Skocz do zawartości

spryskiwacze szyby przedniej


vonda

Rekomendowane odpowiedzi

XT z 2006 roku ...

Czy da się jakoś ustawić / poprawić działanie spryskiwaczy - w moim egzemplarzu "pluje" dość wąskim strumieniem co powoduje, że prawą stronę szyby mam ciągle rozmazaną ... (inna sprawa, że chyba/może słabo mi dociska prawą wycieraczkę ?) Wysokość strumienia wyregulowałem (taka wartośc uśredniona żeby przy ~60 km pryskało na całą szybę, a przy większych prędkościach jeszcze w miarę ...)

W innych samochodach (niektórych) zauważyłem, że spryskiwacze mają szerszy "rozrzut" taką bardziej mgiełką niż wąskim strumieniem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej założyć spryskiwacze z US-speca, tzw "mgłowe". Można zamówić oryginalne w ASO, lub kupić z citroena/peugota (rozwiązanie budżetowe a skuteczne). Problemem przy tych z francuzów może być kąt spryskiwania szyby (konieczność zastosowania podkładek). TU masz cały wątek, gdzie wszystko jest dokładnie opisane:

http://www.forum.sub...e-spryskiwaczy/

 

ja też już zaczynałem kombinować z dopasowaniem dysz z VW albo Citroena ... a okazało się że us-spec'e mają takie seryjne poszukaj na aledrogo albo na ebaju ... ja swoje kupiłem już dawno ... i polecam, bo działają super, a przy okazji mniej płynu się marnuje.

 

ja u siebie mam założone od fiata/citroena i działają OK, a są taniutkie, może odrobinę większe jak normalne ale i tak kurnik zasłania o takie mam u siebie http://cgi.ebay.co.u...em=271099420887

 

Znalazłem na ebay us numer spryskiwaczy mglowych do imprezy 86636FG051.

 

Dowiedziałem się dzisiaj jak sprawa wygląda. Ten numer, który podałem wyżej to sprysk od imprezy 2008, a US spec ma numer 86636FE041. sprysk US spec kosztuje 32,28 €/ szt. sprysk od Imprezy 2008 15,01 €/ szt.
Edytowane przez Qba25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat spryskiwaczy. Jakiś czas temu skończył mi się płyn, kupiłem na stacji nowy i uzupełniłem. W międzyczasie nastały mrozy i zauważyłem, że spryskiwacz tylnej szyby przestał działać (przedni był ok). Pomyślałem że pewnie zamarzł przewód, ale parę dni temu przyszła odwilż i nadal brak płynu na tylnej szybie. Ktoś ma jakiś pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam... Głupi :P

Dawno masz forestera?

Bo ja nie mam pojęcia, jak to było w forysiach, ale moja pierwsza impreza miała osobny zbiornik dla spryskiwacza tylnej szyby. Widać go było po otwarciu tylnej klapy...

 

Jeśli to nie to...

 

Spróbuj spryskać tylną szybę i sprawdź, czy pod autem nie pojawia się plama (płyn się rozlewa). Jeśli tak - spadł, lub pękł wężyk. Jeśli nie - spalona pompka spryskiwacza.

Edytowane przez Qba25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat spryskiwaczy. Jakiś czas temu skończył mi się płyn, kupiłem na stacji nowy i uzupełniłem. W międzyczasie nastały mrozy i zauważyłem, że spryskiwacz tylnej szyby przestał działać (przedni był ok). Pomyślałem że pewnie zamarzł przewód, ale parę dni temu przyszła odwilż i nadal brak płynu na tylnej szybie. Ktoś ma jakiś pomysł ?

Co mi pomagało: 1. Igła/cienki drucik, może jakiś paproch wleciał w dyszę. 2. Jeśli nie słychać silnika od pompy, wykręcić, zamoczyć w oleju, kombinerkami pokręcić i go rozruszać, może zapieczony. 3. Jeśli słychać silnik spryskiwacza, podnieść tylną klapę i zobaczyć czy się do niej nie leje, miałem kiedyś w klapie wypięty wężyk. 4. Zobaczyć, czy się nie leje pod maską lub gdziekolwiek indziej.

 

Podepnę się pod temat spryskiwaczy. Jakiś czas temu skończył mi się płyn, kupiłem na stacji nowy i uzupełniłem. W międzyczasie nastały mrozy i zauważyłem, że spryskiwacz tylnej szyby przestał działać (przedni był ok). Pomyślałem że pewnie zamarzł przewód, ale parę dni temu przyszła odwilż i nadal brak płynu na tylnej szybie. Ktoś ma jakiś pomysł ?

Co mi pomagało: 1. Igła/cienki drucik, może jakiś paproch wleciał w dyszę. 2. Jeśli nie słychać silnika od pompy, wykręcić, zamoczyć w oleju, kombinerkami pokręcić i go rozruszać, może zapieczony. 3. Jeśli słychać silnik spryskiwacza, podnieść tylną klapę i zobaczyć czy się do niej nie leje, miałem kiedyś w klapie wypięty wężyk. 4. Zobaczyć, czy się nie leje pod maską lub gdziekolwiek indziej.

Edytowane przez Wiatrak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja pierwsza impreza miała osobny zbiornik dla spryskiwacza tylnej szyby. Widać go było po otwarciu tylnej klapy...

 

Jeśli to nie to...

 

 

Ja mam MY99 i u mnie jest 1 wspolny zbiorniczek na plyn do spryskiwaczy

Ostatnio mialem podobnie tylko siadly mi spryskiwacze z przodu a tył dzialal.

Konieczna byla wymiana silniczka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej założyć spryskiwacze z US-speca, tzw "mgłowe". Można zamówić oryginalne w ASO, lub kupić z citroena/peugota (rozwiązanie budżetowe a skuteczne). Problemem przy tych z francuzów może być kąt spryskiwania szyby (konieczność zastosowania podkładek).

 

Wielkie dzięki - to jest pomysł.

Nie ukrywam, że różnica w cenie zdecydowanie sugerowałaby użycie tych od C3 - tylko jak rozumiem w nich nie ma żadneh regulacji ?

"druciarstwo" typu podkładanie czegoś pod dysze - co zapewne byłoby wyraźnie widać - raczej dyskredytują to rozwiązanie ...

Czy ktoś stosuje te spryskiwacze w Forku II ? Jak to się sprawdza przy prędkościach autostradowych ?

 

Edit : dzwoniłem właśnie do Emil Frey - w dziale części dowiedziałem się iż "oni" dobierają części tylko po nr nadwozia ... i jak bym chciał inne np. z wersji US albo z innego modelu (np. Outback czu XV - również z wersji EU) to muszę im podać konkretny nr części ... inaczej mówiąc na pomoc oryginalnego serwisu w Krakowie w tym temacie nie moźna liczyć ;-(

Edytowane przez vonda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edit : dzwoniłem właśnie do Emil Frey - w dziale części dowiedziałem się iż "oni" dobierają części tylko po nr nadwozia ... i jak bym chciał inne np. z wersji US albo z innego modelu (np. Outback czu XV - również z wersji EU) to muszę im podać konkretny nr części ... inaczej mówiąc na pomoc oryginalnego serwisu w Krakowie w tym temacie nie moźna liczyć ;-(

 

Podałem Ci te numery powyżej:

us numer spryskiwaczy mglowych do imprezy 86636FG051.
Ten numer, który podałem wyżej to sprysk od imprezy 2008, a US spec ma numer 86636FE041. sprysk US spec kosztuje 32,28 €/ szt. sprysk od Imprezy 2008 15,01 €/ szt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam... Głupi :P

Dawno masz forestera?

 

Od pół roku i nie wszystko jeszcze o nim wiem, w przeciwnym razie bym nie pytał.

Dziś przejrzałem dokładnie i na bank nie ma osobnego zbiornika na płyn do tylnej szyby.

Pompka spryskiwacza nie jest spalona bo silniczek działa (wydaje odgłosy małej wiertarki) ;)

Opukałem spryskiwacz, pomacałem wężyk wchodzący do klapy i zadziałało :yahoo: Być może gdzieś był jakiś brud czy paproch, no i temperatura w końcu +6 C też mogła zrobić swoje.

Dzięki wszystkim za podpowiedzi ;)

Edytowane przez randall
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Czesc,

 

Odkopie troche temat, bo stalem sie szczesliwym posiadaczem Forka i ten temat mnie dosc szybko dopadl, a moje aktualne doswiadczenia moga sie komus przydac.

Temat moim zdaniem jest do zrobienia i to niewygorowanym kosztem na OEM czesciach.

 

Po przewertowaniu internetu roznojezycznego, wlacznie z tematem http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/84603-spryskiwacze-przedniej-szyby-mg%C5%82owe/

 

 

Odezwalem sie do ASO Koper w Warszawie - dysze o nr 86636SA080 dostepne za 60 zl (co sprawilo ze nawet nie probuje kombinowac z nieoryginalnymi). Podkladek pod dysze (86623FE010) nie ma (cytuje. numer nieznany)

Teraz poluje na podkladki wspomniane w rosyjskim temacie - http://www.drive2.ru/l/3024238/ 

 

Sklepy w US nie chca wysylac do europy, wiec powoli zblizam sie do zamowienia z posrednictwem firmy w US, ktora sie zajmuje przekazywaniem paczek.

 

Na wszelki wypadek spytam - ma ktos pomysl/wskazowki skad mozna kupic w europie czesc 86623FE010 ?

 

Jezeli sie nie uda, to pewnie kupie wiecej i bede chcial shandlowac coby sie za przesylke zwrocilo :)  

 

To moj pierwszy post na forum, wiec witam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkladki wygladaja dosc wyraznie inaczej, jedna podnosi strumien, druga nie.

A to dosc istotne, biorac pod uwage, ze wiekszosc ludzi zakladajacych dysze z citroenow/volvo skarzy sie na zbyt niskie psikanie.

 

Zrodlo:

Subaru: https://c-a.d-cd.net/9acdb64s-960.jpg

Citroen: http://auto-truck3.pl/img/p/7170-9336-thickbox.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniejszym problemem wydaja mi sie dysze, bo sa dostepne w ASO, 120 zl jednorazowego kosztu jest akceptowalny (zwlaszcza ze w hondzie przerabialem juz spryskiwacze z citroena, ktore mialy byc plug & play i okazaly sie klapa i zmarnowaniem pieniedzy i czasu).

 

Natomiast podkladki nie sa dostepne w ASO (przynajmniej Polskim) co juz stanowi jakas bariere, bo bez nich (lub przynajmniej szablonu, aby wykonac podobne na wlasna reke) dysze beda psikaly prawdopodobnie tam gdzie dysze z volvo, czyli najwyzej do srodka szyby, na postoju.

 

No nic, chyba pozostaje sciaganie ze stanow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żartujesz? Chcesz 2 gumy ściągać ze Stanów? Jak wielkim przedsięwzięciem będzie kupienie kawałka gumy, i wyprofilowanie z niego odpowiedniego klina + wycięcie otworku? Przecież to nie jest rocket science... nie jeździmy jakimiś klasykami za kilkaset tysięcy $$$ żeby nie uskutecznic lekkiego druciarstwa. Sekretem jest kat pod jakim dysza ma pryskac i jedynym sposobem regulacji jest nachylenie dyszy względem maski. Na większości forów motoryzacyjnych ludzie opisują jak montoeali dysze mglowe z Citroena i musieli dorabiać podkładki (Toyota, Honda, Nissan, Mazda itd). Ja przynajmniej nie zamierzam.

 

Honda Jazz ma również spryskiwacze mglowe ale tam sztuka kosztuje 120pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...