Jacky X Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Witam Czy mógłby ktoś napisać coś więcej o silnikach subaru z bezpośrednim wtryskiem ? Czy to tylko kosmetyczna zmiana zasilania cylindra paliwem czy też możemy oczekiwać coś więcej od tych silników ? To nowe konstrukcje czy ewolucja już istniejących ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Według Crawford Performance silnik z serii FA znajdujący się w BRZ jest znacznie wytrzymalszy od silników EJ: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Ale na czym polegają te zmiany konstrukcyjne ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Może należy przenieść ten temat do pytań do Działu Technicznego, bo kto jak nie ASO ma potrzebne info. No chyba, że już jakieś nie-ASO rozkręcało silnik z BRZ lub nowego Forka XT. Wiem, że BRZ ma silnika serii FA, natomiast w WRX/Levorg ma być seria FB. Ktoś może poda jakie oznaczenie ma silnik w XT z DIT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Z tego co podaje Wiki, FA to całkiem inna konstrukcja niż FB. O tyle to logiczne, że silnik musi znieść znacznie większe obciążenia http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Subaru_engines#Subaru_FA_engine "the FA shares very little in dedicated parts with the FB engine, with a different block, head, connecting rods, and pistons. The FA also features direct injection (from Toyota) and Subaru AVCS variable valve timing system" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pegi Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Ktoś może poda jakie oznaczenie ma silnik w XT z DIT. Wedle info z "Plejad" to FA20DIT. W numerze drugim "Plejad" z tego roku był długi artykuł o historii silników Subaru, w tym opisane były FB i FA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Mógłby ktoś wkleić skany?Chętnie bym poczytał o tych silnikach ? Ciekawe jaki silnik dostanie nowe STI ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pegi Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 (edytowane) Nie ma potrzeby skanów, poza ostatnimi dwoma tu są wszystkie dostępne: http://subaru.pl/plejady_archiwum.html A STI pewnie dostanie ten sam silnik co w XT, tylko odpowiednio zmodyfikowy. Edytowane 23 Listopada 2013 przez pegi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 (edytowane) Witam Czy mógłby ktoś napisać coś więcej o silnikach subaru z bezpośrednim wtryskiem ? Czy to tylko kosmetyczna zmiana zasilania cylindra paliwem czy też możemy oczekiwać coś więcej od tych silników ? To nowe konstrukcje czy ewolucja już istniejących ? Miałem okazje rozbierać i składać silnik FA , różni sie wszystkim , blok całkowicie inny , otwarty !!!! , inne tłoki , inne korby , pompa oleju zintegrowana z obudowa rozrządu , ( koszmarnie droga ) wtryski razem z listwa paliwowa i czujnikiem cis. , napęd oczywiście na łańcuchy , vvti na dwóch walkach itp. Regulacja zaworów , popychacz hydrauliczny plus pestka/mini szklanka Edytowane 23 Listopada 2013 przez carfit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Czy tylko mnie się wydaje ,że FA nie zapowiada niczego dobrego ? Może opis FB będzie bardziej optymistyczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Czy tylko mnie się wydaje ,że FA nie zapowiada niczego dobrego ? Może opis FB będzie bardziej optymistyczny. A skąd taki wniosek ? zupełnie za wcześnie aby już mowić czy jest dobry / lepszy , czy gorszy . Ja remontowalem tylko dlatego ze było auto rozbite i pękła obudowa , łańcuch sie zerwał i połamał zawory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 blok całkowicie inny , otwarty to chyba źle, że otwarty? czy to za wcześnie by tak stwierdzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 blok całkowicie inny , otwarty to chyba źle, że otwarty? czy to za wcześnie by tak stwierdzić? jezeli gruba tuleja to nie wcale nie tak źle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Wyglada, ze Legacy bedzie wkrotce dostepny z nowy m silnikiem: http://www.edmunds.com/auto-shows/tokyo/2013/2014-subaru-levorg-2013-tokyo-auto-show.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subikon Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Odnosnie silnikia z serii FA w BRZ, to nie jest tak rozowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 26 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Co z nim nie tak?Film ma 33 minuty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subikon Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Generalnie to "...cases of catastrophic engine failure", wystarczy obejrzec kilka pierwszych minut, pozostala czesc to juz wymiana uszczelniaczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 (edytowane) Warto obejrzeć cały, kolesię są nieźli. Gadaka zupełnie jak u nas Oczywiście po drodzie spierdzielili robotę. Edytowane 26 Listopada 2013 przez miszozon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 dosc swieze info o silnikach z wtryskiem bezposrednim... http://www.ft.com/cms/s/0/60b7cc8c-56b2-11e3-ab12-00144feabdc0.html#axzz2msXIQCjl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 dosc swieze info o silnikach z wtryskiem bezposrednim... http://www.ft.com/cm...l#axzz2msXIQCjl Interesujace, a najbardziej to, ze probelm mozna rozwiazac stosuja filtr czasteczek za 50 euro. Nie uwierze dopoki nie zobacze... Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pat Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 Carfit ile taka listwa kosztuje? Ja mam XT Forestera i jak jade np 80km/h przez kilka kilometrow i nagle depne gaz, zeby kogos wyprzedzic to slychac przez chwile dziwne dzwieki z silnika, obroty skacza ale po sekundzie zaczyna przyspieszac jak trzeba. Nie wiem czym to jest spowodowane moze tym, ze komputer daje minimalna dawke paliwa do silnika, aby jechac jak najbardziej ekonomicznie i nagle jak wcisne gaz to nie ma wystarczajacej ilosci paliwa przez ta sekunde i zaczyna wariowac. CVT to raczej nie jest ale ... Nie jest to zawsze, ale kilka razy sie stalo. Moze wtryski, albo pompa paliwa? Napewno bedel jechac z tym do serwisu, bo auto ma kilka miesiecy, a gwarancja po to jest. Pytalem sie w temacie nowego forka czy innym sie tak deje, ale pisza, ze nie. Pewnie pojade do serwisu i powiedza, ze jest wszystko dobrze i obserwowac:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się