Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Mam propozycję... od gazownika... w Bielsku...

instalacja Lovato Smart... do N/A 160KM...

czy ktoś może się na jej temat wypowiedzieć??

może Jako ?? :-)

 

czy lepiej Stag 300+hanna+ (nie pamietam dokladnie nazwy... graupner... czy cos takiego :-P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Grzegorz za wyjaśnienie :D

Wiem że temat LPG w subaru a zwłaszcza STI jest drażliwy ale tak pomyślałem zorjętować się w temacie jak by to wyglądało.

Jak nie np. BRC Sequent24 to na przykład co i gdzie wiem Jako ponoć dobrze robi ale kto jeszcze czy tylko Jako , pewnie jest sporo na forum tego ale jeszcze nie doczytałem

 

 

Najmocniej przepraszam, nic osobistego, ale robić mocne STi na BRC Sequent24 to po prostu grzech. Ja bym im mojego STi nie oddał do "zyklonowania" :mrgreen:

 

To gdzie byś oddał? chyba że nigdzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azmadan, ja bym Lovato odpuścił.

Stag+Hana+ pewnie gurtner zamontowali. Jeśli elektronika i wtryski ok, to zastanowiłbym się nad reduktorem. AC R01 na pewno da radę dla tego silnika i raczej tego bym chciał pod maską. Dużo zależy od gaziarzy jak to wstawią, masz jakiś link do strony z ich galerią ? Powiedzieli, że kolektor będą ściągać do wiercenia ?

Grzesiek79, Jakie rejony ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek79, Jakie rejony ? :)

 

Sołtys Małopolska

Może być coś w okolicy Tarnowa, Krakowa, Rzeszowa ,Kielc , do Warszawy mam ok 300km więc do Jako mam kawałek , jechać założyć ok. ale jak się coś będzie pieprzyć i co jakiś czas trzeba jechać jeszcze przeglądy zrobić, to się tego uzbierać :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soltys - Kubabb u nich robił... = zadowolony...

w rozmowie z facetem (gaziarzem) wyszło że też ma Impreze N/A... - ale nie jest na forum i ma w niej Lavato Smart

 

i doczytałem o Lavato Smart... że nie ma czujnika temp. = przełącza się po określonym czasie z PB na LPG... a nie przy określonej temp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soltys - Kubabb u nich robił... = zadowolony...

w rozmowie z facetem (gaziarzem) wyszło że też ma Impreze N/A... - ale nie jest na forum i ma w niej Lavato Smart

 

i doczytałem o Lavato Smart... że nie ma czujnika temp. = przełącza się po określonym czasie z PB na LPG... a nie przy określonej temp...

 

ConnexBB też zadowolony z tej samej instalki co mam ja. Jedyne co to coś zaczął głośno stukać jeden z wtryskiwaczy może wadliwy muszę podjechać żeby mi to sprawdzili Czytałem ze zdążają się przypadki wadliwych wtryskiwaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się Wam nie podoba w BRC? To, że tam się nic nie ustawia, tylko wgrywa mapę? Mam "tylko" forestera s-turbo, więc nie ma co się z STI porównywać, bo moc prawie 2 razy mniejsza, ale moja instalacja BRC S24 pracuje bardzo przyzwoicie, wygląda schludnie. Widziałem inne instalacje, połowę droższe i to jak jest zamontowana moja bardzo mi się podoba. Problemów (tfu, tfu) nie mam, spalanie 14-14,5. OK, na pewno jest wiele możliwości, ale co wg Was jest nie tak w BRC?

 

Oto jak to u mnie pod maską wygląda:

 

brc24.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RadziejS,

to, że ta instalacja nie obsłuży i wydajnościowo i co do precyzji 300 konnego auta doładowanego.

Dobrze by było aby Robert (jako) nam, poszukującym w ciemności :mrgreen: , objaśnił dokładnie minusy BRC Sequent24 - pamiętam tylko, że jego wypowiedzi nie były zbyt pochlebne.

 

Co do jakości montażu to wolę chyba tak :

 

silnikqp.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Mimo, że ta instalka zakładana była z 4 lata temu. A od czterech lat to zarówno technika, jak i technologia montażu poszła mocno do przodu.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek79, http://www.multiserwis.mielec.pl/ , lub D.Piekarczyk z Bolęcina. Numer bodajże (32) 646-50-10. Nie widziałem lepiej wstawionej instalki, gościu robi chyba wszystko od ekierki. Pedant w 100%. Chyba trzeba trochę poczekać na swoją kolej, ale na prawde warto.

 

Azmadan, dalej będę przy swoim. Zrobisz jak uważasz. Poczytaj trochę internet, np. lpg-forum.pl i sam wybierz. Są i tutaj użytkownicy tego forum, może niech podpowiedzą :) Widziałem na prawde źle wstawione instalacje i właściciele byli zadowoleni.

 

RadziejS, prawie nic nie widać z tych zdjęć, np. nawiertów kolektora. Tak czy inaczej spójrz na długość wężyków wtryskiwacz - kolektor, sposób montażu reduktora, sposób prowadzenia węży gazowych i reszty instalacji...Ciekawe jak ze spalaniem benzyny, szczególnie przy większych obciążeniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest stronka autodiagu z Bielska http://www.autodiag.bielsko.pl/index.html a tu jakiś opis Gurtnera czarnego http://forum.agcentrum.pl/viewtopic.php ... sc&start=0 poczytałem teraz po rożnych forach i zdania są różne chociaż większość tych pozytywnych do 200KM sprawdza się bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się Wam nie podoba w BRC? To, że tam się nic nie ustawia, tylko wgrywa mapę? Mam "tylko" forestera s-turbo, więc nie ma co się z STI porównywać, bo moc prawie 2 razy mniejsza, ale moja instalacja BRC S24 pracuje bardzo przyzwoicie, wygląda schludnie. Widziałem inne instalacje, połowę droższe i to jak jest zamontowana moja bardzo mi się podoba. Problemów (tfu, tfu) nie mam, spalanie 14-14,5. OK, na pewno jest wiele możliwości, ale co wg Was jest nie tak w BRC?

 

Oto jak to u mnie pod maską wygląda:

 

[ ]

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

 

Nie wiesz może jaki masz ustawiony czas otwarcia wtrysków? :) Od dzisiaj mam te same u siebie i bardzo podobnie to wyglada. Tylko mi wiecej pali niż Tobie.

 

U mnie wyszło ze benzyna ma między 2,03-2,10 ms a na gazie ustawiliśmy ok 2,10-2,14 ms.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piaskos, nie wiem, póki co byłem tylko raz na regulacji po 1000km, ale jeszcze chwila i pojadę na przegląd po 10.000km, może trochę się dowiem.

Na trasie mi spala ok. 12L, w mieście tak jak napisałem - ale trasy robię raczej mało korkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do gazu w południowych stronach

 

 

W Starym Sączu firma Star Gaz ma zróżnicowany personel,ale jakby tel prosić z najmłodszym fachmenem co się w elektronice orientuje to ten gość ma pojęcie o gazowaniu aut. Nie robiłem tam nigdy turbogazu ale jak ktoś z okolic ma problemy i nikt wymyślić nie może o co chodzi to do niego jedzie. Jeśli trafisz na resztę ekipy to nieroby straszne więc się dobrze dogadać trzeba. Robią na brc. Miałem w 2 autach brc fly sequent 24, rewelacyjnie to działało, zerowe straty mocy przy dobrej regulacji / mapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piaskos, nie wiem, póki co byłem tylko raz na regulacji po 1000km, ale jeszcze chwila i pojadę na przegląd po 10.000km, może trochę się dowiem.

Na trasie mi spala ok. 12L, w mieście tak jak napisałem - ale trasy robię raczej mało korkowe.

 

jak możesz to podpytaj ich o ustawienia :) Będę bardzo wdzięczny.

Przede wszystkim czas otwarcia wtrysku oraz "wielkość" otwarcia. Czy całe się otwierają czy tylko częściowo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mogą się w całości nie otwierać ? Wtryski mają jakiś zadany skok tłoczka i tak się otwierają. Jeśli wtryski są za wolne to zanim zdążą się zamknąć, przychodzi kolejny impuls ze sterownika o otwarciu i praktycznie cały czas są otwarte i zalewają silnik. Zazwyczaj dzieje się to na wolnych obrotach i zaczyna się falowanie obrotów, wypadanie zapłonów bo AFR leci w dół.

Czasy wtrysku LPG w stosunku do benzyny zależą od wydajności wtrysków (dysze i wspomniany skok tłoczka) i ciśnienia gazu na reduktorze - to tak w skrócie. To, że na wolnych obrotach zgrasz czasy benzyny i LPG to o niczym nie świadczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soltys, jak wtryski SĄ ZA WOLNE to NIE OTWIERAJĄ SIĘ zanim nie ustanie impuls ze sterownika.

I wtedy mamy zubożenie mieszanki, wypadanie zapłonów i falowanie obrotów.

 

Racja, dobrze gadasz. To przy wysokich obrotach jak słaby reduktor (spada ciśnienie), źle dobrane wtryski/dysze wtedy otwierają się na maksa bo czasy się wydłużają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, z moich doświadczeń najlepsze są te, które mają martwy czas otwarcia poniżej 2,5ms i dają się regulować (średnica wyjścia i skok iglicy). Można ustawić wszystko jak trzeba. A jak ktoś ma problemy z wolnym ssakiem powinien zmienić gazownika bo ten chyba nie ma pojęcia co robi.

 

Moje sti to było wyzwanie (2,5 + doładowanie w peaku 1,5bar :twisted: ), ale lata jak wściekłe, EGT takie jak na benzynie.

I, uprzedzając ortodoksów, musiałem sam sobie udowodnić, że można... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...