Jacky X Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Witam Czy mógłby ktoś napisać coś więcej o silnikach subaru z bezpośrednim wtryskiem ? Czy to tylko kosmetyczna zmiana zasilania cylindra paliwem czy też możemy oczekiwać coś więcej od tych silników ? To nowe konstrukcje czy ewolucja już istniejących ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Według Crawford Performance silnik z serii FA znajdujący się w BRZ jest znacznie wytrzymalszy od silników EJ: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacky X Posted November 23, 2013 Author Share Posted November 23, 2013 Ale na czym polegają te zmiany konstrukcyjne ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Może należy przenieść ten temat do pytań do Działu Technicznego, bo kto jak nie ASO ma potrzebne info. No chyba, że już jakieś nie-ASO rozkręcało silnik z BRZ lub nowego Forka XT. Wiem, że BRZ ma silnika serii FA, natomiast w WRX/Levorg ma być seria FB. Ktoś może poda jakie oznaczenie ma silnik w XT z DIT. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Z tego co podaje Wiki, FA to całkiem inna konstrukcja niż FB. O tyle to logiczne, że silnik musi znieść znacznie większe obciążenia http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Subaru_engines#Subaru_FA_engine "the FA shares very little in dedicated parts with the FB engine, with a different block, head, connecting rods, and pistons. The FA also features direct injection (from Toyota) and Subaru AVCS variable valve timing system" Link to comment Share on other sites More sharing options...
pegi Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Ktoś może poda jakie oznaczenie ma silnik w XT z DIT. Wedle info z "Plejad" to FA20DIT. W numerze drugim "Plejad" z tego roku był długi artykuł o historii silników Subaru, w tym opisane były FB i FA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacky X Posted November 23, 2013 Author Share Posted November 23, 2013 Mógłby ktoś wkleić skany?Chętnie bym poczytał o tych silnikach ? Ciekawe jaki silnik dostanie nowe STI ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pegi Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 (edited) Nie ma potrzeby skanów, poza ostatnimi dwoma tu są wszystkie dostępne: http://subaru.pl/plejady_archiwum.html A STI pewnie dostanie ten sam silnik co w XT, tylko odpowiednio zmodyfikowy. Edited November 23, 2013 by pegi Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 (edited) Witam Czy mógłby ktoś napisać coś więcej o silnikach subaru z bezpośrednim wtryskiem ? Czy to tylko kosmetyczna zmiana zasilania cylindra paliwem czy też możemy oczekiwać coś więcej od tych silników ? To nowe konstrukcje czy ewolucja już istniejących ? Miałem okazje rozbierać i składać silnik FA , różni sie wszystkim , blok całkowicie inny , otwarty !!!! , inne tłoki , inne korby , pompa oleju zintegrowana z obudowa rozrządu , ( koszmarnie droga ) wtryski razem z listwa paliwowa i czujnikiem cis. , napęd oczywiście na łańcuchy , vvti na dwóch walkach itp. Regulacja zaworów , popychacz hydrauliczny plus pestka/mini szklanka Edited November 23, 2013 by carfit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacky X Posted November 23, 2013 Author Share Posted November 23, 2013 Czy tylko mnie się wydaje ,że FA nie zapowiada niczego dobrego ? Może opis FB będzie bardziej optymistyczny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Czy tylko mnie się wydaje ,że FA nie zapowiada niczego dobrego ? Może opis FB będzie bardziej optymistyczny. A skąd taki wniosek ? zupełnie za wcześnie aby już mowić czy jest dobry / lepszy , czy gorszy . Ja remontowalem tylko dlatego ze było auto rozbite i pękła obudowa , łańcuch sie zerwał i połamał zawory Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted November 24, 2013 Share Posted November 24, 2013 blok całkowicie inny , otwarty to chyba źle, że otwarty? czy to za wcześnie by tak stwierdzić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted November 24, 2013 Share Posted November 24, 2013 blok całkowicie inny , otwarty to chyba źle, że otwarty? czy to za wcześnie by tak stwierdzić? jezeli gruba tuleja to nie wcale nie tak źle Link to comment Share on other sites More sharing options...
walus_legacy Posted November 24, 2013 Share Posted November 24, 2013 Wyglada, ze Legacy bedzie wkrotce dostepny z nowy m silnikiem: http://www.edmunds.com/auto-shows/tokyo/2013/2014-subaru-levorg-2013-tokyo-auto-show.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
subikon Posted November 26, 2013 Share Posted November 26, 2013 Odnosnie silnikia z serii FA w BRZ, to nie jest tak rozowo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacky X Posted November 26, 2013 Author Share Posted November 26, 2013 Co z nim nie tak?Film ma 33 minuty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
subikon Posted November 26, 2013 Share Posted November 26, 2013 Generalnie to "...cases of catastrophic engine failure", wystarczy obejrzec kilka pierwszych minut, pozostala czesc to juz wymiana uszczelniaczy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
miszozon Posted November 26, 2013 Share Posted November 26, 2013 (edited) Warto obejrzeć cały, kolesię są nieźli. Gadaka zupełnie jak u nas Oczywiście po drodzie spierdzielili robotę. Edited November 26, 2013 by miszozon Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 dosc swieze info o silnikach z wtryskiem bezposrednim... http://www.ft.com/cms/s/0/60b7cc8c-56b2-11e3-ab12-00144feabdc0.html#axzz2msXIQCjl Link to comment Share on other sites More sharing options...
walus_legacy Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 dosc swieze info o silnikach z wtryskiem bezposrednim... http://www.ft.com/cm...l#axzz2msXIQCjl Interesujace, a najbardziej to, ze probelm mozna rozwiazac stosuja filtr czasteczek za 50 euro. Nie uwierze dopoki nie zobacze... Pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pat Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 Carfit ile taka listwa kosztuje? Ja mam XT Forestera i jak jade np 80km/h przez kilka kilometrow i nagle depne gaz, zeby kogos wyprzedzic to slychac przez chwile dziwne dzwieki z silnika, obroty skacza ale po sekundzie zaczyna przyspieszac jak trzeba. Nie wiem czym to jest spowodowane moze tym, ze komputer daje minimalna dawke paliwa do silnika, aby jechac jak najbardziej ekonomicznie i nagle jak wcisne gaz to nie ma wystarczajacej ilosci paliwa przez ta sekunde i zaczyna wariowac. CVT to raczej nie jest ale ... Nie jest to zawsze, ale kilka razy sie stalo. Moze wtryski, albo pompa paliwa? Napewno bedel jechac z tym do serwisu, bo auto ma kilka miesiecy, a gwarancja po to jest. Pytalem sie w temacie nowego forka czy innym sie tak deje, ale pisza, ze nie. Pewnie pojade do serwisu i powiedza, ze jest wszystko dobrze i obserwowac:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now