Skocz do zawartości

Ile pali Impreza 2.0


Andrzej_1

Rekomendowane odpowiedzi

aflinta przeciż jazda z 2000 na obrotomierzu nie jest szkodliwa, co innego gdybyś notorycznie jeździł z małymi obrotami i gazem w podłodze, podczas przyspieszania kręcimy wyżej, pod górę tez wyżej, ale do jazdy ze stałą prędkością mozna spokojnie wbić wyższy bieg. Zauważyłem że silnik 2.0 lubi obroty przy pełzaniu 2200 i wyższe, poniżej 2000 czasami wypadaja zapłony :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 2.0 i maksymalnie wychodzi nam spalanie 9,5 i to jak ojciec często na ryby jeździ i śmiga po polach. auto jest bez kata i z rurą 55mm. nigdy nie udało mi się zrobić spalania większego jak 10,5 (z zapchanym katem, seryjnym wydechem i kompletem pasażerów z klimą chodzącą od czasu do czasu).

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieekonomiczne spalanie bardzo ładnie widać na wskaźniku ciśnienia turbodoładowania - przy przyspieszaniu w optymalnym zakresie obrotów on idzie do góry, ale bez szaleństw. Przy przyspieszeniach z niskich obrotów - jest natychmiastowy, mocny ruch w górę. A jak wiemy, to oznacza zwiększone spalanie.

 

Wiem oczywiście, że mówimy w tym wątku o wolnossaku. Chodzi mi tylko o potwierdzenie teorii, że zbyt wczesne zmienianie biegów i jazda na niskich obrotach nie muszą wcale być bardziej ekonomiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jarmaj napisał/a:

"Dynamiczna" to pojecie baaaardzo względne. Mi przy "dynamicznej" CC Sporting więcej w mieście palił...

 

Dynamicznej jak na możliwości tego silnika...nie chodzi mi tu o kręcenie obrotów do czerwonego pola na każdym biegu, ale tak do około 4.5-5.5 tyś obr...

 

Gdy toczę się po mieście ( jak pisał aflinta ) to tez trzymam silnik na 2-2.5 tyś obr...jeżeli gwłatownie nie przyspieszasz z tego zakresu obrotów bez redukcji to raczej mniej powinien palić niż bym trzymał go na 3.5 tyś obr... tak sądzę..jak się mylę to proszę o poprawienie mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 2.0 i maksymalnie wychodzi nam spalanie 9,5 i to jak ojciec często na ryby jeździ i śmiga po polach. auto jest bez kata i z rurą 55mm. nigdy nie udało mi się zrobić spalania większego jak 10,5 (z zapchanym katem, seryjnym wydechem i kompletem pasażerów z klimą chodzącą od czasu do czasu).

 

pzdr

 

To już jest żart - "Nie udało mi się zrobić" :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo :) Dla mojego wolnossąceg legaca wynik nieosiągalny raczej - chyba, ze bym miał na przycinającym się silniku na stację dojechać :)

 

dla mnie tez jest to zaskoczenie ;) normalnie robie okolo 500km, jedynym minusem tych dodatkowych 175km jest to ze turbo niepracowalo wyzej jak 7 -8 psi a wszystko to za sprawa access portu, wiecie moze czy maptec i reszta stwazaja mozliwosc ustawienie samochodu w ekonomicznej jazdy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 2.0 i maksymalnie wychodzi nam spalanie 9,5 i to jak ojciec często na ryby jeździ i śmiga po polach. auto jest bez kata i z rurą 55mm. nigdy nie udało mi się zrobić spalania większego jak 10,5 (z zapchanym katem, seryjnym wydechem i kompletem pasażerów z klimą chodzącą od czasu do czasu).

 

pzdr

 

To już jest żart - "Nie udało mi się zrobić" :mrgreen:.

nie żart tylko prawda, bo ja wolno jeżdżę i nie szaleję :). raz pojechałem szybko i już mi się odechciało...

 

pozdrówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...