Skocz do zawartości

ŚCIĄGANIE W LEWO PRZY PRZYSPIESZANIU


boyscout1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zastanawiam się nad kupnem Subaru Impreza STI SPRT nr 10 rok prod. 2006, jestem po oględzinach i przejażdżce.

Z jedną rzeczą mam problem. Samochód bardzo ściąga na lewo przy przyspieszaniu.

Próbowałem różne ustawienia dyfra, ale bez zmian. Co to może być za problem, co może być przyczyną, i ile ewentualnie by kosztowało usunięcie problemu.

Obecny właściciel ma fv za wymianę tylnego dyferencjału. Ale jak jechałem to wrażenie było takie jak by prawy przód mocniej ciągnął... albo lewy przód gorzej. Przy stałej prędkości, albo przy hamowaniu , nawet ostrym, auto zachowuje sie poprawnie. Żadnych luzów na kierownicy. Żadnego stukania, jak się skręci na maksa i przyspieszy, przegubów nie słychać.

CO to może być???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luz na tulejach w zawieszeniu? jak dodajesz gazu kierownica sama nie skreca?

 

czasem jest tak ze tuleja na wachaczu jest wyrobiona i podczas przyspieszania/hamowania rozjeżdza sie geometria i auto zaczyna sciągac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umów się na porządny przegląd przed zakupowy w którymś z ASO lub warsztacie który ma obszerną wiedzę na temat SUBARU i wszystko się wyjaśni. Napisz skąd jesteś a ktoś na pewno doradzi gdzie sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej takie zjawisko jest spowodowane zużytymi tulejami wahacza przedniego, albo tulejami tylnych wahaczy wzdłużnych. U mnie natomiast takie zjawisko powodowały nowiutkie zimówki... Na letnich wszystko było super, a na tych nowych zimówkach ściągało przy mocnym przyspieszaniu w prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto właśnie wrórciło ze stacji diagnostycznej.

Tuleje - ideał, amortyzatory - ideał, ogólnie części napędów, stan podwozia wzrocowy, unikatowy, itp. okresleń używali na opisanie tego co zobaczyli od dołu. Zadałem pytanie: czy tu mógł być jakiś wypadek? - diagności nie widzą tutaj niczego takiego.

 

Diagnosta zaproponował by pomimo tego, że opony zimowe są kierunkowe przekręcić koło przednie na próbę z lewej strony na prawą mi odwortnie.

 

Raczej jestem z tych co lubią zagadki rozwiązywać od razu. Dlatego odrazu auto poszło do serwisu ogumienia i .... auto przy pzyspieszaniu ściąga w .... prawo, tak dobrze czytacie w prawo.

 

Pytanie nastepuące co jest przyczyną?

 

Odowiedź jest coraz bliżej, aczkolwiek, jako to w SUBARU, 100% pewności ciągle nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość mechaników czy ludzi, z ktorymi gadałem o tym przypadku stawiali na jedną z opon a tu okazuje sie że jednak felga. Opony wykluczone zostały w pierwszej kolejności.

 

Trochę sie w tym wszystkim pogubiłem bo, po półdnia spędzonym w "warsztacie oponowym" w końcu wszystko już zostało zdjęte nałożone i jeszcze zakrecone w najrozniejszych konfiguracjach lewo, prawo przód, tyl.

Ogólne wnioski sa takie: 2 felgi spośród 4-ch są gorszej jakości - poszczerbione, wewnętrzne ranty lekko falują, póki co poszly do tyłu auta i teraz przyspiesza równo.

 

Okazało się, że w STI felgi z przodu musza być nieskazitelne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Miłem taki przypadek z nowiuteńkimi zimówkami Pirelli. Ściągało ale tylko przy mocnym dodaniu gazu. Opony asymetryczne więc testowa zamiana stronami i...ściągało w drugą stronę. Wada wewnętrzna opony uznana przez producenta.

Edytowane przez eex2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...