gucio1200 Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 A nie lepiej jakiś środkiem do czyszczenia hebli niż WD40 ? Też w sprayyuu oczywizda... - on przynajmniej ładnie wysycha i nic po sobie nie zostawia... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
faykee Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Tu masz rację. Pozaglądałem troche na "zagraniczne" fora i wszyscy jak jeden mąż - Brake Cleaner. Dziś zakup i czyszczenie. Ok, solenoid przeczyszczony. Jednak kolejny problem. Wydaje mi się, że mam brak restryktora w wężyku, sprawdziłem go dokładnie i nie ma w środku nic. Powinien znajdować się w tym zgrubieniu ? - dołączoam fotkę. Jakie problemy może powodować jego brak ? Ok, poradziłem sobie z problemem braku restryktora - zatem podzielę się tym dla potomnych, może komuś się takie rozwiązanie przyda. Szczególnie polecam tym, co nie chcą rozwiercać oryginalnego aby sobie go zostawić na tzw "just in case". Co będzie potrzebne: - stary kabel antenowy (tak, antenowy :-) ) - wężyk silikonowy 4mm, lub oryginalny od restryktora - nożyk - drut o żądanej średnicy restryktora ( u mnie 1,4 mm ) - zapaliczka Na początek bierzemy kawałek kabla antenowego (około 10 cm, kabel średnicy około 7mm - raczej są w standardzie, chyba że coś tańszego i badziewnego, można dostać w każdym sklepie typu Obi, Zielone Obi (czyli Leroy Merlin), Castorama...). Zdejmujemy wierzchnią izolacje i oplot i dostajemy się do "środkowej" izolacji: Wyciagamy miedziany drut ze środka i ucinamy około centymetra środkowej izolacji: Teraz bierzemy drut o średnicy jaka chcemy uzyskać w naszym restryktorze. U mnie było 1,4mm potrzebne akurat. Przy pomocy zapalniczki rozgrzewamy drut i przepuszczamy przez środek naszego kawałka izolacji uzyskując odpowiedni otwór. Po tej operacji ucinamy ze środka (aby końce były równe) kawałek 4-5mm (mniej wiecej tyle długości ma oryginalny restryktor). Następnie ten kawałek wpuszczamy w nasz wężyk (średnica 4mm, lub stary, oryginalny). Trzeba to robić delikatnie aby nie uszkodzić naszego restryktora, w końcu to plastik (ja skorzystałem z tej samej środkowej izolacji z kabla antenowego aby dopchnąć go dalej w głąb wężyka). Na koniec obklejamy ciasno taśmą wężyk za naszym restryktorem aby uniemożliwić mu ewentualne dalsze przesuwanie. U mnie póki co działa wyśmienicie. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2015 @@faykee Adam Słodowy i redakcja Młodego Technika byliby z Ciebie dumni. Pomysłowe i tanie rozwiązanie,choć pewnie obarczone lekkim błędem pomiaru średnicy "restryktora". Działa i spełnił swoje zadanie w ustaleniu przyczyny falowania,to najważniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
faykee Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2015 @cybel Racja, że może średnica restryktora nie jest za dokładna, u mnie widocznie szczęście tak chciało, że wyszło dobrze. Aczkolwiek koszt rozwiązania przekonał mnie do tego aby nie kupowac drogich, specjalistycznych wierteł do rzowiercania Pozatym mam tyle kabla antenowego, że moge próbować do... bólu A Adama oglądałem, oj oglądałem, każdy odcinek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
riDERQS Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 Panowie, odkopuje - czy u wszystkich powodem był restryktor? Stroje u Jako w Warszawie, kupa czasu nad tym spedzilismy, sprawdzilismy wszystko - turbine, solenoid, uppipe, westgate, a nawet kolektor dolotowy uszczelnialiśmy (była jakaś nieszczelność). Mechanicznie teoretycznie wszystko ok, a MBC jako rozwiązanie mnie nie urządza. Chce zeby było tip top bez obejść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 westgate Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
santiag83 Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 (edytowane) Przy jakich najniższych obrotach uzyskujecie zadane ciśnienie doładowania i jakie ono jest??? U mnie jest 0,95 bar przy ok. 3500 obr./min. Czy nie powinno być przy niższych obrotach?? Edytowane 30 Września 2015 przez santiag83 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
riDERQS Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 westgate Wastegate. Lepiej? :-) Wysłano z Mi4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojciechowski Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Panowie, odkopuje - czy u wszystkich powodem był restryktor? Stroje u Jako w Warszawie, kupa czasu nad tym spedzilismy, sprawdzilismy wszystko - turbine, solenoid, uppipe, westgate, a nawet kolektor dolotowy uszczelnialiśmy (była jakaś nieszczelność). Mechanicznie teoretycznie wszystko ok, a MBC jako rozwiązanie mnie nie urządza. Chce zeby było tip top bez obejść. A sprawdź sobie prawidłowość podłączenia i stan wężyków z solenoidu (dolny powinien być podłączony do trójnika z restryktorem). Przy odwrotnym podłączeniu objawy są właśnie takie jak opisują w temacie a wielu "znawców subaru" na tym poległo. Zmiana średnicy restryktora z 0,9 do 1,2 i więcej to poważna sprawa i może skończyć się tragicznie dla silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 westgate Wastegate. Lepiej? :-) Wysłano z Mi4 Prawidłowo :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
riDERQS Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Panowie, odkopuje - czy u wszystkich powodem był restryktor? Stroje u Jako w Warszawie, kupa czasu nad tym spedzilismy, sprawdzilismy wszystko - turbine, solenoid, uppipe, westgate, a nawet kolektor dolotowy uszczelnialiśmy (była jakaś nieszczelność). Mechanicznie teoretycznie wszystko ok, a MBC jako rozwiązanie mnie nie urządza. Chce zeby było tip top bez obejść. A sprawdź sobie prawidłowość podłączenia i stan wężyków z solenoidu (dolny powinien być podłączony do trójnika z restryktorem). Przy odwrotnym podłączeniu objawy są właśnie takie jak opisują w temacie a wielu "znawców subaru" na tym poległo. Zmiana średnicy restryktora z 0,9 do 1,2 i więcej to poważna sprawa i może skończyć się tragicznie dla silnika. Teoretycznie wszystko ok. Jeśli chodzi o restryktor - byly sprawdzane od 0.7 do 1.4.. Jaki trop następny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dorsz914 Opublikowano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2016 (edytowane) Trochę odkopię temat. Czy solenoid w WRX 2006 hawk to te ustrojstwo na załączonym zdjęciu? ----------------------- Już ogarnięte. Edytowane 29 Czerwca 2016 przez Dorsz914 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się