Skocz do zawartości

szpera wrx 04.r pytanko


GiGuS

Rekomendowane odpowiedzi

a ja sie nie obrażam i tak zacząłbym od zebrania kasy na całość.....bo te niutki na wrxowych półosiach.......

 

GiGuS - poczytaj pogadaj z nie powiatowymi mądralami a najlepiej uderz do Marasa lub Carfita bo o nich nikt nie powie powiatowi i napewno cos z tego złożysz.......

 

ja sam stoję przed podobnymi dylematami i raczej kieruje się w zrobienie tego raz a dobrze bo wkładanie po kawałku elementów mocniejszych może powodować rozsypkę bo coś sie poddać zawsze musi......

 

ale ekspertem nie jestem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4mamut szacun za tego powiatowego inteligenta - w moich oczach zasługujesz na tytuł tekstu miesiąca !

 

Cały Twój post jest bardzo ładny, dużo teorii ale chyba mało praktyki...

 

Wsadzenie szpery za 2k-3k bardzo fajnie wygląda z pozycji sprzedawcy, bo liczy się obrót, a że w aucie, które jest wystrojone na 324 KM i pewnie min. 450 / 500 Nm długo skrzynia nie pożyje to już inna kwestia, prawda? ;)

 

 

Nie jedna szpere juz zlozylem. Nie wypowiadam sie nt. rzeczy ktorych nie dotykalem. Mam przednia i tylna plytkowa ustawiona na 1.5 way. Obie szpery sa ustawione na 90 Nm. Poniewaz przednia siedzi w skrzynie pracuje w wyzej temp niz tylna. Jak wiadomo wtedy spina delikatnie lzej niz tylna stad ladnie potrafi isc bokiem.

Set up nie jest jeszcze dokonczony ale i tak daje pewien obraz. Roznica pomiedzy R160 i R180 to tylko 20 mm na srednicy. Modul zeba jest ten sam i liczba plytek tez po chyba 6 jak dobrze pamietam na stronie i spina tak samo jak R160 - tak jak sobie ustawisz. STI daje 88 Nm,Carbonetic 90 Nm itd....

R180 jest lepszy (wiecej oleju w dyfrze itd..) to jest nie ulega to watpliwosci ale bez przesady R160 idzie na plytce jak ta lala.

Nissan robi R200 i R220. I co z tego sa lepsze od R180 ?

 

Jak znajdzesz plytke do R160 uzywana to bierz, jak dyfer R180 w dobrej cenie tez bierz. Duzo zalezy od ceny i dostepnosci czesci w danej chwili. Oba rozwiazania sa lepsze od serii. :)

 

Sorry za brak PL czcionki. Jakis powiatowy ten laptop :(

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Znam te dylematy, ostatnio pojawil sie secik z sti/r http://allegro.pl/sh...item=3401450405 , wszystko fajnie tylko czy jest sens przeciez taka skrzynia nie nadaje sie juz na trasy, co bede pilowal ~4rpm zeby ~120 jechac ?, czy zaraz cos nie poleci w tej skrzyni bo juz wiekowa i pewnie zmeczona , przeciez skrzynie TY754 sa mocniejsze od TY752, maja poprawione urzebrowanie, 8 srob mocowanie i podwojne synchronizatory, wiec wydaje sie ze lepiej ja zaszperowac plytka, ale to znowu sprawi ze przeciazenia sie zwieksza i pasowalo by mozcniejsze sprzeglo dac no i polosie ale wtedy mozna ukrecic dwojke np :>,dalej moze sie okazac ze poszczegolne biegi beda za dlugie i tez ciezko bedzie isc bokiem o suchym asfalcie oczywiscie mowa. No i tak cholera wie co robic. 6mt z dccd zalatwia sprawe ale caly set od sprzegla po h.reczny, ale to inna bajka cenowa :>

 

Mozna jeszcze po prostu omijac asfalty i bawic sie GT-kiemm/WRX-em tylko na luznych nawierzchniach, takze twoj wybor albo tak albo 6mt dccd (jak ma byc to solidne i dobre na kazda okazje) i ~14tys z montazem, nie twoje :P. W sumie jakies lsd na tyl o nieduzym preloadzie zeby nie darlo opon przy skretach i nie "strzelalo" 7-8kg by napewno pomoglo ale to tez wydatek rzedu 4-6tys. nowa do r160.

Edytowane przez Glivek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś chce grubiej upalać WRX to te okolice 14tys wydanych na napęd szybko się odwdzięczy. Pomijając mechanikę należy też dodać olbrzymi komfort psychiczny, że nie ma się pod ręką czegoś z plasteliny. Całkiem inaczej się jeździ z poczuciem, że zaraz napędy nie wyzioną ducha. Pozostaje tylko kwestia zmartwień o 2,5T, które w warunkach bojowych po prostu musi się rozlecieć.

Podsumowując - WRX 2.5T+5MT to dobre auto, ale na dupowóz do miasta i ew zabawę na luźniejszych nawierzchniach.

W poważniejszym rajdowaniu szybko pokaże swoje możliwości drenowania portfela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...