boyscout1 Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 Witam, Zastanawiam się nad kupnem Subaru Impreza STI SPRT nr 10 rok prod. 2006, jestem po oględzinach i przejażdżce. Z jedną rzeczą mam problem. Samochód bardzo ściąga na lewo przy przyspieszaniu. Próbowałem różne ustawienia dyfra, ale bez zmian. Co to może być za problem, co może być przyczyną, i ile ewentualnie by kosztowało usunięcie problemu. Obecny właściciel ma fv za wymianę tylnego dyferencjału. Ale jak jechałem to wrażenie było takie jak by prawy przód mocniej ciągnął... albo lewy przód gorzej. Przy stałej prędkości, albo przy hamowaniu , nawet ostrym, auto zachowuje sie poprawnie. Żadnych luzów na kierownicy. Żadnego stukania, jak się skręci na maksa i przyspieszy, przegubów nie słychać. CO to może być??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobi Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 luz na tulejach w zawieszeniu? jak dodajesz gazu kierownica sama nie skreca? czasem jest tak ze tuleja na wachaczu jest wyrobiona i podczas przyspieszania/hamowania rozjeżdza sie geometria i auto zaczyna sciągac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 Umów się na porządny przegląd przed zakupowy w którymś z ASO lub warsztacie który ma obszerną wiedzę na temat SUBARU i wszystko się wyjaśni. Napisz skąd jesteś a ktoś na pewno doradzi gdzie sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boyscout1 Opublikowano 11 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 Tak, kierownica sama skręca lekko w lewo, ale tylko przy przyspieszaniu, przy hamowaniu jest prosto, nie ucieka w żadną stronę. Auto chcę dopiero kupić. SPRT nr 10. Może to być jakiś problem z przednim dyfrem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 A może coś z oponą czy felgą jest nie tak? Podmienić koło i sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boyscout1 Opublikowano 11 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 nowo założony komplet zimówek, felgi wyważone, ciśnienie sprawdzone... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 To proste, prawy silnik tylko pracuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 nowo założony komplet zimówek, felgi wyważone, ciśnienie sprawdzone... To o niczym nie świadczy,już to przerabiałem i to z nowymi oponami. Zamiana kół miejscami,to niewiele roboty i może sporo wyjaśnić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 ustaw oparcie fotela bardziej pionowo, za mocno się trzymasz kierownicy i jak puszczasz prawą rękę żeby zmienić bieg, lewą się mocno trzymasz i skręcasz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boyscout1 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 very funny :biglol: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 Najczęściej takie zjawisko jest spowodowane zużytymi tulejami wahacza przedniego, albo tulejami tylnych wahaczy wzdłużnych. U mnie natomiast takie zjawisko powodowały nowiutkie zimówki... Na letnich wszystko było super, a na tych nowych zimówkach ściągało przy mocnym przyspieszaniu w prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boyscout1 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 OK dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 zła geometria, uszkodzony wachacz powypadkowa przeszłość, lub bliskie spotkanie z kaweżnikiem? warto sprawdzić w/w opcje bo sa kosztowne do usuniecia a ty szukasz tam gdzie najlatwiej gdyby chodzilo o zle cisnienie oponę to wlasciciel by to skorygował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boyscout1 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 dzięki, sprawdzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keram Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Auto właśnie wrórciło ze stacji diagnostycznej. Tuleje - ideał, amortyzatory - ideał, ogólnie części napędów, stan podwozia wzrocowy, unikatowy, itp. okresleń używali na opisanie tego co zobaczyli od dołu. Zadałem pytanie: czy tu mógł być jakiś wypadek? - diagności nie widzą tutaj niczego takiego. Diagnosta zaproponował by pomimo tego, że opony zimowe są kierunkowe przekręcić koło przednie na próbę z lewej strony na prawą mi odwortnie. Raczej jestem z tych co lubią zagadki rozwiązywać od razu. Dlatego odrazu auto poszło do serwisu ogumienia i .... auto przy pzyspieszaniu ściąga w .... prawo, tak dobrze czytacie w prawo. Pytanie nastepuące co jest przyczyną? Odowiedź jest coraz bliżej, aczkolwiek, jako to w SUBARU, 100% pewności ciągle nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Problem leży w feldze albo w oponie. Spróbuj wrzucić prawe przednie koło na tył i zobacz czy sytuacja ulegnie zmianie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Załóż na chwilę letnie koła i będzie jasne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keram Opublikowano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 Większość mechaników czy ludzi, z ktorymi gadałem o tym przypadku stawiali na jedną z opon a tu okazuje sie że jednak felga. Opony wykluczone zostały w pierwszej kolejności. Trochę sie w tym wszystkim pogubiłem bo, po półdnia spędzonym w "warsztacie oponowym" w końcu wszystko już zostało zdjęte nałożone i jeszcze zakrecone w najrozniejszych konfiguracjach lewo, prawo przód, tyl. Ogólne wnioski sa takie: 2 felgi spośród 4-ch są gorszej jakości - poszczerbione, wewnętrzne ranty lekko falują, póki co poszly do tyłu auta i teraz przyspiesza równo. Okazało się, że w STI felgi z przodu musza być nieskazitelne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eex2 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 (edytowane) Miłem taki przypadek z nowiuteńkimi zimówkami Pirelli. Ściągało ale tylko przy mocnym dodaniu gazu. Opony asymetryczne więc testowa zamiana stronami i...ściągało w drugą stronę. Wada wewnętrzna opony uznana przez producenta. Edytowane 29 Stycznia 2014 przez eex2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się