dziobak Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 Cześć, Potrzebuję Waszej pomocy, będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. Pojeździłem trochę fabrycznym WRXem i jak to pewnie zwykle bywa przyszedł czas na drobne modyfikacje. Bez szaleństw, ale zachęcony znalezionymi wątkami na forum wymieniłem stabilizator tylny na Whiteline'a 22mm żeby trochę utwardzić autko. Podobno to jedna z podstawowych spraw do polepszenia trakcji WRXa. Wcześniej pojechałem do p. Sławka (przy Prymasa w W-wie) i ustawił geometrię tak, żeby auto lepiej skręcało. Faktycznie lepiej skręcał, a nadal prowadził się bardzo neutralnie. Potem po wymianie stabilizatora auto jest sztywniejsze (to na plus), ale mam wrażenie że niestety straciło juz swoją neutralność. Efekt jest taki, że pewnie szybciej jeżdżę, ale już drobny błąd powoduje od razu obrót. Wcześniej bardzo łatwo było wyczuć moment utraty stabilności, a teraz nagle ją traci i już ciężko jest coś zrobić. Nie ukrywam, że nie mam jeszcze super doświadczenia i wcześniej można było odważnie śmigać, a teraz chyba jest za bardzo nadsterowne jak na moje umiejętności. Teraz pytanie co zrobić? Czy pomoże wymiana stabilizatora z przodu na grubszy? Czy to kwaestia tej zbieżności - żeby wrócić do fabrycznych ustawień? Co radzicie? Pozdrawiam Rafał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 Też miałem takie odczucia zaraz po wymianie, ale przyzwyczaiłem się, trochę poćwiczyłem i jest super teraz. Inna kwestia, że mam teraz zawieszenie od Sti i ten mod zrobił największą różnicę. Zmiana dodatkowo przedniego staba na grubszy to też dobry pomysł. Pzdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wichercat Opublikowano 21 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 U mnie jest tak samo ale to dlatego że stab grubszy z tyłu powoduje nadsterowność. teraz też przymierzam sie do zmiany przodu na 22mm choć zastanawiam sie czy nie dac 24 regulowany oczywiście.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaLP Opublikowano 21 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 @dziobak jak wymienisz stabilizator z przodu na grubszy daj znać jakie będą rezultaty. Poruszając kwestię prowadzenia auta, jaki wpływ na prowadzenie będą miały twardsze amortyzatory na przodzie. Na tyle wymieniłem wcześniej na zwykłe kayaby i przyszło pora na przód. Czy jest sens wkładać nieco twardsze (czerwone) kayaby, czy pozostać przy standardowych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 22 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Teoretycznie twardsze amory z przodu powinny dać bardziej podsterowny samochód. Testowałem na teinie SS w odwrotnej kombinacji (tzn. twardszy tył -> większa nadsterowność) i wydaje się działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 22 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Teoretycznie twardsze amory z przodu powinny dać bardziej podsterowny samochód. Testowałem na teinie SS w odwrotnej kombinacji (tzn. twardszy tył -> większa nadsterowność) i wydaje się działać. tak samo można eksperymentować z ciśnieniem w oponach .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziobak Opublikowano 22 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Dzięki za odpowiedzi, podobnie wywnioskowałem szukając informacji na ten temat i chyba spróbuję wymienić też przód jak uda się znaleźć w rozsądnej cenie. Przymierzam się do wymiany na seryjny z STI z tego samego modelu (mam WRX'06), z tego co wiem to chyba powinien pasować, a będzie odpowiednio grubszy. Zależy mi na przywróceniu stabilności. Będzie ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 Z opposedforces wynika, że grubszy nie będzie. Oba mają po 20mm. Może być twardszy, ale czy dużo, to trochę wątpię. Skoro było Ci lepiej z seryjnym tylnym stabem, to nie będzie sensowniej przywrócić ten stan? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wichercat Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 Wsadzaj whitelina razem z łacznikami i będzie git Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_isza Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 nie wiem, jak w nowszych, ale w bugu stab na przodzie byl zdecydowanie grubszy niz tyl. tyl chyba 17 albo 19mm seria. po wrzyceniu 24mm KW na tyl, roznica mega. gdy na przod poszedl 23mm i nowe laczniku, roznice w prowadzeniu srednio wyczylem. jako, ze kuoilem komplet P i T, to wymienielem. Jesli masz serie przod, to na poczatek sprobuj wsadzic poliuretanowe tuleje stabilizatora, przed wymiana nowego staba. Regulowane staby, jak pytalem specow, niewiele daja odczuc roznice w roznych punktach skrecenia, wiec sobie darowalem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwiutki Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 (edytowane) W wrx-ie bugu sedanie były chyba staby 20mm przód /tył.Wersje kombi miały cieńsze staby z tyłu Edytowane 11 Listopada 2013 przez siwiutki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radeklwh Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 http://allegro.pl/stabilizatory-sportowe-eibach-subaru-impreza-00-02-i3650583243.html a taki zestawik może ktoś coś o nim powiedzieć? mam teraz 20mm/20mm będzie poprawa w prowadzeniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tofikgt Opublikowano 18 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Szybkie pytanie do specjalistów. Opłaca się zmieniać przednie i tylnie staby na whiteline 22 przód i tył tez 22? Pacjent bug wrx kombi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hati Opublikowano 18 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Sprecyzuj co rozumiesz pod pojęciem "opłaca się" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 18 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Szybkie pytanie do specjalistów. Opłaca się zmieniać przednie i tylnie staby na whiteline 22 przód i tył tez 22? Pacjent bug wrx kombi? Nie upalasz na torach itp.,to raczej nie opłaca się. Chcesz coś poprawić,to może najpierw tylko tył? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tofikgt Opublikowano 18 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Przepraszam,poprostu mam serię a jest okazja kupić 2 sztuki whiteline 22 mm,większość osób już wymieniła więc coś poprawia?. Subarak nie upalny, zwykła eksploatacja. Chociaż jak jest łąka czy zima to się zdarzy bączka zakręcić :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tranquilizer Opublikowano 18 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Zrob tak jak napisal Cybel. Wsadz grubszego staba na tyl i ew pomysl nad wymiana lacznika tylnego na cos 'twardszego'. Chodza sluchy ze przyzwoite sa laczniki od Paska B5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 18 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Jak Cię korci i nosi,to kupuj. Zacznij od montażu na tył i zobacz czy Ci to pasuje.Przy montażu twardszego staba na przód,możesz uzyskać efekt zwiększonej podsterowności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tofikgt Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 Dziękuję za konkretne info :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graft Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 dziobak, a może Ty masz wisko padnięte i tyłem zamiatasz. Sprawne Subaru WRX powinno być mocno podsterowne, a wymiana tylnego staba powoduje, że tylko przy utracie przyczepności lub na mniej równych nawierzchniach będzie chętniej latać bokiem. Zanim zaczniesz dłubać wrzuć wydruk geometrii, bo może tam jest jakieś hardcorowe ustawienie, no i sprawdź wiskozę. Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_isza Opublikowano 21 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 po kilku miesiacach jazdy z grubymi stabami trzeba jasno przyznac, ze jezdzic trzeba umic. Na seryjnym sprzecie i geometrii poprostu trzeba wolniej wchodzic w zakret a najlepiej z hamowaniem w zakrecie i mit o podserownosci znika. Napewno po stabach i zmianie geometrii auto sie lepiej prowadzi, ale po dopiero 1,5h z instruktorem i nauce od nowa techniki zwyklej pracy lapaek na kierwonicy pokazala co wrx potrafi. Takze najpierw porzadny instruktor jazdy sportowej, zeby otworzyl oczy, a potem zabawa z zawieszeniem. Mocne auto, awd i kazdy oczekuje nie wiadomo czego, zreszta mi sie tak samo wydawalo, a najpierw trzeba sie nauczyc jezdzic a potem modyfikowac. A juz napewno wg mnie pojezdzawki, NMNP czy Ułęże bez szkolenia 1:1 tylko beda poglebiac zle nawyki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 21 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 a najlepiej z hamowaniem w zakrecie hamowanie przed zakrętem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 21 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 Napewno po stabach i zmianie geometrii auto sie lepiej prowadzi, ale po dopiero 1,5h z instruktorem i nauce od nowa techniki zwyklej pracy lapaek na kierwonicy pokazala co wrx potrafi. Takze najpierw porzadny instruktor jazdy sportowej, zeby otworzyl oczy, a potem zabawa z zawieszeniem. Mocne auto, awd i kazdy oczekuje nie wiadomo czego, zreszta mi sie tak samo wydawalo, a najpierw trzeba sie nauczyc jezdzic a potem modyfikowac. A juz napewno wg mnie pojezdzawki, NMNP czy Ułęże bez szkolenia 1:1 tylko beda poglebiac zle nawyki. Potwierdzam. Mi się też wydawało że jestem "miszczem" aż pojechałem na szkolenie w SJS. Od tego czasu staram się być na szkoleniu 1:1 raz w miesiącu. Bez instruktora też się można nauczyć jeździć ale do wszystkiego napewno duuuuuuuuużo dłużej by sie dochodziło . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_isza Opublikowano 21 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 kazdy hamuje jak umie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adas312 Opublikowano 25 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 jaki model? Whiteline? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się