winko Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Witam, rozwazam mozliwosc zakupu Hawk STI, chcialem zapytac na temat kupowania sztuk 'przed zakuciem' a 'po zakuciu', czy branie egzemplaza 'przed zakuciem' to nie jest taka loteria, w ktorej trzeba bedzie miec dodatkowe 20k na ewentualna robote z silnikiem? w wypadku drugiej opcji ('po zakuciu') to czy jestesmy w stanie zweryfikowac dobra robote? (dobre zakucie silnika), Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 czy branie egzemplaza 'przed zakuciem' to nie jest taka loteria jest loteria w wypadku drugiej opcji ('po zakuciu') to czy jestesmy w stanie zweryfikowac dobra robote? (dobre zakucie silnika) zweryfikowac gdzie bylo robione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skarbnik Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Oczywiście zależy do czego potrzebujesz Impreze. Zakładam że do upalania, to nawet sekundy bym się nie wahał tylko brał już z zakutym silnikiem. NIe zweryfikujesz czy jest dobrze zrobione tak jak nie zweryfikujesz ile km wytrzyma seria do pierwszej panewki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamski Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 ...wytrzyma seria do pierwszej panewki mmmm...! Pierwsza panewka... jak pierwszy samochód, czy pierwsza miłość-nie zapomnisz do końca życia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 A ja się przyłącze do wątku z takim oto pytaniem, jak wiemy kucizna rzadko kiedy wytrzymuje duże przebiegi i też lubi kleknąć. Ale i tak jest słuszną alternatywą dla ....serii. I teraz tak się zastanawiam czy jeśli mamy do wyboru serie i kucizne i oby dwa silniki klekną to gdzie koszt naprawy będzie mniejszy przy kuciżnie czy serii? Ja obstawiam że łatwiej będzie wskrzeszać kucizne no bo inne podzespoly też są już wymienine na inne trwalsze a serie trzeba od a do z modyfikować. Słusznie myślę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
winko Opublikowano 17 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 No wlasnie i w takich chwilach czlowiek zaczyna myslec o ciemnej stronie mocy Ale zobaczymy jakie samochody sie pokaza, nie spieszy mi sie. Zona by wolala STI, mowi ze Evo traci wsia ale z drugiej strony evo to prosty silnik i tylny dyfer ktory na asfalcie nie ma sobie rownych... Choc serce to jednak subaru i ten dzwiek boxera Jak by te 2.5 mogly byc lepsze, chyba zeby zrobic swup na 2.0 do Hawka ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Słusznie myślę? Pewnie że słusznie myślisz a ceny części seryjnych wcale nie są dużo mniejsze od tuningowych i zobacz ile silników seryjnych 2,5 turbo nie wytrzymało nawet 50 kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 zobacz ile silników seryjnych 2,5 turbo nie wytrzymało nawet 50 kkm w "zakutym" liczysz na dużo większy przebieg ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 w "zakutym" liczysz na dużo większy przebieg ? powiem tak możne dużo większego przebiegu nie zrobisz ale zakładając dobrą uszczelkę i szpilki ustrzeżesz się dłużej UPG to samo z tłokami , raczej kute nie spłyną jak seria , nie pisze o panewkach i wale bo wiadomo że w 2.5 wytrzymuje dość dużo w porównaniu z 2.0 . Przyjmując wszystkie zmiany silnik na pewno jest mocniejszy od serii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 (edytowane) ...Jak by te 2.5 mogly byc lepsze, chyba zeby zrobic swup na 2.0 do Hawka ? A poco tak panikować i wpędzać się w koszta niepotrzebne i pruć pół auta przy okazji żeby auto po takim downgrade hulało? Najważniejsze żeby trafiła się zdrowa zadbana sztuka bez poważnych a najlepiej bez jakich kol wiek powypadkowej przeszłości. I jeśli Ci tylko tłok nie pęknie to zrobić tak jak ma kolega Kali i dbać cieszyć się beSTią To że jest moda na zakuwanie nie znaczy że kucizna jest dobra na wszystko..... Edytowane 17 Października 2013 przez OWOC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 w "zakutym" liczysz na dużo większy przebieg ? powiem tak możne dużo większego przebiegu nie zrobisz ale zakładając dobrą uszczelkę i szpilki ustrzeżesz się dłużej UPG to samo z tłokami , raczej kute nie spłyną jak seria , nie pisze o panewkach i wale bo wiadomo że w 2.5 wytrzymuje dość dużo w porównaniu z 2.0 . Przyjmując wszystkie zmiany silnik na pewno jest mocniejszy od serii. Tyle że rozwiercony blok 2.5 lubi pękać ze względu na cieńszą sciankę , osobiście wolałbym 2.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoowty Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 ja jeszcze nie slyszalem o prknietym bloku w subaru ale moze za krotko zyje co do tematu kazdy samochod to lotera , wieksza , mniejsza ale zawsze ja mam silnik 2,5 kupiony na forum z przebiegiem deklarowanym ns 40 tysiecy zrobilem nim jeszcze 70 albo i naweg wiecej czyli powiedzmy ze ma 110 uszczelka mi jeszcze nie posxla , panewka die jeszcze nie obrocila , auto na gazie zawory jeszcze nie byly robione , silnik 2,5 powiniej jezdxic ze zmiennymi fazsmi rozrzadu a nie jezdzi mowili mi tu na forum ze taka mixtura nie wytrzuma 50 tysi wytrzymala spokojnie 70 , jezdzi dalej i ma sie dobrze , miejmy nadzieje sory za literowki man za duzego palucha na iphonowa klawiature Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 (edytowane) no niezła masakra z tym blokiem i tulejami ile tam turbo dmuchało ? Edytowane 17 Października 2013 przez ziarus007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoowty Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 komu tak sid stalo? czesto forum czytam od kilku lat i jeszcze sie nie spotkalem z tskim przypadkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzyq Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Bierz blooba 2005 2.0 bez zastanawiania. Pomimo pewnych plusow szkoda brac 2.5 i meczyc sie z mysla kiedy nastapi kaboom. Co prawda w moim zakutym hawku nie dzialo sie nic niepokojacego i dziala do dzis, ale dyskomfort jest straszny. Teraz kupie tylko 2.0;) Tapatalk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 ale dyskomfort jest straszny. A co się działo?.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Bierz blooba 2005 2.0 bez zastanawiania. Pomimo pewnych plusow szkoda brac 2.5 i meczyc sie z mysla kiedy nastapi kaboom. Co prawda w moim zakutym hawku nie dzialo sie nic niepokojacego i dziala do dzis, ale dyskomfort jest straszny. Teraz kupie tylko 2.0;) Tapatalk. Jak dla mnie właśnie 2.0 jest najlepszym silnikiem - ten 265 KM. Otwórzcie zdjęcie bloku EJ20 nawet otwartego z alledrogo czy wujka googla - ten blok z GT czy nowszy WRX EJ205 ma dużo grubsze tuleje cylindra. Tuleja w 2.5 STI jest dużo cieńsza nie ma bata, musi pęknąć zwłaszcza że moc zwiększono do chyba 300 kucy. Temp i moc robią swoje, a wielce prawdopodobne że średnica zew tej tuleji dla WRX i 2.5 jest taka sama. Słynne wzmocnienia te same które są EJ207 nie dają tutaj rady, tuleja pęka obok Zakuwanie takiego silnika to strzał w kolano. I tak pęknie blok moim zdaniem. STI 2006 jest nowym autem za 50 tysi stąd użytkownicy w PL je oszczędzają i większość problemów nie występuje ---> jeszcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzyq Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 (edytowane) 2.5 pod maska sie.dzialo Wlasnie 2 lata nic sie nie dzialo, ale psyhoza strachu jest nie do opisania. Niby zakuty, gadal i gada jak pszczolka, ale to nie to. Jak dla mnie istnieje tylko klasyk lub gd 2003-2005, wszelakie n/ai nic poza tym;-) Reszte oczywiscie szanuje i pozdrawiam. Jak myslisz o 2.5t to słuchaj tylko bylych uzytkownikow. Nawet mega zadbane wozy sole3 i trolololo sie poddaly. Przemysl sprawe. Tapatalk. Edytowane 17 Października 2013 przez bzyq 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 @@winko najważniejsze pytanie jeszcze nie padło. Do czego ma służyć auto? Zakuwanie takiego silnika to strzał w kolano. I tak pęknie blok moim zdaniem. Trochę tych "zakutych" jeździ i jakoś pękające bloki,nie są tym co trapi te motory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 (edytowane) Jak myslisz o 2.5t to słuchaj tylko bylych uzytkownikow. Nawet mega zadbane wozy sole3 i trolololo sie poddaly. Co prawda "tylko" seryjny WRX, ale jak na razie odpukać po 116 tys. jest w bardzo dobrym stanie. Na szczęście pęknięcie smoka w porę wychwycone. A lekko nie ma. Z tym że zmiany oleju co 7,5 tys., zawsze rozgrzewany, tylko Motul i Millers 5W40, niekatowany. A co dalej - zobaczymy.... Edytowane 17 Października 2013 przez sebachon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 Jak ktoś zakuje , dopręży motor bez sensu ( nie obliczy st. spr. ) , dmuchnie 1,8 bara , pewnie jeszcze detonuje , albo paliwo słabej jakości , to co sie dziwić że pęknie , jak jest zrobione z głową problemów większych nie ma. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubasti Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 Jezdziłem 2.0 teraz 2,5 i do normalnej jazdy tylko 2,5....... do upalanek bym brał 2,0.... dla siebie kupiłbym zakuty 2,5 od kogos kto siedzi w temacie subaru juz troche i jest swiadomy tej marki i np.u kolegi carfit serwisuje maszyne,pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ken Opublikowano 21 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 winko, jeśli poczytasz dokładnie forum to zorientujesz się, że silniki 2.5T kute też robią kaboom. Ale zależy u kogo były robione... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubasti Opublikowano 21 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 czyli seria beeee kuty beeeee 2.0 panewka beeee zaraz lece kupic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się