msi Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 Co może być przyczyną hałasującej pompy wspomagania? Hałas pojawia się w różnych momentach, czasem nawet po 20-30 km jazdy, czasem szybciej. Narasta podczas skręcania kół np. na rondzie. Pojawia się także podczas przyspieszania na prostej, czasem także podczas manewrów na parkingu. Gdyby pompa halasowała mi cały czas, to byłoby jasne, że jest do wymiany - w mojej sytuacji tak nie jest.. Hałas nie jest mocno uporczywy, coś jak pralka rozpoczynająca wirowanie... Dzisiaj wymieniono mi płyn ale nic to nie dało :-( Podobno niektóre pompy tak mają, że hałasują, tak usłyszałem w warsztacie ;-) coś mi się w to wierzyć nie chce... miał ktoś taki problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K12DLA Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 Też tak mialem, hałas byl okazjonalny. Wymieniłem płyn, pasek, napinacz i nic. Ponoć ten typ tak ma. W końcu znalazłem dawce H6 z cichą pompą i po wymianie mam spokój. Co ciekawe dawca miał przebieg większy o 50k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 7 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 O, czyli TTTM to nie ściema warsztatu ;-) Chyba będę z tym żył skoro nowa pompa kosztuje 3k netto ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K12DLA Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 W uk można znaleźć regenerowaną, w Polsce raczej też. Warto poszukać H6 na wolnych obrotach jest na tyle ciche, że przed wymianą tylko starą pompę było słychać A to drażniło mnie bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 Wie ktoś czy pompa do H6 pasuje z innego suba np imprezy ,bo moja też wydaje dziwne dzwięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 7 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 U mnie pompę słychać czasem - na wolnych obrotach nigdy ;-) Popatrzę na regenerowane lub kupię nieoryginalna ;-) Pompa z imprezy chyba nie bedzie pasować, przynajmniej tak wynika z katalogów części. Za to wszystkie Legacy na pb mają taką samą pompę :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 to z 2.5 na alledrogo jest ich kilka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 7 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 Tylko sprawdź czy nie bredzę, nie chciałbym Cię wprowadzić w błąd :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 Różnią się na pewno szerokością koła pasowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 Tak ze zdjęć chyba jeszcze wyjście płynu z pompy jest pod innym kontem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 8 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 Więc wychodzi na to, że katalog części, który przeglądałem wprowadził mnie w błąd.. No nic, trzeba zacząć szukać pompy. Czy można jakoś sprawdzić, przed montażem, czy pompa jest 'cicha'? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 Sprawdz czy pompa nie zaciaga powietrza do ukladu. Czasami nawet niewielka nieszczelnosc (nie zawsze objawiajaca sie wyciekiem plynu) powoduje, ze pompa okazjonalnie bedzie pracowac glosniej. Do nieszczelnosci najczesciej dochodzi pomiedzy pompa a zbiorniczkiem plynu. Czasami tez O-ring znajdujacy sie na samym wejsciu do pompy potrafi puszczac powietrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 8 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 Ok, dzięki - sprawdzę :-) w katalogu intercars znalazłem pompę lambert 55.08.28, szukając dalej znalazłem info że ta pompa pasuje do każdego Legacy na pb (modele od 2003 do 2009) Czy ktoś mógłby to potwierdzić? Tj. potwierdzić że wszystkie legacy IV mają tę samą pompę :-) Zadzwoniłem do mechanika, jest tak jak napisał szczur75, inna jest szerokość koła pasowego ;-) Czyli katalogi części są do d... Zadzwoniłem do mechanika, jest tak jak napisał szczur75, inna jest szerokość koła pasowego ;-) Czyli katalogi części są do d... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 Jesli chodzi o halas pochodzacy z pompy - czy uspokaja sie po rozgrzaniu i dotyczy tylko kilku minut po rozruchu? Dobrze popatrz na uklad wspomagania i poszukaj wyciekow. Na postoju, przy odpalonym silniku i kolach tak skreconych by halas od pompy byl najsilniejszy otworz zbiorniczek z plynem i sprawdz czy sa babelki powietrza/piana - bedzie to dowod na to ze powietrze dostaje sie do ukladu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 9 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2013 Po rozgrzaniu hałas powstaje, na zimnym nic mi nie hałasuje ;-) Wycieków nie mam, było sprawdzane, płynu także nie ubywa :-) Sprawdzę, po rozgrzaniu czy nie ma piany lub powietrza w zbiorniku Sprawdziłem, po dłuższej jeździe mam pianę/powietrze w płynie. Na postoju podniosłem maskę i pokręciłem kierownicą w lewo i w prawo, co dziwne hałas dociera z okolicy alternatora :-) Ma to jakiś sens? Gdzie pod maską znajduje się pompa wspomagania? Może ten hałas z pompy to jednak hałas z alternatora? Im dłużej się tym zajmuję tym to wszystko dziwniejsze :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 1 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 Odkopię temat ;-) Ponad dwa tygodnie temu znalazłem rozwiązanie swojego problemu a są nim, uwaga... dwie opaski zaciskowe (znane jako komputerowe stripy, takie plastikowe do porządkowania kabli). Pewnego dnia po dość dynamicznie pokonanej trasie zauważyłem zapocenie przy wężu wylotowym (dolnym). Idąc tym tropem zalożyłem dwie opaski - za i przed zaciskiem na wężu :-) Pokonałem już tak ok 500 km - brak hałasu :-) Teraz żeby było top top zamówię nowe węże i zaciski na nie, spodziewam się nie wracać do problemu :-) Dzięki za sugestie i podpowiedzi - może moje rozwiązanie się komuś przyda ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 Odkopię temat ;-) Ponad dwa tygodnie temu znalazłem rozwiązanie swojego problemu a są nim, uwaga... dwie opaski zaciskowe (znane jako komputerowe stripy, takie plastikowe do porządkowania kabli). Pewnego dnia po dość dynamicznie pokonanej trasie zauważyłem zapocenie przy wężu wylotowym (dolnym). Idąc tym tropem zalożyłem dwie opaski - za i przed zaciskiem na wężu :-) Pokonałem już tak ok 500 km - brak hałasu :-) Teraz żeby było top top zamówię nowe węże i zaciski na nie, spodziewam się nie wracać do problemu :-) Dzięki za sugestie i podpowiedzi - może moje rozwiązanie się komuś przyda ;-) Dobrze slyszec, ze moje uwagi sie na cos przydaly. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytka Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Witam U mnie to samo, myślałem ze to alternator- wstawilem dzisiaj do mechanika, wymienił lożyska w alternatorze,napinaczach itp i nic nie pomogło, jak tylko zapalę silnik zaczyna hmm rzęcholić a to drażni!!! i chyba kierownica troszke cięzko mi chodzi ale sam już nie wiem, moze juz szukam na siłę Co dalej z tym fantem robic? nowa pompa to ponad 3tys proszę o podpowiedz, z gory dziękuję pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K12DLA Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Zmieniać płyn wspomagania częściej. Po każdej wymianie kierownica chodzi lekko jak w S-klasie i troche ciszej. Ten typ tak ma. Ja pompę zmieniałem, nie na nową. Pochodziła z auta o bardzo małym przebiegu, w którym było cicho. Hałas ten sam po montażu u mnie. Ponoć to dźwięk z nieszczelnych przewodów dochodzących do pompy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 14 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Mechanik, u którego serwisuję auto, mówił że wymiana uszczelki na wlocie do pompy uratowała przed wymianą pompy, już trzech właścicieli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m.lessman Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Huczy i u mnie od 20 tyś. I faktycznie jak auto się rozgrzeje pompa cichnie i jest ok. Płyn wymieniałem - może trochę lepiej. Teraz chyba czas na przewody .... Zmienię i napiszę czy to coś dało . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MikeZorro Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 (edytowane) A jak wygląda sprawa z regeneracją, wiecie gdzie w Wawie można oddać wyjącą pompę. U mnie zmieniany był i płyn i opaski zaciskowe, ale wyje dalej, nie jakoś dramatycznie ale ją słychać. Edytowane 1 Listopada 2014 przez MikeZorro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Nie warto regenerowac. Przeżyło ro już moich dwóch znajomych. Lepiej kupic nowa, ba nawet używana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzudok Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 A jak wygląda sprawa z regeneracją, wiecie gdzie w Wawie można oddać wyjącą pompę. U mnie zmieniany był i płyn i opaski zaciskowe, ale wyje dalej, nie jakoś dramatycznie ale ją słychać. ja gdzies czytałem na naszym forum ze jest problem z regeneracja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 regeneracja pomp , niestety jest praktycznie nie mozliwa ( oprocz wymiany uszczelnienia ) jak cieknie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się