Piotr-WRX Opublikowano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 Problem z doładowaniem mam już od kilku miesięcy. Po części rozwiązałem go gdy umieściłem restryktor którego nie było w przewodzie turbina -trojnik. Obecnie ciśnienie doładowania dziwnie faluje przy stałym nacisku pedału gazu - maksymalnie dochodzi do 1,1bara a po chwili wraca do 0,3 i znowu 1,1. Być może ktoś spotkał się już z takimi objawami i miałby pomysł co mogłoby być przyczyną takich skoków. Pacjent Impreza WRX 01 (lpg) Filmik bardziej obrazuje ten problem http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=yn-YWwn7S1U Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 A auto jak się zachowuje?Czuć to falowanie doładowania przy przyspieszaniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rghos Opublikowano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 Dziwnie brzęczy ten wskaźnik. Miałem kiedyś taki zegar w starym aucie i wiem, że ten wężyk od podciśnienia lubił pękać. Jeśli auto po za tym jedzie normalnie to spróbuj sprawdzić ten przewód, ew. może po prostu sam wskaźnik niedomaga. Powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 Zła średnica restryktora (za mały otwór), przeładowuje i komp odcina (boost cut) Włóż restryktor z większym otworem i powinno być ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 można jeszcze sprawdzić akturator wastegate, tam są śrubki, może jest za bardzo skręcony/rozkręcony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radeklwh Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 przeczyść solenoid ... wd40 i sprężarka !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-WRX Opublikowano 15 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 Falowanie czuć przy przyspieszaniu - przyspiesza i zwalnia. Zachowuje się to rzeczywiście jakby komp. odcinał. Restryktor obecnie ma otwór 1.2 mm i z tego co wyczytałem na zachodnich forach taki powinien być wiec czy próbować go jeszcze rozwiercać ? Jutro sprawdzę wastegate czy jest dobrze ustawiony ( przy okazji ile obrotów powinna być przekręcona dźwigienka żeby było prawidłowo - 6 obrotów ?) i przeczyszczę solenoid. Dam znać czy się poprawiło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 Restryktor mógł byc akurat przy serii, a po zmianie wydechu może mieć już za małą średnicę. Sprawdzić wszystko po kolei ale na pierwszy strzał bym się pobawił restryktorem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radeklwh Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 a przy zmianie wydechu trzeba restryktor zmieniac? w jakim celu? bo ja mam przelotówkę HKS'a 3" i nic nie sie dzieje jak kolega w/w pisze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 Nie trzeba jeśli nie ma problemów. Ja też jestem po odetkanym wydechu, doładowanie się podniosło o ok. 0,1, w piku też trochę podskoczyło, ale nie ma boost cut'ów na szczęście. Gdybym miał wcześniej doładownie w okolicy 1 bara to jest już możliwe, że były przeładowania. U mnie przed wydechem było 0,8 stabilne i 1,0 w peaku i teraz po odetkaniu jest akurat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mavvverick Opublikowano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 (edytowane) mam identyczny problem :/ tylko u mnie jest 0.6-1.0 bara - właśnie miałem to opisywać.... mam wymienione turbo, uppipe przelot (przed przelotem było to samo), wymienione wężyki doładowania, nowy olej wszystko powinno być cacy - a mnie już strzela bo nie jedzie ;/ tzn. jedzie ale tak jak u kolegi update U mnie problem rozwiązany - pręt sterujący westgatem był skrzywiony i gruszka była nieszczelna - naruszył nawet otwór w który wchodzi. Wymieniłem westgate i auto znowu oddycha A już sprawdzałem wszystko - solenoid, intercooler, kryzę .... nareszcie jedzie seria bo seria ale jedzie jak zła jeszcze go wieczorem podreguluję żeby ładnie pompował 0.9 Edytowane 17 Grudnia 2013 przez mavvverick Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilos1919 Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 (edytowane) mam identyczny problem :/ tylko u mnie jest 0.6-1.0 bara - właśnie miałem to opisywać.... mam wymienione turbo, uppipe przelot (przed przelotem było to samo), wymienione wężyki doładowania, nowy olej wszystko powinno być cacy - a mnie już strzela bo nie jedzie ;/ tzn. jedzie ale tak jak u kolegi update U mnie problem rozwiązany - pręt sterujący westgatem był skrzywiony i gruszka była nieszczelna - naruszył nawet otwór w który wchodzi. Wymieniłem westgate i auto znowu oddycha A już sprawdzałem wszystko - solenoid, intercooler, kryzę .... nareszcie jedzie seria bo seria ale jedzie jak zła jeszcze go wieczorem podreguluję żeby ładnie pompował 0.9 oby u mnie było to samo co u Ciebie bo moja jedzie, jechała fajnie ale zaczeło falować dołdowanie, teraz juz jest coraz gorzej tzn zalewa ja totalnie na wolnych obrotach, strzela na czarno i nie jedzie, dzisiaj podłącze do kompa zobaczymy co tam siedzi i będziemy szukać : ) i po problemie, 6 bledów spowodowane złym ustawieniem instalacji LPG : ) juz wszystko ogarniete idzie jak dawniej : ) Edytowane 20 Grudnia 2013 przez kamilos1919 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-WRX Opublikowano 28 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 Trochę to trwało ale sprawdziłem kilka rzeczy. Dziś wymieniłem przewody podciśnienia, przeczyściłem solenoid, wyregulowałem westegata i dalej jest tak samo. W jednym ze sklepów tuningowych gdzie kupowałem przewody sprzedawca wspomniał ze miał podobny problem i długo nie mógł go rozwiązać dlatego skończyło się na zamontowaniu MBC. Podobno to pomogło. Spróbuje w tę stronę uderzyć i zobaczę co będzie. Co o tym sądzicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 28 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 W jednym ze sklepów tuningowych gdzie kupowałem przewody sprzedawca wspomniał ze miał podobny problem i długo nie mógł go rozwiązać dlatego skończyło się na zamontowaniu MBC Ahaaa... czyli zamiast usunac usterke, obejsc ja... No. Mozna w sumie i tak - kwestia tylko na jak dlugo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hati Opublikowano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 Czy ktoś ma wiedze jaki jest prawidlowy opór cewki solenoidu? Aktualnie załozony w moim aucie (GD) ma 30 Ohm, natomiast pomierzylem solenoid z GC i ma ok 20 Ohm. Mierzył ktoś jeszcze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-WRX Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Problem został rozwiązany i to bez użycia MBC. Idąc za radą kolegi Bywalca pobawiłem się średnicami otworu restryktora. Pierwotny otwór 0,9mm - falowanie, 1 mm - falowanie, 1,2 mm - falowanie, ostatecznie rozwierciłem co średnicy 1,5 mm i jest już zdecydowanie lepiej - falowania brak a ciśnienie dochodzi do 0,9 bara. Spróbuje jeszcze z restryktorem o średnicy 1,4 mm myślę że będzie optymalnie. Za wszelkie podpowiedzi i sugestie wszystkim dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hati Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 TO zmierz jeszcze miernikiem ile Ohm ma solenoid u Ciebie to i ja sie ucieszę (wystarczy odpiac wtyczke ,na wylaczonym aucie i zmierzyc opor miedzy stykami) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 (edytowane) Idąc za radą kolegi Bywalca Ale tu sami "Bywalce" \ Dobrze, że temat rozpoznany Edytowane 6 Stycznia 2014 przez ryjeks Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRB Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Problem został rozwiązany i to bez użycia MBC. Idąc za radą kolegi Bywalca pobawiłem się średnicami otworu restryktora. Pierwotny otwór 0,9mm - falowanie, 1 mm - falowanie, 1,2 mm - falowanie, ostatecznie rozwierciłem co średnicy 1,5 mm i jest już zdecydowanie lepiej - falowania brak a ciśnienie dochodzi do 0,9 bara. Spróbuje jeszcze z restryktorem o średnicy 1,4 mm myślę że będzie optymalnie. Za wszelkie podpowiedzi i sugestie wszystkim dziękuję A z czego robiłeś te restryktorki? Rozwiercałeś oryginalny, czy z czegoś robiłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-WRX Opublikowano 6 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Dziś sprawdziłem opór mojego solenoidu (GD) i wyniósł 31 Ohm więc podobnie jak u ciebie Ryjeks . Jeśli chodzi o zrobiony restryktor to oryginalny też rozwiercałem ale ten na którym obecnie jeżdżę to totalna samoróbka - kawałek przewierconego metalowego koralika (coś na wzór oryginału). Pomiar oporu solenoidu oczywiście w odpowiedzi do Hati Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hati Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Ok, dzieki, u mnie jest 32 czyli pomiar powtarzalny. Zakupilem ostatnio jakis inny solenoid z inną wtyczką - jego opor to 24 Ohm, czyli sporo mniejszy. Dzialac dziala ale ciekawi mnei od jakiej to wersji i czy jego opor wynika z innego ukladu elektrycznego czy jest po prostu gdzies lekko zwarty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kacza Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 U mnie w WRX 01' restryktor ma 1,25mm . Ciśnienie faluje na 3,4,5 biegu od 0,6-1,0 bara. Czy zmiana średnicy restryktora wpływa na skład mieszanki AFR? Boję się, czy mogę się bawić tymi średnicami.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kukus Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Przerabialem temat tydzien temu. Rozwierc delikatnie i bedzie po problemie. Problem za to jest dostac odpowiednie wiertla. U mnie na 1,2 przeladowywal i albo szarpal albo doladowanie bujalo sie jak u kolegi powyzej. Na okolo 1,3mm jest ideolo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kacza Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 Dziś zrobiłem restryktor o średnicy otworu 1,5mm - Wywaliło mi CEL'a i ładowanie było na poziomie 0,8 bara - stałe. Zamontowałem fabrycznego DV'a i wrzuciłem z powrotem restryktor o średnicy 1,2mm przy którym ładowanie w peak'u to 1,1 bara i na ogół trzyma 0,9. Czy u Was ciśnienie spada przy 6,000 RPM czy trzyma do odcięcia? Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
faykee Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 (edytowane) Jezu... od roku próbuje sobie poradzić z tym problemem, ale specjaliści jakcy oglądali moje auto nic nie wydumali - a tu an forum tyle pomysłów Zaraz biore się do roboty tylko takie pytanie laika - gdzie znajdę ten restryktor (WRX 2002) ? Z góry dzięki ! Edit: ok, znalazłem restryktor. Pytanie natomiast mam o samo czyszczenie solenoida. Tak jak pisał radeklwh - mam po prostu do środka napryskać WD40 do oporu do środka a pózniej go przedmuchać sprężarką? Edytowane 24 Sierpnia 2015 przez faykee Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się