msi Posted November 7, 2013 Share Posted November 7, 2013 Co może być przyczyną hałasującej pompy wspomagania? Hałas pojawia się w różnych momentach, czasem nawet po 20-30 km jazdy, czasem szybciej. Narasta podczas skręcania kół np. na rondzie. Pojawia się także podczas przyspieszania na prostej, czasem także podczas manewrów na parkingu. Gdyby pompa halasowała mi cały czas, to byłoby jasne, że jest do wymiany - w mojej sytuacji tak nie jest.. Hałas nie jest mocno uporczywy, coś jak pralka rozpoczynająca wirowanie... Dzisiaj wymieniono mi płyn ale nic to nie dało :-( Podobno niektóre pompy tak mają, że hałasują, tak usłyszałem w warsztacie ;-) coś mi się w to wierzyć nie chce... miał ktoś taki problem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
K12DLA Posted November 7, 2013 Share Posted November 7, 2013 Też tak mialem, hałas byl okazjonalny. Wymieniłem płyn, pasek, napinacz i nic. Ponoć ten typ tak ma. W końcu znalazłem dawce H6 z cichą pompą i po wymianie mam spokój. Co ciekawe dawca miał przebieg większy o 50k Link to comment Share on other sites More sharing options...
msi Posted November 7, 2013 Author Share Posted November 7, 2013 O, czyli TTTM to nie ściema warsztatu ;-) Chyba będę z tym żył skoro nowa pompa kosztuje 3k netto ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
K12DLA Posted November 7, 2013 Share Posted November 7, 2013 W uk można znaleźć regenerowaną, w Polsce raczej też. Warto poszukać H6 na wolnych obrotach jest na tyle ciche, że przed wymianą tylko starą pompę było słychać A to drażniło mnie bardzo Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdek Posted November 7, 2013 Share Posted November 7, 2013 Wie ktoś czy pompa do H6 pasuje z innego suba np imprezy ,bo moja też wydaje dziwne dzwięki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
msi Posted November 7, 2013 Author Share Posted November 7, 2013 U mnie pompę słychać czasem - na wolnych obrotach nigdy ;-) Popatrzę na regenerowane lub kupię nieoryginalna ;-) Pompa z imprezy chyba nie bedzie pasować, przynajmniej tak wynika z katalogów części. Za to wszystkie Legacy na pb mają taką samą pompę :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdek Posted November 7, 2013 Share Posted November 7, 2013 to z 2.5 na alledrogo jest ich kilka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
msi Posted November 7, 2013 Author Share Posted November 7, 2013 Tylko sprawdź czy nie bredzę, nie chciałbym Cię wprowadzić w błąd :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted November 7, 2013 Share Posted November 7, 2013 Różnią się na pewno szerokością koła pasowego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdek Posted November 7, 2013 Share Posted November 7, 2013 Tak ze zdjęć chyba jeszcze wyjście płynu z pompy jest pod innym kontem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
msi Posted November 8, 2013 Author Share Posted November 8, 2013 Więc wychodzi na to, że katalog części, który przeglądałem wprowadził mnie w błąd.. No nic, trzeba zacząć szukać pompy. Czy można jakoś sprawdzić, przed montażem, czy pompa jest 'cicha'? Link to comment Share on other sites More sharing options...
walus_legacy Posted November 8, 2013 Share Posted November 8, 2013 Sprawdz czy pompa nie zaciaga powietrza do ukladu. Czasami nawet niewielka nieszczelnosc (nie zawsze objawiajaca sie wyciekiem plynu) powoduje, ze pompa okazjonalnie bedzie pracowac glosniej. Do nieszczelnosci najczesciej dochodzi pomiedzy pompa a zbiorniczkiem plynu. Czasami tez O-ring znajdujacy sie na samym wejsciu do pompy potrafi puszczac powietrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
msi Posted November 8, 2013 Author Share Posted November 8, 2013 Ok, dzięki - sprawdzę :-) w katalogu intercars znalazłem pompę lambert 55.08.28, szukając dalej znalazłem info że ta pompa pasuje do każdego Legacy na pb (modele od 2003 do 2009) Czy ktoś mógłby to potwierdzić? Tj. potwierdzić że wszystkie legacy IV mają tę samą pompę :-) Zadzwoniłem do mechanika, jest tak jak napisał szczur75, inna jest szerokość koła pasowego ;-) Czyli katalogi części są do d... Zadzwoniłem do mechanika, jest tak jak napisał szczur75, inna jest szerokość koła pasowego ;-) Czyli katalogi części są do d... Link to comment Share on other sites More sharing options...
walus_legacy Posted November 8, 2013 Share Posted November 8, 2013 Jesli chodzi o halas pochodzacy z pompy - czy uspokaja sie po rozgrzaniu i dotyczy tylko kilku minut po rozruchu? Dobrze popatrz na uklad wspomagania i poszukaj wyciekow. Na postoju, przy odpalonym silniku i kolach tak skreconych by halas od pompy byl najsilniejszy otworz zbiorniczek z plynem i sprawdz czy sa babelki powietrza/piana - bedzie to dowod na to ze powietrze dostaje sie do ukladu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
msi Posted November 9, 2013 Author Share Posted November 9, 2013 Po rozgrzaniu hałas powstaje, na zimnym nic mi nie hałasuje ;-) Wycieków nie mam, było sprawdzane, płynu także nie ubywa :-) Sprawdzę, po rozgrzaniu czy nie ma piany lub powietrza w zbiorniku Sprawdziłem, po dłuższej jeździe mam pianę/powietrze w płynie. Na postoju podniosłem maskę i pokręciłem kierownicą w lewo i w prawo, co dziwne hałas dociera z okolicy alternatora :-) Ma to jakiś sens? Gdzie pod maską znajduje się pompa wspomagania? Może ten hałas z pompy to jednak hałas z alternatora? Im dłużej się tym zajmuję tym to wszystko dziwniejsze :-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
msi Posted January 1, 2014 Author Share Posted January 1, 2014 Odkopię temat ;-) Ponad dwa tygodnie temu znalazłem rozwiązanie swojego problemu a są nim, uwaga... dwie opaski zaciskowe (znane jako komputerowe stripy, takie plastikowe do porządkowania kabli). Pewnego dnia po dość dynamicznie pokonanej trasie zauważyłem zapocenie przy wężu wylotowym (dolnym). Idąc tym tropem zalożyłem dwie opaski - za i przed zaciskiem na wężu :-) Pokonałem już tak ok 500 km - brak hałasu :-) Teraz żeby było top top zamówię nowe węże i zaciski na nie, spodziewam się nie wracać do problemu :-) Dzięki za sugestie i podpowiedzi - może moje rozwiązanie się komuś przyda ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
walus_legacy Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 Odkopię temat ;-) Ponad dwa tygodnie temu znalazłem rozwiązanie swojego problemu a są nim, uwaga... dwie opaski zaciskowe (znane jako komputerowe stripy, takie plastikowe do porządkowania kabli). Pewnego dnia po dość dynamicznie pokonanej trasie zauważyłem zapocenie przy wężu wylotowym (dolnym). Idąc tym tropem zalożyłem dwie opaski - za i przed zaciskiem na wężu :-) Pokonałem już tak ok 500 km - brak hałasu :-) Teraz żeby było top top zamówię nowe węże i zaciski na nie, spodziewam się nie wracać do problemu :-) Dzięki za sugestie i podpowiedzi - może moje rozwiązanie się komuś przyda ;-) Dobrze slyszec, ze moje uwagi sie na cos przydaly. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pytka Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Witam U mnie to samo, myślałem ze to alternator- wstawilem dzisiaj do mechanika, wymienił lożyska w alternatorze,napinaczach itp i nic nie pomogło, jak tylko zapalę silnik zaczyna hmm rzęcholić a to drażni!!! i chyba kierownica troszke cięzko mi chodzi ale sam już nie wiem, moze juz szukam na siłę Co dalej z tym fantem robic? nowa pompa to ponad 3tys proszę o podpowiedz, z gory dziękuję pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
K12DLA Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Zmieniać płyn wspomagania częściej. Po każdej wymianie kierownica chodzi lekko jak w S-klasie i troche ciszej. Ten typ tak ma. Ja pompę zmieniałem, nie na nową. Pochodziła z auta o bardzo małym przebiegu, w którym było cicho. Hałas ten sam po montażu u mnie. Ponoć to dźwięk z nieszczelnych przewodów dochodzących do pompy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
msi Posted May 14, 2014 Author Share Posted May 14, 2014 Mechanik, u którego serwisuję auto, mówił że wymiana uszczelki na wlocie do pompy uratowała przed wymianą pompy, już trzech właścicieli Link to comment Share on other sites More sharing options...
m.lessman Posted November 1, 2014 Share Posted November 1, 2014 Huczy i u mnie od 20 tyś. I faktycznie jak auto się rozgrzeje pompa cichnie i jest ok. Płyn wymieniałem - może trochę lepiej. Teraz chyba czas na przewody .... Zmienię i napiszę czy to coś dało . Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikeZorro Posted November 1, 2014 Share Posted November 1, 2014 (edited) A jak wygląda sprawa z regeneracją, wiecie gdzie w Wawie można oddać wyjącą pompę. U mnie zmieniany był i płyn i opaski zaciskowe, ale wyje dalej, nie jakoś dramatycznie ale ją słychać. Edited November 1, 2014 by MikeZorro Link to comment Share on other sites More sharing options...
akir Posted November 1, 2014 Share Posted November 1, 2014 Nie warto regenerowac. Przeżyło ro już moich dwóch znajomych. Lepiej kupic nowa, ba nawet używana Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzudok Posted November 1, 2014 Share Posted November 1, 2014 A jak wygląda sprawa z regeneracją, wiecie gdzie w Wawie można oddać wyjącą pompę. U mnie zmieniany był i płyn i opaski zaciskowe, ale wyje dalej, nie jakoś dramatycznie ale ją słychać. ja gdzies czytałem na naszym forum ze jest problem z regeneracja Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted November 1, 2014 Share Posted November 1, 2014 regeneracja pomp , niestety jest praktycznie nie mozliwa ( oprocz wymiany uszczelnienia ) jak cieknie . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now