Skocz do zawartości

piston slap / panewka ?


orlen

Rekomendowane odpowiedzi

 

najbardziej slychac padajaca pompe wspomagania , oraz cykanie zaworów , ale w glebi cos tam słychac niepokojacego , ale nie brzmi to panewkowo , masz tloki seria czy kute ? ale oczywiscie nie bierz tego autorytatywnie , bo dzwieki z tel. sa bardzo mylace , najlepiej osluchac na zywo stetoskopem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Orlen

 

Miałem silnik z podobnym dźwiękiem jak Ty tylko dużo bardziej nasilonym. Sprzedałem go koledze , informując o jego stanie bo on miał większą awarię. On nie rozbierał go i ......... jeździ na nim do tej pory. Zatem chyba piston slap.

 

PS. GDzieś jest ten filmik z mojego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Żeby nie wykuwać nowego tematu.

 

Aby rozważania o panewce domknąć puentą:

- panewka stuka po jednej stronie silnika, czy dźwięk przenosi się na drugą stronę ale w mniejszym stopniu ?

- panewka nie cichnie ani na zimnym ani na ciepłym, może być w pierwszym okresie związana z obrotami a nie z temperaturą ?

- w stanie agonalnym zatrzyma motor czy klekocząco  dalej będzie pracować ?

 

Można pomylić z:

- jako ciekawostka czasami cykanie o podobnym charakterze ma uszkodzony zawór zwrotny/ tłumiący na przewodzie paliwowym = okrągły czarny/mała puszeczka,

- ze słynnym piston-slap ale on powinien uciszyć się ze wzrostem temperatury silnika,

- nie wyregulowanymi luzami zaworowymi,

- jak do tego mogą się mieć zapadające prowadnice zaworowe ? 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie wykuwać nowego tematu.
 
Aby rozważania o panewce domknąć puentą:
- panewka stuka po jednej stronie silnika, czy dźwięk przenosi się na drugą stronę ale w mniejszym stopniu ?
- panewka nie cichnie ani na zimnym ani na ciepłym, może być w pierwszym okresie związana z obrotami a nie z temperaturą ?
- w stanie agonalnym zatrzyma motor czy klekocząco  dalej będzie pracować ?
 
Można pomylić z:
- jako ciekawostka czasami cykanie o podobnym charakterze ma uszkodzony zawór zwrotny/ tłumiący na przewodzie paliwowym = okrągły czarny/mała puszeczka,
- ze słynnym piston-slap ale on powinien uciszyć się ze wzrostem temperatury silnika,
- nie wyregulowanymi luzami zaworowymi,
- jak do tego mogą się mieć zapadające prowadnice zaworowe ? 
 
 
 

Nie będzie puenty. To trochę tak jakbyś chciał od kardiologia uzyskać streszczenia EKG. Nie nauczysz się tego z forumowych porad. Nie kombinuj. Jedź do dobrego mechanika i daj mu odsłuchać swój silnik!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Bump tematu. Auto wg niemca diagnozowane, że pęknięty wał, ja stawiam, że panewka. Mogą być oba naraz?
:mrgreen:



Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...