Jump to content

Subaru silnik z bezpośrednim wtryskiem DIT


Jacky X

Recommended Posts

Witam

 

Czy mógłby ktoś napisać coś więcej o silnikach subaru z bezpośrednim wtryskiem ? Czy to tylko kosmetyczna zmiana zasilania cylindra paliwem czy też możemy oczekiwać coś więcej od tych silników ? To nowe konstrukcje czy ewolucja już istniejących ?

Link to comment
Share on other sites

Może należy przenieść ten temat do pytań do Działu Technicznego, bo kto jak nie ASO ma potrzebne info. No chyba, że już jakieś nie-ASO rozkręcało silnik z BRZ lub nowego Forka XT. Wiem, że BRZ ma silnika serii FA, natomiast w WRX/Levorg ma być seria FB. Ktoś może poda jakie oznaczenie ma silnik w XT z DIT.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co podaje Wiki, FA to całkiem inna konstrukcja niż FB. O tyle to logiczne, że silnik musi znieść znacznie większe obciążenia

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Subaru_engines#Subaru_FA_engine

 

"the FA shares very little in dedicated parts with the FB engine, with a different block, head, connecting rods, and pistons. The FA also features direct injection (from Toyota) and Subaru AVCS variable valve timing system"

Link to comment
Share on other sites

Ktoś może poda jakie oznaczenie ma silnik w XT z DIT.

Wedle info z "Plejad" to FA20DIT. W numerze drugim "Plejad" z tego roku był długi artykuł o historii silników Subaru, w tym opisane były FB i FA.

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Czy mógłby ktoś napisać coś więcej o silnikach subaru z bezpośrednim wtryskiem ? Czy to tylko kosmetyczna zmiana zasilania cylindra paliwem czy też możemy oczekiwać coś więcej od tych silników ? To nowe konstrukcje czy ewolucja już istniejących ?

 

Miałem okazje rozbierać i składać silnik FA , różni sie wszystkim , blok całkowicie inny , otwarty !!!! , inne tłoki , inne korby , pompa oleju zintegrowana z obudowa rozrządu , ( koszmarnie droga ) wtryski razem z listwa paliwowa i czujnikiem cis. , napęd oczywiście na łańcuchy , vvti na dwóch walkach itp. Regulacja zaworów , popychacz hydrauliczny plus pestka/mini szklanka

 

Edited by carfit
Link to comment
Share on other sites

Czy tylko mnie się wydaje ,że FA nie zapowiada niczego dobrego ? Może opis FB będzie bardziej optymistyczny.

 

A skąd taki wniosek ? zupełnie za wcześnie aby już mowić czy jest dobry / lepszy , czy gorszy . Ja remontowalem tylko dlatego ze było auto rozbite i pękła obudowa , łańcuch sie zerwał i połamał zawory

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Carfit ile taka listwa kosztuje? Ja mam XT Forestera i jak jade np 80km/h przez kilka kilometrow i nagle depne gaz, zeby kogos wyprzedzic to slychac przez chwile dziwne dzwieki z silnika, obroty skacza ale po sekundzie zaczyna przyspieszac jak trzeba. Nie wiem czym to jest spowodowane moze tym, ze komputer daje minimalna dawke paliwa do silnika, aby jechac jak najbardziej ekonomicznie i nagle jak wcisne gaz to nie ma wystarczajacej ilosci paliwa przez ta sekunde i zaczyna wariowac. CVT to raczej nie jest ale ... Nie jest to zawsze, ale kilka razy sie stalo. Moze wtryski, albo pompa paliwa? Napewno bedel jechac z tym do serwisu, bo auto ma kilka miesiecy, a gwarancja po to jest. Pytalem sie w temacie nowego forka czy innym sie tak deje, ale pisza, ze nie. Pewnie pojade do serwisu i powiedza, ze jest wszystko dobrze i obserwowac:-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...