palmall Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Witajcie Wczoraj zakupiłem Legacy 07 z nie najniższym przebiegiem i w zasadzie podczas oglądania, jazd próbnych i przeglądów do niczego szczególnego przyczepić się nie było można - auto zadbane, serwisowane na bieżąco, przebieg autostradowy. Jednak w drugi dniu zaczęły przeszkadzać mi odgłosy hmm właśnie nie wiem czego do końca. Odgłos który mnie zastanawia najczęściej słyszę na drugim biegu, przy niskich obrotach, bez dodawania gazu lub przy niewielkim przyśpieszaniu. Wydaje mi się że odgłos dochodzi z tyłu samochodu, bardziej z lewej niż prawej strony. Mniej więcej może to się równać z niedomagającą piastą, takie rytmiczne mielenie. Odgłos znika gdy dodam gazu i przyśpieszę - pewnie dlatego że zaczynam słyszeć silnik lub faktycznie zanika. Przy wyższych prędkościach i na wyższych biegach nie doskwiera mi ten dźwięk... I teraz nie wiem, bo nie jeździłem nigdy samochodem z napędami i tym silnikiem... powinienem się tym zainteresować czy to tak może wyglądać ? Ewentualnie gdzie i co przeglądnąć dokładniej ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subydu Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Czy masz się zainteresować ?- to chyba normalne! Łożysko to raczej nie najbardziej go słychać przy ok 80-100 km/h. Chyba że jest całkowicie zmielone to wtedy słychać byłoby cały czas. Podejrzewam dyfer ale nie chcę krakać jak duży przebieg to może ktoś oleju akurat tam nie pilnował. No bo co innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 23 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 No właśnie się interesuję Ale tak jak napisałem - nie mam doświadczenia z tym, dlatego pytam. Oleje pilnowane z tego co wiem i widziałem po fakturach ale skontroluję to jeszcze jutro/pojutrze. Przy 80-100 cisza, nie słychać niczego podejrzanego, mówimy raczej o prędkościach 20-40 km/h czyli typowo 2 bieg i w miarę niskie obroty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 24 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 Zobacz czy klocki się nie kończą i ocierają o rant tarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 24 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 Dla odmiany dzisiaj cisza i spokój... nie mogłem już wyłapać tego dzwięku :/ Podejrzenia jeszcze mogę skierować w stronę felg - zmieniłem z 16" na 17" chwilowo dopóki nie kupię jakichś dobrych opon na 16". Na 17-tce założona jest tymczasowo bardzo zimówka na której auto przyjechało do polski 4 lata temu... może to od tego... A co do dyfrów - oliwe uzupełniamy czy wymieniamy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subydu Opublikowano 24 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 Wymieniamy wchodzi przeważnie lekko ponad litr więc koszt niewielki. Możesz to zrobić sam operacja bardzo prosta. A oponki to jak najbardziej proszę Pana. Szczególnie przy tych temperaturach co mamy. Ja już letnie założyłem 2 tygodnie temu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 24 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 Taki dylemat mam jeszcze... bo mam fele i 16" i 17"... na 16" są zimówki, 17" puste w zasadzie stoją. Na lato założyć mu 17" ? Jak z komfortem jazdy ? Czy kupić gumę 16" i bawić się w przekładanie ? I jaką gumę polecacie ogólnie tak powiedzmy do 1200-1300PLN za kompleta ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 24 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 palmall, a duży masz ten przebieg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 24 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 @valdiiaga 218 w tej chwili. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 24 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 olej do skrzyni ok 3.5 - po wlaniu sprawdzasz poziom, dyfer tylny 0.8 litra. Jak masz jusz 17'' to możesz dać letnie , będą droższe, trochę twardziej, .Kup najwęższe jakie wchodzą poprawnie na te felgi, chyba ,że latasz po zakrętach jak gupi pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 24 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 @respect jak głupi jeszcze nie latam, muszę się przyzwyczaić Nie no, nie zamierzam katować jakoś szczególnie, latam głównie po obwodnicy a tam winkle tylko na zjazdach tak że słabo.. Spróbuję w takim razie z tymi 17". Z Krakowa jesteś widzę, gdzie najlepiej podjechać na taką wymiankę oliwy i po jakieś rzeczowe informacje jak o to dbać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 26 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2014 Wymiana oliwy to gdziekolwiek, musisz tylko pouczyć gościa ,że do skrzyni leje sie przez otwór baganetu spod maski-weżyk i lejek, a do dyfra przez górny otwór-korek. I tyle. na forum polecamy ASO , Zapytaj - krakowskie jest naprawdę przyjazne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 26 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2014 Zapytam, tak czy siak chcę podjechać na przegląd pozakupowy niech specjaliści wybadają czy inni specjaliści się nie pomylili przypadkiem. A co raz bardziej wydaje mi się że to opony takie dźwięki wydają bo po paru dniach użytkowania do niczego się przyczepić nie mogę Nowe gumy już w drodze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trx850 Opublikowano 31 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 Jak chcesz opony 17 w tej cenie to polecam Barum 3. Ciche opony, jak na tą cenę nawet mogą się podobać. Jak z trwałością to nie wiadomo bo to nowy model.Komplet można wyrwać juz za ok 1100 zł. 205/50/17 nie za niskie i nie za szerokie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid1 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Jak 17" to 215/45R/17 Jak 16" to 205/55/16 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Jak 17" to 215/45R/17 Jak 16" to 205/55/16 I już! A co do dźwięku: opis zamieściłeś trochę skąpy ale brzmi podobnie do tego co działo się u mnie (takie pojękiwanie przy niewielkich prędkościach). Podejrzewam, że to obijające o tarczę klocki hamulcowe (przednie). Wymieniłem klocki, tarcze i jarzma zacisków (bo miały luzy) i cieszę się ciszą w zawieszeniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subydu Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Wymieniłem klocki, tarcze i jarzma zacisków (bo miały luzy) i cieszę się ciszą w zawieszeniu A tak z jarzmami jest problem. Szybko można to sprawdzić. Co do opon rozmiary jak wyżej. Na lato założyłbym siedemnastki. Chyba że szutry wtedy szesnastka. Opon w tej chwili jest tyle na rynku że można ogłupieć. Na pewno coś znajdziesz. Chociaż siedemnastki w tej cenie będzie cięzko. Yokohama ostatnio podbija mocno rynek i wiem że można je tanio kupić. Jak chcesz mogę Ci coś wynaleść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Bridgestone potenza - jakość odpowiednia do ceny, spokojnie wystarczą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Ja miałem dziwne odgłosy od klocków właśnie - poprzedni właściciel założył zamienniki bez blaszek. Pomogło czasowo już samo dołożenie blaszek ze zużytych oryginałów. Potem już założyłem oryginały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 A u mnie piszczenie klocków/tarcz było efektem zbyt płynnej i rzadkiej jazdy (raz w tygodniu ) - kilka mocniejszych hamowań i cisza :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Założone 16" 205/55/16 i cisza jak makiem zasiał ;] Kwestia opon, nówki sztuki rozwiązały problem. 17" odpuściłem ze względu na podejrzenia uszkodzenia felgi, poprzedni właściciel poinformował mnie że miał raz spotkanie z krawężnikiem więc muszę je najpierw wybadać czy nie była przypadkiem krzywa jedna i stąd taki odgłos mielenia w trakcie jazdy. A już się bałem że to jakaś grubsza sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się