowcy :)

 

Pozdrowienia 

Edited by Dyrekcja
Link to comment
Share on other sites

 

 

Przy równorzędnych napędach w błocie główną rolę będą odgrywały opony ( profil , rozmiar ); No i pewne znaczenie ma też ( w każdych warunkach !) klasyczny "łącznik" pomiędzy kierownicą a fotelem kierowcy

Zgadzam się z Dyrekcją w 100% :D 

Jeżdzę swoim subarakiem szutrowo-stromo-górzyście codziennie (droga do domu) i jestem mega zadowolona jak się sprawuje i korci mnie żeby troche bardziej nim poterenować, ale ciągle mi jeszcze żal go tak uciurać na maxa  ;) Może się przemogę  :)

Dziękuję za wyjaśnienia i pozdrawiam  :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Adam12@ tak wiem, że taki temat istnieje i cały został przeze mnie przeczytany, lecz nie znalazłem tam odpowiedzi na moje wątpliwości, więc pozwoliłem sobie założyć ten temat. Rozumiem, że mając do "dyspozycji teren" adekwatny do możliwości OBK dalej zajadę wersją CVT.

 

 

to by trzeba sprawdzić ale... z CVT będziesz się mniej męczyć. Przy SBD i  6MT jest znacznie lepiej niż 5MT ale jednak trzeba bardzo delikatnie obchodzić się ze sprzęgłem i gazem. Przy CVT możesz bez trudu "pełzać" co przy MT nie jest już takie proste. Na jedynce można jechać praktycznie bez gazu ale jest ryzyko przy padnięciu w głębsze błoto, że auto zgaśnie.

Podsumowując jeśli nie masz nic przeciwko CVT / AT i nie przeszkadza Ci, że samochód trochę "sam decyduje co robi" to będzie to zdecydowanie bardziej komfortowe rozwiązanie.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

A ja jeździłem OBK CVT w terenie i muszę powiedzieć, że sam się zdziwiłem ile to auto potrafi. Jechaliśmy w dwa auta ( OBK i ford Ranger). Nawet musiałem Rangera wyciągać z błota :-). Wypadało by tylko dokupić osłonę na silnik i tylny dyfer i naprawdę można się "pobawić". I widzieć zdziwione miny jak się "kombiakiem" z terenu wyjeżdża - bezcenne :-). 

 

attachicon.gifIMG_0007.MOV

Nie wiem czy takie wyciaganie ciezkiego auta z błota nie może sie przyczynić do anulowania gwarancji na skrzynie. Ja bym takich filmików nie wrzucał.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...