Jump to content

Hałasująca pompa wspomagania - H6


msi

Recommended Posts

Posted

Co może być przyczyną hałasującej pompy wspomagania? Hałas pojawia się w różnych momentach, czasem nawet po 20-30 km jazdy, czasem szybciej. Narasta podczas skręcania kół np. na rondzie. Pojawia się także podczas przyspieszania na prostej, czasem także podczas manewrów na parkingu.

Gdyby pompa halasowała mi cały czas, to byłoby jasne, że jest do wymiany - w mojej sytuacji tak nie jest..

Hałas nie jest mocno uporczywy, coś jak pralka rozpoczynająca wirowanie...

Dzisiaj wymieniono mi płyn ale nic to nie dało :-( Podobno niektóre pompy tak mają, że hałasują, tak usłyszałem w warsztacie ;-) coś mi się w to wierzyć nie chce... miał ktoś taki problem?

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply
Posted

Też tak mialem, hałas byl okazjonalny.

Wymieniłem płyn, pasek, napinacz i nic. Ponoć ten typ tak ma. W końcu znalazłem dawce H6 z cichą pompą i po wymianie mam spokój. Co ciekawe dawca miał przebieg większy o 50k ;)

Posted

O, czyli TTTM to nie ściema warsztatu ;-) Chyba będę z tym żył skoro nowa pompa kosztuje 3k netto ;-)

Posted

W uk można znaleźć regenerowaną, w Polsce raczej też. Warto poszukać ;) H6 na wolnych obrotach jest na tyle ciche, że przed wymianą tylko starą pompę było słychać ;) A to drażniło mnie bardzo ;)

Posted

Wie ktoś czy pompa do H6 pasuje z innego suba np imprezy ,bo moja też wydaje dziwne dzwięki.

Posted

U mnie pompę słychać czasem - na wolnych obrotach nigdy ;-) Popatrzę na regenerowane lub kupię nieoryginalna ;-)

 

Pompa z imprezy chyba nie bedzie pasować, przynajmniej tak wynika z katalogów części. Za to wszystkie Legacy na pb mają taką samą pompę :-)

Posted

Tylko sprawdź czy nie bredzę, nie chciałbym Cię wprowadzić w błąd :-)

Posted

Tak ze zdjęć chyba jeszcze wyjście płynu z pompy jest pod innym kontem.

Posted

Więc wychodzi na to, że katalog części, który przeglądałem wprowadził mnie w błąd.. No nic, trzeba zacząć szukać pompy.

 

Czy można jakoś sprawdzić, przed montażem, czy pompa jest 'cicha'?

Posted

Sprawdz czy pompa nie zaciaga powietrza do ukladu. Czasami nawet niewielka nieszczelnosc (nie zawsze objawiajaca sie wyciekiem plynu) powoduje, ze pompa okazjonalnie bedzie pracowac glosniej. Do nieszczelnosci najczesciej dochodzi pomiedzy pompa a zbiorniczkiem plynu. Czasami tez O-ring znajdujacy sie na samym wejsciu do pompy potrafi puszczac powietrze.

Posted

Ok, dzięki - sprawdzę :-) w katalogu intercars znalazłem pompę lambert 55.08.28, szukając dalej znalazłem info że ta pompa pasuje do każdego Legacy na pb (modele od 2003 do 2009)

 

Czy ktoś mógłby to potwierdzić?

 

Tj. potwierdzić że wszystkie legacy IV mają tę samą pompę :-)

 

Zadzwoniłem do mechanika, jest tak jak napisał szczur75, inna jest szerokość koła pasowego ;-)

 

Czyli katalogi części są do d...

 

Zadzwoniłem do mechanika, jest tak jak napisał szczur75, inna jest szerokość koła pasowego ;-)

 

Czyli katalogi części są do d...

Posted

Jesli chodzi o halas pochodzacy z pompy - czy uspokaja sie po rozgrzaniu i dotyczy tylko kilku minut po rozruchu? Dobrze popatrz na uklad wspomagania i poszukaj wyciekow. Na postoju, przy odpalonym silniku i kolach tak skreconych by halas od pompy byl najsilniejszy otworz zbiorniczek z plynem i sprawdz czy sa babelki powietrza/piana - bedzie to dowod na to ze powietrze dostaje sie do ukladu.

Posted

Po rozgrzaniu hałas powstaje, na zimnym nic mi nie hałasuje ;-)

 

Wycieków nie mam, było sprawdzane, płynu także nie ubywa :-)

 

Sprawdzę, po rozgrzaniu czy nie ma piany lub powietrza w zbiorniku

 

Sprawdziłem, po dłuższej jeździe mam pianę/powietrze w płynie.

 

Na postoju podniosłem maskę i pokręciłem kierownicą w lewo i w prawo, co dziwne hałas dociera z okolicy alternatora :-) Ma to jakiś sens? Gdzie pod maską znajduje się pompa wspomagania? Może ten hałas z pompy to jednak hałas z alternatora?

 

Im dłużej się tym zajmuję tym to wszystko dziwniejsze :-(

  • 1 month later...
Posted

Odkopię temat ;-) Ponad dwa tygodnie temu znalazłem rozwiązanie swojego problemu a są nim, uwaga...

dwie opaski zaciskowe (znane jako komputerowe stripy, takie plastikowe do porządkowania kabli).

 

Pewnego dnia po dość dynamicznie pokonanej trasie zauważyłem zapocenie przy wężu wylotowym (dolnym). Idąc tym tropem zalożyłem dwie opaski - za i przed zaciskiem na wężu :-) Pokonałem już tak ok 500 km - brak hałasu :-)

 

Teraz żeby było top top zamówię nowe węże i zaciski na nie, spodziewam się nie wracać do problemu :-)

 

Dzięki za sugestie i podpowiedzi - może moje rozwiązanie się komuś przyda ;-)

Posted

Odkopię temat ;-) Ponad dwa tygodnie temu znalazłem rozwiązanie swojego problemu a są nim, uwaga...

dwie opaski zaciskowe (znane jako komputerowe stripy, takie plastikowe do porządkowania kabli).

 

Pewnego dnia po dość dynamicznie pokonanej trasie zauważyłem zapocenie przy wężu wylotowym (dolnym). Idąc tym tropem zalożyłem dwie opaski - za i przed zaciskiem na wężu :-) Pokonałem już tak ok 500 km - brak hałasu :-)

 

Teraz żeby było top top zamówię nowe węże i zaciski na nie, spodziewam się nie wracać do problemu :-)

 

Dzięki za sugestie i podpowiedzi - może moje rozwiązanie się komuś przyda ;-)

Dobrze slyszec, ze moje uwagi sie na cos przydaly.

  • 4 months later...
Posted

Witam

U mnie to samo, myślałem ze to alternator- wstawilem dzisiaj do mechanika, wymienił lożyska w alternatorze,napinaczach itp i nic nie pomogło, jak tylko zapalę silnik zaczyna hmm rzęcholić a to drażni!!! i chyba kierownica troszke cięzko mi chodzi ale sam już nie wiem, moze juz szukam na siłę ;) Co dalej z tym fantem robic? nowa pompa to ponad 3tys :( proszę o podpowiedz, z gory dziękuję

pozdrawiam

Posted

Zmieniać płyn wspomagania częściej. Po każdej wymianie kierownica chodzi lekko jak w S-klasie ;) i troche ciszej. Ten typ tak ma. Ja pompę zmieniałem, nie na nową. Pochodziła z auta o bardzo małym przebiegu, w którym było cicho. Hałas ten sam po montażu u mnie. Ponoć to dźwięk z nieszczelnych przewodów dochodzących do pompy.

Posted

Mechanik, u którego serwisuję auto, mówił że wymiana uszczelki na wlocie do pompy uratowała przed wymianą pompy, już trzech właścicieli ;)

  • 5 months later...
Posted

Huczy i u mnie od 20 tyś. I faktycznie jak auto się rozgrzeje pompa cichnie i jest ok.

Płyn wymieniałem - może trochę lepiej. Teraz chyba czas na przewody .... Zmienię i napiszę czy to coś dało .

 

Posted

A jak wygląda sprawa z regeneracją, wiecie gdzie w Wawie można oddać wyjącą pompę. U mnie zmieniany był i płyn i opaski zaciskowe, ale wyje dalej, nie jakoś dramatycznie ale ją słychać.

Posted

A jak wygląda sprawa z regeneracją, wiecie gdzie w Wawie można oddać wyjącą pompę. U mnie zmieniany był i płyn i opaski zaciskowe, ale wyje dalej, nie jakoś dramatycznie ale ją słychać.

ja gdzies czytałem na naszym forum ze jest problem z regeneracja ;)

Posted

regeneracja pomp , niestety jest praktycznie nie mozliwa ( oprocz wymiany uszczelnienia ) jak cieknie . 

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...