Skocz do zawartości

Awarie silników SBD a informacje z nie-ASO


koron

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni Państwo,

 

Jestem nowym na tym forum, jednak użytkuję już 2 lata od nowości Legacy SBD z 2010 roku. W tym czasie miało miejsce kilka usterek silnika w tym wymiana wtryskiwaczy przy 25 kkm. Zwracam się z zapytaniem do Dyrekcji jakie zamierza podjąć działania w odniesieniu do informacji umieszcznych w artykule który ukazał się niedawno na jednym ze znanych serwisów zajmujących się "strojeniem" aut, cytuję treść artykyłu:

 

"Masz Subaru 2.0 Diesel Boxer 150 KM ważna informacja spotykamy często seryjnie niską sprawność w samochodach używanych!!!

 

Ostatnimi czasy spotykamy się wielokrotnie z używanymi samochodami Subaru z silnikami 2.0 Diesel, z przebiegami ok 30-70 tyś km w których klienci chcieliby wykonać zwięszenie mocy, jednakże ich seryjnie niska sprawność wyklucza dokonanie takiego zabiegu. To co łączy te samochody to były po aktualizacji oprogramowania w serwisie, bardzo duże opóznienie działania turbosprężarki w zakresie 1400-2100 obrotów, mniejsza moc i moment ok 10-15 KM i 20-35 Nm, bardzo niska Lambda (współczynnik analizy spalin, mieszanki paliwo-powietrznej) sięgająca nawet 0,89 w zakresie do 2000 obrotów. Dla informacji taki współczynnik AFR powoduje, że w samochodzie bez filtra DPF widać konkretne zadymienie z wydechu. Natomiast w samochodach z filtrem DPF ...

 

i użytkownikami którzy często poruszają się w trybie miejskim częstsze zapychanie się filtra DPF wraz. z wzrostem stanu oleju silnikowego. Ponadto w układzie wtryskowym odnotowaliśmy zbyt dużą pulsację (klekotacie silnika w ok 3000 obrotów i więcej) który przy dłuższym użytkowaniu może powodować uszkodzenie nawet układu korobowo-tłokowego. Do tego układ kolektora ssącego wielokrotnie jest mocno zanieczyszczony mazią olejowo-pyłową co powoduje np: zaklejenie czujnika Map sensor takim nagarem i jego mało poprawne działanie. Dlatego apelujemy do użytkowników tych samochodów którzy odnotowują podobne objawy w swoich samochodach od szybkie zwrócenie się do ASO Subaru celem usunięcia usterek. Apelujemy także do serwisów Subaru aby skrupulatnie przyglądali się pracy tych silników i poprzez importera wpłynęli na dział rozwojowo-produkcyjny Subaru celem usunięcia tego zjawiska. Jeżeli mają Państwo więcej pytań prosimy o kontakt z naszym kolegą z zespołu który wyjaśni szczegóły - tel."

 

Z poważaniem,

 

Marcin (KORON)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Masz Subaru 2.0 Diesel Boxer 150 KM ważna informacja spotykamy często seryjnie niską sprawność w samochodach używanych!!!
Jeżeli mają Państwo więcej pytań prosimy o kontakt z naszym kolegą z zespołu który wyjaśni szczegóły - tel."
Wydaje się , że "kolega z zespołu" troskliwie chce zająć się autem z jakoby niską sprawnością... :) dla mnie to zakamuflowana forma reklamy ( firmę znam , już kiedyś dyskusja z Panami o sprzęgłach w D. była , przy okazji "zwiększania sprawnośc"i :rolleyes:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się , że "kolega z zespołu" troskliwie chce zająć się autem z jakoby niską sprawnością... :) dla mnie to zakamuflowana forma reklamy ( firmę znam , już kiedyś dyskusja z Panami o sprzęgłach w D. była , przy okazji "zwiększania sprawnośc"i :rolleyes:

A niby zakamuflowana reklamy czego ?

 

Tak naprawdę ta informacja pojawiła się dawno, zanim wyszły na światło dzienne przypadki awarii układu tłokowo-korbowego w SBD. Zatem zdanie:

. Ponadto w układzie wtryskowym odnotowaliśmy zbyt dużą pulsację (klekotacie silnika w ok 3000 obrotów i więcej) który przy dłuższym użytkowaniu może powodować uszkodzenie nawet układu korobowo-tłokowego. (..) Dlatego apelujemy do użytkowników tych samochodów którzy odnotowują podobne objawy w swoich samochodach od szybkie zwrócenie się do ASO Subaru celem usunięcia usterek. Apelujemy także do serwisów Subaru aby skrupulatnie przyglądali się pracy tych silników i poprzez importera wpłynęli na dział rozwojowo-produkcyjny Subaru celem usunięcia tego zjawiska.

należy traktować raczej w kategorii dobrej, przyjacielskiej rady a nie kryptoreklamy.

 

Fakty z ostatnich 2-3 lat mówią za siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

należy traktować raczej w kategorii dobrej, przyjacielskiej rady a nie kryptoreklamy.
Jeżeli mają Państwo więcej pytań prosimy o kontakt z naszym kolegą z zespołu który wyjaśni szczegóły - tel."
W takim razie trzeba dzwonić... :) Przypomnę tylko , że jakakolwiek ingerencja w oprogramowanie to utrata gwarancji a także tzw. "dobrej woli " . Uwag w w/w tekście nie potwierdzam! a zdarza się w moim serwisie że mechanicy mają do czynienia z Sub. D. tak mniej więcej z 10 razy dziennie.... :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

należy traktować raczej w kategorii dobrej, przyjacielskiej rady a nie kryptoreklamy.
Jeżeli mają Państwo więcej pytań prosimy o kontakt z naszym kolegą z zespołu który wyjaśni szczegóły - tel."
W takim razie trzeba dzwonić... :) Przypomnę tylko , że jakakolwiek ingerencja w oprogramowanie to utrata gwarancji a także tzw. "dobrej woli " . Uwag w w/w tekście nie potwierdzam! a zdarza się w moim serwisie że mechanicy mają do czynienia z Sub. D. tak mniej więcej z 10 razy dziennie.... :)

Mnie osobiście oferta tej firmy nie interesuje.

 

Podkreślam jednak, że nie można traktować komunikatu tej firmy w kategorii "złej woli" lub działań wizerunkowo-marketingowych, gdyż pojawił się dawno temu. Natomiast przytaczanie go obecnie na forum to trochę "musztarda po obiedzie".

 

Nawiasem mówiąc, u mnie ASO zaingerowało w oprogramowanie :rolleyes: ... ale o swoich odczuciach na "starym" i "nowym" oprogramowaniu już na forum pisałem. W każdym razie, w tym detalu, nie pokrywa się z komunikatem firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponadto w układzie wtryskowym odnotowaliśmy zbyt dużą pulsację (klekotacie silnika w ok 3000 obrotów i więcej) który przy dłuższym użytkowaniu może powodować uszkodzenie nawet układu korobowo-tłokowego.

 

Może się kalibrował :biglol:

 

A poza utratą gwarancji to chyba jeszcze powstaje niezgodność z homologacją :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

należy traktować raczej w kategorii dobrej, przyjacielskiej rady a nie kryptoreklamy.

 

 

Jeżeli posiadasz Subaru na brzydkich fabrycznych felgach prosimy o kontakt z naszym kolegą tel xxx xxx xxx. Posiada on całkiem przypadkowo 8 tys. sztuk ładnych, bardzo ładnych, pięknych, przepięknych, a na zamówienie ściąga również prześliczne, dzięki którym Subaru wygląda cudownie, co automatycznie zwiększa zainteresowanie i sprzedaż modeli tej zacnej marki. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Pytania zadałem do Dyrekcji aczkolwiek mile widziany jest udział forumowiczów znajdujących się po stronie konsumenckiej gdyż ja jestem również jednym z nich.

 

Uważam, że przytoczenie tego artykułu ma sens a jeśli zbyt późno to jednak na tym forum po raz pierwszy! Jeśli ktoś był przede mną i wiedział o tej sprawie to, czemu milczał?

 

Sednem tego artykułu na forum nie jest reklamowanie serwisu, który zwiększa parametry fabryczne silników, zresztą niezgodnie z gwarancją, homologacją itp. Takich serwisów jest bardzo wiele jednak ten jedyny serwis marny interes zrobi na Subaru skoro sam ogłasza się, że w większości przypadków nie podejmuje się takich działań.... których przyczyną jest wykrywanie usterek w silnikach Diesla samochodów nowych o małych przebiegach i na dodatek będących na gwarancji.

 

Mogę dodać, że nie jest zabronione sprawdzenie parametrów silnika na hamowni a ten serwis jedynie wykonywał takie prace i miał odwagę wejść w otwarta polemikę z dystrybutorem/producentem aut na Polskę.

 

Pozdrawiam,

 

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem specjalistą, ale niejednokrotnie czytałem (nie tylko na tym forum), że pomiary na hamowni nie muszą odpowiadać dokładnie parametrom podawanym przez producenta, co związane jest z metodą pomiarową oraz tym, że część mocy mierzonej na koła jest tracona z oporami toczenia. Chyba, że ten serwis ma pomiary silnika mierzone przed i po zmianie softu w SBD, to wtedy można próbować wyciągać jakieś wnioski.

 

Nie chcę być adwokatem żadnej ze stron,ale zrobiłem 100 tys. km bez problemów, auto się dobrze zbierało, nie klekotało (również po wymianie softu), nie miałem problemów z wtryskami, sprzęgło wytrzymało ten przebieg. Zawsze natomiast stosowałem markowe paliwo premium i dobry olej, nie kręciłem zimnego silnika, nie dusiłem go na niskich obrotach, a nawet częsta jazda po mieście nie sprawiała problemów z DPF-em.

 

Może miałem szczęście :huh:

 

Jeśli coś niepokoi to wtedy trzeba jechać do ASO, a jeśli auto jeździ dobrze to trzeba tylko lać paliwo, jeździć i się cieszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aczkolwiek mile widziany jest udział forumowiczów znajdujących się po stronie konsumenckiej

Bardzo bym prosił, aby pamiętać, że na forum mile widziane są wszystkie wypowiedzi zgodne z regulaminem :)

Uważam, że przytoczenie tego artykułu ma sens a jeśli zbyt późno to jednak na tym forum po raz pierwszy!

Generalnie rzecz ujmując wszelkie kwestie poruszone w zacytowanym artykule były/są na forum wałkowane wielokrotnie i raczej nie wnoszą nic nowego do stanu naszej konsumenckiej wiedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Zwracam się z zapytaniem do Dyrekcji jakie zamierza podjąć działania w odniesieniu do informacji umieszcznych w artykule który ukazał się niedawno na jednym ze znanych serwisów zajmujących się "strojeniem" aut, cytuję treść artykyłu:

W związku z cytowanym "artykułem" nie zamierzam podjąć żadnych działań.

miał odwagę wejść w otwarta polemikę z dystrybutorem/producentem aut na Polskę

Polemika to dyskusja, spór pomiędzy dwoma stronami. Publikowanie "artykułu" na własnej stronie polemiką nazwać trudno.

A odważne jest to istotnie. Zazwyczaj na wszystkich ( nieautoryzowanych oczywiście !) natychmiast po publikacji nasyłam nie tylko mafię czeczeńską, ale nawet Urząd Skarbowy :biglol:

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skupiając się na tekście (a pomijając podtekst) myślę, że dotyczy on głównie silników z niesprawnym układem odpowietrzania skrzyni korbowej (II generacja SBD). Na marginesie, problemem zdiagnozowanym i 'spatchowanym' przez pewnego forumowicza :D

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...