Jump to content

Impreza 2.0 160km GD - piszczenie - sprzeglo ? skrzynia?


powerhorse
 Share

Recommended Posts

2 dni temu zaobserwowalem dziwne piszczenie, ktore najczesciej wystepuje zaraz po odpaleniu zimnego silnika. Tak jakby slizgal sie jakis pasek.

 

Zauwazylem, ze piszczenie ustepuje jak tylko wcisne pedal sprzegla tak przynajmniej 1cm. Jak odpuszcze je to czasem znow piszczy a czasem ustaje do nastepnego razu.

 

Nie jest to raczej zwiazane z paskiem od alternatora (wymienialem w ASO w zeszlym roku przy akcji bezpieczna zima).

 

Tydzien temu bylem w ASO Koper na przegladzie przy 90tys. Samochod byl jak mi sie wydaje dokladnie sprawdzony i nikt nie zwrocil mi uwagi na zadne jego wady (chociaz ja do tej pory mam wrazenie ze jak silnik sie kreci i wcisne pedal sprzegla to cos jakby "trze" ale zakladam ze to "normalny" dzwiek pracy subaru).

 

Wracajac do tematu piszczenia czytajac rozne fora dyskusyjne mozna paranoi dostac.

 

Jedni pisza ze to moze byc lozysko oporowe sprzegla a inni ze jakies lozyska w skrzyni biegow? Moze posiadacze subaru maja z tym jakies doswiadczenie ktorym chcieliby sie podzielic?

 

Mechanikiem nie jestem ale jesli to lozysko oporowe to czy nie powinno piszczec glosniej na wcisnietym pedale sprzegla?

 

Z gory dziekuje za wszelkie opinie.

Edited by powerhorse
Link to comment
Share on other sites

2 dni temu zaobserwowalem dziwne piszczenie, ktore najczesciej wystepuje zaraz po odpaleniu zimnego silnika. Tak jakby slizgal sie jakis pasek.

 

Zauwazylem, ze piszczenie ustepuje jak tylko wcisne pedal sprzegla tak przynajmniej 1cm. Jak odpuszcze je to czasem znow piszczy a czasem ustaje do nastepnego razu.

 

Nie jest to raczej zwiazane z paskiem od alternatora (wymienialem w ASO w zeszlym roku przy akcji bezpieczna zima).

 

Tydzien temu bylem w ASO Koper na przegladzie przy 90tys. Samochod byl jak mi sie wydaje dokladnie sprawdzony i nikt nie zwrocil mi uwagi na zadne jego wady (chociaz ja do tej pory mam wrazenie ze jak silnik sie kreci i wcisne pedal sprzegla to cos jakby "trze" ale zakladam ze to "normalny" dzwiek pracy subaru).

 

Wracajac do tematu piszczenia czytajac rozne fora dyskusyjne mozna paranoi dostac.

 

Jedni pisza ze to moze byc lozysko oporowe sprzegla a inni ze jakies lozyska w skrzyni biegow? Moze posiadacze subaru maja z tym jakies doswiadczenie ktorym chcieliby sie podzielic?

 

Mechanikiem nie jestem ale jesli to lozysko oporowe to czy nie powinno piszczec glosniej na wcisnietym pedale sprzegla?

 

Z gory dziekuje za wszelkie opinie.

 

 

co do dźwięku jakby chrobotania przy wciśniętym sprzęgle, to także miałem ten problem.

podczas wymiany sprzęgła, okazało się, że problem był przy którymś z łożysk w skrzyni.

łożysko poszło nowe, problem zniknął :)

Link to comment
Share on other sites

No coz, samochod sam przestal piszczec. Jak probowalem za wczasu zlokalizowac zrodlo piszczenia to wydawalo mi sie jakby piszczalo z przodu silnika, wiec moze to jednak byl jakis pasek?? Pytanie jaki wplyw na dzialania np alternatora albo jakis innych paskow ma wcisniecie sprzegla? Ktoregos pieknego dnia samochod byl cichy jednak po wlaczeniu klimy zaczal piszczec - moze to zbieg okolicznosci??

 

Zastanawia mnie rowniez dzwiek wydawany przez "sprzeglo". Wydaje sie byc coraz glosniejsze. Po wcisnieciu pedalu slysze "szorowanie". Najglosniej jest jak odpalam samochod po kilku godzinach stania, jak juz nim troche pojezdze to pozniej juz jest znacznie cichsze. To normalne? Biegi wchodza elegancko.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Najczestszym przypadkiem jest łożysko oporowe sprzegła, jego wymiana wiąże sie z wyciągnieciem silnika lub skrzyni. Najlepiej w takim przypadku wymienić kompletne sprzęgło

Link to comment
Share on other sites

To było łożysko oporowe.

 

Rozsypało się 2 tygodnie temu (czyli pół roku po stwierdzeniu przeze mnie nieprawidłowości) i wtedy wymieniłem komplet razem ze sprzęgłem. Duże koszty, ale jest cisza i spokój mam nadzieje na następne 100 tyś :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Mam podobny problem, piszczy mi cos w silniku, po lekkim nacisnieciu na pedal (nie wcisnieciu, wystarczy ze poloze na nim noge) przestaje.

Podregulowalem linke z zewnatrz przy silniku, jest ciszej, ale nie moge juz dalej regulowac. Jak pociagne sprzeglo przy silniku i jest wcisnete to dalej piszczy, zrobie to samo w kabinie i przestaje... Z tego co tu czytam to chyba trzeba bedzie wymienic sprzeglo :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...