Skocz do zawartości

Czy kupiłbyś XV raz jeszcze?


Toimi

Rekomendowane odpowiedzi

był to 2012 Exclusive 

 

1. słupek - mi przeszadzało szyba w XV jest dość położona dla lepszej areodynamiki w 14 poprawili słupki. W outbacku, poprzednim foresterze i obecnym słupki mi nie przeszkadzają

2. to był głowny powód sprzedaży, nawet byłem z tym na gwarancji w 2 serwisach zapewniano mi że to tak jest, może i to prawda mam dobry słuch a wcześniej jeździłem outbackiem :)

3. w foresterze wspomaganie jest znacznie lepsze, mozesz krecic jednym palcem, w XV opony 225 są zdecydowanie za szerokie

4. przełożenie tzn że musisz wykonać głebszy ruch kierownicą żeby zachować tor jazdy na zakręcie w porównaniu do forestera, nie wiem czy to jest zrozumiałe dla was... 

5 & 6 to kwestia słabego światełka i materiałowej czarnej tapicerki która je pochłania (skóra odbija światło), forestera mam szarego w skórze z szarą podłogą (od 2013 podłoga już jest czarna) i światło w suficie jest mocniejsze, outbacka też miałem z jasnym środkiem

 

jeszcze jedna wada:

- słabsze xenony niż w forestrze, dają mniej światła

Edytowane przez sebek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja staram sie nie kupowac aut z pierwszych lat produkcji - zawsze te pierwsze modele maja jakies wady wieku dzieciecego i sa poprawiane... Teraz wchodzi levorg ale IMO wart bedzie zainteresowania dopiero po pierwszym liftingu  :)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XV jest słabo wykonany to jego główna wada

 

o ile samo Subaru nie jest jakimś wyjątkowo "starannie wykonanym" - średni japoński standard -  autem to w przypadku XV znacząco obniżyli poprzeczkę 

znacząco obniżyli poprzeczkę  - otóż to - dlatego kupiłem starszego forka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie na czym? kokpit taki sam jak w forku, boczki drzwi inne z twardymi plastikami ale forek tez takie ma. Sposoób montazu elementów jak w forku. To ze wyciszenie jest słabe to fakt ale ja praktycznie zadnych roznic w wykonczeniu tych dwóch aut nie zauwazyłem - i nie porównuje do Xt'ka tylko do zwykładego 2.0i albo sbd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie porównuje do Xt'ka tylko do zwykładego 2.0i albo sbd

 

XT chyba się jakoś szczególnie pod tym względem nie różni od reszty Foresterów

 

 

pomijając deskę rozdzielczą, którą niedługo będę demontował rozebrałem całego XV do gołej blachy ;)

 

co nieco o tym aucie wiem a nie jest to jedyne auto jakie dane mi było poznać, nie bez powodu we wcześniejszych moich wypowiedziach porównuje go do Dacii

 

natomiast trzeba przyznać, że bardzo prosto wnętrze XV-ła się demontuje jak i składa ponownie, fabrycznego XV można ogołocić od klapy bagażnika, przez drzwi jak i wnętrze (bez deski rozdzielczej) w 15-20 min

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

pomijając deskę rozdzielczą, którą niedługo będę demontował rozebrałem całego XV do gołej blachy ;)

A co budujesz jeśli można spytać? :) Czyżby XV 2.0 DIT? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

 

 

oprócz skrzypiącego daszku
 

 

wrócę do tej starej wypowiedzi 

 

obstawiam nie tyle daszek co listwę masująca montowana "na wcisk" za daszkiem (nawiew na szybę czołową)

 

w trakcie jak miałem wyjęta deskę rozdzielczą wydawało mi się, ze zająłem się nią wystarczającą ale chyba się przeliczyłem

dzisiaj w ramach testu na szybko ją wyciągnąłem przejeżdżając krótki testowy odcinek z wysunięta na około 1 cm i ucichło, po wciśnięciu na miejsce dźwięki pojawiły się ponownie nawet nieco bardziej wyraźne


piski to jednak nie wspomniana listwa maskująca a najpewniej oryginalna wypraska przylegająca do ściany grodziowej, jest ona pokryta od strony blachy gąbką, która piszczy przy lekkim pocieraniu pomalowana farbę, niestety zdjęcie jej i poprawienie całości jest zbyt pracochłonne, choć miejsca wyraźnie piszczące są dwa a może wręcz jedno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Osobiście wszelkie piski mnie również irytują, natomiast paradoksalnie dobrze, że co do zasady w Subaru przeważają  tylko drobiazgi (z wyjątkiem wcześniejszych roczników SBD). Najlepsze odniesienie mają mechanicy z autoryzowanych serwisów dealerskich, które obsługują kilka marek. I tak ulubieniec Europy Nissan QQ zaliczył łącznie w wersji 1 i 2 około 30 akcji serwisowych, a i inne niektóre tradycyjnie "japońskie" marki nie grzeszą super jakością. Także osobiście podtrzymuję, że dokonałem prawidłowego wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

obstawiam nie tyle daszek co listwę masująca montowana "na wcisk" za daszkiem (nawiew na szybę czołową)   w trakcie jak miałem wyjęta deskę rozdzielczą wydawało mi się, ze zająłem się nią wystarczającą ale chyba się przeliczyłem dzisiaj w ramach testu na szybko ją wyciągnąłem przejeżdżając krótki testowy odcinek z wysunięta na około 1 cm i ucichło, po wciśnięciu na miejsce dźwięki pojawiły się ponownie nawet nieco bardziej wyraźne piski to jednak nie wspomniana listwa maskująca a najpewniej oryginalna wypraska przylegająca do ściany grodziowej, jest ona pokryta od strony blachy gąbką, która piszczy przy lekkim pocieraniu pomalowana farbę, niestety zdjęcie jej i poprawienie całości jest zbyt pracochłonne, choć miejsca wyraźnie piszczące są dwa a może wręcz jedno
 

 

teraz hit  ;)

 

pojawiają się regularnie gdy auto wyschnie np. po paru suchych dniach 

 

żeby znikły wystarczy użyć ...

 

... spryskiwacza przedniej szyby, tak szybko jak płyn ścieknie z szyby wszystko ustaje 

 

lekkie trzaski jak i piski pochodzą z szyby czołowej, miejscem powstawania jest prawdopodobnie uszczelka lub uszczelka jak i dolna listwa maskująca podszybie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takich kwiatkow to u mnie nie ma. Moj o dziwo przestal trzeszczec pomimo ze jest na dworze chlodno. ( swoja droga  pare miejsc spsikalem silikonem w sprayu do form wtryskowaych bo mam go pod dostatkiem ) i w chwili obecnej jest to na prawde przyjemne auto. A jak tylko XV 2016 pojawi sie w salonach ide podotykac :)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie Subaru.at opublikowano nowy cennik dla modeli dostępnych w Austrii. Dla Modelu XV oferowane są dwie wersje z SBD - Comfort - skastrowana do 109KM (!) i Exclusive - 147KM. http://www.subaru.at/getattachment/c0f2cb74-9fcb-48f3-93f9-c96a5de856f6/SUBARU-XV.aspx/

 

Wiem jedno: na Exclusive szkoda mi pieniędzy, a zdławioną wersją jeździć nie będę, bo pali tyle samo, a osiągi są do bani: max. 175km/h i 11,2s. od 0-100km/h.

 

W takiej sytuacji pozostaje 2.0i MT lub CVT (jeśli skrzynia działa jak w innych nowych modelach) lub w podobnej cenie przesiadka na Levorga. Jednakże skoro na SBD+CVT nie ma co w "niższych" modelach liczyć, oferta nie wygląda zachęcająco. Cały czas zachodzę w głowę czy mógłby być Outback 2.0D w niższej specyfikacji, czy Forester 2.0D CVT Comfort lub Comfort-S. 

 

Tak długo jak w ofercie Subaru nie ma dla mnie rozsądnego samochodu, XV zostaje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyciszeniu XV moje auto lepiej jest wyciszone jak seryjne, więc nie wiem, na co bym się zdecydował.

XV SBD vs XV 2.0i 6MT

lub XV 2.0i CVT, ale pod warunkiem, że symuluje zmianę biegów jak OBK.

XV mi bardzo odpowiada. Jedynie życzyłbym sobie lepszych świateł oraz

bardziej precyzyjnego układu kierowniczego. Wyciszenie to absolutna podstawa, bo dużo poruszam się po autostradach i hałas, szum powietrza mi przeszkadza.

 

 

---------

Błędy w pisowni i niepasujące do kontekstu słowa sponsoruje

iPhone + Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

XV mi bardzo odpowiada. Jedynie życzyłbym sobie lepszych świateł oraz bardziej precyzyjnego układu kierowniczego. Wyciszenie to absolutna podstawa, bo dużo poruszam się po autostradach i hałas, szum powietrza mi przeszkadza.
 

 

Golf Alltrack   ;)

 

"ukochany" diesel z automatem, dobre światła, całkiem niezły na autostradę a i układ kierowniczy jak i całe prowadzenie lepsze jak w XV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 "blizniaczy" seat leon xperience, skoda scout. A co ciekawe w tym roku (2016) Seat wypuszcza swojego pierwszego SUV'a :

http://moto.onet.pl/premiery/seat-20v20-pierwszy-suv-marki-genewa-2015/lvdem

ktory jezeli bedzie wyposazony w mocnego  diesla np 2.0 184koni mechanicznych, haldexa i 23cm przeswit bedzie niezla alternatywa dla xv

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...