Jump to content

szpera wrx 04.r pytanko


GiGuS
 Share

Recommended Posts

Mam Wrx 2004r. i chcial bym sie dowiedziec jak jest dyfrem jest w nim szpera czy nie bo chcial bym zeby byla bardziej odczuwalna i auto szlo bokiem... ktos mowil ze plytkowa od gt trza dac i bedzie git jak to jest panowie? moze ja nie mam wogole ? pomoze ktos

Link to comment
Share on other sites

kup sti - obojętne czy samochód czy napęd :) zrób sobie "dużo" więcej mocy niż wrx ma w serii.

 

Zaczniesz od szpery, a zaraz zabraknie Ci mocy (i nie mów mi, że nie :P ) :)

Link to comment
Share on other sites

A najtaniej - weź sobie jakieś zimowe oponki do zabicia. Lata bokami jak ta lala :D

 

Wybacz pytanie, ale na ile długo jeździsz WRXem? Bo czterołapem jeździ się jednak zauważalnie inaczej niż ośką, również w kwestii poślizgu. Zauważalne jest "plucie" przodem przy technice jazdy przeniesionej z osiek, na pewno inaczej składa się w latanie bokiem w porównaniu do RWD. Niestety, do takich zabaw, jakie widzi się w wykonaniu rajdówek, najlepszy jest STI, który ma trzy szpery i najmocniejszy układ przeniesienia napędu...

Link to comment
Share on other sites

Ja rozumiem ze STI byl by lepszy .. ale mam WRXa i dlatego pytam co z tego moge zrobic zeby ladnie szedl bokie,

"Fx" jesli chodzi o moc obecnie mam 324km i w miare dobrze to lata i chcialem zeby tez efektownie i przyjemnie dla mnie jezdzilo bokami jak sie bawie...

WIem dobrze ze Wrx idzie inaczej niz oska w zakrecie i przod moze uciekac, to jest logiczne :)... tylko Ktos mi doradzil zeby wsadzic dyferek tylko ze szpera i podobno ma byc duzo lepiej... Wiec z tad wzielo sie pytanie do was bo znacie sie na tym co gdzie i jak :) Fajnie by bylo jak by wszedl bez zmiany polosi ....

Link to comment
Share on other sites

Moc jak moc. Twoje 324 KM ładnie wyglądają w wrx'ie ale za chodzenie bokami to przecież Nm nisko osiągany odpowiada. Zakładam, że skrzynia 5MT więc jeżeli przyjmuje te konie to tylko się cieszyć i zastanowić się czy nie dobijemy jej szperą ;)

 

btw ile masz Nm i w jakich obrotach ?

Link to comment
Share on other sites

wieczorem wrzuce skan z hamowni... tak skrzynia 5mt i pewnie sie meczy , z momentem tez nie jest zle bo to 2.5... myslisz ze szpera roz.... caly ten naped z WRX?

"piter" w sposob wydobywczy mam te 324 ?:D

Chyba zakonczy sie to tym ze zakupie STI na dccd ...

Link to comment
Share on other sites

324 KM
jeśli to jest na seryjnych jakiś gratach to długo to nie pojeździ chyba... (obym się mylił). Co do szpery u mnie została zastosowana szpera płytkowa. Edited by mrowa
Link to comment
Share on other sites

nie na seryjnych ... byle kto tego nie robil :) ile pochodzi to sie zobaczy juz 10 tys jezdzi i jest git... Tez bym chcial plytkowa. Nie wiem czemu jak sie zada pytanie na forum to wiekszosc radzi wymienic samochod lub ze za malo mocy lub wogole doszukuje sie ze samochod jest edycja moderatora OCB. Ja tylko chce porady...

Edited by tzd
: wulgaryzm
Link to comment
Share on other sites

324km
:huh: jaaa na skrzyni 5MT szacun men.....ja mam o sporo mniej i momentu tez pewnie i nie odważyłbym sie zwiekszać nic na tej skrzyni. Więc przy tych osiągach nie mowiąc o silniku to wynieniłbym cały układ napędowy na STI i będzie po sprawie.....juz sie do swojej 5MT modlę aby na plejadach sie nie denerwowała..

 

jak nie chcesz aby inni mieli wątpliwości to podaj dokładne parametry auta ludzie tu (nie mowie o sobie) przerabiali juz nie jedno i ich wątpliwości mają uzasadnienie z natury wziete.....

 

Przyjmuje sie że w wrx bezpiecznie na 5MT to ok. 250KM i 350 Nm aby to żyło.......te skrzynie poprostu są nie do dużych osiągów..

Edited by wichercat
Link to comment
Share on other sites

Przyjmuje sie że w wrx bezpiecznie na 5MT to ok. 250KM i 350 Nm aby to żyło

Bez przesady, jeździ mnóstwo WRX-ów 2,5t ze Stage I (czyli ok. 400nm) i po kilkadziesiąt tys. lub nawet ponad sto tysięcy zrobione mają i śmigają aż miło... :)

Link to comment
Share on other sites

może i tak ale kwestia jeszcze czy użytkownik używa czy jeździ bo to zmienia postać rzeczy.........tak czy siak 5MT na dłuższą metę padnie albo półosie albo coś innego a 6MT to już inna bajka.

 

Jak kolega chce aby jego chodził bokami jak ten z filmiku no to chyba że w tych warunkach z filmu bo na suchym..............

Link to comment
Share on other sites

nie na seryjnych ... byle kto tego nie robil :) ile pochodzi to sie zobaczy juz 10 tys jezdzi i jest git... Tez bym chcial plytkowa. Nie wiem czemu jak sie zada pytanie na forum to wiekszosc radzi wymienic samochod lub ze za malo mocy lub wogole doszukuje sie ze samochod jest zjebany OCB. Ja tylko chce porady...

 

Gigus.

Generalnie w WRX masz skrzynie serii TY754 i dyfer wiskotyczny w skrzyni taki jak w GT czyli kolo talerzowe R160 mm. STI type R mialy dyfer R180 wyposazony w szpere plytkowa. Mozesz miec to samo ale pod warunkiem ze kupisz szpere plytkowa do dyfra R160. Takie szpery kosztuja co prawda 3 tys zl ale nic nie musisz zmieniac poza szpera - reszta pozostaje bez zmian.

 

Kazdy powiatowy inteligent powie ze potrzebujesz sporo Nm. Owszem ale masz dwa sposoby. Zrobienie remapu jak wiekosc radzi, lub zmiane skrzyni na 4.44. Nie wzrosnie moment na silniku ale wzrosnie moment na polosiach, a to to przeciez chodzi. Mozesz to przeliczyc seria 290 Nm * 3,9 VS 290 Nm * 4,44. Dojdziesz do wniosku ze moment na polosiach wzrosie o 13% czyli o jakies 40 Nm bez dotykania silnika. Dla twojego 340 km wzrost bedzie wiekszy.

 

Nie jest prawda ze type R czy STI ma najlepsze dyfry. STI w swoim katalogu akcesorii dokladnie opisuje co jeszcze mozna dolozyc do type R poprawiajac jego trakcje. To czego nie ma type R czy seryjne STI to przednia szpera plytkowa.

Auto upgradujesz pod siebie i koniec. Nie sluchaj postow o wymianie auta na STI bo sie wkur........isz. Masz 340 KM wiec na poczatek szukaj samej plytki do dyfra R160 - carbonetic, cusco itd.

 

Poza tym plytka ma bardzo wazna rzecz tj. pomaga przy hamowaniu ustawiona na 1.5 way czego nie zrobi helical czy wiskoza.

Link to comment
Share on other sites

Tylko nigdzie nie wyszukalem gdzie kolega chce to szpere wsadzić? Na przód, tył czy na środek? Może od tego zacznijmy.

Druga rzecz to czy warto bawić sie w płytki przy napadzie z WRX-a? Czy nie lepiej zapiac cos z JDM gc8 tak żeby już przejść na 180 - łatwiej do tego dokupić płytki i spinac to mocniej, a i na 6mt łatwiej potem przejść ;)

Link to comment
Share on other sites

Jak widze poprostu sa podzielone opinie :) 2.5 na 5MT przy mojej naprawde nie delikatnej jezdzie i nic sie nie dzieje.... chcialem szpere wsadzic na tyl.. ale czytam opinie co lepsze i sie teraz zasanawiam .....

Link to comment
Share on other sites

4mamut szacun za tego powiatowego inteligenta - w moich oczach zasługujesz na tytuł tekstu miesiąca !

 

Cały Twój post jest bardzo ładny, dużo teorii ale chyba mało praktyki...

 

Wsadzenie szpery za 2k-3k bardzo fajnie wygląda z pozycji sprzedawcy, bo liczy się obrót, a że w aucie, które jest wystrojone na 324 KM i pewnie min. 450 / 500 Nm długo skrzynia nie pożyje to już inna kwestia, prawda? ;)

 

 

Tylko nigdzie nie wyszukalem gdzie kolega chce to szpere wsadzić? Na przód, tył czy na środek? Może od tego zacznijmy.

 

Jeżeli mowa o chodzeniu bokami to założyłem tylny :)

 

Druga rzecz to czy warto bawić sie w płytki przy napadzie z WRX-a? Czy nie lepiej zapiac cos z JDM gc8 tak żeby już przejść na 180 - łatwiej do tego dokupić płytki i spinac to mocniej, a i na 6mt łatwiej potem przejść ;)

 

I o to chodzi :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...