Piotr-WRX Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Problem z doładowaniem mam już od kilku miesięcy. Po części rozwiązałem go gdy umieściłem restryktor którego nie było w przewodzie turbina -trojnik. Obecnie ciśnienie doładowania dziwnie faluje przy stałym nacisku pedału gazu - maksymalnie dochodzi do 1,1bara a po chwili wraca do 0,3 i znowu 1,1. Być może ktoś spotkał się już z takimi objawami i miałby pomysł co mogłoby być przyczyną takich skoków. Pacjent Impreza WRX 01 (lpg) Filmik bardziej obrazuje ten problem http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=yn-YWwn7S1U Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 A auto jak się zachowuje?Czuć to falowanie doładowania przy przyspieszaniu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rghos Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Dziwnie brzęczy ten wskaźnik. Miałem kiedyś taki zegar w starym aucie i wiem, że ten wężyk od podciśnienia lubił pękać. Jeśli auto po za tym jedzie normalnie to spróbuj sprawdzić ten przewód, ew. może po prostu sam wskaźnik niedomaga. Powodzenia! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ryjeks Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Zła średnica restryktora (za mały otwór), przeładowuje i komp odcina (boost cut) Włóż restryktor z większym otworem i powinno być ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted December 15, 2013 Share Posted December 15, 2013 można jeszcze sprawdzić akturator wastegate, tam są śrubki, może jest za bardzo skręcony/rozkręcony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radeklwh Posted December 15, 2013 Share Posted December 15, 2013 przeczyść solenoid ... wd40 i sprężarka !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr-WRX Posted December 15, 2013 Author Share Posted December 15, 2013 Falowanie czuć przy przyspieszaniu - przyspiesza i zwalnia. Zachowuje się to rzeczywiście jakby komp. odcinał. Restryktor obecnie ma otwór 1.2 mm i z tego co wyczytałem na zachodnich forach taki powinien być wiec czy próbować go jeszcze rozwiercać ? Jutro sprawdzę wastegate czy jest dobrze ustawiony ( przy okazji ile obrotów powinna być przekręcona dźwigienka żeby było prawidłowo - 6 obrotów ?) i przeczyszczę solenoid. Dam znać czy się poprawiło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ryjeks Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Restryktor mógł byc akurat przy serii, a po zmianie wydechu może mieć już za małą średnicę. Sprawdzić wszystko po kolei ale na pierwszy strzał bym się pobawił restryktorem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radeklwh Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 a przy zmianie wydechu trzeba restryktor zmieniac? w jakim celu? bo ja mam przelotówkę HKS'a 3" i nic nie sie dzieje jak kolega w/w pisze Link to comment Share on other sites More sharing options...
ryjeks Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Nie trzeba jeśli nie ma problemów. Ja też jestem po odetkanym wydechu, doładowanie się podniosło o ok. 0,1, w piku też trochę podskoczyło, ale nie ma boost cut'ów na szczęście. Gdybym miał wcześniej doładownie w okolicy 1 bara to jest już możliwe, że były przeładowania. U mnie przed wydechem było 0,8 stabilne i 1,0 w peaku i teraz po odetkaniu jest akurat Link to comment Share on other sites More sharing options...
mavvverick Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 (edited) mam identyczny problem :/ tylko u mnie jest 0.6-1.0 bara - właśnie miałem to opisywać.... mam wymienione turbo, uppipe przelot (przed przelotem było to samo), wymienione wężyki doładowania, nowy olej wszystko powinno być cacy - a mnie już strzela bo nie jedzie ;/ tzn. jedzie ale tak jak u kolegi update U mnie problem rozwiązany - pręt sterujący westgatem był skrzywiony i gruszka była nieszczelna - naruszył nawet otwór w który wchodzi. Wymieniłem westgate i auto znowu oddycha A już sprawdzałem wszystko - solenoid, intercooler, kryzę .... nareszcie jedzie seria bo seria ale jedzie jak zła jeszcze go wieczorem podreguluję żeby ładnie pompował 0.9 Edited December 17, 2013 by mavvverick Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilos1919 Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 (edited) mam identyczny problem :/ tylko u mnie jest 0.6-1.0 bara - właśnie miałem to opisywać.... mam wymienione turbo, uppipe przelot (przed przelotem było to samo), wymienione wężyki doładowania, nowy olej wszystko powinno być cacy - a mnie już strzela bo nie jedzie ;/ tzn. jedzie ale tak jak u kolegi update U mnie problem rozwiązany - pręt sterujący westgatem był skrzywiony i gruszka była nieszczelna - naruszył nawet otwór w który wchodzi. Wymieniłem westgate i auto znowu oddycha A już sprawdzałem wszystko - solenoid, intercooler, kryzę .... nareszcie jedzie seria bo seria ale jedzie jak zła jeszcze go wieczorem podreguluję żeby ładnie pompował 0.9 oby u mnie było to samo co u Ciebie bo moja jedzie, jechała fajnie ale zaczeło falować dołdowanie, teraz juz jest coraz gorzej tzn zalewa ja totalnie na wolnych obrotach, strzela na czarno i nie jedzie, dzisiaj podłącze do kompa zobaczymy co tam siedzi i będziemy szukać : ) i po problemie, 6 bledów spowodowane złym ustawieniem instalacji LPG : ) juz wszystko ogarniete idzie jak dawniej : ) Edited December 20, 2013 by kamilos1919 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr-WRX Posted December 28, 2013 Author Share Posted December 28, 2013 Trochę to trwało ale sprawdziłem kilka rzeczy. Dziś wymieniłem przewody podciśnienia, przeczyściłem solenoid, wyregulowałem westegata i dalej jest tak samo. W jednym ze sklepów tuningowych gdzie kupowałem przewody sprzedawca wspomniał ze miał podobny problem i długo nie mógł go rozwiązać dlatego skończyło się na zamontowaniu MBC. Podobno to pomogło. Spróbuje w tę stronę uderzyć i zobaczę co będzie. Co o tym sądzicie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 W jednym ze sklepów tuningowych gdzie kupowałem przewody sprzedawca wspomniał ze miał podobny problem i długo nie mógł go rozwiązać dlatego skończyło się na zamontowaniu MBC Ahaaa... czyli zamiast usunac usterke, obejsc ja... No. Mozna w sumie i tak - kwestia tylko na jak dlugo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hati Posted December 30, 2013 Share Posted December 30, 2013 Czy ktoś ma wiedze jaki jest prawidlowy opór cewki solenoidu? Aktualnie załozony w moim aucie (GD) ma 30 Ohm, natomiast pomierzylem solenoid z GC i ma ok 20 Ohm. Mierzył ktoś jeszcze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr-WRX Posted January 4, 2014 Author Share Posted January 4, 2014 Problem został rozwiązany i to bez użycia MBC. Idąc za radą kolegi Bywalca pobawiłem się średnicami otworu restryktora. Pierwotny otwór 0,9mm - falowanie, 1 mm - falowanie, 1,2 mm - falowanie, ostatecznie rozwierciłem co średnicy 1,5 mm i jest już zdecydowanie lepiej - falowania brak a ciśnienie dochodzi do 0,9 bara. Spróbuje jeszcze z restryktorem o średnicy 1,4 mm myślę że będzie optymalnie. Za wszelkie podpowiedzi i sugestie wszystkim dziękuję Link to comment Share on other sites More sharing options...
hati Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 TO zmierz jeszcze miernikiem ile Ohm ma solenoid u Ciebie to i ja sie ucieszę (wystarczy odpiac wtyczke ,na wylaczonym aucie i zmierzyc opor miedzy stykami) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ryjeks Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 (edited) Idąc za radą kolegi Bywalca Ale tu sami "Bywalce" \ Dobrze, że temat rozpoznany Edited January 6, 2014 by ryjeks Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRB Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 Problem został rozwiązany i to bez użycia MBC. Idąc za radą kolegi Bywalca pobawiłem się średnicami otworu restryktora. Pierwotny otwór 0,9mm - falowanie, 1 mm - falowanie, 1,2 mm - falowanie, ostatecznie rozwierciłem co średnicy 1,5 mm i jest już zdecydowanie lepiej - falowania brak a ciśnienie dochodzi do 0,9 bara. Spróbuje jeszcze z restryktorem o średnicy 1,4 mm myślę że będzie optymalnie. Za wszelkie podpowiedzi i sugestie wszystkim dziękuję A z czego robiłeś te restryktorki? Rozwiercałeś oryginalny, czy z czegoś robiłeś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr-WRX Posted January 6, 2014 Author Share Posted January 6, 2014 Dziś sprawdziłem opór mojego solenoidu (GD) i wyniósł 31 Ohm więc podobnie jak u ciebie Ryjeks . Jeśli chodzi o zrobiony restryktor to oryginalny też rozwiercałem ale ten na którym obecnie jeżdżę to totalna samoróbka - kawałek przewierconego metalowego koralika (coś na wzór oryginału). Pomiar oporu solenoidu oczywiście w odpowiedzi do Hati Link to comment Share on other sites More sharing options...
hati Posted January 7, 2014 Share Posted January 7, 2014 Ok, dzieki, u mnie jest 32 czyli pomiar powtarzalny. Zakupilem ostatnio jakis inny solenoid z inną wtyczką - jego opor to 24 Ohm, czyli sporo mniejszy. Dzialac dziala ale ciekawi mnei od jakiej to wersji i czy jego opor wynika z innego ukladu elektrycznego czy jest po prostu gdzies lekko zwarty Link to comment Share on other sites More sharing options...
kacza Posted May 29, 2015 Share Posted May 29, 2015 U mnie w WRX 01' restryktor ma 1,25mm . Ciśnienie faluje na 3,4,5 biegu od 0,6-1,0 bara. Czy zmiana średnicy restryktora wpływa na skład mieszanki AFR? Boję się, czy mogę się bawić tymi średnicami.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kukus Posted May 29, 2015 Share Posted May 29, 2015 Przerabialem temat tydzien temu. Rozwierc delikatnie i bedzie po problemie. Problem za to jest dostac odpowiednie wiertla. U mnie na 1,2 przeladowywal i albo szarpal albo doladowanie bujalo sie jak u kolegi powyzej. Na okolo 1,3mm jest ideolo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kacza Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 Dziś zrobiłem restryktor o średnicy otworu 1,5mm - Wywaliło mi CEL'a i ładowanie było na poziomie 0,8 bara - stałe. Zamontowałem fabrycznego DV'a i wrzuciłem z powrotem restryktor o średnicy 1,2mm przy którym ładowanie w peak'u to 1,1 bara i na ogół trzyma 0,9. Czy u Was ciśnienie spada przy 6,000 RPM czy trzyma do odcięcia? Pozdrawiam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
faykee Posted August 24, 2015 Share Posted August 24, 2015 (edited) Jezu... od roku próbuje sobie poradzić z tym problemem, ale specjaliści jakcy oglądali moje auto nic nie wydumali - a tu an forum tyle pomysłów Zaraz biore się do roboty tylko takie pytanie laika - gdzie znajdę ten restryktor (WRX 2002) ? Z góry dzięki ! Edit: ok, znalazłem restryktor. Pytanie natomiast mam o samo czyszczenie solenoida. Tak jak pisał radeklwh - mam po prostu do środka napryskać WD40 do oporu do środka a pózniej go przedmuchać sprężarką? Edited August 24, 2015 by faykee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now