xaw78 Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 Witam wszystkich Forumowiczów. Dziś przy dopompowywaniu tylnego koła moją uwagę przykuło niewielkie pękniecie lakieru przy krawędzi nadkola i rudawy kolor w pęknięciu. Niestety ruda weszła wg mojej skromnej oceny dość głęboko. Muszę przed zimą mieć to zrobione, bo przy naszych drogowcach i ich soli to na wiosnę przesiądę się do autobusu, bo z auta nic nie zostanie . Znalazłem kilka wątków związanych z przypadłością mojego SU, ale są dość wiekowe, więc zdecydowałem się na napisanie nowego tematu. Pacjent to Forys 2.0XT MY04. Zgłaszam się wiec do Was z prośbą o pomoc we wskazaniu jakiegoś dobrego blacharza w Warszawie. Może ktoś z Was już robił podobne naprawy i podzieli się swoją opinią. Z góry podziękował Link to comment Share on other sites More sharing options...
KamilP Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 ASO Adamski - ludzie na forum b. chwala Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemod Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 W Piasecznie moge Ci kogoś polecić 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vonda Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 a kojarzy ktoś czy do Forka można dokupić plastikowe nadkola (tylne) ? jak do innych bardziej popularnych samochodów (np. pasujących do Forka II z 2006r. ;-)) Link to comment Share on other sites More sharing options...
xaw78 Posted September 13, 2013 Author Share Posted September 13, 2013 ASO Adamski - ludzie na forum b. chwala Dzięki KamilP. Adamski dodany do listy do sprawdzenia . Czekam dalej, zbuduję listę i do roboty W Piasecznie moge Ci kogoś polecić Lemod kolego poproszę.Piaseczno niedaleko, więc warto sprawdzić . Z góry podziękował . Link to comment Share on other sites More sharing options...
tete76 Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 W Piasecznie moge Ci kogoś polecić Kolego, poproszę namiar na Piaseczno. mam podobny problem ale na styku progów i nadkoli z tyłu. Przy okazji, może ktoś się orientuje ile kasy taki zabieg z zabezpieczeniem nadkoli kosztuje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sredniaq Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 Możecie wrzucić jakieś foty, jak to u was wyglada? Zrobię na szybko jutro do porównania , bo mnie tez ten problem dotyczy. Sent with Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartosz Jaśkiewicz Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 Mam ten sam problem Link to comment Share on other sites More sharing options...
KamilP Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 (edited) Zartujecie sobie? W moim Legacy my04 nie ma najmniejszego sladu rudej.. Kurcze, a powoli przymierzam sie do Forestera 2006/2007.. :/ Edited September 13, 2013 by KamilP Link to comment Share on other sites More sharing options...
hellrazor Posted September 14, 2013 Share Posted September 14, 2013 W moim MY04 to samo. Cóż, taki urok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartosz Jaśkiewicz Posted September 14, 2013 Share Posted September 14, 2013 (edited) Zartujecie sobie? W moim Legacy my04 nie ma najmniejszego sladu rudej.. Kurcze, a powoli przymierzam sie do Forestera 2006/2007.. :/ Ale tylko w tym jednym miejscu, ponoc czasem pojawia sie jeszcze w nadkolach w miejscu gdzie montuje sie tylne chlapacze Edited September 14, 2013 by BeJot Link to comment Share on other sites More sharing options...
dziemo Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 Podobno STM, miałem w obu nadkolach z tyłu. Zrobione, trochę bolało, ale po rudej śladu nie ma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langus Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 (edited) O, myślałem że mój egzemplarz złapał bąble na nadkolu bo pospawana buda z trzech i to od spawania właśnie (: Też mi wyskoczyły bąbelki w MY03 akurat w przeszczepionej tylnej ćwiartce... Edited September 15, 2013 by Langus Link to comment Share on other sites More sharing options...
vonda Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 (edited) (...) mam podobny problem ale na styku progów i nadkoli z tyłu. (...) Też mi wyskoczyła ruda w tym miejscu ... dzisiaj oddałem auto do zabezpieczenia antykorozyjnego - ten fragment też przy okazji mają zrobić ... Raz jeszcze spytam - czy są dostępne plastikowe tylne (!) nadkola do Forestera II (po liftingu) ? Lakiernik bardzo mocno takie rozwiązanie sugerował ale nie mogę znaleźć ;-( Przy okazji okazało się iż zaczeło rudzieć pod tymi gumkami nakładanymi na nadkole - ponoć we wszystkich "japońcach" które takie rozwiązanie stosują tak jest ... - rowiązanie sugerowane: wyrzucić ;-) Edited September 16, 2013 by vonda Link to comment Share on other sites More sharing options...
tete76 Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 (...) mam podobny problem ale na styku progów i nadkoli z tyłu. (...) Też mi wyskoczyła ruda w tym miejscu ... dzisiaj oddałem auto do zabezpieczenia antykorozyjnego - ten fragment też przy okazji mają zrobić ... Raz jeszcze spytam - czy są dostępne plastikowe tylne (!) nadkola do Forestera II (po liftingu) ? Lakiernik bardzo mocno takie rozwiązanie sugerował ale nie mogę znaleźć ;-( Przy okazji okazało się iż zaczeło rudzieć pod tymi gumkami nakładanymi na nadkole - ponoć we wszystkich "japońcach" które takie rozwiązanie stosują tak jest ... - rowiązanie sugerowane: wyrzucić ;-) Nadkoli fabrycznych na tył raczej na pewno niet. Jakaś manufaktura chyba jest ale podobno kiepsko spasowana. Pozostają baranki i inne wynalazki na blachę chyba tylko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vonda Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 (edited) Nadkoli fabrycznych na tył raczej na pewno niet. Jakaś manufaktura chyba jest ale podobno kiepsko spasowana. Pozostają baranki i inne wynalazki na blachę chyba tylko. a ta "manufaktura" ? wiesz coś więcej ? ps - przy okazji - lakiernik był zaskoczony, że mój forek ma jakieś (szczątkowe ;-) zabezpieczenie antykorozyjne w środku (blachy w bagażniku) jakimiś woskami ... jego zdaniem to pierwszy "japoniec" w jakim się z tym spotkał ;-) Albo się "nie zna" (co jest prawdopodobne) albo poprzedni właściciel coś jednak z autem robił (choć zarzekal się, że tylko ASO miało go w swoich rękach) Jak jest u Was ? update: Byłem u lakiernika - i jestem niemile zaskoczony, nadkole tylne było zabezpieczone (fabrycznie ?) w ~80% na reszcie rdza do tego stopnia, że w jednym miejscu przeżarło na wylot (kilkomilimetrowy otworek blisko rantu z przodu nadkola ...) jest też parę trudno dostępnych miejsc w nadkolu w którym rdza się pojawia ... może być problem z doczyszczeniem ;-((( Progi pod plastikowymi nakładkami też troszkę rdza chwyciła ... Nie tego sie spodziewałem po 6 letnim garażowanym aucie i 90 tys. przebiegu ;-( Jeśli ktoś jeszcze nie sprawdzał i niezabezpieczał sugeruję zajęcie się tym jak najszybciej. Edited September 19, 2013 by vonda Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebxyz Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 (...) mam podobny problem ale na styku progów i nadkoli z tyłu. (...) Też mi wyskoczyła ruda w tym miejscu ... dzisiaj oddałem auto do zabezpieczenia antykorozyjnego - ten fragment też przy okazji mają zrobić ... Raz jeszcze spytam - czy są dostępne plastikowe tylne (!) nadkola do Forestera II (po liftingu) ? Lakiernik bardzo mocno takie rozwiązanie sugerował ale nie mogę znaleźć ;-( Przy okazji okazało się iż zaczeło rudzieć pod tymi gumkami nakładanymi na nadkole - ponoć we wszystkich "japońcach" które takie rozwiązanie stosują tak jest ... - rowiązanie sugerowane: wyrzucić ;-) \ Witam. No właśnie Vonda dziś zdjąłem te uszczelki i zobaczyłem ile syfu, piasku się tam zbiera. Blacha całe rudej brak i myślę co tu zrobić, chyba wywalić tę uszczelkę, osłonę czy to coś. Co o tym myślicie? Pozdr sebxyz Link to comment Share on other sites More sharing options...
KamilP Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 Sebxyz, po co dublujesz pytanie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebxyz Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Ok sorki. sebxyz Link to comment Share on other sites More sharing options...
xaw78 Posted October 23, 2013 Author Share Posted October 23, 2013 Jako że wypada zakończyć to, co się zaczęło to uprzejmie donoszę, że ruda została usunięta. Pacjent przeszedł kuracje w ASO Adamski. Auto odebrałem w ostatni piątek i jestem mega zadowolony z efektu. Przy okazji zrobiłem też podziobane tylne drzwi, które strasznie kuły mnie w oczy oraz drobne wgniecenie na tylnym nadkolu . Mogę z czystym sumieniem również polecić zakład. Co najważniejsze nie zdarli ze mnie skóry KamilP dzięki kolego za zasugerowanie Adamskiego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Tylne nadkola w forku maja problem - związany z łaczeniem blach - poszycia wewnętrzengo i zewnętrznego - tam się dostaje woda, a w naszyc warunkach także chemia drogowa i niestety robią sie kłopoty. Im szybciej się z tym uporasz tym lepiej i taniej. Duże wżery trzeba usunąć wspawaniem nowej blachy. Uszczelka dodatkowo trzyma cały ten syf. Ja ją osobiście usunąłem i położyłem warstwę ochronną Link to comment Share on other sites More sharing options...
KamilP Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 KamilP dzięki kolego za zasugerowanie Adamskiego. no problemo Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaciejS Posted March 17, 2015 Share Posted March 17, 2015 Panowie, POMOCY problem z tematu dotknął również i mo,jego FORKA. Rdza zaczęła brac dwa tylnie nadkola. Podpowiedź/zaktualizujcie gdzie najlepiej dokonać taką naprawę. Ewentualnie gdzie szukać (i czy w ogóle są) reperaturki do tego modelu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cart Posted March 17, 2015 Share Posted March 17, 2015 Reperaturek brak. Znalazłem jakiś czas temu dobry warsztat na chełmżyńskiej. Jestem zadowolony. W razie czego kontakt na PW. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubiks Posted March 20, 2015 Share Posted March 20, 2015 Uszczelka dodatkowo trzyma cały ten syf. Ja ją osobiście usunąłem i położyłem warstwę ochronną Mógłbyś podpowiedzieć, co to za warstwa ochronna? Myślę o zrobieniu tego profilaktycznie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now