Jump to content

Ruda w nadkolu


xaw78
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich Forumowiczów.

Dziś przy dopompowywaniu tylnego koła moją uwagę przykuło niewielkie pękniecie lakieru przy krawędzi nadkola i rudawy kolor w pęknięciu. Niestety ruda weszła wg mojej skromnej oceny dość głęboko. Muszę przed zimą mieć to zrobione, bo przy naszych drogowcach i ich soli to na wiosnę przesiądę się do autobusu, bo z auta nic nie zostanie :(.

Znalazłem kilka wątków związanych z przypadłością mojego SU, ale są dość wiekowe, więc zdecydowałem się na napisanie nowego tematu.

Pacjent to Forys 2.0XT MY04. Zgłaszam się wiec do Was z prośbą o pomoc we wskazaniu jakiegoś dobrego blacharza w Warszawie. Może ktoś z Was już robił podobne naprawy i podzieli się swoją opinią.

 

Z góry podziękował

Link to comment
Share on other sites

ASO Adamski - ludzie na forum b. chwala

Dzięki KamilP. Adamski dodany do listy do sprawdzenia :). Czekam dalej, zbuduję listę i do roboty :)

 

W Piasecznie moge Ci kogoś polecić

Lemod kolego poproszę.Piaseczno niedaleko, więc warto sprawdzić :). Z góry podziękował :).

Link to comment
Share on other sites

W Piasecznie moge Ci kogoś polecić

 

Kolego, poproszę namiar na Piaseczno. mam podobny problem ale na styku progów i nadkoli z tyłu. Przy okazji, może ktoś się orientuje ile kasy taki zabieg z zabezpieczeniem nadkoli kosztuje?

Link to comment
Share on other sites

Zartujecie sobie? W moim Legacy my04 nie ma najmniejszego sladu rudej..

Kurcze, a powoli przymierzam sie do Forestera 2006/2007.. :/

 

Ale tylko w tym jednym miejscu,

ponoc czasem pojawia sie jeszcze w nadkolach w miejscu gdzie montuje sie tylne chlapacze

Edited by BeJot
Link to comment
Share on other sites

O, myślałem że mój egzemplarz złapał bąble na nadkolu bo pospawana buda z trzech i to od spawania właśnie (: Też mi wyskoczyły bąbelki w MY03 akurat w przeszczepionej tylnej ćwiartce...

Edited by Langus
Link to comment
Share on other sites

(...) mam podobny problem ale na styku progów i nadkoli z tyłu. (...)

 

Też mi wyskoczyła ruda w tym miejscu ... dzisiaj oddałem auto do zabezpieczenia antykorozyjnego - ten fragment też przy okazji mają zrobić ...

Raz jeszcze spytam - czy są dostępne plastikowe tylne (!) nadkola do Forestera II (po liftingu) ? Lakiernik bardzo mocno takie rozwiązanie sugerował ale nie mogę znaleźć ;-(

 

Przy okazji okazało się iż zaczeło rudzieć pod tymi gumkami nakładanymi na nadkole - ponoć we wszystkich "japońcach" które takie rozwiązanie stosują tak jest ... - rowiązanie sugerowane: wyrzucić ;-)

Edited by vonda
Link to comment
Share on other sites

(...) mam podobny problem ale na styku progów i nadkoli z tyłu. (...)

 

Też mi wyskoczyła ruda w tym miejscu ... dzisiaj oddałem auto do zabezpieczenia antykorozyjnego - ten fragment też przy okazji mają zrobić ...

Raz jeszcze spytam - czy są dostępne plastikowe tylne (!) nadkola do Forestera II (po liftingu) ? Lakiernik bardzo mocno takie rozwiązanie sugerował ale nie mogę znaleźć ;-(

 

Przy okazji okazało się iż zaczeło rudzieć pod tymi gumkami nakładanymi na nadkole - ponoć we wszystkich "japońcach" które takie rozwiązanie stosują tak jest ... - rowiązanie sugerowane: wyrzucić ;-)

 

Nadkoli fabrycznych na tył raczej na pewno niet. Jakaś manufaktura chyba jest ale podobno kiepsko spasowana. Pozostają baranki i inne wynalazki na blachę chyba tylko.

Link to comment
Share on other sites

Nadkoli fabrycznych na tył raczej na pewno niet. Jakaś manufaktura chyba jest ale podobno kiepsko spasowana. Pozostają baranki i inne wynalazki na blachę chyba tylko.

 

a ta "manufaktura" ? wiesz coś więcej ?

 

 

ps - przy okazji - lakiernik był zaskoczony, że mój forek ma jakieś (szczątkowe ;-) zabezpieczenie antykorozyjne w środku (blachy w bagażniku) jakimiś woskami ... jego zdaniem to pierwszy "japoniec" w jakim się z tym spotkał ;-) Albo się "nie zna" (co jest prawdopodobne) albo poprzedni właściciel coś jednak z autem robił (choć zarzekal się, że tylko ASO miało go w swoich rękach)

Jak jest u Was ?

 

update:

Byłem u lakiernika - i jestem niemile zaskoczony, nadkole tylne było zabezpieczone (fabrycznie ?) w ~80% na reszcie rdza do tego stopnia, że w jednym miejscu przeżarło na wylot (kilkomilimetrowy otworek blisko rantu z przodu nadkola ...) jest też parę trudno dostępnych miejsc w nadkolu w którym rdza się pojawia ... może być problem z doczyszczeniem ;-((( Progi pod plastikowymi nakładkami też troszkę rdza chwyciła ... Nie tego sie spodziewałem po 6 letnim garażowanym aucie i 90 tys. przebiegu ;-(

Jeśli ktoś jeszcze nie sprawdzał i niezabezpieczał sugeruję zajęcie się tym jak najszybciej.

Edited by vonda
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

(...) mam podobny problem ale na styku progów i nadkoli z tyłu. (...)

 

Też mi wyskoczyła ruda w tym miejscu ... dzisiaj oddałem auto do zabezpieczenia antykorozyjnego - ten fragment też przy okazji mają zrobić ...

Raz jeszcze spytam - czy są dostępne plastikowe tylne (!) nadkola do Forestera II (po liftingu) ? Lakiernik bardzo mocno takie rozwiązanie sugerował ale nie mogę znaleźć ;-(

 

Przy okazji okazało się iż zaczeło rudzieć pod tymi gumkami nakładanymi na nadkole - ponoć we wszystkich "japońcach" które takie rozwiązanie stosują tak jest ... - rowiązanie sugerowane: wyrzucić ;-)

\

 

Witam.

No właśnie Vonda dziś zdjąłem te uszczelki i zobaczyłem ile syfu, piasku się tam zbiera. Blacha całe rudej brak i myślę co tu zrobić, chyba wywalić tę uszczelkę, osłonę czy to coś. Co o tym myślicie?

Pozdr

sebxyz

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jako że wypada zakończyć to, co się zaczęło to uprzejmie donoszę, że ruda została usunięta. Pacjent przeszedł kuracje w ASO Adamski. Auto odebrałem w ostatni piątek i jestem mega zadowolony z efektu. Przy okazji zrobiłem też podziobane tylne drzwi, które strasznie kuły mnie w oczy oraz drobne wgniecenie na tylnym nadkolu :D . Mogę z czystym sumieniem również polecić zakład. Co najważniejsze nie zdarli ze mnie skóry :D

KamilP dzięki kolego za zasugerowanie Adamskiego.

Link to comment
Share on other sites

Tylne nadkola w forku maja problem - związany z łaczeniem blach - poszycia wewnętrzengo i zewnętrznego - tam się dostaje woda, a w naszyc warunkach także chemia drogowa i niestety robią sie kłopoty. Im szybciej się z tym uporasz tym lepiej i taniej. Duże wżery trzeba usunąć wspawaniem nowej blachy.

Uszczelka dodatkowo trzyma cały ten syf. Ja ją osobiście usunąłem i położyłem warstwę ochronną

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Panowie, POMOCY

 

problem z tematu dotknął również i mo,jego FORKA. Rdza zaczęła brac dwa tylnie nadkola.

 

Podpowiedź/zaktualizujcie gdzie  najlepiej dokonać taką naprawę.

Ewentualnie gdzie szukać (i czy w ogóle są) reperaturki do tego modelu.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Uszczelka dodatkowo trzyma cały ten syf. Ja ją osobiście usunąłem i położyłem warstwę ochronną

Mógłbyś podpowiedzieć, co to za warstwa ochronna? Myślę o zrobieniu tego profilaktycznie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...