Skocz do zawartości

Wskazanie temperatury


irakleo

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie powinno być wskazanie temperatury w N/A z 2006r.? Wmoim egzemplarzu temperatura jak zaklęta trzyma się ledwo ponad pierwszą kreską a wydaje mi się że powinna być w połowie wskaźnika. Kupiłem auto niedawno i do tej pory jeździła nim wyłącznie żona ale właśnie pokonałem 1500km z Trójmiasta do Wenecji i nawet na chwilę temperatura nie zbliżyla się do połowy wartości na wskaźniku. Spalanie LPG też jest trochę za wysokie - prędkość 100-120km/h i nie zszedłem poniżej 10L/100km a momentami skopcił nawet 12L/100km. Rozumiem że auto z ASB może spalić trochę więcej niż wersja z manualną przekładnią....trzy lekkie osoby na pokładzie oraz bagaże niebagatelnie wpływają na osiągi....ale 12L/100km przy emeryckiej prędkości to już przesada ! Ostatnie logiczne wytłumaczenie to zbyt niska temperatura silnika....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy założyłem LPG,czyli od około 12tyś kilometrów,zauważyłem podobną rzecz z temperatura.Gdy nie miałem LPG,wskazówka temperatury była w takim miejscu jak jest to narysowane w manualu,a od kiedy mam LPG wskazówka w większości przypadków jest lekko poniżej właściwego wskazania.

Podpinałem pod kompa i jak nie było LPG to miałem temperaturę w przedziale 87-91,a teraz 79-81.W moim przypadku tłumaczę sobie to tym,że temperatura gazu płynnego to około -50,więc jak jest ogrzewany do fazy lotnej to jednocześnie spada temperatura płynu chłodzącego.

Nie wiem,czy dobrze sobie tłumaczę.

Ale jeżeli masz tak,że wskazanie temperatury jest ledwo powyżej pierwszej kreski,czyli coś około 55 stopni to z racji doświadczenia z autami i z autami z LPG to,podobnie jak radzi CYBEL,zacząłbym od sprawdzenia termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba źle się wyraziłem - chodziło mi o kreskę poniżej połowy skali, tej faktycznie pierwszej z początku skali nie brałem pod uwagę ;) Gdyby faktycznie temperatura wynosiła 51 stopni to byłby prawdziwy dramat ! Jutro karnę się na benzynie i sprawdzę czy wskazanie będzie się różniło od tego które mam podczas jazdy na LPG.

 

ps. znajduję termostaty z otwarciem na 78 i 81 stopni....który parametr waszym zdaniem jest korzystniejszy w naszym klimacie (uwzględniając LPG które trzeba ogrzać po rozprężeniu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 LPG to wg mnie nie dramat. Poniżej 10 nie udało mi się zejść nigdy. Natomiast dość często dobijam do 14 :)

Ostatnio wymianiałem termostat i wg oznaczeń miał się otwierać przy 78.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 LPG to wg mnie nie dramat. Poniżej 10 nie udało mi się zejść nigdy. Natomiast dość często dobijam do 14 :)

 

Mi w trasie poniżej 11 się nie udało zejść... w mieście 13 to norma... :D

 

Ostatnio wymianiałem termostat i wg oznaczeń miał się otwierać przy 78.

 

dokładnie... termostat z aso stoi mi na półce i widnieje na nim 78... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy założyłem LPG,czyli od około 12tyś kilometrów,zauważyłem podobną rzecz z temperatura.Gdy nie miałem LPG,wskazówka temperatury była w takim miejscu jak jest to narysowane w manualu,a od kiedy mam LPG wskazówka w większości przypadków jest lekko poniżej właściwego wskazania.

obalam ten mit - niezależnie na którym paliwie jadę to wskazanie pozostaje niezmienne :(

post-8668-0-04869800-1393507158_thumb.jpg

Edytowane przez irakleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy założyłem LPG,czyli od około 12tyś kilometrów,zauważyłem podobną rzecz z temperatura.Gdy nie miałem LPG,wskazówka temperatury była w takim miejscu jak jest to narysowane w manualu,a od kiedy mam LPG wskazówka w większości przypadków jest lekko poniżej właściwego wskazania.

obalam ten mit - niezależnie na którym paliwie jadę to wskazanie pozostaje niezmienne :(

 

Ja mam wskazówkę podobnie, tyle że może 1mm wyżej, mam tak od początku jak osiadam to auto (1,5 roku, na gazie miesiąc krócej). Spalanie średnie po roku jazdy (jak jeszcze chciało mi sie to zapisywać) wyszło 11,7 l/100km. W trasie najniżej zszedłem do ok 10,5 jak trzeba było emerycko jeździć po Słowacji (wiadomo jak tam z mandatami :P). Jak jechałem do Włoch to po 2200km wyszło średnio 11,5 l/100km LPG - 3 osoby w aucie + bagaż.

Osobiście nie uważam, żebym miał jakieś duże spalanie - raczej w normie jak na takie auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Odkopie temat bo mam to samo co przedmówcy. Wskazówka nieco niżej niż w połowie skali a temperatura z ecu 90 stopni. Ktoś temat przerabiał?:huh:

No to chyba dobrze masz? Ja mam podczas jazdy 90, w korkach do 96 i włączają się wentylatory i zbijają do 90. Temperatura wg ECU. Wskazówka przy tych 6 stopniach różnicy ani drgnie, też 1 mm poniżej poziomu.

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie tak tylko czemu wskazówka nie jest w połowie jak powinna być skoro ecu widzi 90? Ogólnie precyzja wskaźników temperatury jest żadna podniesie się kiedy już jest bardzo gorąco. To skoro u Ciebie i innych tak jest to może ten typ tak ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem- czepiasz się 1 mm na analogowym wskaźniku to naprawdę nie powód do strachu. Jak pijesz herbatę to też mierzysz temp pirometrem?
Gdzieś czytałem (chyba nawet na tym forum) że wskaźnik jest specjalnie tak skalowalny ze te 5 st ma się nie ruszać żeby gitary nie zawracać bez potrzeny

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj biedaki, oj !!!

Chciało się taniego gazu = ok.

Ale nie w tanim lub niekumatym warsztacie !!!

Ilu jeszcze będzie mieć montowane trójniki w układzie chłodzenia do parownika w sposób "na skróty" lub "bo tak szybciej i wygodniej" = dopóty będziecie mieć zaburzony przepływ cieczy w układzie.

Chwilę pomyślcie - z jednej strony wielu co mają tylko PB się skarży, że wentylatory ciągle pracują, a z drugiej strony wielu co ma LPG utyskuje, że wskazówka temp. ledwie się podnosi a na kompie wyświetla 70-81 st.C jako tmp. roboczą jednostki.

 

Wniosek podałem 2 zdania powyżej = lokalizacja i sposób wcięcia trójnika i lokalizacja parownika.

 

Macie w tym wątku instalację LPG i prawidłową temp. to poproście o dokumentację foto i do porównania z waszymi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj biedaki, oj !!!
Chciało się taniego gazu = ok.
Ale nie w tanim lub niekumatym warsztacie !!!
Ilu jeszcze będzie mieć montowane trójniki w układzie chłodzenia do parownika w sposób "na skróty" lub "bo tak szybciej i wygodniej" = dopóty będziecie mieć zaburzony przepływ cieczy w układzie.
Chwilę pomyślcie - z jednej strony wielu co mają tylko PB się skarży, że wentylatory ciągle pracują, a z drugiej strony wielu co ma LPG utyskuje, że wskazówka temp. ledwie się podnosi a na kompie wyświetla 70-81 st.C jako tmp. roboczą jednostki.
 
Wniosek podałem 2 zdania powyżej = lokalizacja i sposób wcięcia trójnika i lokalizacja parownika.
 
Macie w tym wątku instalację LPG i prawidłową temp. to poproście o dokumentację foto i do porównania z waszymi.
 

W strasznie moralizatorskim tonie się wypowiadasz, kolego. Rozumiem że jesteś ekspertem od LPG w subaru- super! Ale kolega który zadał pytanie zrobił to żeby się upewnić że z jego ulubionym furakiem jest wszystko ok (przynajmniej ja bym tak zrobił). Chyba nie liczył na niczyje współczucie. A żeby nie było że taka jałowcówka i nabijanie postów z mojej strony- też jestem zdania że dobry montaż LPG jest bardzo ważny. O ile nie najważniejszy. Ale to jest tylko moje zdanie jako filologa włoskiego.

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.04.2017 o 19:40, 4444 napisał:

Oj biedaki, oj !!!

Chciało się taniego gazu = ok.

Ale nie w tanim lub niekumatym warsztacie !!!

Ilu jeszcze będzie mieć montowane trójniki w układzie chłodzenia do parownika w sposób "na skróty" lub "bo tak szybciej i wygodniej" = dopóty będziecie mieć zaburzony przepływ cieczy w układzie.

Chwilę pomyślcie - z jednej strony wielu co mają tylko PB się skarży, że wentylatory ciągle pracują, a z drugiej strony wielu co ma LPG utyskuje, że wskazówka temp. ledwie się podnosi a na kompie wyświetla 70-81 st.C jako tmp. roboczą jednostki.

 

Wniosek podałem 2 zdania powyżej = lokalizacja i sposób wcięcia trójnika i lokalizacja parownika.

 

Macie w tym wątku instalację LPG i prawidłową temp. to poproście o dokumentację foto i do porównania z waszymi.

 

O mistrzu dziękuję za radę...Serio chcesz coś wnieść do temu to może w innym tonie bo ja z chęcią posłucham skoro masz coś do powiedzenia i znasz dany temat.

Dnia 28.04.2017 o 19:48, recki napisał:


W strasznie moralizatorskim tonie się wypowiadasz, kolego. Rozumiem że jesteś ekspertem od LPG w subaru- super! Ale kolega który zadał pytanie zrobił to żeby się upewnić że z jego ulubionym furakiem jest wszystko ok (przynajmniej ja bym tak zrobił). Chyba nie liczył na niczyje współczucie. A żeby nie było że taka jałowcówka i nabijanie postów z mojej strony- też jestem zdania że dobry montaż LPG jest bardzo ważny. O ile nie najważniejszy. Ale to jest tylko moje zdanie jako filologa włoskiego.

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka
 

Masz rację może się i czepiam ale nie jest to normalne wskazanie nawet na takim analogowym przyrządzie pokazującym mniej więcej bo wskazówka powinna być w połowie skali jak w każdym innym aucie ;) Z tym że jadąc w trasie przy 8 stopniach na zewnątrz auto nagrzewa się do 86-89 stopni.Sprawdzając przewody chłodnicy przy nagrzewaniu silnika termostat mniej więcej otwiera się w odpowiedniej temperaturze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się dalej upre że te 7 stopni roznicy to nic złego. Jak pisalem- u mnie temp, już po nagrzaniu auta skacze w przedziale 90 -96 wg ECU (przy 96 odpalają się wichury i chłodzą do 90). I tak jest bez względu na temp zewnetrzna, oczywiście w korku częściej ale zakres podobny.
Powoli przyzwyczaiłem się że Subaru ma swoje ciekawostki jak np temp zewn co 0,2 a nie co 0,1 i ten milimetr poniżej środka skali zaliczam do jednej z takich ciekawostek.

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i tak jest i faktycznie kwestia tego stanu to wpięcie tak a nie inaczej instalacji gazowej z tym że trochę jakby ta temperatura za niską ale lepiej niższa niż wyższa spalanie jest jakie jest chyba normalne działa to działa.Miałem chęć zmienić termostat ale skoro działa dobrze to chyba nie warto.Subaru ma swoje himery ale to raczej wpływa instalacji lpg ;)

Edytowane przez TOŁEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje że błędach w montażu LPG można mówić jak wiatraki się włączają przy 80 stopniach np. a różnice rzędu 5-7 st to raczej wynikają z np przybrudzonej chłodnicy, zużytego płynu itp. W najbliższych dniach będę wymieniał uszczelki w parowniku bo brzydko odpala to przy okazji lukne gdzie mam wpięte grzanie reduktora ale od strony obsługowej to ja nie mam zastrzeżeń.
Nie traktuj mojej opinii zbyt miarodajnie- jestem tylko filologiem który poprostu lubi wiedzieć jak co dziala

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i tak być jak widać nie jestem jedyny a niektórzy próbowali coś z tym zrobić i nic się nie zmieniło.U mnie też wszystko dobrze działa nie mam zastrzeżeń ogólnie może tylko do pewnych szczegółów.Nie no dzięki za odzew ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...