Jump to content

Co ja słyszę ? Łożysko/napędy/skrzynia....


palmall

Recommended Posts

Witajcie

 

Wczoraj zakupiłem Legacy 07 z nie najniższym przebiegiem i w zasadzie podczas oglądania, jazd próbnych i przeglądów do niczego szczególnego przyczepić się nie było można - auto zadbane, serwisowane na bieżąco, przebieg autostradowy. Jednak w drugi dniu zaczęły przeszkadzać mi odgłosy hmm właśnie nie wiem czego do końca. 

 

Odgłos który mnie zastanawia najczęściej słyszę na drugim biegu, przy niskich obrotach, bez dodawania gazu lub przy niewielkim przyśpieszaniu. Wydaje mi się że odgłos dochodzi z tyłu samochodu, bardziej z lewej niż prawej strony. Mniej więcej może to się równać z niedomagającą piastą, takie rytmiczne mielenie. Odgłos znika gdy dodam gazu i przyśpieszę - pewnie dlatego że zaczynam słyszeć silnik lub faktycznie zanika. Przy wyższych prędkościach i na wyższych biegach nie doskwiera mi ten dźwięk...

 

I teraz nie wiem, bo nie jeździłem nigdy samochodem z napędami i tym silnikiem... powinienem się tym zainteresować czy to tak może wyglądać ?

Ewentualnie gdzie i co przeglądnąć dokładniej ?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Czy masz się zainteresować ?- to chyba normalne!

Łożysko to raczej nie najbardziej go słychać przy ok 80-100 km/h. Chyba że jest całkowicie zmielone to wtedy słychać byłoby cały czas.

Podejrzewam dyfer ale nie chcę krakać jak duży przebieg to może ktoś oleju akurat tam nie pilnował. No bo co innego?

Link to comment
Share on other sites

No właśnie się interesuję:)

Ale tak jak napisałem - nie mam doświadczenia z tym, dlatego pytam.

Oleje pilnowane z tego co wiem i widziałem po fakturach ale skontroluję to jeszcze jutro/pojutrze. Przy 80-100 cisza, nie słychać niczego podejrzanego, mówimy raczej o prędkościach 20-40 km/h czyli typowo 2 bieg i w miarę niskie obroty.

Link to comment
Share on other sites

Dla odmiany dzisiaj cisza i spokój... nie mogłem już wyłapać tego dzwięku :/

 

Podejrzenia jeszcze mogę skierować w stronę felg - zmieniłem z 16" na 17" chwilowo dopóki nie kupię jakichś dobrych opon na 16". Na 17-tce założona jest tymczasowo bardzo zimówka na której auto przyjechało do polski 4 lata temu... może to od tego...

 

A co do dyfrów - oliwe uzupełniamy czy wymieniamy ?

Link to comment
Share on other sites

Wymieniamy wchodzi przeważnie lekko ponad litr więc koszt niewielki. Możesz to zrobić sam operacja bardzo prosta.

A oponki to jak najbardziej proszę Pana. Szczególnie przy tych temperaturach co mamy. Ja już letnie założyłem 2 tygodnie temu.

Link to comment
Share on other sites

Taki dylemat mam jeszcze... bo mam fele i 16" i 17"... na 16" są zimówki, 17" puste w zasadzie stoją. 

 

Na lato założyć mu 17" ? Jak z komfortem jazdy ? Czy kupić gumę 16" i bawić się w przekładanie ?

I jaką gumę polecacie ogólnie tak powiedzmy do 1200-1300PLN za kompleta ?

Link to comment
Share on other sites

olej do skrzyni ok 3.5 - po wlaniu sprawdzasz poziom, dyfer tylny 0.8  litra.

Jak masz jusz 17'' to możesz dać letnie , będą droższe, trochę twardziej, .Kup najwęższe jakie wchodzą poprawnie na te felgi, chyba ,że latasz po zakrętach jak gupi :)

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

@respect jak głupi jeszcze nie latam, muszę się przyzwyczaić :D

Nie no, nie zamierzam katować jakoś szczególnie, latam głównie po obwodnicy a tam winkle tylko na zjazdach tak że słabo.. Spróbuję w takim razie z tymi 17".

 

Z Krakowa jesteś widzę, gdzie najlepiej podjechać na taką wymiankę oliwy i po jakieś rzeczowe informacje jak o to dbać ?

Link to comment
Share on other sites

Wymiana oliwy to gdziekolwiek, musisz tylko pouczyć gościa ,że do skrzyni leje sie przez otwór baganetu spod maski-weżyk i lejek, a do dyfra przez górny otwór-korek. I tyle.

na forum polecamy ASO , Zapytaj - krakowskie jest naprawdę przyjazne.

Link to comment
Share on other sites

Zapytam, tak czy siak chcę podjechać na przegląd pozakupowy niech specjaliści wybadają czy inni specjaliści się nie pomylili przypadkiem. A co raz bardziej wydaje mi się że to opony takie dźwięki wydają bo po paru dniach użytkowania do niczego się przyczepić nie mogę ;) Nowe gumy już w drodze...

Link to comment
Share on other sites

Jak chcesz opony 17 w tej cenie to polecam Barum 3. Ciche opony, jak na tą cenę nawet mogą się podobać. Jak z trwałością to nie wiadomo bo to nowy model.Komplet można wyrwać juz za ok 1100 zł. 205/50/17 nie za niskie i nie za szerokie ;) 

Link to comment
Share on other sites

  • Jak 17" to 215/45R/17
  • Jak 16" to 205/55/16    

I już!

 

A co do dźwięku: opis zamieściłeś trochę skąpy ale brzmi podobnie do tego co działo się u mnie (takie pojękiwanie przy niewielkich prędkościach). Podejrzewam, że to obijające o tarczę klocki hamulcowe (przednie). Wymieniłem klocki, tarcze i jarzma zacisków (bo miały luzy) i cieszę się ciszą w zawieszeniu :D

Link to comment
Share on other sites

 

 

Wymieniłem klocki, tarcze i jarzma zacisków (bo miały luzy) i cieszę się ciszą w zawieszeniu

A tak z jarzmami jest problem. Szybko można to sprawdzić.

Co do opon rozmiary jak wyżej.

Na lato założyłbym siedemnastki. Chyba że szutry wtedy szesnastka.

Opon w tej chwili jest tyle na rynku że można ogłupieć.

Na pewno coś znajdziesz. Chociaż siedemnastki w tej cenie będzie cięzko.

Yokohama ostatnio podbija mocno rynek i wiem że można je tanio kupić.

Jak chcesz mogę Ci coś wynaleść.

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem dziwne odgłosy od klocków właśnie - poprzedni właściciel założył zamienniki bez blaszek. Pomogło czasowo już samo dołożenie blaszek ze zużytych oryginałów. Potem już założyłem oryginały.

Link to comment
Share on other sites

A u mnie piszczenie klocków/tarcz było efektem zbyt płynnej i rzadkiej jazdy (raz w tygodniu :() - kilka mocniejszych hamowań i cisza :-)

Link to comment
Share on other sites

Założone 16" 205/55/16 i cisza jak makiem zasiał ;] Kwestia opon, nówki sztuki rozwiązały problem. 17" odpuściłem ze względu na podejrzenia uszkodzenia felgi, poprzedni właściciel poinformował mnie że miał raz spotkanie z krawężnikiem więc muszę je najpierw wybadać czy nie była przypadkiem krzywa jedna i stąd taki odgłos mielenia w trakcie jazdy.

 

A już się bałem że to jakaś grubsza sprawa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...