Skocz do zawartości

Falujące ciśnienie doładowania /filmik/


Piotr-WRX

Rekomendowane odpowiedzi

Tu masz rację. Pozaglądałem troche na "zagraniczne" fora i wszyscy jak jeden mąż - Brake Cleaner. Dziś zakup i czyszczenie.


Ok, solenoid przeczyszczony. Jednak kolejny problem. Wydaje mi się, że mam brak restryktora w wężyku, sprawdziłem go dokładnie i nie ma w środku nic. Powinien znajdować się w tym zgrubieniu ? - dołączoam fotkę.

Jakie problemy może powodować jego brak ?

 

 


Ok, poradziłem sobie z problemem braku restryktora - zatem podzielę się tym dla potomnych, może komuś się takie rozwiązanie przyda. Szczególnie polecam tym, co nie chcą rozwiercać oryginalnego aby sobie go zostawić na tzw "just in case".

 

Co będzie potrzebne:

- stary kabel antenowy (tak, antenowy :-) )

- wężyk silikonowy 4mm, lub oryginalny od restryktora

- nożyk

- drut o żądanej średnicy restryktora ( u mnie 1,4 mm )

- zapaliczka

 

Na początek bierzemy kawałek kabla antenowego (około 10 cm, kabel średnicy około 7mm - raczej są w standardzie, chyba że coś tańszego i badziewnego, można dostać w każdym sklepie  typu Obi, Zielone Obi (czyli Leroy Merlin), Castorama...). Zdejmujemy wierzchnią izolacje i oplot i dostajemy się do "środkowej" izolacji:

 

post-3423-0-43921600-1440610883_thumb.jpg

 

Wyciagamy miedziany drut ze środka i ucinamy około centymetra środkowej izolacji:

 

post-3423-0-37753900-1440610889_thumb.jpg

 

Teraz bierzemy drut o średnicy jaka chcemy uzyskać w naszym restryktorze. U mnie było 1,4mm potrzebne akurat. Przy pomocy zapalniczki rozgrzewamy drut i przepuszczamy przez środek naszego kawałka izolacji uzyskując odpowiedni otwór. Po tej operacji ucinamy ze środka (aby końce były równe) kawałek 4-5mm (mniej wiecej tyle długości ma oryginalny restryktor). Następnie ten kawałek wpuszczamy w nasz wężyk (średnica 4mm, lub stary, oryginalny). Trzeba to robić delikatnie aby nie uszkodzić naszego restryktora, w końcu to plastik (ja skorzystałem z tej samej środkowej izolacji z kabla antenowego aby dopchnąć go dalej w głąb wężyka).

 

post-3423-0-62784100-1440610901_thumb.jpg

 

Na koniec obklejamy ciasno taśmą wężyk za naszym restryktorem aby uniemożliwić mu ewentualne dalsze przesuwanie.

 

post-3423-0-88450200-1440610907_thumb.jpg

 

 

U mnie póki co działa wyśmienicie.

post-3423-0-67882700-1440593181_thumb.jpg

post-3423-0-40827500-1440610895_thumb.jpg

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@faykee Adam Słodowy i redakcja Młodego Technika byliby z Ciebie dumni. ;)  :P  :biglol: 

Pomysłowe i tanie rozwiązanie,choć pewnie obarczone lekkim błędem pomiaru średnicy "restryktora". ;)

Działa i spełnił swoje zadanie w ustaleniu przyczyny falowania,to najważniejsze. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cybel  Racja, że może średnica restryktora nie jest za dokładna, u mnie widocznie szczęście tak chciało, że wyszło dobrze. Aczkolwiek koszt rozwiązania przekonał mnie do tego aby nie kupowac drogich, specjalistycznych wierteł do rzowiercania :) Pozatym mam tyle kabla antenowego, że moge próbować do...  bólu :) A Adama oglądałem, oj oglądałem, każdy odcinek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie, odkopuje - czy u wszystkich powodem był restryktor?

Stroje u Jako w Warszawie, kupa czasu nad tym spedzilismy, sprawdzilismy wszystko - turbine, solenoid, uppipe, westgate, a nawet kolektor dolotowy uszczelnialiśmy (była jakaś nieszczelność). Mechanicznie teoretycznie wszystko ok, a MBC jako rozwiązanie mnie nie urządza. Chce zeby było tip top bez obejść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, odkopuje - czy u wszystkich powodem był restryktor?

Stroje u Jako w Warszawie, kupa czasu nad tym spedzilismy, sprawdzilismy wszystko - turbine, solenoid, uppipe, westgate, a nawet kolektor dolotowy uszczelnialiśmy (była jakaś nieszczelność). Mechanicznie teoretycznie wszystko ok, a MBC jako rozwiązanie mnie nie urządza. Chce zeby było tip top bez obejść.

A sprawdź sobie prawidłowość podłączenia i stan wężyków z solenoidu (dolny powinien być podłączony do trójnika z restryktorem). Przy odwrotnym podłączeniu objawy są właśnie takie jak opisują w temacie a wielu "znawców subaru" na tym poległo. Zmiana średnicy restryktora z 0,9 do 1,2 i więcej to poważna sprawa i może skończyć się tragicznie dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Panowie, odkopuje - czy u wszystkich powodem był restryktor?

Stroje u Jako w Warszawie, kupa czasu nad tym spedzilismy, sprawdzilismy wszystko - turbine, solenoid, uppipe, westgate, a nawet kolektor dolotowy uszczelnialiśmy (była jakaś nieszczelność). Mechanicznie teoretycznie wszystko ok, a MBC jako rozwiązanie mnie nie urządza. Chce zeby było tip top bez obejść.

A sprawdź sobie prawidłowość podłączenia i stan wężyków z solenoidu (dolny powinien być podłączony do trójnika z restryktorem). Przy odwrotnym podłączeniu objawy są właśnie takie jak opisują w temacie a wielu "znawców subaru" na tym poległo. Zmiana średnicy restryktora z 0,9 do 1,2 i więcej to poważna sprawa i może skończyć się tragicznie dla silnika.

 

 

Teoretycznie wszystko ok.

Jeśli chodzi o restryktor - byly sprawdzane od 0.7 do 1.4.. 

Jaki trop następny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...