powerhorse Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 (edytowane) 2 dni temu zaobserwowalem dziwne piszczenie, ktore najczesciej wystepuje zaraz po odpaleniu zimnego silnika. Tak jakby slizgal sie jakis pasek. Zauwazylem, ze piszczenie ustepuje jak tylko wcisne pedal sprzegla tak przynajmniej 1cm. Jak odpuszcze je to czasem znow piszczy a czasem ustaje do nastepnego razu. Nie jest to raczej zwiazane z paskiem od alternatora (wymienialem w ASO w zeszlym roku przy akcji bezpieczna zima). Tydzien temu bylem w ASO Koper na przegladzie przy 90tys. Samochod byl jak mi sie wydaje dokladnie sprawdzony i nikt nie zwrocil mi uwagi na zadne jego wady (chociaz ja do tej pory mam wrazenie ze jak silnik sie kreci i wcisne pedal sprzegla to cos jakby "trze" ale zakladam ze to "normalny" dzwiek pracy subaru). Wracajac do tematu piszczenia czytajac rozne fora dyskusyjne mozna paranoi dostac. Jedni pisza ze to moze byc lozysko oporowe sprzegla a inni ze jakies lozyska w skrzyni biegow? Moze posiadacze subaru maja z tym jakies doswiadczenie ktorym chcieliby sie podzielic? Mechanikiem nie jestem ale jesli to lozysko oporowe to czy nie powinno piszczec glosniej na wcisnietym pedale sprzegla? Z gory dziekuje za wszelkie opinie. Edytowane 16 Maja 2013 przez powerhorse Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/60648-tutaj-sie-witamy-dzial-dla-nowych-forumowiczow/ zacznij od tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojnakrzys Opublikowano 18 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 też takie coś mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikeanonim Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 2 dni temu zaobserwowalem dziwne piszczenie, ktore najczesciej wystepuje zaraz po odpaleniu zimnego silnika. Tak jakby slizgal sie jakis pasek. Zauwazylem, ze piszczenie ustepuje jak tylko wcisne pedal sprzegla tak przynajmniej 1cm. Jak odpuszcze je to czasem znow piszczy a czasem ustaje do nastepnego razu. Nie jest to raczej zwiazane z paskiem od alternatora (wymienialem w ASO w zeszlym roku przy akcji bezpieczna zima). Tydzien temu bylem w ASO Koper na przegladzie przy 90tys. Samochod byl jak mi sie wydaje dokladnie sprawdzony i nikt nie zwrocil mi uwagi na zadne jego wady (chociaz ja do tej pory mam wrazenie ze jak silnik sie kreci i wcisne pedal sprzegla to cos jakby "trze" ale zakladam ze to "normalny" dzwiek pracy subaru). Wracajac do tematu piszczenia czytajac rozne fora dyskusyjne mozna paranoi dostac. Jedni pisza ze to moze byc lozysko oporowe sprzegla a inni ze jakies lozyska w skrzyni biegow? Moze posiadacze subaru maja z tym jakies doswiadczenie ktorym chcieliby sie podzielic? Mechanikiem nie jestem ale jesli to lozysko oporowe to czy nie powinno piszczec glosniej na wcisnietym pedale sprzegla? Z gory dziekuje za wszelkie opinie. co do dźwięku jakby chrobotania przy wciśniętym sprzęgle, to także miałem ten problem. podczas wymiany sprzęgła, okazało się, że problem był przy którymś z łożysk w skrzyni. łożysko poszło nowe, problem zniknął Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strawsome Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Łożysko oporowe powinno przestać piszczeć po wciśnięciu sprzęgła. Tak jak mówi kolega, sprawdź skrzynię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Łożysko oporowe powinno przestać piszczeć po wciśnięciu sprzęgła. a dlaczego...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powerhorse Opublikowano 21 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 No coz, samochod sam przestal piszczec. Jak probowalem za wczasu zlokalizowac zrodlo piszczenia to wydawalo mi sie jakby piszczalo z przodu silnika, wiec moze to jednak byl jakis pasek?? Pytanie jaki wplyw na dzialania np alternatora albo jakis innych paskow ma wcisniecie sprzegla? Ktoregos pieknego dnia samochod byl cichy jednak po wlaczeniu klimy zaczal piszczec - moze to zbieg okolicznosci?? Zastanawia mnie rowniez dzwiek wydawany przez "sprzeglo". Wydaje sie byc coraz glosniejsze. Po wcisnieciu pedalu slysze "szorowanie". Najglosniej jest jak odpalam samochod po kilku godzinach stania, jak juz nim troche pojezdze to pozniej juz jest znacznie cichsze. To normalne? Biegi wchodza elegancko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 jak będzie Pan przy okazji przejeżdzał to prosze podjechać , mechanik ustali co i jak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simak_6 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Najczestszym przypadkiem jest łożysko oporowe sprzegła, jego wymiana wiąże sie z wyciągnieciem silnika lub skrzyni. Najlepiej w takim przypadku wymienić kompletne sprzęgło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powerhorse Opublikowano 9 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 To było łożysko oporowe. Rozsypało się 2 tygodnie temu (czyli pół roku po stwierdzeniu przeze mnie nieprawidłowości) i wtedy wymieniłem komplet razem ze sprzęgłem. Duże koszty, ale jest cisza i spokój mam nadzieje na następne 100 tyś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simak_6 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 przy normalnej jezdzie powinno wiecej niz 100tys wytrzymać, mi oryginalne co prawda nie w subaru ale w innym podrasowanym ze 150km na 220km aucie wytrzymalo 311tys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Mam podobny problem, piszczy mi cos w silniku, po lekkim nacisnieciu na pedal (nie wcisnieciu, wystarczy ze poloze na nim noge) przestaje. Podregulowalem linke z zewnatrz przy silniku, jest ciszej, ale nie moge juz dalej regulowac. Jak pociagne sprzeglo przy silniku i jest wcisnete to dalej piszczy, zrobie to samo w kabinie i przestaje... Z tego co tu czytam to chyba trzeba bedzie wymienic sprzeglo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się