Papkin Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 Witam , problem z ktrórym przyszło mi się zmieżyć jest taki. Po przjechaniu ok 100 km , problemy zaczynją się przy parkowaniu ( mocno skręcone koła ) samochód zaczyna mieć problem z komunikajcją tylnej osi z przednią . na zimno nic takiego nie ma miejsca . Przebieg 66000 km , auto mam od nowości na 60 tys był robiony przegląd. jakieś sugestie ?? czy zmiana oleju coś pomoże ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emdzejj Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 Też miałem niedawno problem z wiskozą tylko, że w WRXie, przy manewrowaniu jak już skrzynia się rozgrzała, czuć było przeskakiwanie oraz ciężko się manewrowało, wymiana wiskozy pomogła :-) tylko, że u mnie przebieg 174 tys. a Twój przebieg jest dosyć niski ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 wiskoze mozna za jednym upalaniem załatwić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 (edytowane) pierwsze slysze o padnietej wiskozie w SPB u mnie nawet trzykrotny udzial w Plejadach nie zostawil sladow... no ale ja to zachowawczo upalam Edytowane 15 Lipca 2013 przez Than_Junior Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blade Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 (edytowane) Nie byłeś ostatnio na przeglądzie do dowodu rej? Z tego co słyszałem od człowieka który serwisuje subaru (nie aso) to miał kilka przypadków uszkodzenia wiskozy przez stacje diagnostyczne, po teście spr ukł hamulcowego. Edytowane 15 Lipca 2013 przez blade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 (edytowane) Samochodów z 4x4 nie testuje się na rolkach. To powinien wiedzieć każdy diagnosta. Edytowane 16 Lipca 2013 przez Adam12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 bez przesady... http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/23225-przeglad-techniczny/page__st__50#entry882563 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blade Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 3. Generalnie przy krótkim badaniu nie widzę problemu, gdyż w momencie hamowania i tak następuje blokowanie ( = zatrzymanie) wszystkich kół. Krótki moment niewielkiej różnicy obrotów pomiędzy osiami (bo rolki hamulcowe kręcą zazwyczaj dość wolno) nie powinien mieć negatywnego wpływu na system. W praktyce jednak uszkodzenia się zdarzają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 nic sie nie wydarzy podczas krotkiego badania - pytalem o to w 2 ASO oraz w swoim serwisie (powazanym) nie-ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 W praktyce jednak uszkodzenia się zdarzają. oczywiście jak ktoś ma pecha, to cegłą w drewnianym kościele dostanie a tak poważnie, sprawnej nic nie się stanie, a zmęczonej życiem... no cóż... shit happens Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Papkin Opublikowano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 dzięki , nie pozostaje nic innego jak odwiedzić serwis i założyc nowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 dzięki , nie pozostaje nic innego jak odwiedzić serwis i założyc nowe albo regenerowane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 (edytowane) Dyrekcja powiedział: 3. Generalnie przy krótkim badaniu nie widzę problemu, gdyż w momencie hamowania i tak następuje blokowanie ( = zatrzymanie) wszystkich kół. Krótki moment niewielkiej różnicy obrotów pomiędzy osiami (bo rolki hamulcowe kręcą zazwyczaj dość wolno) nie powinien mieć negatywnego wpływu na system. W praktyce jednak uszkodzenia się zdarzają.Na tej zasadzie, napęd powinien się rozpadać za każdym razem przy ruszaniu na śniegu. Edytowane 18 Lipca 2013 przez Harvester 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capricorn Opublikowano 20 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2013 U mnie mniej więcej przy tym samym przebiegu padła wiskoza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 21 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 (edytowane) Dyrekcja powiedział: 3. Generalnie przy krótkim badaniu nie widzę problemu, gdyż w momencie hamowania i tak następuje blokowanie ( = zatrzymanie) wszystkich kół. Krótki moment niewielkiej różnicy obrotów pomiędzy osiami (bo rolki hamulcowe kręcą zazwyczaj dość wolno) nie powinien mieć negatywnego wpływu na system. W praktyce jednak uszkodzenia się zdarzają.Na tej zasadzie, napęd powinien się rozpadać za każdym razem przy ruszaniu na śniegu. Nie ma znaczenia, czy nawierzchnia jest zaśnieżona, mokra tudzież sucha. Ważna jest różnica przyczepności między osiami. A przypadki drogowe gdy przednia oś znajduje się na lodzie a tylna na suchym asfalcie lub odwrotnie (a tylko to można porównać z badaniem na rolkach) występuje ekstremalnie rzadko. Edytowane 21 Lipca 2013 przez subleo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaroslav Opublikowano 28 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2013 pierwsze slysze o padnietej wiskozie w SPB wspominałem Ci kiedyś... wiskoze mozna za jednym upalaniem załatwić Ja swoją zabiłem godzinną zabawą na śniegu z aktywnym VDC. Człowiek się uczy na błędach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skala07 Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Witam. Mam podobne objawy wiskozy ale jest to i na zimnym tylko nie tak nasilone . Jest jeszcze cos co mnie niepokoi i nie wiem czy łączyć to z wiskozą. Mianowicie podczas hamowania słychać tarcie nie za kazdym razem ale jest ,tarcze i klocki nowe wiec wykluczam jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Witam. Mam podobne objawy wiskozy ale jest to i na zimnym tylko nie tak nasilone . Jest jeszcze cos co mnie niepokoi i nie wiem czy łączyć to z wiskozą. Mianowicie podczas hamowania słychać tarcie nie za kazdym razem ale jest ,tarcze i klocki nowe wiec wykluczam jakieś pomysły? Jesteś pewny, że to wiskoza? Przy napędzie 4x4 podczas manewrowania ,czasem przy maksymalnym skręcie i cofaniu naprzykład może zdarzyć się "uskok" przednich kół. Obrazowo wygląda to mniej więcej jak by koła przednie na nadąrzały za tylnymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Witam. Mam podobne objawy wiskozy ale jest to i na zimnym tylko nie tak nasilone . Jest jeszcze cos co mnie niepokoi i nie wiem czy łączyć to z wiskozą. Mianowicie podczas hamowania słychać tarcie nie za kazdym razem ale jest ,tarcze i klocki nowe wiec wykluczam jakieś pomysły? Jesteś pewny, że to wiskoza? Przy napędzie 4x4 podczas manewrowania ,czasem przy maksymalnym skręcie i cofaniu naprzykład może zdarzyć się "uskok" przednich kół. Obrazowo wygląda to mniej więcej jak by koła przednie na nadąrzały za tylnymi. I takie zachowanie jest normalne? Niedawno zaobserwowałem przy wyjeżdżaniu z parkingu w lewo do przodu na maksymalnie skręconych kołach dziwne skoki przednich kół. Warsztat niczego w zawieszeniu uszkodzonego nie stwierdził. Efekt występuje jedynie na zimno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Witam. Mam podobne objawy wiskozy ale jest to i na zimnym tylko nie tak nasilone . Jest jeszcze cos co mnie niepokoi i nie wiem czy łączyć to z wiskozą. Mianowicie podczas hamowania słychać tarcie nie za kazdym razem ale jest ,tarcze i klocki nowe wiec wykluczam jakieś pomysły? Jesteś pewny, że to wiskoza? Przy napędzie 4x4 podczas manewrowania ,czasem przy maksymalnym skręcie i cofaniu naprzykład może zdarzyć się "uskok" przednich kół. Obrazowo wygląda to mniej więcej jak by koła przednie na nadąrzały za tylnymi. I takie zachowanie jest normalne? Niedawno zaobserwowałem przy wyjeżdżaniu z parkingu w lewo do przodu na maksymalnie skręconych kołach dziwne skoki przednich kół. Warsztat niczego w zawieszeniu uszkodzonego nie stwierdził. Efekt występuje jedynie na zimno. Spotkałem się u mnie już z tym parę razy, ale tylko przy max skręconych kołach , na szekokich kapciach i przy cofaniu na mokrej kostce brukowej. Kolega z STI / fura dość świeża MY12 / potwiedza podobny objaw, w warunkach jakie opisuję. Gdzieś chyba nawet na tym Forum przewijał sie temat w tle " zepsutej wiskozy" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Papkin Opublikowano 28 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Witam. Mam podobne objawy wiskozy ale jest to i na zimnym tylko nie tak nasilone . Jest jeszcze cos co mnie niepokoi i nie wiem czy łączyć to z wiskozą. Mianowicie podczas hamowania słychać tarcie nie za kazdym razem ale jest ,tarcze i klocki nowe wiec wykluczam jakieś pomysły? Jesteś pewny, że to wiskoza?Przy napędzie 4x4 podczas manewrowania ,czasem przy maksymalnym skręcie i cofaniu naprzykład może zdarzyć się "uskok" przednich kół. Obrazowo wygląda to mniej więcej jak by koła przednie na nadąrzały za tylnymi. I takie zachowanie jest normalne? Niedawno zaobserwowałem przy wyjeżdżaniu z parkingu w lewo do przodu na maksymalnie skręconych kołach dziwne skoki przednich kół. Warsztat niczego w zawieszeniu uszkodzonego nie stwierdził. Efekt występuje jedynie na zimno. Spotkałem się u mnie już z tym parę razy, ale tylko przy max skręconych kołach , na szekokich kapciach i przy cofaniu na mokrej kostce brukowej. Kolega z STI / fura dość świeża MY12 / potwiedza podobny objaw, w warunkach jakie opisuję.Gdzieś chyba nawet na tym Forum przewijał sie temat w tle " zepsutej wiskozy" Problem o którym pisałem wcześniej zniknął po założeniu nowej wiskozy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebol Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Witam. Mam podobne objawy wiskozy ale jest to i na zimnym tylko nie tak nasilone . Jest jeszcze cos co mnie niepokoi i nie wiem czy łączyć to z wiskozą. Mianowicie podczas hamowania słychać tarcie nie za kazdym razem ale jest ,tarcze i klocki nowe wiec wykluczam jakieś pomysły? Na początek sprawdz czy masz wszystkie śruby w kołach dobrze dokręcone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Na początek sprawdz czy masz wszystkie śruby w kołach dobrze dokręcone. Ciekawa teoria..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebol Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 ja mialem takie tarcie przy hamowaniu, a potem już podczas normalnej jazdy po tym jak wpadłem w dziurę i śruby w kole się poluzowały kolega miał wymieniane klocki i tarcze wiec warto to sprawdzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skala07 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2014 Koła są przykrecone luzów brak wiskoza kupiona czeka na wymiane. Dam znac czy objawy ustały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się